Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dorian

    félisten

    válasz Ear001 #4280 üzenetére

    Amúgy a HM zenék jó megszólaltatásának legnagyobb nehézsége maguk a felvételek.
    Így van, ennyi.

    Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!

  • liszi70

    nagyúr

    válasz Ear001 #4280 üzenetére

    "egy kezemen meg tudom számolni, hány jó hangú HM lemezt ismerek"

    Tudnál említeni egy-kettőt? Ritkán hallgattam heavy metalt, kemény rockot, mert szarul szólt nálam. (Ebben legjobb talán a jelenlegi dobozom, ami az előzőekhez képest a legkevésbé cizellált hangú egyébként.) Ha javarészt a felvétel a ludas, akkor lehetséges, hogy csak nem volt szerencsém jó hangú albumhoz.

    [ Szerkesztve ]

  • kukulec

    őstag

    válasz Ear001 #4280 üzenetére

    teljesen így van. egy master of puppets hiába nagyszerű szám, ha egyszerűen egy nagyon közepes felvétel. de kevésbé régiekkel is ugyanez a helyzet. velvet revolver - slither. a dob egy merő kása. nightwish walking in the air "toljunk rá a gitárra mindent fiúk, jóleszaz", dettó. megadeth - tornado of soul (nem a remasterelt) viszont elég korrektül szól a többiekhez képest. arch ennemy - no gods, no masters szintén korrektül van felvéve abban a műfajban. ami kimondottan jól szól nálam: john petrucci - glasgow kiss (mondjuk ott a zene is nagyon szép)

    Luxman L-507ux II, Primare i22, Yamaha A-S801 // Pro-Ject Dac Box S2, SMSL SU-9 PRO // Elac Vela 408, Elac FS 147, Q Acoustics 3030i

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz Ear001 #4280 üzenetére

    Mélyben nincs jó planar meg ribbon, nem mondtam. Legalábbis sub kategóriában. Mindegyiket segítik alul, aki 30-40Hz alá akar menni értelmes össz-hangnyomásban.

    De azért érdemes megnézni említett márka termékpalettáját, van kifejezetten mélyekre is paneljük. Egy építônél is láttam, kicsit bumfordi, nagy, de lemegy egészen 50Hz-ig. Annyira nem nagy ufo dolog, na persze soha nem vágnék bele.

    Maggie meg 40-ig, ránéztem gyorsan egyikre a honlapon.. az azért bôven mélytartomány.

    Az, hogy nehezen hajtható, azt jelenti, hogy a ráadott teljesítményre mekkora hangnyomást produkál, 2.83V/8Ohm/1m, a szokásos sensitivity adat (nem efficiency). A sensitivity-bôl meg direktben szoktak asszociálni minôségre, mint kvalitatív adatra, csakúgy, mint a részletezôképességre és a kettônek nem sok köze van egymáshoz, nem attól lesz "gyors" egy hangszóró, vagy jobb a másiknál, hogy az érzékenysége nagyobb, ergo könnyebben hajtható. Tehát ez a hifista asszociáció téves, de ez szakmai körökben tudott. A jelenség megfigyelhetô, de ennek oka más (az erôsítô). Egy 90dB-s hangszóró semmivel sem részletezôbb 10W ráadott teljesítménnyel, mint egy 80dB-s hangszóró hasonló fajtából, csak a 80-asnak 100W teljesítmény szükséges elérni ugyanazt a hangnyomást, mint a 90-esnek, cserébe jó eséllyel kicsit, vagy nagyon más a hangszórók szerkezete, minél érzékenyebb, annál több kompromisszummal, legalábbis kónuszos hagyományos hangszóróknál (pl. könnyített cséve, membrán, stb. -> nagyobb torzítás, hacsak nem valami ûrtechnikai hiperkönnyû anyagot használnak, brutál mágnest, satöbbi.. van ma már mindenféle extrém egzotikum, most Purifi mókol kónuszos hangszóró technológián legjobban).

