-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
AIex
tag
válasz chopin42 #51147 üzenetére
Amennyiben jelentős a különbség az új kéderek, és a tömitőanyag között, akkor tárgytalan,
Attól függetlenül, hogy elvégzed a tömitést, érdemes lesz majd figyelni, mert lehet, hogy tovább vetemedik majd a kéder, ez az anyag képes valamennyi mozgást kompenzálni, de értelemszerűen megvannak a határai,
Vetettem egy pillantást a termék adatlapjára, nem emlitik, hogy lenne spéci oldószere, de azért azt javaslom, maszkolj ki mindent az érintett terület környékén, amit nem szeretnél "összekenni", illetve ez talán egyértelmű, de érdemes tisztitani előtte a felületet. Az eldolgozásban jó szolgálatot tehet egy régi bankkártya, vagy egyéb nem használt plasztik kártyák, illetve érdemes bőmennyiségű papirtörlővel készülni, amibe bele tudod törölni a felesleges, leválasztott anyagot, illetve, mivel bőrről való eltávolitáshoz irja a saját tisztitó kendőjüket, ezért a gumikesztyű is javallot lehet,
Ha volt már ilyennel dolgod, akkor bocsi, hogy túlmagyarázom, de ha még nem, akkor ezek az infók talán hasznosak lehetnek.
-
TayRol
veterán
Sziasztok,
vettem egy új autót, ám a szalonban észrevettem (rá is erősítettek), illetve az első lándzsás mosásnál is láttam, hogy valamilyen zsír-szerű cucc van a kasztnin, ezért olyan homályos-opálos a színe néhány helyen.
Ezt mivel lehetne lemosni úgy, hogy Pest belvárosában lakom es a kocsi mindig kézi, lándzsás mosónál van tisztítva? Aktív hab nem hozta le.
Köszi a segítséget előre is!Üdv
TayRol -
Morris
veterán
válasz bekiss #51153 üzenetére
Persze! Maler autó
-
Honda567
junior tag
Opel astran, a csomagtartó fekete küszöböt akarnám fóliázni mindig éri valami sérülés
milyen fóliával érdemes? -
Petyyyyy
addikt
Lecsapattam a gépet a Savoyaban és jó híreim vannak.
A járgány normálisan néz ki, továbbá a habpisztoly nyomása szerintem kétszer akkora, mint korábban volt. Sőt, egy kicsit talán a sima mosó lándzsa nyomása is nagyobb.Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
AIex
tag
válasz Honda567 #51157 üzenetére
Aliexpressen, vagy bárhol, nincsen hozzá fém dekor elem ? Fóliát erre a felületre elég szivás felrakni,
Egyéb iránt, ha nem jobb ajánlást nem kapsz, akkor én kőfelverődés elleni fóliával próbálkoznék, de picit neccesnek érzem, mert lehetséges, hogy nagyobb mechanikai igénybevételnek lenne kitéve, mint amire ezeket a fóliákat tervezték.
-
-
Morris
veterán
Ha kerámiát tennék fel, szerintetek hogyan kezdjem?
Lehet van még egy kis maradék fusso/Sonax BSD a felületen itt-ott.
Vagy ha jobb idő kell hozzá, és mondjuk most kapna egy Gyeon Bathe+ - t, majd egy- két hónap múlva kezdeném, akkor hogy készítsem elő a felületet? -
Petyyyyy
addikt
válasz Morris #51164 üzenetére
Teljes reset. Mosás - Adams Strip Wash vagy Chemical Guys Clean Slate. Aztán igény szerint jöhet Tar és Iron remover, esetleg gyurma is ha szükségét érzed/hallod.
IPA, kerámia, örül.Az eddig látottak alapján a kerámiánál nagyon nem mindegy a hőmérséklet.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Morris
veterán
válasz CharlieDrop #51168 üzenetére
Hol vagy mikor nem működött jól? Én csak kérdeztem, hogy az jó e. Tavaly nyáron használtam egyszer. Azóta sem.
-
Morris
veterán
válasz CharlieDrop #51171 üzenetére
jaja, ok ok
AIex: Nézem, köszi
szerk: Nem hiszem, hogy jó lenne erre:
Ezt a terméket úgy tervezték, hogy minimálisra csökkentse a karosszériára esetleg felhordott viaszok és sealantok károsodását.
[ Szerkesztve ]
-
AIex
tag
válasz Morris #51172 üzenetére
Igazad van,
Annak idején a Shiny Garage citrusos előmosójánál irták itthon az egyik webshop-nál, hogy jó wax maradványok eltávolitására (annak idején akartam rendelni, mert ezt lehet habositóval felvinni, de nem volt raktáron)
Megnéztem az angol nyelvű promo videóban, illetve a Valet Pro citrus pre wash-t, mind a kettőnél arra hivatkozik a gyártó, hogy wax safe,
Szóval bocs, hogy hülyeséget irtam
-
Morris
veterán
Urak, kérdeznék egy buta dolgot.
