-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
ducati113
csendes tag
válasz FeRRaR1 #20851 üzenetére
Minél kisebb amperrel töltöd annál jobb. Élettartam szempontjából.
Régen nem voltak ilyen intelligens töltök.Akkor 0,5 amperrel töltöttük az akkumulátorokat. egy éjszakát.
Lidlis töltőt szerez.
Persze a töltés az akkumulátor amper nagyságától is függ.Hány amperes az akku.10%max 55 Amperest 5,5 kel tölteni. De ez nem tesz jót neki. -
ginola
addikt
Sziasztok
Bosch lapátok, amiket újonnan vettem - nem olcsón - októberben pattogva törölnek.
Milyen olcsóbb lapátokat ajánltok, amik jól törölnek, pl. Bosoko? -
FeRRaR1
őstag
válasz ducati113 #20853 üzenetére
Az egyik 100 a másik 110 Ah, nem is a normál töltés a lényeg nekem, mert azt a fentebb linkelt töltővel csinálom, 3A/Lassú töltés módban.
A kérdés inkább arra irányul, hogy ha bent hagyom, nem szedem ki az akksit, és úgy töltöm, akkor sok e a 3A és inkább vegyem meg a kisebb, erre valót ami 0,8A-val tolja, vagy mehet a 3A is, bent lévő akksi esetén.
euzsolt
Előző melóban volt céges autóm, most nincs, kicsit utána olvasok, aztán lehet bekockáztatom, csak ez a Volvónál nem annyira egyszerű, simán csak kinyitod, és felnyitod a motorháztetőt, hallod hogy dolgozik erre, arra, állítgat dolgokat, zúg valami, még ha a gyújtás sincs rajta... Ezért tartok kicsit tőle, bár a 3A nem sok, az akksi is bőven felveszi, mindjárt rámérek multiméterrel, hogy állnak...
[ Szerkesztve ]
-
Formaster
Topikgazda
válasz FeRRaR1 #20856 üzenetére
Abból indulj ki, hogy a generátor 100-200 amper közt tölt, ezt osztja szét, illetve állítja a töltés nagyságát a fesszabályzó. A két tompított fényszóró eszik 10-15 ampert. Szal, ha 3 ampert rákötsz a rendszerre, azzal még szerintem megbírkózik a fesszabályzó. De jobb lenne, valamilyen szakfórumban rákérdezni, esetleg szakinál.
-
Imibácsi
aktív tag
Halihó!
Végre nekiláttam a Seat polírozásának, ami nem volt épp zökkenőmentes. A kocsiról annyit kell tudni, hogy Németországból lett behozva, ennek megfelelően az egész eleje (motorháztető, sárvédők, szélvédő) úgy néz ki, mint ha söréttel meglőtték volna. Ezek a kavicsnyomok nem kerültek kijavításra, mert a javítás jelen esetben csiszolást és újrafújást jelent. Ehhez még hozzájön, hogy gépi mosóba hordta a precíz német tulajdonos 15 éven át, ergo brutál karcok borították a teljes felületet. Valamint a bal hátsó ajtón éktelenkedik egy bazinagy karc, amit kulcs, vagy valami hasonló okozhatott. A kocsi fényezése metál fekete, tehát bázis+lakk.
A felhasznált anyagok és a sorrend:
- helyi nagynyomású mosóban lemostam a bogarak és a por nagyját
- saját nagynyomású + samponos mosás (Amwayes samponnal, ami szerintem tartalmaz valamennyi waxot is)
- gyurmázás (Wolf piros)
- denaturált szesszel áttörlés a szilikonmentes felületért
- maszkolás (Tessa)
- első kör polírozás Farécla G3 paszta vizesen + Farécla G-Mop fehér korong (1000-1500 közötti fordulat)
- második kör polírozás Wolf Jewel It 1g finishelő pasztával + Farécla G-mop szürke korongVerdikt:
- a motorháztető mély karcaival nem tudott megküzdeni a Farécla G3. Oda valami durva kellene, szvsz minimum 2000-es csiszolás + Farécla G6 + G3 + finishelő, de inkább teli fény a kavicsok miatt. Azért így is nagyságrendekkel szebb lett.
