-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
z123456789
addikt
Sziasztok!
Máshol is megkérdeztem, de azt hiszem igazából ide tartozik a kérdés.
Műszerfalról kisebb karcokat el lehet valahogyan távolítani? Vagy esetleg létezik olyan cég aki ilyeneket csinál?
Előre is köszönöm. -
z123456789
addikt
Sziasztok!
W333 írta az autós topicban a felni viaszolást. Ki tudná ezt valaki itt fejteni nekem? Vagy miattam w333 is leírhatja.
Hogyan, miként, előtte mivel tisztítom át, milyen gyakran kell fújni, mi az ajánlott stb...Igazából lenne még ezer kérdésem mosással, belső tisztítással kapcsolatban is, de megpróbálom előtte átböngészni a topicot.
-
z123456789
addikt
válasz Formaster #19929 üzenetére
Még jó hogy megszűnő termék. :S
Ez viaszos? Mert w333 valami viaszos cuccot emlegetett.OK, én is úgy érzem, hogy nem valami aktuális az összefoglaló.
1. Mosás.
Az autó amit nem rég vettem, azért birtokol pár karcolást, sérülést. De amíg nincs keret ezeket orvosolni, szeretném a lehető legjobban védeni. Mosás ha jól sejtem nem ajánlott gépi automata mosóban igaz? Ajánlatos keresni egy megbízható kozmetikát, vagy házilag is tudunk olyan alapos takarítást végezni mint ott, kár okozás nélkül?
Külső mosás folyamata a vizezés, samponos/szivacsos mosás, majd öblítés? Ha igen, a sima vizezéshez/öblítéshez használhatunk magasnyomásút? A samponokból mik az ajánlottak, illetve szivacsból/keféből is érdekelne mi az amivel nem karistolok a fényezésbe.2. Belső takarítás.
A szilikon spray-k már nem ajánlatosak mostanában ha jól tudom. Helyette van valami ajánlott műszerfal ápoló? Vagy csak simán mikroszálas kendővel kell áttörölni a felületeket? Csak mert tegnap próbáltam de leragadt, illetve szöszölt az imént linkelt kendő. :S Az előző tulaj nagy becsben tartotta a kocsit, de elképzelhető hogy valami olyat használt, amitől ragadhatott? Vagy egyszerűen erre a felületre ez a kendő nem jó?
Rések takarítására használhatunk kompresszort? Levegőzőnyílásokra gondolok. Az ülések körül a porszívó vékonyított feje megteszi. Akad még más belső tisztítandó felület? Később szeretnék egy ülés huzat szettet, ha tudtok ajánlani jó minőségüt, szívesen fogadom.3. Motortér
Ennél a kocsinál szinte sose volt mosva. Valakinek ez a meggyőződése, valakinek az. Kell/szabad mosni a motorteret? A régi Civic-emnél (annyira nem sajnáltam), befújtam brigéciollal a motorteret, hagytam kicsit hatni, majd leverettem magasnyomásúval. Sajnos volt olyan hogy levitte a festéket, vagy épp valamilyen fontos matricát az alkatrészekről. :S De ennél jobb ötletem most sincs.Ezeket szedtem össze, amik érdekelnének. Érdekelnek egyéni mosási metódusok is, szívesen olvasom, akár PM-ben is. Köszönöm.
-
z123456789
addikt
(#19931) w333
Felnitisztítóból melyiket válasszam? Van 1000 féle. Vizes a felni? Az mit jelent pontosan? Pereg róla a víz, vagy épp hogy nedves? Az említett Sonax Nano Pro spray jó lesz erre a viaszolásra nem? Euzsoltinak bevált. A kemény wax-ra nem is találok semmit. :S Kérhetnék erre is linket? Ezt a kemény waxot a spray után, vagy a spray helyett alkalmazzuk? Milyen gyakran mosod a verdát? Felni takarításhoz vannak speckó eszközök? Pl, ilyen felnimosó keféről sem hallottam eddig még. Hasznos?
Mit jelent az hogy visszatörlés? Többen írtátok, többször.1.Mosás
Sampon? Szivacsból meg jó egy ilyen is? Ezzel nem baszom össze a fényezést? :/
A tisztító vegyszernél mire gondolsz? Ezt hagyjam állni pár percig hogy hasson? Gőz borotva, az értelemszerűen meleg vizes igaz? Ez lehet hogy nem megoldható, mert kinti csapra szoktam rákötni a nagynyomásút, ott meg csak hideg van. Viszont ha slaggal öblítem, az nem viszi le rendesen a fent maradt habot nem? Vagy azért is jobb a slag, mert mondjuk egy viaszos sampon ad egy fedőréteget, és a magasnyomásúval meg pont leszednénk ezt? A befújásra ugyan azt a viaszt használom, mint a felnire? Vileda? Ez is jó, vagy a Vileda jobb minőségű? Csak mert ilyen szokott jönni a házhoz...csak úgy.2.Belső
Honnan látom hogy ha egy ilyen műszerfalápoló szilikonos aerosol? Ja? Mondjuk ezen látszik hogy pumpás. Ok, az aerosol dolog megoldva, de honnan tudom hogy az összetételben nincs szilikon? Így beleírják konkrétan hogy szilikon? Vagy mit kell keresni az összetevők között?3.Motortér
Olvasgattam más cikkeket is, sokan nem javasolják. Bár rengeteg autókedvelőnek full ki van glancolva a motortér. Látni mikor egy találkozón felnyitják a motorháztetőt, szóval lehet azt csinálni, csak ésszel.
És mi van, ha brigéciol után egyből törlést csinálok, így tuti nem kerül víz a motortérbe. Az is járható út?Bocs ha láma kérdéseket írtam, meg ajánlatokat kérek a tisztítószerekre, de korábbi kocsimnál amúgy is sok olyan probléma volt, ami nem lehetett volna javítani csak teljes fújással, szóval kevésbé figyeltem a felületre, és azzal takarítottam, amit épp otthon találtam.
(#19932) euzsolt
Az hol van az a kint?(#19933) Dodi72
Ezt kifejtenéd?(#19934) ducati113
Ezt honnan szerzed be, és melyik felhasználási fázisban kell?[ Szerkesztve ]
-
z123456789
addikt
válasz #00809728 #19938 üzenetére
(#19938) Dodi72
Srry, nem találom most sem. Mindegy, köszi.
Ez a kerámia?
Utána pedig ezzel befújkálom?
Milyen gyakran kell megismételni?(#19941) euzsolt
Akkor amit linkeltem az jó lesz nem? Itt is ilyeneket árulnak. -
z123456789
addikt
Hú. Egy kicsit most elvesztem a sok ajánlat között.
Tehát felnit megtisztítani, alaposan, akár többször. Megvárni míg megszárad. Majd felvinni rá egy kerámiás/műanyag/üveg bevonatot, és egy viaszos pumpás szórófejes anyaggal bevonni a végén?
A kocsi felületét mosás után (vizezés, samponos mosás, öblítés, törlés) szintén egy kerámiás/műanyag/üveg bevonattal kezelni, és a viaszos pumpás szórófejes anyaggal körbe spriccelni? Vagy a komplett autó bevonata teljesen más tészta?
Szóba került ez az opti coat 2.0. Nyolc éve? Ez azt jelenti, hogy egyszer rákented, és azóta csak mosod a kocsit?
Wax: collinite 915 ez sem ajánlott gondolom avatatlan kézbe. Vagy ez ugyan azt szolgálja, mint a te kocsidon az az opti coat?Persze ha azt mondjátok, hogy inkább ne álljak neki otthon, mert szakembert kíván, akkor megfogadom a tanácsot, mert összegányolni nem akarom a kocsit.