    Egy 100W képes erôsítô is totál más liga építésben, beleölt technológiában, hogy ugyanazt a hangminôséget hozza a szobában 4 méterrôl hallgatva a csoda hangszórón, mint egy 10W képes társa. Csinálj egy Ongakut 10x akkora erôre. Nem fog menni, pedig csak így fogod ugyanazt a hangnyomást elérni egy 10dB-vel gyengébb érzékenységû hangfallal. De ez a planarok esetén nem gond, mert amit buksz egy tiszta A osztály trióda feedback mentes szétkondózott csövessel szemben (jelentsen ez bármit is bárkinek, nekem nincs feedback-undorom), annak jóval többszörösét kapod ajándékba a hangszóró oldalon, amikor kompromisszumot kötsz erôsítôben, elfelejted a 100dB érzékenységeket, beteszed a kis japót a vitrinbe és összerakják Neked a szobában a 82dB-s "érzéketlent", hozzák a feedback technológiás AB pushpullt, aztán keresi az állát az ember.

    (Kezdjük érteni, hogy a szerényebb teljesítményû erôsítôket miért kedvelt tölcséresekkel hallgatni, noha megszólaltatnak ôk bármit is, csak nem mindegy, mennyit hallasz belôle, mekkora helyiségben, milyen távolságról).

    Tölcsér marha érzékennyé tesz bármit, de ugyanúgy kompromisszumos, mint minden. Ezek is csak egy fajta hangszóró típus (egyben nézve) és miután a fizikát elolvasta az ember, utána pedig hallotta ôket, eldöntheti, szereti-e. Én egyik hangját sem szerettem. Totál más állatfaj. Van aki pedig az életével esküszik arra, hogy csak ez az út, mert [....] (ez itt az ô meséik helye). Elfogadom, ez ízlés kérdés, de amikor én arról nyilatkozom, hogy nekem nembegyere, meg a haver is ugyanezt mondja számtalan fülelés után, és kapjuk a kígyót-békát a tölcséres tábortól .. - ennek mi értelme ? Tök jó lenne egyszer elfogadni, hogy nagyon nem vagyunk egyformák. Faterom, akit nagyon tisztelek mérnöki tudása miatt, imádja a tölcséreket. Egészségére.

    Kinek a pap, kinek a...

    Azt hiszem, választ adtam felvetésedre. Hiba azt feltételezni, hogy a nagy érzékenység egyenesen arányos a hangszóró minôségével, a hangszóró tranziens képessége pedig önmagában nem árulkodik az egyéb kvalitatív paraméterekrôl (ezért is említettem a planároknál a kompromisszumokat), de metál esetén fontos támpont. Te hoztad erre a tölcsért, igen, tranziensre klassz, de minden egyébben tökmás állat. Te azt szereted, oké. Nem véletlen vannak tölcséres szettekbôl is sokmilliós verziók, akárcsak hagyományosból, meg planarból is. Ez ilyen ízlés dolog.

    Soha nem cserélnék el planar/ribbon tranzienst tölcsér tranziensre, nincs az az isten. Persze létezik a kettô együtt is, de szerintem (!!) szalagot sem tölcsérrel illik tuningolni hangnyomásra, kerülök minden olyan ribbon vagy AMT megoldást, ami látványosan tölcséres konstrukció. (Pici belefér, ha szigorúan nézzük sok rés, amibôl szólnak, önmagukban is tekinthetôk kezdetleges tölcsérnek, de én a torkolatról beszélek, nagyjából a védôhálótól kezdve minden plussz tölcsért kerülve).

    A szobáinkban elôforduló tölcsérek nem önálló hangszóró technológia, hanem csak egy akusztikai illesztés fajta, lehet a tényleges motorja mögötte piezo, kónusz, szalag, plazma, akármi. Nyilván hagyományos hangszóróknak is van akusztikai illesztése, doboza, elôlapja, megannyi hátránnyal, mint minden, de én ezekkel a hátrányokkal jobban együtt tudok élni, mint egy tölcsér hátrányaival, vagy csak jobban megszoktam, bár volt tölcséres sztereóm. Nem jobb, nem rosszabb, csak más a két világ, hangra, látványra, súlyra, erôsítô igényre, szobaakusztikára, sok egyéb mindenre tekintettel.

    A szobai planar meg önmagában is egy harmadik világ.