Minek ez a sok kence, wax, kerámia stb. Minek visszük fel ha mondjuk én 2 hetente úgyis megmosom az autót egy jobb samponnal. Majd mehet rá valami detailer. Ha ezt kéthetente elvégzi az ember akkor a felület folyamtosan hidrofób lesz. Ugyanúgy ellenáll pár behatásnak? Pl madárürülék, por, sár uv stb!?
-
chopin42
őstag
válasz Morris #51175 üzenetére
Szerintem a sok kence sokáig jó marad egy nagyon alapos mosás után (enyém még bírja, pedig utcán parkol). Ha ezt valaki karbantartja, akkor elég a detailer, és így a legjobb. Szóval 2-3 havonta nagymosás, 2 hetente karbantartás.
Más:
Motortérben tisztításra mi ajánlott? Apc ecsettel? Ápolásra van kc ps(sajna nem pss) és poorboys is, melyik a jobb oda?Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
Petyyyyy
addikt
válasz Morris #51175 üzenetére
A kérdés egyébként teljesen jó.
Helyből azt válaszoltam volna rá, hogy a tartósság. A sok kence - wax, kerámia időtakarékosabb. Egyszer felteszed és hónapokig nincs rá gondod, ~80% tisztaságot tudsz fenntartani érintésmentes mosással is.Egy quick detailerrel mint pl. a BSD ez a védelem rövidebb ideig tart. Elméletileg. Corsa felnijeit november elején kezeltem BSD-vel és direkt nem töröltem vissza. Még mindig tökéletesen tart, pedig volt taknyos-esős idő bőven.
Majd a törpiek kijavítanak meg kiegészítenek, akik pl használnak is kerámiát.
szerk.:
chopin42 - Attól függ milyen állapotok uralkodnak a géptető alatt. Ha nincs olajfolyásod, akkor elég egy sima apc vagy mezei sampon, akár mosogatószer is. Ápolásnál azt vettem észre, hogy ha tényleg tiszta és száraz a felület, akkor az ápoló állása az, ami igazán nagy különbséget eredményez.
Felviszem az első réteget, majd 24 órával később a következőt. Egy újabb nappal később bátran használható, tartós lesz.
Persze ehhez is kell egy normális hőmérséklet.[ Szerkesztve ]
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Morris
veterán
válasz chopin42 #51176 üzenetére
Tiszta sor, de minek tartson sokáig a kence, ha mondjuk 2 hetente (de max havonta) megmosom az autót?
Tehát van egy autód nulla felületi védelemmel. Gondolsz egyet és megmosod Jar-al, zsírtalanítod IPA-val, isten tudja, még "reprozsdátlanítót" is használsz - ergo fogadóképes felületet készítesz, majd ezután ismét megmosod egy Gyeon Bathe+-al vagy egy Autoglym Bodywork shampoo & Conditioner-el (írhatnék ide bármilyen hidrofób tulajdonsággal felruházó sampont is), és szárazolás közben adsz neki egy BSD-t.Na most, 2-3 hét múlva ismét megmosod a fentebb említett tulajdonságú samponnal és ismét megy rá a BSD. Merthogy kizárt, hogy 2 hét után ugyanolyan tiszta legyen az autód mint közvetlenül mosás után. Vagy ha igen, akkor garázsban állsz szinte mindig, viszont ebben az esetben meg nincs külső hatás, ami a felületi védelmet "megenné".
Szóval nem igazán lehetséges, hogy a felület 2 hét után elveszítse hidrofób tulajdonságát (már persze ha jó minőségű és tartósságú BSD-t hasznlász)
Én túl vagyok egy jó, tartós wax-on, ment rá jó sampon (autoglym, ami azóta elfogyott), nyomtam rá BSD-t, és mivel elfogyott a samponom és nem rendeltem azóta, lándzsás mosóba jártam. Ott szintén van ilyen vízlepergető cucc adagolva, de soha nem lesz olyan tiszta az autó, mint amikor én itthon negyed árból lemosom kézzel. Persze az ilyen mosókban nem használhatok sem szivacsot, sem saját sampont, tehát biztos, hogy nem fogok hozzáérni a fényezéshez, nem fogom áttörölni (szárazolni), azaz nem lesz makulátlanul tiszta az autó.
Szóval értem én, hogy könnyen ledobja a koszt a védelem, de minek a tégelyes wax, meg a kerámia? Minek a 9 hónap, meg a 3 év védelem, ha szinte soha nem fogom látni hogy fogy e a cucc az autóról vagy sem, mivel minden mosás után újra felviszek valamilyen kencét 2- hetente, vagy max havonta.
[ Szerkesztve ]
-
Petyyyyy
addikt
válasz Morris #51179 üzenetére
Azoknak jó, akiknél nagyon ritkán van érintéses mosás, pl nálam is.
Megbocsátó a szín (szürke és világos kék), emiatt "elég" a lándzsás mosás is és így minimalizálható az új karcok esélye.