- a Farécla G3 után hologram hegyekkel találtam magam szemben. Ezeket szépen kihozta a Wolf pasztája, 1000-es fordulaton.
- a csomatartófedél alatt a lökhárító tetején is voltak brutál karcok, ezek is szépen eltűntek.
- a bal hátsó ajtán a kulcsos karc kb a felére rövidült. Sajnos ahol bázisig van karcolva ott fújni kell majdJöjjenek a képek:
Egy Isten, egy család, egy élet, egy barát, Egy csepp vér, egy csepp könny, egyszer lenn, egyszer fönn, Egy nép és egy lélek, egy ország, egy érdek, Egy becsület, egy szerelem, egy mikrofon ez mindenem.
-
FeRRaR1
őstag
válasz Formaster #20859 üzenetére
Igen, a V70 konkrétan 144A-t préselt ki magából, miután elszállt a gyári 15 éves, és betettünk egy bontott új szerűt. Megnéztem, van hozzá 120-140-160, talán a full full extra dieselhez 180-as is, extrák függvénye, azért döntöttem a 140-es mellett, mert nem volt memóriás ülés, se fűtés, se xenon vagy navi.
Külföldi fórumokon azt olvastam, hogy rendes nagy töltőt ami nem tud csepp töltést ne kössek rá bent lévő akksira, hiába 3A. Ahhoz okos töltő kell, ami figyeli az ellenállást, feszültséget, és bármeddig rajt maradhat, max 13.5 Voltot tol rá, nem drága egy ilyen, ~7 - 8.000,-ért már használhatóak vannak.
Egyébként rá mértem a bent lévő akksira, 12.43 V simán kinyitva, 12.22 V ha rajt a helyzetjelző világítás, kb 0,05 V - 0,08 V az emelkedés tapasztalatom szerint ha lehúzom a sarukat, nem tettem meg, így olyan 12,50 V ~ az értéke, amin meglepődtem. 3 hete nem használtam, előtte is csak alig, heti max 1x, hobbi autó. Tud valamit ez a Bosch S5. Egyenlőre erősen kételkedek benne hogy ilyen jó számok mellett szükségem van e egyáltalán bármi nemű rátöltésre.
-
Imibácsi
aktív tag
válasz Formaster #20860 üzenetére
Egy Skil 1144aa, amivel dolgoztam. Kézzel felpolírozni egy kocsit, pláne 2 lépcsőben szerintem emberkínzás lenne
Egy Isten, egy család, egy élet, egy barát, Egy csepp vér, egy csepp könny, egyszer lenn, egyszer fönn, Egy nép és egy lélek, egy ország, egy érdek, Egy becsület, egy szerelem, egy mikrofon ez mindenem.
-
Imibácsi
aktív tag
Közben úgy döntöttem, hogy a motorháztető kap majd egy 2000-es csiszolást és újabb polírt. Valószínű szakítok a Faréclával és kipróbálom a Menzerna vagy Wolf polírozó pasztáit. Jó a Farécla általános esetben, de a Seatnál, ahol összetettebb a probléma, ott már nem vág elég nagyot.
Egy Isten, egy család, egy élet, egy barát, Egy csepp vér, egy csepp könny, egyszer lenn, egyszer fönn, Egy nép és egy lélek, egy ország, egy érdek, Egy becsület, egy szerelem, egy mikrofon ez mindenem.
-
veterán
Sziasztok,
Akarok venni kocsihoz akkus porszívót. Melyiket érdemes belőle megvenni ami valójában is használható, és ér is valamit?
Köszönöm!
iPhone 13 Pro Max
-
M_o_g_y_i
őstag
válasz XtremLor #20848 üzenetére
Ez a Tiéd?
Vettem én is egyet, 3 év garival 33333-ért elég baráti az ára, jó minőségűek az Aldi/Lidl-s elektromos szerszámok, gépek.
Még ki sem bontottam, azt nem tudom pl., hogy ezekhez alapból adnak valamennyi "slagot" és adaptert, hogy a kerticsapra föl tudjam cuppantani?4db szép állapotú 4x100 6.5x15 ET35 acélfelni eladó!!! - Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó!
-
XtremLor
őstag
válasz M_o_g_y_i #20868 üzenetére
Igen beruhaztam en is egyre. Slagot nem adnak egyikhez se, arrol neked kell gondoskodni, a csatlakozo gyorscsatis, este kiprobaltam, egy biciklit lemostam vele, ahol kicsit felpattogott a festek leszedte egybol, a tengelyrol, lancrol a zsirt/port is leverte. Amire nekem kell boven eleg lesz, par honapja vadasztam ra.
"Legen...Wait for it...Dary"
-
flashpointer
őstag
Ezek a gumik meddig használhatók még?
Kibírnak még megbízhatóan kb 12e km-t (télig), vagy inkább amint lehet kuka? Nyárra be lett tervezve elég sok autós kirándulás és nem akarok vele problémát. (az első képen pl már kikandikál a szövet ) 8 évesek. -
molnarpeter
nagyúr
válasz flashpointer #20870 üzenetére
Amint lehet, kuka. Belülről nem látszik, hogy ki van-e repedezve (defekt veszélye miatt), de a futófelület már így is kikeményedett valószínűleg.
-
Laca1212
őstag
válasz flashpointer #20870 üzenetére
Én mihamarabb jó messzire dobnám őket. Életveszélyesek szvsz.
-
M_o_g_y_i
őstag
válasz flashpointer #20870 üzenetére
4db szép állapotú 4x100 6.5x15 ET35 acélfelni eladó!!! - Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó!
-
flashpointer
őstag
Köszi a gyors válaszokat akkor a jövőhéten kinézek valamit .
-
ducati113
csendes tag
válasz flashpointer #20870 üzenetére
Azért ez durva!!!
Ehhez nem lehet mit szólni.
Gyorshajtás helyett inkább ezt büntetném. -
Imibácsi
aktív tag
válasz #00809728 #20866 üzenetére
Miben tud többet a Menzerna mint egy Wolf vagy Farécla? Most itt elsősorban a robbanószemcse és csiszolópaszta közötti különbségre gondolok. Könnyebb vele dolgozni? Kevesebb kell belőle? Nagyobbat vág?
Tudom, hogy a Menzerna egy prémium termék, a Wolf meg a Farécla meg erősen közepes...
Egy Isten, egy család, egy élet, egy barát, Egy csepp vér, egy csepp könny, egyszer lenn, egyszer fönn, Egy nép és egy lélek, egy ország, egy érdek, Egy becsület, egy szerelem, egy mikrofon ez mindenem.
-
Safranek
aktív tag
-
kozicsd
tag
Sziasztok
Nemsokára vinném az autót jégkár javításra (Debrecen), de előtte szeretnék itt is körbekérdezni. Fényezés nélküli technika, és 3000ft/horpadás árajánlatot kaptam. A horpadások (laikus szemmel nézve) abszolút nem nagyok, és mivel az autó fekete, így csak erős fényben lehet észrevenni. Viszont sajnos sok van.
A kérdésem az lenne, hogy ez mennyire reális ár? Neten bogarászva sajnos sehol nem láttam árat.
Előre is köszönöm -
veterán
válasz kozicsd #20880 üzenetére
Szia!
A konkrét árakat / horpadás nem ismerem - unokatesómnak verte meg a jég az autóját pár éve, neki emlékeim szerint 4-500 ezer Ft-ot fizetett a biztosító.
A helyedben árajánlatot kérnék a teljes javításra, több helyről. Nehogy a végén derüljön ki, hogy nem 100, hanem 250 db horpadás volt rajta (250*3000= 750 000 Ft).
-
Imibácsi
aktív tag
válasz kozicsd #20880 üzenetére
Szia!
Az elemek fényezését szerintem borítékolhatod, szóval ezzel mindenképpen számolnod kell.
