-
GAMEPOD.hu
Hasznos információk, fogalommagyarázat
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
válasz noorbertt #13807 üzenetére
A magyar igazságszolgáltatásban szabad bizonyítási rendszer működik, azaz a bíró saját belátása szerint értékeli a bizonyítékokat.
Az eddigi tapasztalatok alapján az értékelhető felvételeket erős bizonyítékként kezelik.MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
DIEGO15
őstag
válasz noorbertt #13807 üzenetére
Káresetnek sem kell történnie, ahhoz, hogy jogi útra tereld. Közúti veszélyeztetés címen feljelentést tehetsz ismeretlen tettes ellen. Majd a hatóság eldönti, hogy felhasználja-e bizonyítéknak a felvételt.
Xiaomi Yi dash - itthon 18eft-tól kapható
70mai - 30$ körül mrá szokott lenni kínából[ Szerkesztve ]
-
eami
addikt
válasz noorbertt #13807 üzenetére
sajnos már nem találom azt a postot, de egy amerikai (náluk is nagyon hasonló a nem/szabályzás) összeszedte, hogy hogy érdemes közelíteni ehhez a témához. kb ilyesmi volt:
Másolat készítés --> eredeti biztonságba helyezése
Megnézni a felvételt, hogy az alapján mi a helyzet. Nem lát minden irányba a kamera. Még ha igazad is van, kamera alapján rosszabbul is kijöhetsz a szituból.
Lényeges részt kivágni. Ha nem szűkséges a hangot is ki lehet vágni. GPS adatok, ha van és/vagy opcionális. Tényleg kell a videóra?Nagyon hasznos lehet ha van felvétel, de azért ésszel kell használni.
Itt egy fehérvári példa. Nem felmenteni akarom, mert a videó alapján tiszta sor volt, hogy másokat is veszélyeztetett a felvétel készítője.
-
Rick4
félisten
válasz noorbertt #13807 üzenetére
A felvétel alapján az eléd vágás azért egy bizonyos fokú reakcióval kell hogy járjon, mivel maga a kresz is leírja, hogy te a közlekedésben (vagyis mindenki, aki a szabály elsőszámú alkalmazója) közlekedhetsz úgy, hogy másokat sebességük és irányuk hirtelen megváltoztatására kényszeríthetsz. Ergo ha eléd kanyarodott, és ezért neked 50 méteren 90-ről le kellett fékezni 60-ra, az minden, csak nem hirtelen, sőt,továbbmegyek, ha látod, hogy 50 méterre előtted kikanyarodik, és nem vetted el a gázt, csak hogy jól beleállj a s#ggébe, és ebből baleset, anyagi kér lesz, simán elővesznek téged is, mivel a rád osztott szabályok szerint mindent meg kell tegyél egy baleset elkerülése érdekében. Persze őt is, mivel elsőbbség meg nem adás is befigyelhet, mindig minden mérlegelés eredménye. Mérlegelik azt is, milyen idő volt, szürkület, nedves út indokolta-e volna, hogy 90 helyett max 70-nel közleledj, stb stb.
A vezetés nem csak abból áll, hogy padlóig nyomjuk a gázt, igen sok évnek kell eltelnie, hogy a szabályok tömkelegét tudjuk nem csak magunkra, hanem a másik félre is értelmezni.
De nyilván amíg nincs itt a felvétel, addig csak beszélgetünk, hogy hol is van az a határvonal amikortól nem az én előnyömre szolgál a felvétel.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
DIEGO15
őstag
válasz noorbertt #13818 üzenetére
Azt csak akkor venném meg, ha angol menüs, de ez az én véleményem. Egyébként képminőségben a Pro jobb mint a sima 70mai, de szerintem nem, vagy nem sokkal jobb, mint a Yi (youtube videók alapján), cserébe
a pro szolgáltatásokban többet ad: gps, parkoló mód.Azonos ár mellett a 70mai Pro-t venném.
-
Upo
addikt
válasz noorbertt #13987 üzenetére
A pro-t ha állandóra kötöd, az okozhat gondot. A súgó azt írja, hogy állandóra kötve csak 20 perc állás után kapcsol park módba. Azt meg tán az IG FAQ alatt, hogy ezt a gps alapján állapítja meg. Tehát gps nélkül nincs állandó tápos park mód. És ilyenkor ajánlja a parkoló módos hardwire kitet, ami bizonyos akku fesz alatt kikapcsol, hogy védje az autó akkut. Valamint ha olyan helyen hagyod az autót, ahol gyengébb a gps vétel, akkor nem fogja detektálni hogy megálltál, mert olyankor vagy nincs jel, vagy ugrálhat össze-vissza a pozíció, azaz nem minősül állásnak. De az a 20 perc szerintem nem annyira nyerő, mert az első 20 percben is történhet esemény, ráadásul én sokszor 20 percen belül elintézem a dolgom, azaz mire visszaérek, még el se kezdte a parkoló módot.
A kapcsolt bekötésű hardwire esetén azonnal indul a park mód ahogy leveszed a gyújtást, és sajátt akkuról néhány napig tud figyelni.
A hátsó sima 70mai fixre kötve folyamatosan, megállás nélkül fog rögzíteni, ez is szívja az autó akkut, valamint szerintem az sd kártyát is túlzottan igénybe veszi. Egy 32 gigás sd-re kb. 4 óra felvétel fér, tehát _naponta_ 6-szor felülírja a teljes kártyát! Ez még egy ssd-nek is igénybevétel, nemhogy egy sd kártyának.
De ha már ilyen terveid voltak, akkor nem kellett volna inkább ennek megfelelő készülékeket választani?Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"
-
Upo
addikt
válasz noorbertt #13989 üzenetére
Nekem semmi. Csak ahogy írtam, egyik sem állandó tápellátásra készült. A pro-ban is csak áthidaló megoldás van ha állandó tápot kap, komoly használhatósági megszorításokkal.
Én kapcsolt tápra fogom kötni ha megjön.Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"
-
vacs
veterán
-
tannoyfan
tag
válasz noorbertt #16080 üzenetére
Szvsz abszolút elég a 30fps.
Egyébként pedig van fájdalommentes főzött firmware az A129 Duo-hoz is, ahol tekergetik a videóbeállításokat, lehet még azzal is javulást elérni, ha nem tetszik, gond nélkül vissza lehet állni a gyári verzióra.
A Pro verzió azért már más tészta lesz, 59+15 Mbps-el rögzít párhuzamosan, oda már nem lesz elég egy himihumi sd kártya, sem méretben, sem sebességben. A videók mérete miatt a kezelésük sem lesz éppen egyszerű. Ha a youtube-on, a linkelt teszt videón feltolod a minőséget 4K-ra, akkor már az sem mindegy, min játszod le, nekem a business class HP laptopom is megizzadt tőle... A kétkamerás verzió biztosan drágább lesz, mint a mostani A129 Duo kivitel, de azt is látni kell, hogy ez még mindig csak a "budget" kategória. A prémium kamerák a 4-500 USD-s ársávban laknak. -
-
tannoyfan
tag
válasz noorbertt #16341 üzenetére
Itt van egy aránylag jó review, a végén az ajánlott beállításokkal:
https://viofo-a129-duo-dash-cam-review.blogspot.com/