[ Szerkesztve ]
-
z123456789
addikt
válasz Formaster #19962 üzenetére
(#19962) euzsolt
Egy 2003-as Accordról van szó, de mivel az előző tulaj viszonylag szépen rendben tartotta, szeretném én is tovább vinni a dolgot, és hosszú távra tervezni a kocsival.
Bár 200e km felett van benne, és vannak rajta karcok, egyéb sérülések, ezeket szeretném idővel kijavíttatni, és rá egy védelmet húzni.
A fényezővel nem megcsináltatni szeretném, hanem a hibák javításáról beszélni, és ajánlatot kérni, hogy hova vihetném kozmetikáztatni stb...(#19965) Dodi72
Rendes Tőled, és szeretek is innen "vásárolni" a fórumról, de a bajom az, hogy legtöbbször BP környéki mindenki, én meg GY-M-S megyei. Így egy felutazás nem minden esetben érné meg. :SSzerk: Dikk'! Sk8esfehérvár! Az nincs annyira messze.
[ Szerkesztve ]
-
z123456789
addikt
Az ilyen felnitisztító kefék nem karcolják szét a felnit? :S
-
z123456789
addikt
válasz lsebestyen #20034 üzenetére
lsebestyen
Diszperzitre, vagy mészre gondolsz?
Semmi baja nem lesz szerintem, de ha valamelyik a kettő közül, akkor simán vízzel lejön.molnarpeter
Nitro higító. -
z123456789
addikt
válasz MunezXBK #20186 üzenetére
Én azt csak akkor veszem ki, ha kirándulni megyek, vagy hosszabb, szabadidős autókázás van. Van hogy én viszem a munkatárskat, és ők nem kocoktatják össze a sarkukat beszállás előtt, hogy lepotyogjon a kavics.
Azt meg utálom, ha genya van a szőnyegen. Bár mikor megvettem múlt héten a tálcákat, és csajom beszállt, azt mondja, hát ez? Mondom tálca, tudod? Behordják a kavicsot. Jól van, legalább jó ocsmány.Amúgy a tescos, nem elég, hogy morzsolódik, de az összes zsír csukám fehér talpszélét megfogja, és büdös mint a rák még egy év után is.
REZAW-ot vettem, tip-top.[ Szerkesztve ]
-
z123456789
addikt
válasz Imibácsi #20189 üzenetére
(#20189) Imibácsi
Na, ennyi.(#20190) Qru
Ez kamu nem?(#20191) MunezXBK
A szép tiszta hóval még annyira nincs is gáz, de ha olvad, vagy közben földet, füvet is taposol, esetleg eső van, és nem betonról, betonra szállsz ki-be, akkor már mindjárt retkes lesz a szőnyeg. Az a szőnyeg nekem olyan, mint az itthoni szőnyeg. Olyan tiszta legyen, hogy mezítláb, vagy zokniban is lehessen taposni.Tök mindegy, szerintem abban egyet értünk, hogy ronda. Valakinek hamarabb bántja a szemét a kosz, vagy hamarabb koszolódik a verdája, másnak nem, vagy gyakrabban tud porszívózni. Én max hetente tudok autót takarítani. Ettől függetlenül, ha tiszta autóba ülök be reggelente fél 6kor, az még kicsit olyan, mintha az ágyban lennék. Ezért próbálok "szövetszőnyegirigy" lenni másokkal szemben, arra jobban vigyázok. Erre van a gumiszőnyeg. De amint tudom kibaszom én is. Ráadásul, azt csak leveretem slaggal, azt csókolom, alatta jórészt full tiszta a szövet. A szöveten nyomhatom végig a mély porszívózást. Kicsit a klubhelyiségemnek érzem a mostani kocsimat na!
(#20193) -cobra-
Az mondjuk biztos, hogy egy jobb minőségű méretpontos gumi, 100x jobb mint egy ilyen univerzális LIDL-ös szar. -
z123456789
addikt
Sziasztok!
Próbálom összeírni, hogy milyen tisztításhoz, ápoláshoz szükséges cuccokat vegyek, és korábban itt kérdéses volt, hogy a különféle védőréteget képző anyagok nem mindegyik felnire jó.
Hát nem tudom, hogy az én felnim milyen. Így ránézésre van valami különlegessége, azért, mert színezett? Vagy nyugodtan használhatom rá az általatok ajánlott kerámia, vagy más kerékbevonatokat?
Előre is köszi.[ Szerkesztve ]
-
z123456789
addikt
válasz Formaster #20259 üzenetére
(#20259) euzsolt
Kétlem hogy fólia lenne. De nem tudom, azért kérdeztem. A lényeg, hogy nem sima alufelni akkor szerinted sem.(#20260) Qru
Köszi.Porfestett, ez volt a szó amit kerestem. Dodi jegyezte meg hogy ezt a Cquartz Dlux-ot nem tenné rá, hacsak nem porfestett. De akkor mehet rá. Felnitisztító, isopropyl, aztán Dlux ugye? Kihagytam valamit? Köszi.
[ Szerkesztve ]
-
z123456789
addikt
válasz z123456789 #20199 üzenetére
Dehogynem hagytam ki. A reloadot. Carpro Reloaddal a végén befújni, és fullos a védelem.
[ Szerkesztve ]
-
z123456789
addikt
Sziasztok!
Megrendelném a tisztító, ápoló cuccokat a kocsihoz, de nem akarom elkapkodni, hátha valahol elcsípek egy kedvezményt, vagy esetleg több dolgot tudok egyszerre rendelni.
Felvázolom a terveimet, aztán valaki legyen szíves mondjon véleményt róla. Annyi termékről, meg megoldásról olvastam itt a topicban az elmúlt egy-két hétben, hogy kicsit szerintem belezavarodtam már. Szart nem akarok csinálni, de amihez nem kell nagy gyakorlat, elég egy kis kézügyesség, azt szívesen megcsinálnám a kocsimon.Persze ha vannak videók, amik pontosan megmutatják mit is kell tennem, akkor nyomjátok azt, nem kell leírni még1x, mert épp nem találtam meg a visszaolvasás alatt.
Felni:
Szépen letakarítom, isopropyllal, felnitisztítóval, kátránytisztítóval, majd viszek rá egy réteg Cquartz Dlux-ot (gondolom lesz majd leírás hozzá), és ráfújom ezt a Carpro Reloadot. Felni kész ha jól sejtem. Van rajta egy réteg mechanikai védelem ellen, és egy hidrofób réteg a kosz ellen.Body:
Na hát itt nem tudom mit csináljak? Olvasgatom, hogy egy csomóan magatok políroztok. Én nem akarom szétcseszni a fényezést, pláne, hogy most viszem egy-két elem miatt fényezőhöz. Próbálgassam előbb anyám agiláján vagy mi? Szimpatikus ez a kerámiás cucc, illetve a fóliázás is. Félő, hogy a kerámiás amikor elkezd kopni (mennyi idő is ez?) akkor políroztathatom megint, fólia alatt meg ugyan úgy megkapja a kavicsot. Rábeszélhetnétek valamire. Sampon mindenképp vennem kell, abból kipróbálnék egy Wolf terméket. Kérdés, hogy kell-e ilyen komolyabb sampon, ha van rajta kerámia?Üveg felületek:
Néztem ezt az Autoglym Car Glass Polish-t, de ha van Carpro Reloadom, akkor felesleges nem? A kettő ugyan azt a célt szolgálja. Vagy a reload drága ahhoz, hogy az ablakot fújogassam vele?Belső:
Jó minőségű nem, aeroszolos műszerfal ápolót linkelhetne nekem valaki, mert vagy nem találok normális áron, vagy egy jó ápoló tényleg 2-3-4e Ft. :/Az autó külső-belső-motortér műanyag/gumi alkatrészeit mivel szoktátok kezelni?
Fú, megint jó sok kérdés, remélem most már tudni fogom mit akarok. Elnézést, ha sok a lama dolog.
[ Szerkesztve ]
-
z123456789
addikt
válasz Imibácsi #20299 üzenetére
(#20299) Imibácsi
Hát annyi pénzt szeretnék rá szánni, amennyiből egy hálás, és tartós védelmet kapok. A Colinte 915 az egy viaszos bevonat csak nem?Ki, hova valósi? Ez itt a kérdés. Dodi fehérvéri, ha jól láttam, és ő csinál kerámiát is nem?
Ez amúgy hogy néz ki? Előtte gallyra át kell polírozni a felületet, aztán vegyszerekkel letisztítani, aztán felhordani a kerámiát? Egyiket sem csináltam még. Ha valaki ezt felhordja nekem, akkor az előtte le is polírozza, vagy azt nekem kell megcsináltatnom?
Ez real?Az a gumibugyi az egy izetlenség. Fóliásnál lehet szettekben venni kavicsfelverődés ellen fóliát. Nem kell az egész kocsit, csak ahol a veszélyeztetettebb helyek vannak. Mondjuk az is horror, és akkor még csak a kocsi 30% van kb befóliázva. Ráadásul én nem tudom, hogy mennyire véd az a fólia kavics ellen. :S
(#20300) euzsolt
A környékünkön van egy profi fóliás cég, szerintem kifogástalanul dolgoznak, láttam pár melójukat. Illetve a galériát is meg lehet nézni. Ettől függetlenül még mindig a kerámia a tartósabb, és ellenállóbb megoldás szerintem, egy fólia szettel szemben.(#20302) ginola
Neked van ilyen kerámia bevonatod, vagy szakmabeli vagy? Érdekelne, hogy nálad mi a fő oka annak, hogy a kerámiát részesíted előnyben. De ahogy látom, te is az ellenállóság miatt inkább nem?(#20307) kicsee
Na igen, még ez miatt is inkább a kerámiára voksolok. Feltéve ugye, ha nem teljes felületen fóliáztatok. Mert akkor nem fog elütni a szín.[ Szerkesztve ]
-
z123456789
addikt
válasz ducati113 #20407 üzenetére
(#20407) ducati113
Milyen polírpaszta?
Én csak azt szeretném, hogy lecsorogjon a nyál az ablakról. Nem karcos az üveg. Nem elég rá az az Autoglym, amit linkeltem?
Az applikátor, amit rendeltem, elfogadom, valóban túl szivacsos lehet. De akkor az amit te mutattál, az jó lesz felvinni ezt az Autoglym hidrofób anyagot? És ugye ez kézi használatra van, nem gépire? Vagy miért ajánlanád jobban azt a szettet mit linkeltél? Nem szívesen polírozgatnám az üveget, bevallom őszintén.
Az üveg felület kezelése előtt egy ilyet érdemes alkalmazni ugye? Továbbá ez megfelel a felni tisztításhoz is, mondjuk kiváltva az izopropilt (a hasonló összetétel miatt)?"Van jobb termék is, ezt még nem próbáltam. Majd legközelebb.Persze ez nem készletben van.
Csak a bevonat." Itt melyikre gondoltál?(#20409) Dodi72
A rohadt csürhe banda!Más:
Ha fóliázott a felület, vagy be van vonva kerámiával, és rajta egy hidrofób felület akkor milyen samponnal érdemes mosni? PH semleges legyen, és ezen felül tök mindegy? Mosás után pedig újra bevonni a hidrofób anyaggal, vagy a PH semleges sampon védi azt a réteget is?A Carpro Reload nem jó üveg felületre igaz?
Az autó külső-belső-motortér műanyag/gumi alkatrészeit mivel szoktátok kezelni? Vagy kenjem át ezeket is a Cquartz Dlux-szal?
[ Szerkesztve ]
-
z123456789
addikt
válasz ducati113 #20428 üzenetére
Fúúú! A rohadt életbe, mennyi szart rá lehet kenni a kocsira...
Erről beszéltem, már fogalmam sincs mit akarok.