    Így aztán természetesen igen, planáron, ribbonon, AMT-n sokkal jobban szól zúzó, mint hagyományos hangszórón, majdnem függetlenül attól, hogy az egy full spektrumú nagy szobai cucc 82dB érzékenységgel, vagy egy AMT 98dB-vel egy többutas magasaként. Elôször úgyis ôk kenôdnek el hagyományos mainstream rendszerekben, utána a közepek, végül a mélyek, de akkor már nagyon nagy a baj.

    Egy említett planar füles meg pláne. Ezt a kört most planar fülesek nyerték metálra.

    A masteringgel, felvételekkel egyetértek, de azért vannak élvezhetô darabok :) Meg mostanság azt látom, hogy számtalan kiadó újra kiad régi darabokat "remastered"-ként. Részben azért, mert a hdtracks & társai online hi-res biznissz indukált egy "szóljon jobban, mint a régi CD/LP" keresletet, ez meg beindította a remasteringet, ültek a keverôkhöz a jó és kevésbé jó hangmérnökök és születtek-születnek mindenféle mûfajban a mai modern remasterei az eredetiknek. Az, hogy ezek nem Hi-Res felvételek, senkit nem érdekel, az MQA lehúzóról nem is beszélve, de arra jók ezek az új remasterek, hogy egy másfajta hangzást adjanak nekünk. Ezeket meg el lehet adni jó pénzért, az eredetiekkel minimum azonos áron, tehát $$$. Hatalmas iparág. De van, amikor mi hallgatók is profitálunk ebbôl, vannak jól sikerült újrakiadások hálistennek. Jean-Michel Jarre Equinoxe például eredetiben agyonszûrt, precízebb hang, egy újabb kiadásban meg úgy indul, hogy rendesen vastagon alapzajos, amihez kell némi idô, mire megszokja a fül, tehát nem szûrték rommá. Cserébe a magasak csodásan csilingelnek, a közepek pedig sokkal "melegebben" szólnak, mint az eredetin. Az egy kompromisszumosan, de jobb remaster, csak az újat hallgatom mindig. De Pink Floyd sem gyenge.. :)

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • #71562240

    törölt tag

    válasz Ear001 #4280 üzenetére

    "meg ribbon mélyhangszóró?"
    Azt hiszem, ilyesmit nem írt. Ilyesmire nyilván nem is gondolt, hiszen nem szokás.

    A planár versus tranziensekről:
    Nehezen hajthatóak a planárok, a sztatikus és a dinamikus planárok is, és alkalmasint a reaktivitásuk miatt is nehezen hajthatóak, de azért ha "jól vannak hajtva", gyorsak és megfogottak. Területfajlagosan igen könnyű membrán (különösen a sztatikusoké), alig mozgással, hozzá "erős motor", mi kell még a jó tranziensekhez! - alkalmas erősítő kell. Ha alkalmas az erősítő, istenkirályság. A mélyekhez ki kell egészíteni kónuszos-dinamikus szubbal, oszt jónapot. (Muszáj kiegészíteni kónuszos szubbal, mert mélyekhez jó planárt még senki nem csinált, a QUAD sem. Megint más a fejhallgatók-fülhallgatók ügye, sajnos ma már az is óhatatlanul belekeveredik, amikor hangsugárzókról tárgyalunk, de most maradjunk a térhangsugárzóknál.)
    "Hagyományos" hangdobozokból még sose hallottam (tölcséresekből se, omnidirekcionális dinamikusokból se) olyan hangszerszerűséget, felhanghűséget-hangszínhűséget, mint "jól hajtott" jó planároktól. Többmilliós Avantgarde Acoustic-októl, tízmilliós Jadis Eurythmie-től sem hallottam megközelítőleg olyan természetszerű közép- és magassávot, életszerű hangszíneket, mint egymilliós Martin Loganok, Magneplanarok planár szekciójától. No persze, a planárok enyhén szólva megválogatják az erősítőt, és a tölcséresek valóban megkönnyítik az erősítő dolgát, de hát vannak bőven "planárokhoz tervezett" erősítők.

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz Ear001 #4286 üzenetére

    Satriani állat :K :C
    Crystal Planet volt meg, elhagytam. :((( Levadászom.