Legtöbb esetben hiányzik az összes felszerelés egy biztonságos két vödrös mosáshoz. Gondolok itt elsősorban a magasnyomásúra és ezzel együtt a foam canon-ra, fizikai helyre, stb.[ Szerkesztve ]
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Morris
veterán
válasz tibbike01 #51182 üzenetére
Nem tudom, hogy karcolódik e. Szerintem nem. Mivel még rajta van a BSD meg a sampon által felvitt cucc is. De csak lándszás mosással soha nem lesz makulátlanul tiszta. Tehát ezután még véletlenül sem szabad szárazolni, mert annak tuti karc lesz a vége.
A probléma egyrészt a vízzel lesz. Otthon lehet, hogy van magasnyomású mosóm, de nem kezelt a víz, tehát ha nem törlöm át/nem szárazolok, akkor vízköves marad az autó, ami megint nagy szívás (a nem tökéletes mosás mellett).
Lándzsás mosóban megint csak magasnyomásúval tudsz mosni, nem használhatsz szivacsot meg sampont, de ha szárazolni szeretnél, akkor megint csak a nem tökéletes felületet fogod végig karistolni. Ha nem szárazolsz és menet közben szárítasz, akkor meg a környezeti portól nem lesz szép tiszta az autó. Szóval istant szívás mindkét verzió.
[ Szerkesztve ]
-
stuka20
aktív tag
A fedélzeti számítógép, műszerfal kijelzőit mivel erdemes tisztítani. Gondolok itt a porra vagy ujjlenyomatokra. Végigtörölni mikroszálassal simán gondolom nem jó ötlet.
-
d4d
tag
Kérdezném azt aki itt komolyabban foglalkozik beltér tisztítással. Érdemes beszerezni egy normális gőztisztítót? Falcok, kédergumik vagy olyan belső felületekhez ahol nem okoz gondot a gőz, mennyire gyorsítaná a munkát? Vagy akár motortérben is használnám.
elemlampa.blog.hu
-
FeRRaR1
őstag
Nekem van, de nem tudok egyértelmű ajánlást adni.
[link] Konkrétan 99 font volt, töredéke egy Karchernek ami szintén volt előtte, nyomás a közelébe nem volt és folyton tönkre ment. Meglepő ...Szóval kb 1/3 Karcher árban ad dupla nyomást, és nem megy tönkre*.
* Egy kapcsoló adta meg magát rajta, Olasz gyártótól rendeltem / cseréltem azóta is jó.Egyszer használtam motortérhez, kb 3x beltérhez. Ami a fő "probléma" hogy nálam eléggé rendbe vannak a verdák kívül, belül így nincs sok haszna.
Szerintem bérelj egyet egy hétre és meglátod. Amilyen dzsuvás kocsikat szoktál fotózni, lehet hogy neked jobban fog működni. Csak kocsihoz én nem vennék a magam részéről de a háztartásba, néha munkába van használva.
-
FeRRaR1
őstag
válasz JHONNY 79 #51191 üzenetére
Szerintem egy alapvetően rendben tartott autóhoz és általános tisztításhoz nem szükséges.
Illetve nem tudom mit értesz pontosan a kézi gőztisztító alatt. Bent és motortérben használható, de mint mondtam egy alapvetően rendben tartott autóhoz felesleges.
Ez viszont sok tényezős, egy dohányos és / vagy nem annyira rendben tartott autó belterében lehet több haszna.
Nekem van, de jó ha évente 2x előveszem kocsihoz és akkor se olyan munkára amihez feltétlen kellett volna.
Viszont mindenkinek ajánlom hogy próbálja ki, és döntse el hogy neki belefér e az autó ápolásba. Nekem van egy tele garázs annyi vegyszerrel, ecsettel, ronggyal meg szir-sz@rral hogy egyszerűen nem érzem szükségének.
De ezt meg is fordíthatom. Ha annyira jó és hasznos / gyors / hatékony lenne akkor biztos gyakrabban venné elő az ember.
Lehet gőzölni a kárpitot pl? Lehet, de akkor inkább már kárpit tisztítom. Lehet gőzölni a motorteret? Lehet, de akkor inkább már kimosom, gyorsabb és tisztább a végeredmény, főleg az alsóbb részeken.
[ Szerkesztve ]
-
d4d
tag
Nagyrészt idősebb, 15-20 év körüli autókkal találkozok és ezek között vannak kisteherautók is, munkásautók tehát lenne helye úgy érzem, ezért gondolkodok a gőzön ami gyorsíthatná a folyamatokat vagy extra tisztítóerőt adhatna, könnyítené a nagyon koszos vagy nehezen hozzáférhető helyek tisztítását. Eddig is megvoltam nélküle ahogy megtudok csinálni egy műszerfal tisztítást is porszívó segítsége nélkül, de mégis gyorsabb, egyszerűbb ha az is kéznél van segít a portalanításban és főleg a millió kis résből kiszívni a maradék habot, kis mennyiségű vegyszert.
elemlampa.blog.hu
-
polonic
félisten
Új hozzászólás Aktív témák
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest