-
GAMEPOD.hu
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
Joe fiú
senior tag
válasz becsitibi #58481 üzenetére
És ha megcseréled az első-hátsót? Általában nem szoktunk dupla szettet ajánlani, mert azon kÍvül, hogy bekúszál a hangzásba, nincs létjogosultsága. Ahogy Írtad is, a megfelelő beépítés már félsiker egy nem túl komoly szettel is, szóval az tutira sokat lendít rajta.
Ahogy írták, loudness lehetőleg ki legyen kapcsolva. 80% hangerő skála felett ezeknek a fejegységeknek 99%-a torzít már loudness nélkül is, loudness, bass-boost és társaival méghamarabb. Hangosabb és jobb nem lesz ha feljebb tekered, de cserébe a hangszóró rövid távon belehal.
Ha kevesled a hangerőt akkor erősítőben lenne érdemes gondolkni.
-
Joe fiú
senior tag
válasz lautnermark #58708 üzenetére
Akkor nálad volt baj. Egyik autóban Ute 92 van, másik autóban Keni kmm123y. Nem veszek észre különbséget. Keni kevésbé harsány magas tartományban, míg az Alpine-nak van magasa, de hogy konzerv hangja lenne, na az semmiképp.
-
Joe fiú
senior tag
válasz balazska92 #58763 üzenetére
Próbáld ki. Nem vesztesz vele semmit.Hangosabb lesz, dögösebb lesz, viszont az eleje nagyon kevés lesz a dupla szubhoz.
-
Joe fiú
senior tag
Pl. a sokat emlegetett autohifioutletnél nem kell, hogy márkaszervízben legyen beszerelve, anélkül is elfogadják/ fogadták.
Azon kívül, hogy a honlapon feltüntetett idő nem pontos, nekem nem volt még negatív élményem velük kapcsolatban, szemben a pl. híresebb(ismertebb) Autohificityvel. -
Joe fiú
senior tag
így ahogy mondod. Például az új autóban nincs semmi extra. Bekábeleztem, új fejegység, erősítő, szub gyári hangszórókkal és ugyanolyan élvezettel hallgatom mint a másik autóban a sokszor annyiba kerülő rendszert. Igaz nem egy kategória, nem is összehasonlítható, de alapvetően a zene élvezetéért épít az ember hifit magának, innen kezdve minden finomítás súlyos tízezrek árán valósítható meg, aminek vagy van megtérülési vonzata vagy nincs.
Ezt nem kimondottan neked, csak úgy kijött belőlem
-
Joe fiú
senior tag
Szerintem nem, és a gyakorlatban sem. Halkabb lesz mindenképp.
mordok: Ha olyan ügyes lenne a haverod akkor a megoldást is tudná.Azért egy villamosságisnak illő érteni ehhez. Simán ki kell mérnie a feszültségeket. Az természetes, hogy indításkor beesik. Itt a lényeg,hogy járó motornál mekkora a fesz.
[ Szerkesztve ]
-
Joe fiú
senior tag
válasz m0rd0k #58897 üzenetére
Az a 10,5v az nagyon kevés, főleg egy multi fejnek. Kerdesedben egyébként benne volt a válasz. Kondi a fej elé. Ennyi. Semmi ördögi dolog amit egy hozza értő ne tudott volna elmondani.
Hunkryo: csak annyi, hogy cérna vékony kábelen akarsz áramot atpumpalni, jo, hogy eddig nem gyulladtal ki.
[ Szerkesztve ]
-
Joe fiú
senior tag
Nem kotekedésképp, de ezt, hogy hallod. Elméletileg a szub ládában egy nagyon szűk tartományban kellene dolgozni amit nem hallasz, persze vannak felharmonikusok, de , hogy hajlitasok, részletek legyenek észrevehetőek, ez kicsit fura. Mindenki woodoval jatszik, van olyan aki szereti élvezni azt amit hallgat ?
-
Joe fiú
senior tag
válasz mortalwombaR #59431 üzenetére
Én ezt aláírom, nem gondolom,hogy az AS HX12SQ nyomóm kisebb kategóriát képviselne. Hiszek is benne, hogy lehet játszani a láda hangolással, én vatelinnel béleltem az enyém. Nekem az artikuláltság, részletezőképesség, neadjisten felbontás ami furán hangzik egy szubbaszus hangszórónál.
Megfordult idestove 35 szubláda nálam a 1xezres kategóriától a 100ezer x-ig bezárólag, de azt nem állítanám, hogy egyszerű szivacsozás ilyen mértékű változással jár. Én azt gondolom, hogy az emberi fül nagyon becsapható, nem lehet egyértelműen összehasonlítani különböző termékeket utcai használat esetén.
Befolyásol a hőmérséklet, láda pozició, erősítő teljesítmény...illetve azt vettem észre, hogy ugyanaz az erősítő is tud mást kihozni ugyanazon szubból más-más körülmények között.
Amióta rendberaktam a gyári kábelezést, mintha erősítőt cseréltem volna, teljesen más lett a szub tartomány.