    [ Szerkesztve ]

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz Ear001 #4287 üzenetére

    Eltér a véleményünk. Nagyon.
    Egy közepes ribbonon is lepetélős.

    De nem fontos egyetértenünk. :D Lehet, csak nagyon más a fülünk. :K

    [ Szerkesztve ]

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • #71562240

    törölt tag

    válasz Ear001 #4286 üzenetére

    Igen, a rockot és a heavy metalt külön kell venni, teljesen más ügy hangfelvételileg is.

    (Egyébként éppen az anno "nemes egyszerűségű, naívan bájos" felvételtechnika miatt például a korai Judas Priestek és Black Sabbath-ek között is vannak, amelyek egészen értelmesen tudnak szólni. Sin After Sin, Master of Reality...)

    Szerk.: (#4293) kammerer
    jav.:
    ...egy erősítő legfontosabb mérhető tulajdonságát szerintem a kockadiagram mutatja...

    [ Szerkesztve ]

  • liszi70

    nagyúr

    válasz Ear001 #4286 üzenetére

    Köszönöm! :R

    "HM- Queensryce: Empire, szerintem ez az abszolút etalon."

    Gondolom több kiadása is van. Melyik az etalon?

    [ Szerkesztve ]

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz Ear001 #4331 üzenetére

    Hallgatlak.

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • bta1

    őstag

    válasz Ear001 #4333 üzenetére

    Akárhogyan ragozzuk, el kell ismerni, hogy a visszacsatolatlan triódások kockadiagramja szükségszerűen pocsék. Ha félvezetősben látunk hasonlóan rosszat, kb. mérget vehetünk rá, hogy csúnyán sávhatároltnak fogjuk jónak hallani. A csövest nem feltétlenül. Tehát még itt sem éppen sziklaszilárd a paraméter – hangminőség korreláció.

    A kimenőtrafós feltevésben van igazság, de hogy éppen ez hozná helyre, amit az erősen impedanciafüggő max. teljesítmény elront? Nyilván nem így van, hiszen akkor nem lenne annyi borzasztóan sávhatárolt barkács-triódás ("szokol-rádió" – szólt be találóan a kedves, szintúgy DHT-ben utazó diyertárs egy régebbi csöves talákozón, miután távozott a szobából, arra azért ügyelve, hogy a készítő fülét ne kerülhesse el).

    A legnagyobb őrület, és a kockafejek tényleg be tudnak tőle kattanni, hogy az audiotechnika gyakorlatában az efféle korlátozott érvényesség nem annyira kivétel, inkább maga a szabály.

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz Ear001 #4333 üzenetére

    :D Kb erre számítottam. Kiváló. Van is erről elég vita szakmai körökben, mi számít (számottevően, vagy sem), damping factor, frekvenciafüggő csillapítás és feedback-ek terén és ezekből mi hallható. A kimenőtrafós csöves erősítők esetében együtt kell modellezni a hangszórót a kimenőtrafóval.Gyakorlatilag a kimenő primer oldalán kell felvenni az impedancia/frekvencia menetet, miközben a szekunderén rajta van a hangfal. (Nem csupán a hangszóró, mert a hangfal is belejátszik a hangszóró viselkedésébe váltóstul mindenestül, ezt Te is említetted). Ezt nem lehet annyiban elbagatelizálni, hogy a kimenőtrafó megvéd minden hangszóróimpedanciabeli bajtól, sokkal mélyebb víz még. Figyelj.. mindenki azt használ, amit akar, de ha ennyire a földön jársz és vannak világos pillanataid, nem értem sokszor azt a vudut, amit behozol. Én szeretem mindkét állatfajt, az "összemaszatolás", "energikus" és "transzparens" már vékony jég, nemigen fogunk ebben a témában egyetérteni, meg nincs is az az érzésem egy jól megtervezett és megépített feedback-esnél, hogy bármit is összemaszatolna. :D :N Ne légy az agyad áldozata, ha tudod, merre folynak az elektronok. Gyönyörűen szól sok japán, volt alkalmam hallgatni olyan modellt, aminek közelébe 1 méteren belül nem mehettünk, birtokolni nem, mert nem éri meg nekem egy jobbféle autó árát egy ezüst kimenő, de ott a hozzá ajánlott hangfal volt, nem "akármi". Tehát nagyonis válogat, ezt sem ez a tulaj nem szégyellte, se egy előző az ő csövijénél. És neeem, amit nem hajtott szubjektíven ítélve annyira hűde-állam-keresem módon, annak a hangfalnak érdekes módon semmi baja nem volt a szomszéd egyik legkisebb McIntosh-ra kötve, de még a sokkal kisebb reputációjú (szerintem nem rossz) Marantz-al sem, elővettük megmosolyogni és pislogtunk, hogy mennyire vállalható. És még csak nem is teljesítményigényről van (volt) szó. De nincs a válogatóssággal baj, hiszen ha a megfelelőt teszed mellé, amivel a legjobb, tök oké, csak ne állítsunk olyat, hogy nem válogatnak, mert a mocsokrohadtjó kimenő sem garancia mindenre.

