-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
#00809728
törölt tag
válasz Motion_Blur #21544 üzenetére
-
z123456789
addikt
válasz Motion_Blur #21544 üzenetére
Jóóóój, mit meg nem kap ez a kis Szuzy? Szép.
-
DeathAdder
veterán
Megvolt az első gépi polírom, vagyis csak egy mocitető, de az is elég volt hogy legyen néhány kérdésem
Egy régi eldurvult metál mocitető fényezésen gyakoroltam, nem volt csúnya a fénye alapból sem de amikor végighúztam az ujjam rajta mosás után akkor nem sima hanem durva volt a felület, szinte hallani lehetett a súrlódást amikor enyhén végighúztam rajta az ujjamat.
Nos első körben kapott fg400 -at majd sfp3800 -at, de lehet nem csináltam jól, mivel még mindig nem olyan a fényezés felülete hogy amikor megsimítom akkor az ujjam szinte le akarjon csúszni, illetve a karcokat sem sikerült teljesen eltávolítani.
Lehet hogy azon a mocitetőn a fényezés ilyen, vagy bármilyen fényezést tükörsimává lehet varázsolni?
Tehát ha nem tűnnek el teljesen a karcok mi a teendő? Tovább kell rajta hagyni a forgó korongot, esetleg magasabb fordulaton? A fordulattal eléggé hadilábon állok, nem tudom mi az optimális (makita 9227CB).
és ha a felület a gépi polír után nem vált tükörsimává amikor végigsimítom akkor megállapítható hogy nem csináltam jól? -
agent_k
őstag
válasz Motion_Blur #21544 üzenetére
Ebayes beszerzés?
-
agent_k
őstag
válasz DeathAdder #21553 üzenetére
Amiket kérdezel azokat szerintem így nem lehet elmondani. Ki kell tapasztalni. Az 400-as sokáig tud dolgozni és az összes karcot ki kell hoznia. Amiben akad a köröm az viszont nem fog kijönni. Röviden. Próbálgatni kell. Ha nincs az ismeretségi körben aki megmutassa az első lépéseket vagy technika alapjait akkor jószívvel a youtube-ot ajánlom. Menzernáról sok videót fog találni.
-
Formaster
Topikgazda
válasz DeathAdder #21553 üzenetére
Egyet értek kicsee-vel. Sok youtube videó. Már lehet h az előmunkálat sem volt kielégítő. Az alapos mosás és dekontaminálás elengedhetetlen. A csúnyán beégett fékpor, vasreszelék lehet h koronggal sem jön ki, csak zabálja a padodat. Érdemes jó minőségű felni tisztítóval picit befújni, majd gyúrmázni és csak ezután polírozni. Ha nincs agyon oxidálódva a lakk, már ezzel is elérheted a "smooth" tapintást. Utána mehet a 400, de a fordulattal és az erővel csínján. Ha érzek h erősen melegszik a felület akkor vigyázz, nehogy megégesd/lekapd a lakkot. Elvileg 5-6 vízszintes+függőleges körből egy 95-98%-os eredményt kellene kihozz, utána jöhet a finishelés. Általában a maradék pár százalék karccal, csak prémium autók esetén érdemes foglalkozni, mert az viszi a legtöbb időt. Forgós sebességről nem nyilatkoznék, én DA-t használok...
-
g4bb3r
tag
válasz Motion_Blur #21550 üzenetére
Tehát akkor egy normális kézi polir igy nez ki?
1. alapos mosás/letörlés
2. gyurmázás
3. mosás/letörlés
4. polirpaszta felvitele - hagyni előírás szerinti ideig rajta
5. mikroszálassal alaposanletöröl
6. waxal finishelni?
7. letöröl mikroszálassal
8. ÖrülEz így helyes?
-
DeathAdder
veterán
válasz agent_k #21555 üzenetére
+ euzsolt
Rengeteg YT videó van valóban, sokukat meg is néztem, érdekes azért h mindenkinek picit más a praktikája, mindenesetre tanulságos volt Alig várom h holnap reggel újból nekikezdjek egy másik elemnek mindezek ismeretében.
Nem akad a körmöm bennük, tehát a mocitetőt nem csináltam meg jól (persze az lett volna a meglepő ha egyből sikerült volna)Köszönöm a felnitisztítós tippet is
-
DeathAdder
veterán
Mára végeztem a polírozással, kezdtem a bontószökevénnyel illetve a haverom felajánlotta az autóját h nyugodtan gyakoroljak rajta, azért vigyáztam persze, de szerencsére semmilyen gond nem adódott. Szerintem jól sikerült, de a végén láttam azért hogy ez még nem tökéletes. Nem hiába kell a gyakorlat (egp-vel védtem le, hogy azért csak legyen valamivel, magamnak majd kerámiát szeretnék)
A korongokat ajánlatos mosni minden használat után? (más pasztát nem használok ugyanazon a korongon) és ha kell akkor mi a beállt praktika?
-
barnam_
nagyúr
Ha már polírozás:
Tudtok ajánlani olyan helyet, ahol jó munkát végeznek? (s ha mindezt emberi áron, még jobb.)