Ha nagy a horpadás, akkor a lemezt is zsugorítani kell, amit ma már kevés lakatos vállal. Ha egészen kicsi a horpadás, akkor ez talán elhagyható. Azt gondolom kétféle megoldás lehetséges a javításra. A szakszerűbb hogy kihúzatja az összes kis horpadást, ami elég időigényes, plusz minden horpadásnál sérül a festés is. A kókány megoldás, hogy felcsiszolja, kittel telibe húzza, megint csiszol, telifény.
Én mindenképp megpróbálkoznék egy ilyennel előtte. Egy hétvége rámegy, de ha a horpadások felét ki tudtad húzni, akkor már némi pénzt spóroltál magadnak.
Egy Isten, egy család, egy élet, egy barát, Egy csepp vér, egy csepp könny, egyszer lenn, egyszer fönn, Egy nép és egy lélek, egy ország, egy érdek, Egy becsület, egy szerelem, egy mikrofon ez mindenem.
-
Imibácsi
aktív tag
válasz MunezXBK #20883 üzenetére
Ilyet még nem láttam. Csak olyat, hogy co-val rápöttyöz egy pálcát és megrántja kifelé. Na de hát okosabb lettem
Egy Isten, egy család, egy élet, egy barát, Egy csepp vér, egy csepp könny, egyszer lenn, egyszer fönn, Egy nép és egy lélek, egy ország, egy érdek, Egy becsület, egy szerelem, egy mikrofon ez mindenem.
-
kozicsd
tag
válasz Imibácsi #20882 üzenetére
Sziasztok!
Először is köszönöm a választ.
A horpadások abszolót nem nagyok, mint kb a régi 1ft-os, de még lehet akkora sem, és nem mélyek, éppehogy látszanak.
A faszi egy ilyesmi technikát javasolt:
https://www.youtube.com/watch?v=gFs3kADEM_0
Tehát itt nem kihúzzák, hanem "kitolják" a horpadást. Így elvileg nem károsodik a fényezés.
A vákumos/ragasztós megoldást én is olvastam, viszont egy 15 éves autón nem merném megcsinálni -
#00809728
törölt tag
válasz Imibácsi #20878 üzenetére
Robbanoszemcse: 1 lépésben durva-közepes-finom a hő és nyomás hatására ugymond szétporlad finom befejező szemcsékké.
Csiszoló paszta farécla és társai: nem tudom mi van a dobozára írva de legtöbb esetben 3M-nél is 1200-2000-es ugymond csiszolópapírnak felel meg majd vann a közepes 2000-3000 és igy tovább.
-
ducati113
csendes tag
válasz kozicsd #20886 üzenetére
3ezer az nagyon jó ár.
Ha festve volt az autó akkor a te felelősegedre ragasztva húzzák."ilyenkor lehet,hogy lejön a festék is"
Ezt akkor alkalmazzák ha olyan helyen van,hogy nem férnek hozzá.
Ha odaférnek akkor belűről megbontják és szépen kinyomják.
Semmit nem fogsz látni olyan lesz mint a gyári.
Nem kell utána semmit csinálnod vele. Polir meg festés ilyesmi...
Inkább azt érdeklőd meg,hogy nem e pancser a faszi. -
Imibácsi
aktív tag
válasz #00809728 #20887 üzenetére
Köszönöm az infót. Megpróbálom a Menzernát. Honnan tudok rendelni? Néztem a googleban, de vagy nincs kiírva ár, vagy nem webshop a bolt. Tatabányán meg nem láttam még egyik szaküzletben sem
Más kérdés. Az mitől lehet, hogy waxolás után megint tele van hologramokkal a kocsim? Amikor a finishelővel befejeztem, majd lemostam sehol nem volt hologram, átnéztük. Tegnap lewaxoltam, és ma a napon látszott hogy tele van fénytöréssel. Mit csinálok rosszul? Úgy waxoltam le, hogy mikroszálassal vékony rétegben felhordtam a waxot, vártam fél órát, majd gyapjúkoronggal orron, 1000es fordulattal letöröltem a fölösleget. Farécla Top Waxot használtam.
Igazából polír előtt is lewaxoltam egyszer régebben, azzal a különbséggel, hogy akkor kézzel töröltük le a megszáradt felesleget, és akkor is hologramos lett. Denszeszes lemosás után viszont eltűnnek. Mit rontok el? Előre is köszi!
Egy Isten, egy család, egy élet, egy barát, Egy csepp vér, egy csepp könny, egyszer lenn, egyszer fönn, Egy nép és egy lélek, egy ország, egy érdek, Egy becsület, egy szerelem, egy mikrofon ez mindenem.
-
kozicsd
tag
válasz ducati113 #20888 üzenetére
Hello
Renben, köszönöm a segítséget. Sajnos nem vagyok debreceni, így csak ismerősökre hagyatkozhatok, de eddig mindenki meg volt elégedve a munkájával Igaz konkrétan jégkárral még nem fordultak hozzá az ismerőseim, de horpadással, fényezéssel igen.
Meglátjuk, ha majd kész lövök képeket. -
Formaster
Topikgazda
válasz Imibácsi #20889 üzenetére
Több gond is lehet. Először is géppel felhordani szokták és azt sem gyapjú koronggal, inkább a legpuhább szivaccsal. Így egysnletesen oszlatod el a waxot. Aztán nem hagyod fél órát, csal negyedet száradni, főleg haeleg van. Ujjaddal tudod tesztelni, ha meghúzod és alatta tiszta akkor letörölhető mikroszálassal. Aztán valszeg túl vastagon is kented fel.
-
Imibácsi
aktív tag
válasz Formaster #20893 üzenetére
A waxot igyekeztem egyenletesen elteríteni. Csináltam gombócot a mikroszálasból, rátoltam egy borsónyit, elpöttyöztem a lemezen, majd körkörös mozdulatokkal szétterítettem. Ennél hogy lehetne egyenletesebben? Illetve a gyártó 1 deci/autó mennyiséget ír, ezt tartottuk is. Kb 18-20 fok volt, eső után, műhelyben csináltuk. A wax száraz volt, úgy néztem ahogy mondod, ujjal elhúztam és már nem kenődött. Lehetséges, hogy ez a wax nem jó sötét színekhez?
Egy Isten, egy család, egy élet, egy barát, Egy csepp vér, egy csepp könny, egyszer lenn, egyszer fönn, Egy nép és egy lélek, egy ország, egy érdek, Egy becsület, egy szerelem, egy mikrofon ez mindenem.
-
Formaster
Topikgazda
válasz Imibácsi #20894 üzenetére
Egy applikátor szivaccsal egyenletesebben (vékonyabban) fel tudod hordani. Lehet h szar a wax, de nem hinném. Talán a gyapjú korong a ludas. Az inkább csiszolásra való. Kérdés h ezt is le tudod e törölni, mint azt amit kézzel szedtél le. Ha lejön akkor valami a waxal van, de szerintem csak nehezen jön le. Nekem is volt már ilyen, de sima mikroszálassal alaposan visszatörölve eltűnt a hologram (felesleg)
-
runner 125
nagyúr
Ez most kivételesen nem autó, hanem motorápolás. Egyik legjobb barátomnak szombaton hoztam el a motorját, 4 óránk ment rá a takarításra.
Itt van pár kép a vásárolt állapotról és a tisztított állapotról, akit érdekel.
mod. Először AG motortisztítóval befújtam a kényes pontokat (blokk,futómű, fékek, lánc..), majd AG samponnal mosés és végül kapott egy réteg SRP-t, majd EGP-t, majd műanyagápolás.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Formaster
Topikgazda
válasz runner 125 #20897 üzenetére
Szép munka! Gondolom minden vízhatlan egy motoron, szal neki lehet menni a nagynyomásúval?
-
Motion_Blur
félisten
válasz runner 125 #20897 üzenetére
Gyönyörű, igényes munka mint mindig.
Bármid eladó lesz, szólj bátran!
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- Fűnyíró topik
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Okos Otthon / Smart Home
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Vezetékes FEJhallgatók
- Politika
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- További aktív témák...