    Lehetne még ragozni, de élvezzük fehér ember linkjeit inkább. Nem tisztult le még bennem sem, mihez rakom össze a saját csövimet, mert igenis válogatnak és igenis jobban teszem, ha 4 Ohm-ra tervezek kimenőt és így használom majd 8-as hangfallal, úgyis bemegy alá... Ezt nem lehet egy huszárvágással elintézni, mint egy D osztálynál (ha már hajtás volt az eredeti téma), csak a D-t meg középre-fentre nem használnám szívesen, ennek okait meg szerintem megérted, lehet Te is így teszel, pedig .... (ICE, Hypex, Hegel.. )...

    Kisiskola. :D Gondolom, gimiben jönnek az egzotikus tápkábelek rejtelmei, egyetemen a 230V elosztó alatti tüskével emelik a színpadot és doktorálni lehet a félig, vagy teljesen feltöltött unikumos üvegekből a szoba különböző pontjain. :C

    Zenéljünk inkább és ezt engedjük el.
    (Azaz én zúzok le a Balcsira)..

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • kukulec

    őstag

    válasz Ear001 #4378 üzenetére

    tud. csak volt szerencsém látni Kocsist. így máshogy értékelem azokat a show-kat, amiket csinál.

    Luxman L-507ux II, Primare i22, Yamaha A-S801 // Pro-Ject Dac Box S2, SMSL SU-9 PRO // Elac Vela 408, Elac FS 147, Q Acoustics 3030i

  • kukulec

    őstag

    válasz Ear001 #4381 üzenetére

    igen, elég szörnyű :D elsőre nem mertem azt hinni, hogy ironizálsz.

    Luxman L-507ux II, Primare i22, Yamaha A-S801 // Pro-Ject Dac Box S2, SMSL SU-9 PRO // Elac Vela 408, Elac FS 147, Q Acoustics 3030i

  • fehér_ember

    addikt

    válasz Ear001 #4550 üzenetére

    Köszönöm; nem nagyon van fogalmam hogy is működnek ezek. Ezért kérdeztem. De majd utánaolvasgatok.
    A kliens gépre is egy az egybe ugyanazt a (fullos) Roont kell feltölteni mint szerver gépre vagy oda csak valami egyszerűbb appot.
    Azért jobb a szerver-kliens felállás, vagy csak akkor jobb, ha nem windows-os gépre vagy gépekre tesszük fel őket?
    Amúgy valamit herél/átállítgat a windows-on a roon? Ajánlott magában windows-os gépre is szerinted?
    Ha megvetted akkor ezt is több gépedre felteheted mint pl. a Jrivert?
    Persze ezekre nem muszáj felelned, csak hirtelen felötlöttek bennem :B .