Bbéci: Hiszek neked is, viszont én továbbra is azt állítom, hogy nem lehet kétszer ugyanazt a tesztkörnyezetet produkálni, főleg nem autóban.
[ Szerkesztve ]
-
Joe fiú
senior tag
Picit visszaolvasol, állandóan téma.
1. Gyakorlatilag mindegy melyik 10cm-es hangszórót veszed, főleg ennyi pénzért, amelyik szimpatikus. Egy dologra kell odafigyelned, lehetőleg minél nagyobb legyen az érzékenysége.2. Fejegységnél ugyanez a téma.Mindegy mit veszel Alpine, Jvc, Kenwood, Pioneer közül bármi. Ebben a kategóriában ugyanaz mindegyik, a feauture ami más.
-
Joe fiú
senior tag
Ne haragudj meg, de misztifikáljátok itt a kábelek közötti különbségeket, és akkor ilyen alapvető fizikai bakikat elkövettek?
Nem, nem egészséges így bekötni, alapvetőn négycsatornás erősítőre sem egészséges a szub, mert nem arra van kitalálva felépítésileg.
Ha már van egy normális szubod, akkor dukálna mellé a normális 2 ohm stabil kétcsatornás erősítő/ monoblokk.Felesleges a drága hiperszuper kábel, ha a fejétől büdös a hal.
Egy tekercs bekötése kb. az lehet, mintha az autódban csak az egyik oldalt lenne meghajtás, nem tűnik túl életszerűnek.
[ Szerkesztve ]
-
Joe fiú
senior tag
Ezt vitatnám. A legtőbb felsőbb kategóriás, komolyabb hangfal biampolható, ott meg már számításba kell venni az impedanciát is, ami ugyanaz a fizika, de nem akarok kötözködni. Ugyanúgy nézel impedanciát a csöves rendszereknél is, ott általában 16ohmra mérik a teljesítményt
-
Joe fiú
senior tag
válasz rhonin #60306 üzenetére
Én azt mondom nem elég, szólni fog vele, de bőven marad tartalék a szubban. Nekem ez EBX202R ládához volt a Steg K2.01 ami 1kw RMS körül tud 2ohmon, na az úgy kihajtotta belőle amit ki kellett Próbáltam kisebb erősítőteljesítménnyel is. K2.02-vel, ami kisebb teljesítmény, úgy már nem volt az igazi.
Az Xiont meg végképp felejtsd el zártban, érzékeny lélek, de zárt ládában zabálja a wattokat. Az Xion 12-800-at 1kw-tal nem tudtam rendesen kihajtani zártban.
[ Szerkesztve ]
-
-
Joe fiú
senior tag
válasz Bazsee71 #60894 üzenetére
Szerintem nem feltétlen a szettben keresendő a hiba, minden beállítás helyes? Ha a jelenlegi egyáltalán nem jön be, sokkal komolyabb mély szekciót nem tudna más szett sem produkálni. Kicx-et érdemes esetleg próbálni, de a magasa annak is kérdéses lehet.
A szub esetében, főleg zárt ládánál már erősítő korlátos leszel. Az Xion 10-zel is valószínűleg az volt a problémád,hogy elfogyott az erősítő, a Fiestát azért meg kellene töltenie élettel.
RS12-t semmiképp ne rakj ehhez az erősítőhöz, főleg zártban, általában egyébként 30-35 l kell ezeknek a szuboknak zártban.
-
Joe fiú
senior tag
válasz Bazsee71 #60896 üzenetére
Akkor most átszólt, vagy nem? Ha szétesett, akkor bizony erősítő korlát van. Azért írtam amit írtam, mert 7 évig éltem együtt Steg 75.4-gyel, ezenkívül a család összes tagja megvolt/ megvan, illetve az Audio System szubokból is legalább 10 félém volt, köztük Xion10 4db is.
38-39l sok lesz pl. az M12-nek pontatlan lesz, de kipróbálhatod.
-
Joe fiú
senior tag
válasz troll81 #60898 üzenetére
Volt 105.4-m, szerettem, fórumtársnál van jelenleg. Szerintem szinte bármelyik szetthez elég passzívban, kisebb szubokhoz is jó. Nekem Impact 3712-vel volt anno, meg talán Xion10-zel. Előbbinél egyáltalán nem volt hiányérzet, szerintem jó kompromisszum, ha négycsatisról akarsz szettet+szubot.
Bazsee71: Ugyan a Fiestát nem ismerem, de pl. egy Octavia ajtóban az AS szett jól szól. Német a némettel valamilyen földöntúli harmóniában van.
Egyébként nem bántom a 75.4-et, 7 éven át az összes autómba magammal vittem, egyébként pont G.Zs-től vettem anno. Steg vonal párti vagyok, jelenleg is K2.01 illetve 45.4-em van. Viszont az tény, hogy zárt ládánál, komolyabb szubnál hiába nem érzed, azért korlátos, főleg, ha a szett is jól lezabálja.