Szóval.Üveg felületek:
Szeretnék egy réteg hidrofób anyagot felvinni. Linkeltél egy videót, abban van ez a FlyBy, ami a honlapon is. Ebben a pakkban benne van minden, ami kell ehhez a folyamathoz. Eraser, üveg polír, kendő/szivacs/applikátor, és a FlyBy víztaszító nano cucc igaz? Buy, aztán csinálhatom a videó szerint. (Azt hittem az az Autoglym is ilyen nano cucc :S )Belső
Rosszul írtam, ott nem akarok mást, csak simán műszerfalápolózni, porszívózni és kész. Külső gumik/műanyagok és motortérben levő gumi/műanyagokra gondoltam. Anticlorit. Az mi? -
z123456789
addikt
válasz MunezXBK #20515 üzenetére
Akkor első körben lehet hogy egy ilyet kipróbálok, egyből felrakom a két szülői kocsira is, és meglátjuk mit tud? De akár el is mesélheted, ha van kedved. Kell valamit tudni a felhordással kapcsolatban? Mondjuk, az érdekelne, hogy mivel vigyem fel, illetve, hogy kb. mennyi ideig tart? Ezt is rákenhetem a lapátokra is igaz?
-
z123456789
addikt
válasz z123456789 #20519 üzenetére
Mennyit kell várni vele felhordás után? Mármint mikor verethetem le slaggal tesztelés képpen?
-
z123456789
addikt
válasz MunezXBK #20526 üzenetére
Én ezt kezdeti sikernek könyvelem el.
Amúgy, ha megszárad, akkor ezek a cseppek nem fognak látszódni igaz? Magyarul nem rászárad, hanem egyszerűen elpárolog a felületről mindennel együtt. Jó sejtem? (Mondjuk még fél óra és magamtól is rájövök. )Íjjj de karcos az a hátsó fólia. Ezek a rohad kamera lencsék!
-
-
z123456789
addikt
(#20540) do3om
Bal hátsó/oldalsó ablak. Azt nem szélvédőnek hívjuk nem? Vagy is hát nekem aztán mindegy minek hívjuk, végül is az is lehet szél védő, mert véd a szél ellen.Elgondoltam, de számomra az is logikus lenne, ha kívülre raknák, hogy védje az ablakot. Komoly fóliák vannak már. Mivel nem láttam ilyet még sosem videón sem, mert nem volt ingerem arra, hogy sötétítő fólia felrakás tutorialokat nézegessek, ezért szerintem belefér a tudatlanságom.
(#20541) ducati113
Na jól van, ennyire nem vicces ám hé! Nem tudtam, kész. -
z123456789
addikt
válasz Kiskokó #20543 üzenetére
(#20543) Kiskokó
Nyomjátok még jobban azt a kést belém!(#20544) do3om
Értem. Matricás, műbizonylatos.MÁS: és bár elég enyhe eső kapott ma el, de a kezdeti szemerkélésnél nem értettem hirtelen, hogy miért futkároznak a porszemek a szélvédőmön, mire rájöttem, hogy azok pici esőcseppek. Aztán nagyobb cseppeknél már rájöttem, hogy ez a Rain-X. 60-70-es tempónál mint a szél, úgy szétszaladtak. Szüleimnek csak annyit mondtam: űrtechnológia. Úgy néz ki sikeres volt a felhordás.
[ Szerkesztve ]
-
z123456789
addikt
-
z123456789
addikt
válasz ducati113 #20574 üzenetére
Ha nem para, egy kicsit részletezhetnéd, hogy te konkrétan hogyan szoktad. Mert én most azt sem tudom, hogy mire kérdezzek rá náluk? Milyen kiszerelésben veszed? Milyen a képlékenysége ennek a folyadéknak? Gondolom ebből nem kapsz pumpás változatot, csak hordónyit. Vagy? A brigéciolt régebben egy már kiselejtezett pumpás flakonból szoktam ráspriccelni a motortérre. Valahogy így kell ezt is elképzelni?