Inkább nem állnék neki saját magam, ilyet még nem csináltam. -
MunezXBK
nagyúr
válasz DeathAdder #21562 üzenetére
Minden polír után mosás.
Aggregátor: kicsee lesz az embered.
[ Szerkesztve ]
-
Formaster
Topikgazda
válasz DeathAdder #21562 üzenetére
folyó csapvíz alatt, alaposan kimosni.
-
MunezXBK
nagyúr
válasz DeathAdder #21565 üzenetére
Én nem használok 400-as pasztát.
-
MunezXBK
nagyúr
válasz DeathAdder #21568 üzenetére
2.200 + 3.800.
-
atos19881101
senior tag
Sziasztok,
Győrben nem tudtok esetleg megbízható polírozót? Egy fekete Superbt kellene rendbe rakni. Sok rajta a mosó karc.
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
-
senior tag
Hali!
Turtle Szilikonsprét használtam a kocsimban (teljesen új autó, 2ezer km van benne) A műszerfalat, az ajtókat, valamint a bőr karátmaszt fújtam át vele eddig kétszer és töröltem át mikroszálassal. Azt mondták, ez a szilikonspré nagyon rossz. Az a baj a szilikonnal, hogy vonzza a port és egy idő után olyan csillogós lesz, mintha mindig zsíros lenne. Ráadásul szinte semmivel nem jön le többet, beleeszi magát a porózus anyagba. Hogyan tudnám eltávolítani úgy, hogy semminek ne legyen baja?
Your car, your life ;)
-
#00809728
törölt tag
válasz Motion_Blur #21578 üzenetére
YESS
-
senior tag
válasz #00809728 #21581 üzenetére
Mégis minden ilyen cuccon agyon van ajnározva, hogy milyen jó a műszerfalra meg hasonló, nem értem miért akkor! Milyen alkoholt vegyek és honnan érdemes? Milyen arányban keverjem vízzel? Azzal akkor lelehet szedni mindenhonnan a szilikonsprét amiket fújtam a bőrre, ajtóra, műszerfalra? Lehozza jól és nem károsít?
Your car, your life ;)
-
z123456789
addikt
válasz Formaster #21586 üzenetére
Eza csillogás nálam is néha problémát jelent. Mármint, mondjuk, ha bemegyek egy alagútba, és 10 óra felől érkezik a tűző nap, akkor vannak olyan pillanatok, amikor a tükröződés miatt lófaszt sem látok. Pedig már kipróbáltam 3 féle ápolót.
-Cleansberg
-Dr Marcus
-és egy spéci anyagot, amilyet az Audi gyárban használnak
Eddig a legutolsó bizonyult a legjobbnak, de inkább csak a terülése, és portaszítás szempontjából. Fényességet tekintve, nem sokat javult a helyzet. Erre valami ötlet? -
customer114
senior tag
Sziasztok!
Rainx használatára van valami általános, laikusbarát felviteli módszer?
Mostanában hozzájutottam egy 2 decis adaghoz és szeretném használni az autón. Amit eddig összeszedtem róla:
- szélvédőre nem ajánlott: ha sokat vezet éjszaka az ember a szembejövők lámpái elmosódnak a szélvédőn, zavarva az amúgy is nehéz kilátást (mintha nagyon (apró)karcos szélvédő lenne)
- marad tehát: oldalsó és hátsó üvegek, visszapillantók, lámpa búra felületek
- felvitel előtt alapos tisztítás, lehetőleg alkoholos vagy lúgos mosószerrel, ügyelve, hogy a fényezésre (de úgy egyáltalán máshova) ne menjen
- felvitel: (ebben nem vagyok biztos, mi a legjobb megoldás) házilag én törlő kendővel (papír) dörzsölöm szét alaposan percekig a felvitt mennyiséget (először csak szétkenődik vízszerűen, majd homályos lesz, és végül 3-4 perc után nem is látszódik), majd nedves törlő kendővel újra pár mozdulatot húzok rajta. Azt olvastam ezt a felviteli folyamatot érdemes megismételni 3 nap alatt 3szor.
Szóval, elég részletesen leírtam, az a kérdésem, hogy jó-e ez így?
[ Szerkesztve ]
-
sunci_02
aktív tag
válasz customer114 #21595 üzenetére
Lehet tudatlan vagyok... de mivel az AG autósamponjával mosom az autót, kellő viaszos cuccot visz fel az ablakra és 80 km/hfelett lemennek róla a vízcseppek és nem kell használnom az ablaktörlőt. Olyan mint amiket a videóban látok akik Rain-xet használnak. Vettem én is de nem használtam, a polcon van. El is kéne adnom... Vagy vigye aki akarja...
-
MunezXBK
nagyúr
válasz customer114 #21595 üzenetére
7-8 éve használom szélvédőn, max. még első fényszóróra van értelme kenni, másra nincs.
-
MunezXBK
nagyúr
válasz customer114 #21599 üzenetére
Párszor kiveséztük már, keress rá.