  • #03969024

    törölt tag

    válasz Ear001 #4607 üzenetére

    Mert 360k a büdzsé, Triton+Ant eléggé kilógna.

    kammerer "Azt nehezebb lenne megsejteni, hogy nem csöves"
    No, az ARC, McIntosh, AN és a többiek nyugodtan bezárhatják a gyáraikat... :)

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz Ear001 #4781 üzenetére

    (Mindkettőtöknek).
    Na, ezt is jó tudni. Kell majd egy cartridge is (később). :) Még digitálkodok, de ősszel szeretnék egy alkalmanként-hallgatós LP szettet. A lemezek most pincében, állítva, egy masszív kartondobozban. Nem mondom, hogy sok levegő van köztük :D de azért nem présház. Meg ügyeltem, hogy ne tegyek rájuk egyéb lomot, szóval elvileg hibátlanok. (Amit meg majd veszek, újak). 180g pipa, szinte mindegyik kinézett ilyen. :R

    [ Szerkesztve ]

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • #71562240

    törölt tag

    válasz Ear001 #4781 üzenetére

    A Shibata profil megítélése valóban vegyesebb, de nem lehet en bloc értelmezni azt se, ugyanis abból is van többféle, és nem csak aszerint, hogy például Shibata I., II., III., hanem még a gyártói egyéni változatok is. Szóval nem nagyon van olyan, hogy "A" Shibata, hanem "sokféle" Shibata van, köztük egészen kellemesen futók, amelyek kinőtték az első változat gyermekbetegségeit. Másrészt az összes többi bielliptikus is a Shibata köpönyege alól bújt ki, lásd még Xerox, Mirelit, Frigidaire... :)

    "A lemez kopásának semmi köze szerintem a kar-hangszedő rezonanciához, állványhoz, csálé lemezhez, a lemez vastagságához, súlyához meg végképp nem."
    - Kar-hangszedő-sasszi rezonanciák: Ha nem a lemezbarázdába vágott hullámok által megszabott úton mozog a tű a barázdában, hanem többé-kevésbé saját rezonanciáinak akarata szerint is, azaz többé-kevésbé ellenkezve, interferálva a barázdában levő hullámokkal, az bizony kopást eredményez a lemezen, aztán a tűn, a tű kopottsága pedig megint a lemezen. Nem kardinális kérdés a kopás szempontjából, már csak azért sem, mert nincs rezonanciamentes sasszi-kar-hangszedő, tehát minden lejátszón jelen van a probléma, de azért nem mindegy kopásilag sem. Minél jobban harcolnak egymással a barázdában levő hullámok és a lejátszó sajátrezonanciái, annál jelentősebb plusz kopás jelentkezik (főleg egyszerűbb tűprofilok, alacsony engedékenységek esetében).
    - Állvány: Lásd mint fent. Rezonanciái harcolnak a barázdában levő hullámokkal, ellenben minél jobban elvezeti a lejátszás torzító rezgéseit, annál tisztábban a barázdák adta rezgések mentén fut a tű. Ez se kardinális kérdés lemezkopásilag, de számít egy kicsit hosszútávon.
    - Csálé lemez: Kardinális kopási kérdés. Nem megfelelő merőlegességgel, azimuttal, felfekvéssel... fut a barázdában a tű, megkezdődnek a félrekopások a lemezen, a tűn, a tű félrekopása visszahat a nem vetemedett lemezekre is... A tű föl-le ugrál aszerint, ahogy a vetemedés hullámhegyei és hullámvölgyei következnek, ergo a tűnyomás és a tű engedékenysége a lemez adott helyein nulla és a kétszeres között iterál mint egy elszabadult hajóágyú... Közben egyre inkább megzakkan a tű felfüggesztése, ami ugyebár visszahat az engedékenységre... A csálé lemez maga a megtestesült iszonyat a lemezkopás szempontjából. Kopás kopás hátán a lemezen és a tűn, kamatos kamattal. A csálé lemez a lemezkopás melegágyának csimborasszó állatorvosi lova.
    - Lemez vastagsága: Lásd vetemedés, csálé lemez ügye.
    - Lemez súlya: A lemez súlya természetesen nem súlyként érdekel minket, hanem mint a lemez vastagságának a mértékegysége. De vastagságmértékegységként veszettül érdekel minket - lásd vetemedés, csálé lemez ügye. Lásd még 70g-os papír...