[ Szerkesztve ]
-
Joe fiú
senior tag
válasz punish3r #60921 üzenetére
Kettőször is, eszebe ne jusson és eszedbe ne jusson. Test kábelt mindig legalább akkorára méretezünk mint pozitívat. Hátul biztonsági övnél is testelheted, vagy ahol a legvastagabb fémfelület van a karosszérián.
Attól, hogy nincs benne belső biztosíték nem jelenti azt, hogy nem is kell. 60-80A biztit kell az erősítő elé tenni ami az erősítőt védi.
A szűrő modul kikapcsolható, opcionális, ha aktívan hajtod akkor felesleges.
-
Joe fiú
senior tag
válasz vedini #61283 üzenetére
1. Kar volt eladni a szubot, az egy nagyon jo szub.
2. Fejegység az alapvető probléma.
3. A fejegység csere/es vagy processzor beiktatás után az erősítő lesz a korlát, a kábelek ismeretlen kívül.Az M-line három kategóriával a szett es a szub alatt volt. Nagyon kar azért a szubért, csak jól be kellett volna állítani.
-
Joe fiú
senior tag
-
Joe fiú
senior tag
válasz CHIPman #61417 üzenetére
Azért nem ajánlottak mert először is szubot nehéz jót ajánlani. Rendszere, autója válogatja. Ezenkívül, hogy Boston és 7.1nem mond semmit nekem, szerintem többeknek sem. Autóhifinél nem épp ez a leggyakoribb felállás.
Egyébként ha mindenképp ajánlás kell akkor Gladen RS08, habár azt se tudni mekkora ládád van jelenleg.
-
Joe fiú
senior tag
válasz tboy93 #61594 üzenetére
Mihez? A 15A-hez ??
Norbert1998: Kábelt így nem toldunk, főleg nem ilyen kábellel. Ha mar mindenkepp told ami akarod, habár olcsobb lenne egy normalis, méretezett kábelt berakni, akkor iktass közbe egy biztosítékot es ahhoz vegyél 1m-nyi, lehetőleg hasonló kábelt.
Janek2: ésszel. Lehetőleg nem fejrol hajtva, agyon eq-zva, Bass boosttal. EgYebkent normálisan hallgatod semmi baja nem lesz.
[ Szerkesztve ]
-
Joe fiú
senior tag
válasz Wiz Khalifa #61722 üzenetére
Ha nagy ritkán pakolsz felé, akkor nem logikusabb egy normális láda? Főleg ha pincemély mélyeket akarsz, soha az életbe nem lesz normális szub tartományod, főleg ha jól olvasom, hogy a pótkerékbe akarod rakni
-
Joe fiú
senior tag
válasz Wiz Khalifa #61724 üzenetére
Ezt most nem igazán értem. Általánosságban egy 30cm-es szubnak való zárt láda 32l, ehelyett te berakod gyakorlatilag a pótkerékbe, mert kell a hely, viszont a pótkerék fölé nem pakolsz semmit. A pótkerék fölötti hely kihagyásával jóval több helyet veszítesz mint egy zárt láda, cserében még szar is lesz.
-
Joe fiú
senior tag
válasz kacsa7 #61758 üzenetére
HX10 nálad milyen ládában van, milyen erősítővel? Te vágod az alját? Én azt vettem észre, ha nincs levágva az alja akkor teljesen mosott a szub tartomány. Igaz nekem a nagytesó van, HX12SQ, gyári szerint készült zárt ládában Steg K2,01 hajtja. Alja 30hz 12db-vel vágva, teteje 60hz 12db-vel.
-
Joe fiú
senior tag
válasz Motyesz00 #61801 üzenetére
Akkor ez jó kis keresés lesz. Papíron nem sok nyomó van ami 80l ládát igényelne, nekem a 60l portolt ládába is kilágyult a pilléje a Gladen RS-nek ahogy illik, szóval hosszú távon nem biztos, hogy sok nyomó fogja tolerálni, főleg zenére.
Chris82: Nem fog csalódást okozni.
[ Szerkesztve ]
-
Joe fiú
senior tag
Kár, pedig biztos jó lenne. Ahogy néztem a méreteket a K2.01 beférne, vagy egy 45.4 mindenképp, de a Mosconi sem lehet rossz.
A melegedéssel kapcsolatban: Nekem a K 2.01 a hátsó ülés támlán van, a szub teljesen rátolva, eddig nem volt baj vele, igaz ebben van aktív venti is, de szerintem ha van minimális helye kap szellőzést, akkor nem lehet nagy baja vele, kivéve ha nyáron több órán át hajtod, akkor lehet határeset.
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- Microsoft Surface Pro 6 12.3" 2736 x 1824/i5 8350u/
- Legjobb ÁR!!!HP EliteBook 640 G9 Ezüst (14" / Intel i5-1235U / 16GB / 512GB SSD / Win 11 Pro)
- HP Probook 340S G7 i5-1035G1/8GB/256SSD/Windows 11
- MSI MAG274QRF-QD QLED Gamer Monitor!27"/2k/165hz/1ms/Freesync-Gsync/Type C/Konzolhoz is/Beszámítás!
- Sennheiser Epos H3 White Gamer Fejhallgató Eladó!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen