-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
Formaster
Topikgazda
válasz z123456789 #19821 üzenetére
Ide Létezik rá módszer, de hogy otthon ki csinálja passzolom. Talán kérdezz meg egy bőröst.
Más téma... Felni javításnál ki-mire esküszik? Szinterezés, vagy sima fényezés? Lassan megcsináltatnám a padkázásokat, de a fényezett felnik nem tetszenek és gyárilag is szinterezett, úgy látom.
[ Szerkesztve ]
-
SZATA
senior tag
válasz z123456789 #19870 üzenetére
A frí sipping a fő szempont?
M_o_g_y_i: ez is jó, csak gondoltam, hogy kintről olcsóbb.
-
SZATA
senior tag
válasz z123456789 #19877 üzenetére
Olvasd el mégegyszer amit először írtam!
Opciók;
1. Egy jó minőségű és ár-érték arányú termék linkje az ebay-ről. Megrendelem magam.
2. Egy ugyanilyenek link csak az Aliról, akkor, ha valakihez tudok csatlakozni, mert nem akarok oda regelni. -
Formaster
Topikgazda
válasz z123456789 #19928 üzenetére
Én most próbáltam ki a Sonax Nano felni ápolót. Mielőtt felraktam a nyárikat, letakarítottam felni tisztítóval patyolatra, majd isopropillal áttörölgettem és mikor kiszáradt felvittem jó vastagon ezt a sprayt, majd pár perc mulva visszatöröltem. Ezután hagytam még 1 napot száradni, megint visszatöröltem és felraktam. Kb 7-800 km-el később mostam és ledöbbentem. Eddig felbitisztító+kefe+magas nyomás, most meg sima vizes nagynyomással (messziről fújva) lerepül róla minden dzsuva. Nem tudom milyen tartós lesz, azért is mosom sima vizzel, ha érdekel valakit megírom meddig tartott.
Kérdezz nyugodtan, az az első hsz már nem az igazi.
-
w333
félisten
válasz z123456789 #19930 üzenetére
A lényeg hogy jó alaposan most de a fékport a felniről, majd amikor vizes a felni jó alaposan fújd be viasszal, de akár ha van kedved és időd a tiszta és száraz felnit valami kemény waxal is átkenheted majd száradás után visszatörlöd, nálam a felni non-stop tiszta és minden mosásnál fújom rá a viaszt, így a köv. mosáskor már nem kell sikálni hanem egyből ledobja róla a fékport (a viasz egy védő réteget képez a felnin így nem a felnire hanem a viaszos védőrétegre fog tapadni a fékpor ami ugye mosáskor könnyel eltávolítható !
1. Mosás.
Bármilyen autósampont és szivacsot használhatsz (természetesen nem a dörzsis oldalával mosod) a lényeg hogy jó habos legyen, bő vízzel és szivaccsal, otthoni körülmények között ez a sorrend, valamilyen tisztító vegyszerrel permetezd be az autót majd gőz borotváld alaposan le, majd jöhet a samponos szivaccsal átmosás, a végén öblítsd le slaggal mert a gőzborotvával való öblítés az átmosott autót felhabosítja így nehezebb róla leöblíteni a habot, majd fújd be viasszal és egy viledával töröld szárazra
2. Belső takarítás.
Előbb kompresszorral a réseket alaposan fújd ki majd jöhet a porszívózás, műanyagok ápolására valamilyen ápolót vegyél de semmikép sem aerosol spary ami kb. tömény szilikon és még a szélvédőt is befújod vele aztán szenvedhetsz míg letakarítod, valami egyszerűt vegyél pl. Link, ezt fújd a mikrószálas kendőre és ápold le vele, ha szöszös marad akkor egy száraz mikrószálas kendővel visszatörlöd, a fűtés - hűtés levegőnyílásoknál ecsettel tudod a legegyszerűbben de akár kompresszorral messziről óvatosan !
3. Motortér
Brigéciol megteszi óvatosan le lehet mosni az elektromos vezetékeknél ami beázhat azt takard le és óvatosan gőzborotvával leöblítheted (nem lesz semmi baj) a gyertyáknál, gyújtáselosztó, riasztó, biztosíték tábla stb. ezeket alaposan takard le valami nylonzacskóval és szigetelő szalaggal !
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
Formaster
Topikgazda
válasz z123456789 #19930 üzenetére
Megszűnik a sonax nano felni? Hát itt kint mindenhol kapni, otthon nem tudom mi a helyzet sztem erre nem sokan költenek. Nekem nem jo a viaszos megoldás, mert 20 colon gurulok ritkán küllőzve szal látszik a küllők mögötti rész, ami ocsmány ha fekete és elég nehézkes alkalmanként bekenni/fújni. Ha ez nem lesz elég tartós, majd kerül oda is kerámia.
Mosásra én szivacsot nem javasolnék, vannak jó mikroszálas mosó kesztyűk vagy gyapjú szőrös kesztyűk. A szivacs csak tolja a koszt. A mosásnál azért beiktatnám a 2 vödrös technikát, sima/mososzes viz. A simába öblíted a koszos "szivacsot" a samponosba tisztán kerül a szivacs.
Minden attól függ mennyire vagy maximalista
-
ducati113
csendes tag
válasz z123456789 #19928 üzenetére
Felnire Cquartz Dlux jobbat nem tudok.
Jó a műanyagokra is. Nekem nagyon bejött. Króm felnit védi.[ Szerkesztve ]
-
#00809728
törölt tag
válasz z123456789 #19936 üzenetére
Hy...Kifejtettem.
Lemosod a felnit jó alaposan akár 5x is.Majd finom polír majd letörlöd.Cquartz Cerámia és rákencézed majd hagyod száradni.Majd reload amennyiszer csak akarod.Örökös mint a szegénység.
Carpro.hu oldalon tudod beszerezni. -
Formaster
Topikgazda
válasz z123456789 #19936 üzenetére
Vagy nano, vagy viasz. Talán a nanot nem kell annyit ismételgetni. Nedves felvitelről én nem hallottam még, a legtöbb cuccot szárazon viszed fel. Viledát meg pont nem javasolnám, hacsak nem akarod az apro pici szennyeződésekkel összekaristolni a lakkot, akkor mikroszálas kendő. Lehetőleg direkt autokozmetikai.
Motormosás... Hideg motor, kapcsolók, generátor, kényes helyek fóliával enyhén betakarva, mosószer pl brigeciol befuj, ecsettel áttörölgeted, vizzes messziről lespricceled amennyire kell, majd motor indit, tető majdnem lecsuk és járatod 4-5 percet, h kicsi meleget csináljon.
Visszatörlés: szárazolás, felület áttörlése
-
Formaster
Topikgazda
válasz z123456789 #19943 üzenetére
Amit linkeltél az vékony, a második link alatt talán van vastagabb féle, 3 db azért kelleni fog minimum. De a kerámiához külön valami olcsot, mert az utána kuka.
-
ducati113
csendes tag
válasz z123456789 #19936 üzenetére
Cquartz Dlux én még itt vásároltam amit Dodi is ajánlott neked.
Csak pont mostanában volt egy áremelés.Sajnos.
De vásároltam már innen is [link] itt 10% kedvezményt is kapsz.Ha több mindent vásárolsz akkor jobban megéri.
Én azért vásároltam ezt mert kimondottan erre ajánlják.A műanyagokra is nagyon bevált.
Persze ugyan úgy használhatod [link] csak tartósabb lesz a bevonat.
PH semleges samponnal mosom, de igazából az sem kéne mert a nagynyomású elég lenne.
Törölni meg ezt használom.[link]
A kocsira és a felnire is.4db nem árt ha van elsőre. Gyorsabb munkához.
Jót akarsz akkor vannak ezek a kézi autó mosok, ezeknek az utolsó programja csépmentesen száradó víz.
Én csak ezt használom.Kimegyek egy zárható tetejű vödörrel,amit már itthon bekevertem mosószerrel.
[link] lemosom és utolsó program öblítem. -
#00809728
törölt tag
válasz z123456789 #19943 üzenetére
Igen az lenne az+ha egység csomagban veszed akkor már a másik felesleges.
Cquartz dlux: Cquartz Dlux tartós műanyag és gumi bevonat (30ml) Én alufelnire nem tenném ha csak nem porszort és müanyag bevonatot kapott.
[ Szerkesztve ]
-
ducati113
csendes tag
válasz z123456789 #19950 üzenetére
Kinek a pap és kinek a papné szoktam mondani.
Szóval mindenkinek a szíve ügye mit használ.
Itt egy kis olvasmány,hogy eltud dönteni, mi miért, hova van fejlesztve."Kommentben"
Nem vitázni akarok.[link]Még annyit hozzáfűznék a karosszéria Cquartz-al van kezelve a kerék Dlux.
Króm felület a festettel szemben. Kereket sokall könnyebben és egyszerűben tisztítom mint a karosszériát.
Egy eső után ami megszáradt csak nagynyomásúval a kerék tiszta, hát ezt nem igazán tudom elmondani a festésről. Króm felület, hát ha máson nem is, de azon aztán látszik a kosz és folt.Biztos tisztítótál tükröt akkor ismerős a dolog.Bogarak ugyan ez a helyzet, tükör és díszrács nem tudom mért de könnyebb a takarítás mint az autó más festett elemein.[ Szerkesztve ]
-
Formaster
Topikgazda
-
Formaster
Topikgazda
válasz z123456789 #19956 üzenetére
Na szoval van pár féle felület védelem. Wax (természetes/szintetikus), alap nano bevonatok (szinti, de nem hosszú távu.), Aztan a többi nano, glass, kerámia, titánium, meg a többi marketing duma...
Mind ugyanaz kb, csak a szilikátok tisztaságban/töménységében van külömbség és a kisérő vegyszerekben. Ezek 6 hónaptól 10 évig is szolgálhatnak, de olyat ami 2 évnél többet bírna, csak hivatalosan elismert kozmetikáknál tudsz feltetetni.
És semmitől ne várj csodát ha nincs megfelelően előkezelve a felület, polír nélkül kb sz@rt se ér.
Ha nem akarsz políroztatni, lemosod a kocsit és mindig átfújod valami schnell waxal, az gyorsan megvan, a következő mosásig ér valamit.
Máskülönben ha olyan kategóriájú autó, tényleg fordulj szakemberhez.
-
Formaster
Topikgazda
válasz z123456789 #19961 üzenetére
Hát ne várj csodát egy fényezőtől. Ha premium autóról van szó, keress meg egy kozmetikát, tisztességeset. Aztán pénztárca szerint választhatsz mit is szeretnél, de a kerámia polirral 80-100 alatt nemigen lesz meg és akkor az még csak egy közepes tartósságú anyag, egy kis autón.
Aztán amit rátetetsz utána azt kell frissíteni valamivel. Ha waxolod, akkor néha átfújod valamilyen spriccnis gyors waxal, ha szintetikus kerül fel akkor valami szinti cuccal, de ezt már elmagyarázzák. Igazából ha nem egy szakadt 2es golf, akkor a keményviaszt se próbáld ki magad, mert csak kárt csinálsz.
-
Formaster
Topikgazda
válasz z123456789 #19968 üzenetére
Egy japánnak 200e nem sok, ha vigyáztak rá. Mivel sérülékeny a fényezésük, kell valami bevonat. Sztem itt páran felraknak neked egy jó ár/érték arányú terméket, minőségi aládolgozással. Ha vigyázol rá, simán fent marad 1,5-2 évig és legközelebb csak egy finom polir kell, meg a kezelés ismétlése. De előtte legyen rendben.
-
Formaster
Topikgazda
válasz z123456789 #19993 üzenetére
Ja, úgy 2-3 kilóból megvan. És az sem gondozás mentes. Ráadásul nem is polírozható, ha bármi megkarcolja, csere elemenként.
-
Formaster
Topikgazda
válasz z123456789 #19995 üzenetére
Hát vica-versa Ha már a fél kocsin van, a polír se lesz annyi. Te gondold át mit akarsz, ne fogadd el egyből amit mondd valaki
Oké a foliát nem tudod polírozni, de tudod cserélni És véd... Nem akarlak semmire rábeszélni, de mindkettőt kell gondozni. A fólián is megmaradhat a vízkő, madárkaka stb... Először is kérdezd meg lesz-e színeltérés a fóliánál, ha nem tudod hol/mikor csinálták, ez el is döntheti a dolgot, mert könnyen mondhatja a szaki, h régi le és komplett... Az meg már nem éri meg.
-
ducati113
csendes tag
válasz z123456789 #20017 üzenetére
Nem értem, minek a kefe???
Ha lekezeled amiről itt beszéltünk, akkor nem kell kefe. -
Formaster
Topikgazda
válasz z123456789 #20017 üzenetére
Szinterezett felnit biztos nem. Sima lakkozottat inkább.
-
-cobra-
aktív tag
válasz z123456789 #20012 üzenetére
Ez kérlek egy Ferraris ló, nem pedig szamár! Ezt a poén keresztanyám is elsütötte mikor vittük az esküvőjére, csak annyit kérdeztem szeretne-e 10+ km-t sétálni az út szélén menyasszonyi ruhában a porban...
[ Szerkesztve ]
-
ducati113
csendes tag
válasz z123456789 #20021 üzenetére
Egy alkalomra nem veszek kefét.
De te tudod. -
MunezXBK
nagyúr
válasz z123456789 #20021 üzenetére
Veszel felnitisztítót vagy sósavat oszt nem karcolod össze.
-
Imibácsi
aktív tag
válasz z123456789 #20188 üzenetére
Magam sem írhattam volna szebben
Szerintem szövet szőnyegnek csak zokniban vezetéssel vagy kiállítási autóban van hosszútávon értelme. Szép de nem szeretek 2 naponta porszívózni. Télen meg kész armageddon. Én még figyelek rá hogy leverjem a cipőmről a havat, de ha valaki beül az keni kárpitba, szőnyegre, mindenbe.
Egy Isten, egy család, egy élet, egy barát, Egy csepp vér, egy csepp könny, egyszer lenn, egyszer fönn, Egy nép és egy lélek, egy ország, egy érdek, Egy becsület, egy szerelem, egy mikrofon ez mindenem.
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz z123456789 #20199 üzenetére
Persze, hogy az. Odafigyelek de azért ennyire (még) nem vészes a helyzet.
Btw:
Ajánljatok már pesten egy helyet ahol az üléskárpitot rendesen kitisztítják...
Munez beszólt múltkor hogy már ráférne egy pucolás...
#nincsbennetarcsi
-
Formaster
Topikgazda
válasz z123456789 #20258 üzenetére
Fólia, vagy festett/porfestett? Ha utóbbik, akkor mehet rá akár a Cquartz Dlux felni védő. Alap kerámiát ne, mert ez állandó melegedés/hűlésnek van kitéve.
-
z123456789
addikt
válasz z123456789 #20199 üzenetére
Dehogynem hagytam ki. A reloadot. Carpro Reloaddal a végén befújni, és fullos a védelem.
[ Szerkesztve ]
-
Macka
veterán
válasz z123456789 #20258 üzenetére
Hát nem tudom, hogy az én felnim milyen.
Honda Accord jobb hátsó, valószínűleg dízel facelift.
[ Szerkesztve ]
-
Formaster
Topikgazda
válasz z123456789 #20261 üzenetére
A gyári nem 2 ft-os felnik többnyire porfestettek. A szín miatt nehéz lesz észrevenni hol maradt még koszos. Annyiban egészíteném ki, h a kátrány pöttyökre kátrány oldó, mert az IPA nem hozza le könnyen.
Valamint én leszerelt állapotban kezelném, a legcélszerűbb mielőtt felkerül télen/tavasszal... Másként a belsö felét továbbra is sikálhatod.
-
Imibácsi
aktív tag
válasz z123456789 #20297 üzenetére
Felni tisztításához tök jó a Lidlben kapható W5 felnitisztító. Visz mindent mint a piros hetes. Kici, occo, jo A kaszninál a kerámia iszonyú pénz, nem tudom mennyit szánsz rá. Szerintem rendes polír, Collinite 915 félévente és nem lesz vele sok gondod. Dodibácsi/Munez/Kicsee/Lion biztos megcsinálja neked szépen, ha nem szeretnél magad nekiállni. Kavicsra meg nem tudom mi a legjobb. Anno voltak ezek a műbőr védők, ami szerintem undorítóan néz ki. Az ellen talán nincs is ami hatásos, csak az időszakos festékpöttyözés/újrafújás.
Részemről nagyjából ennyi
Egy Isten, egy család, egy élet, egy barát, Egy csepp vér, egy csepp könny, egyszer lenn, egyszer fönn, Egy nép és egy lélek, egy ország, egy érdek, Egy becsület, egy szerelem, egy mikrofon ez mindenem.
-
Formaster
Topikgazda
válasz z123456789 #20309 üzenetére
Persze jobb, de a kerámia sem véd a kavicsok ellen. Akinek olyan felső kategóriás autója van, annak megéri pluszba a ClearBra, és az véd kavics ellen, erre van kitalálva. Persze nem a vasutas+cigógyerek kombó ellen, meg a kamion sem pattan le.
-
ducati113
csendes tag
válasz z123456789 #20309 üzenetére
Fólia jobb mint a kerámia már kőfelverődésre.
A kereket nem muszáj fújni roleadal ha doluxot teszel.
Az üvegre is ott Carpro Flyby, szettben benne a prolipaszta is.
Üveghez polírtárcsát még szerez hozzá.[link][ Szerkesztve ]
-
ducati113
csendes tag
válasz z123456789 #20406 üzenetére
Ezzel ne kenegesd az üveget mert nagyon sokat magába szív.
kézzel csinálhatod.[link]
A készletben benne van minden.Persze jobb gépel. Főleg ha karcos az üveg.[link]
Ehhez kell korongot is venned és tényleg jó karcok ellen.Ez eljárás mind a kettőnél ugyan az.
Van jobb termék is, ezt még nem próbáltam. Majd legközelebb.Persze ez nem készletben van.
Csak a bevonat. -
ducati113
csendes tag
válasz z123456789 #20425 üzenetére
Amit linkeltél Autoglymet nem ismerem, szerintem ez csak tisztító.
Ez nem nanotechnológia.Persze attól még lehet ,hogy használ valamit.
Autoglym termékektől nem vagyok elájulva különben sem.
Erre az a szivacs amit mutattál jó lesz.
Amit én mutattam [link]
ez gépi üveg polírozásra van.Nem értelek most mivel kezeled?Autoglym is csak tisztító.Amit linkeltél.
Tisztításra eraser a legjobb.Üveg felni karosszéria.[link]Nano felvitele előtt.
Jobb termék.[link]Belső műanyagokat minek kened Doluxal. Nem éri olyan behatás mint a külső dolgokat.
Arra jó az Autoglym műanyag ápoló.
Doluxra nem kell rolead.Motorteret Anticlorital fújom be. Ettől olyan lesz a motortér mintha új lenne minden.
De szerintem még újkorában sem nézz ki úgy az autó. -
MunezXBK
nagyúr
válasz z123456789 #20434 üzenetére
Rain-X nem jó? 1.300ft Tescoban.
-
ducati113
csendes tag
válasz z123456789 #20434 üzenetére
Az üvegre úgy ahogy írtad minden benne van. Videó mutat mindent.
Belsőműanyagok: Autoglymet használok, kívül a műanyagokra Dolux. De nem Roleadozom.
Gumik: veszel glicerint a patikába és összekevered vízzel. 1 deci glicerin, félliter víz. Deszt víz.
Ezzel kenegetheted a gumi dolgokat. Bekened vársz vele és átőrlöd.Télen ne fagyon be az ajtó arra is jó.Motortérben meg felesleges Dolux meg glicerin.
Anticorit: Autóiparban a vevőhöz szállított dolgok a szállítás és raktározás alatt ne sérüljön,rozsdásodjon ezzel az anyaggal fúják be.Felület védelmet kap. Régebben az oroszok zsírral,zsírpapírba tették.
Szilikagél és nedvszívó papir mostanában de ezek nem felület védők.
Tengeren túlra is így szállítanak. Szóval tényleg egy kurva jó dolog.A látvány meg elkápráztató.Bármikor kimerném nyitni a motorháztetőt egy új autó mellett. Pilláznál
Brigéciol,mosás, szaradás,Anticorit.
[link]MunezXBK Azért a kettő nem ugyan az. Már tartáságra biztos nem.De a tisztítás is más.
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz z123456789 #20510 üzenetére
nem találtam infot a neten róla.
-
MunezXBK
nagyúr
válasz z123456789 #20510 üzenetére
Vagy 8 éve.
-
MunezXBK
nagyúr
válasz z123456789 #20516 üzenetére
Bitpork videója, de a lényeg látszik.
Technikáját párszor kiveséztük, keress rá.
-
z123456789
addikt
válasz z123456789 #20519 üzenetére
Mennyit kell várni vele felhordás után? Mármint mikor verethetem le slaggal tesztelés képpen?
-
MunezXBK
nagyúr
válasz z123456789 #20525 üzenetére
Nem kell várni.
-
MunezXBK
nagyúr
válasz z123456789 #20527 üzenetére
Max. akkor, ha kisüt a nap.
-
do3om
addikt
válasz z123456789 #20532 üzenetére
Az ablakok kívülről vannak fóliázva?
Ha érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A
-
do3om
addikt
válasz z123456789 #20539 üzenetére
Csak hogy nehogy én értsem félre: szélvédő van lesötétítve igaz?
Azokat belülre kel rakni, gondold el kívül mennyire ki van téve a külső hatásoknak, nagyon hamar tönkre megy. Télen lefagy az ablak és megkaparod mi lesz?
Ha érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A
-
ducati113
csendes tag
válasz z123456789 #20539 üzenetére
-
Kiskokó
veterán
válasz z123456789 #20542 üzenetére
Semmi baj semmi baj. A szélvédős beszólásod mellet el is felejthető a fóliás story
(Nehogy magadra vedd)| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
do3om
addikt
válasz z123456789 #20542 üzenetére
Vannak fóliák amik kifejezetten a karc+nap ellen védenek. De a sima sötétítőfóliázást belülre szokás rakni mert úgy valamivel tartósabb.
Azt tudod hogy magadnak csinálva megbüntethetnek, ha nem látszik annyira (nem túl sötét) talán nem tűnik fel ha megállítanak, de műszaki előtt le kellesz nyúznod. A megfelelő helyen csináltatva raknak rá egy kis matricát, meg egy plasztikkártyát.Ha érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A
-
ducati113
csendes tag
válasz z123456789 #20572 üzenetére
http://www.fuchs-oil.hu/partnerek/
Felveszed a kapcsolatot és híd el segítenek. Az ő érdekük.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Villanyszerelés
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Viccrovat
- Gaming notebook topik
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Elemlámpa, zseblámpa
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- SSD kibeszélő
- OLED TV topic
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- További aktív témák...