  • dyscus

    tag

    válasz Ear001 #4805 üzenetére

    Nem önreklámoztam magam. Ezt barátom te akarod a számba adni. Az nem reklám, hogy leírtam, mit hallgattunk, s mit tapasztaltunk, majd annak mi lett a következménye. Vagy leírtan, hogy egy AN erősítőt javítottam. Te valamit félreértettél. Olvasd el mégegyszer, hátha más megállapításra jutsz. :K
    Konkrétan az a kérdésed, hogy milyen jobb alkatrészeket használok? Láthatod a fotókon. Remélem azokat nem gondolod reklámnak.

  • #92251648

    törölt tag

    válasz Ear001 #4798 üzenetére

    Végül is minden pozícióra megvan a szereplő, amire egy kupiban szükség lehet. :)

  • bta1

    őstag

    válasz Ear001 #4810 üzenetére

    Vajon mi lehet az "ezoterikus alkatrész" definíciója?;)
    Pl. egy dán Jensen rezes ezoterikusabb, mint a lengyel Miflex?
    Egyáltalán, mióta szitokszó a hifiben az ezoterikus?

  • dyscus

    tag

    válasz Ear001 #4810 üzenetére

    Nem csörtettem sehova. Te lehet nem ismersz, de többen régóta ismernek. Meg persze egyszercsak valaki egy fórumon elkezd írni. Az nem csörtetés. Erről ennyit.
    Kérlek ne írj olyat, ami nem igaz. Nem írtam olyat, hogy más a nyomdokomba sem lép. Miért írsz olyat, ami nem igaz? Jó ez neked? Szerintem Te nem értesz ehhez. A 6000 Forintos Miflex kondenzátor kedves barátom sehol sincs árban egy pl.: Godina, Jupiter, Mundorf árához képest. Tessék körbe nézni, aztán kinyilatkoztatni.
    Igen, tudom, hogy szólnak azok az erősítők. . Ezért ne írigykedj, mert borzalmas kínszenvedés őket hallgatni. :)) A Meishu, vagy a javított Conquest nem az AN alja, hanem a 3. szint az AN kategória felosztásában. De barátom javítottam már AN DAC4 Silver-t is. Meg is hallgattam, kb egy hétig abban a szobában, amit fentebb láttál. Gondolod nem ismerem a hangjukat? Ugyan már barátom. Egyáltalán miért vitatkozol? Én azt írtam neked, azt hallgatsz amit akarsz. Én meg nem építhetek azt, amit akarok, meg tudok? Miért kedves barátom?

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz Ear001 #4811 üzenetére

    Én ! Egy ragtime-ot még tudok :DD

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • dyscus

    tag

    válasz Ear001 #4819 üzenetére

    Kérdés nincs kedves barátom? Ez így nagyon snassz. :) Gyere el, hallgasd meg azt az erősítőt. Szívesen látlak.

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz Ear001 #4820 üzenetére

    Nemár. Rajtam már megedzôdtél rendesen, azt hittem.. :D ;)

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • #01758976

    törölt tag

    válasz Ear001 #4820 üzenetére

    Volt ey kis öntömjén, fátylat rá, nem ér ez ennyit.

  • #71562240

    törölt tag

    válasz Ear001 #7897 üzenetére

    "Felmerülhet a kérdés, hogy akkor miért kell még jobb kábelt, eszközt venni, ha az agyunk úgyis "kieqzza", amit hallunk? Azért, mert annál kellemesebbnek, ízlésünkhöz közelállóbbnak érezzük a megszólalást, minél kevesebbet kell vele az agyunknak dolgozni"
    Részben igen, de még sokkal inkább azért is, mert sokkal-sokkal-sokkal nagyobb hangminőségi és -karakteri különbségek vannak a hifi eszközök között, mint amennyit az agyunk kompenzálni tudna, ha az lenne cél.

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz Ear001 #7897 üzenetére

    Ugyanebben az AES-ben van benne Mark Waldrep, akitől linkeltem korábban. De ez féloff.

    Sokat hoztad szóba az agyat, belső "referenciánkat". Lényegében teljesen egyetértek az írásoddal.

    Azzal nem, hogy ha a belső hallás visz el dolgokat, akkor miért a kábeleket cserélgetjük első helyen, mikor a helyiség kezelése, "megszokása", akklimatizálódás, stb. nagyon fontos a képletben, utána pedig még volna teendő, mielőtt kábelezünk.

    A másik kérdőjel bennem a "tisztességes vakteszt nincs". Irományod értelmezése szerint VAN, azaz VOLNA, ha együttélsz vele. Legalábbis a logika mentén. Ha elhúzod, kitolod, pontosan ahogy írod. Csak ilyet szerintem nagyon nehéz, hogy az ember 1-2 hétig A verziót hallgatja, másik 1-2 hétig B verziót, és a kettő közötti változtatás tényéről nem tud. Vagy áthívja a havert, vagy az asszony, gyerek, stb. akivel "kicseréltet" egy kábelt, visszatéve rá a pokrócot utána, és ezt sok-sok héten keresztül kellene játszani, 10 alkalom is kevés még, de a semminél több, az 20 hét .. mondjuk 1 éven keresztül játszva 52 hétről beszélünk, az 2-hetekkel számolva 26 csere, az már nem rossz, mutathat valamiféle elfele-szórást az 50%-tól (a semmi eredménytől elfele, kézzelfoghatóbb irányba). Valljuk be őszintén, ha egy ilyen 2-hetes ciklus végén X-elsz, valszeg hitelesebb lesz a véleményed-tapasztalatod, mint a gyors vaktesztnél (nevezzük így) és ez korrelálhat azzal, amit Te írtál.

    Viszont még egy dolgot implikál megint ez az egész: ha ennyire nagy még mindig az ismeretlen egy rendszer megítélésében, lehetetlen bárki véleményére is hagyatkozni, hogy "vedd ezt, mert ez jóóóó". Nem tudod, hogy a belső referenciád egyezik-e a hificimboráéval, nem azonos helyiségben hallgatóztok-műélveztek, szóval még a külső körülmények is eltérőek, nemhogy a belsők (az agyatok).

    És lehet arról vitatkozni, hogy lehet-e jó vaktesztet csinálni vagy sem. Arról is, hogy hallatszik-e egy kábel vagy sem. Meg sokmindenről még, számtalan fórumon. A végén mégiscsak olyan az egész kicsit, mint a Hegylakó, hogy a végén csak 1 maradhat: a hallgatás, hallgatás, hallgatás. És akkor előbb-utóbb kiderülhet egy egyén számára, hogy neki mi a jó. Egy jó lassú folyamat. És amikor ő örül, és behozza egy fórumba elégedettségét, megosztja azt másokkal, együtt örül a csapat, hogy dejó neki, közelebb került a belső hangjához. Mint hárásó nemrég a Zu-val.

    Nem hiszek abban, hogy a DIY-er amit épít, az úgy tökéletes lesz neki mindig, minden esetben. Sőt. De az esélye a kevésbé jóra (vagy jóra, mindegy) ugyanannyi, mint a bolti cuccal szórakozóknak. (Már ha feltételezzük, hogy tud építeni, legalább a sokat ekézett műszaki mérhető paraméterek stimmelnek).

    Továbbmenve agyunk mentén, az audio topic-ok is zárhatókká válnak, a kereskedők pedig nem nagyon tudnának mit mondani az eszközről, amit a vevő venni akar. Fogalma sincs a vevő otthoni akusztikájáról, fogalma sincs a vevő agyáról, a készülékről meg hiába mondja, hogy frekvenciamenet, teljesítmény, THD, paraméterek, mert lófüttyöt sem érnek, egy minimum műszaki (nevezzük műszeres mérésnek) szintet meg ma már mind megüt, amit egy boltban kapsz. Egyik sem fog úgy szólni, mint egy Sokol a múlt sötétjéből..

    Fentebbiek (és irományod) ismertetése után akár fel is ismerhető mindenkinek, hogy az út olyan brutálnagyon egyéni, hogy ebben bármiféle iránymutatást, vagy neadjisten tippet adni valakinek teljesen felesleges. Ki lehet kukázni a Wilson Alexandria méréseket is, meg minden egyebet is, el kell hinni vakon, hogy ha egy egészséges összegért összerakott rendszerben (legyen 200k fullbelépő) az erősítő nem füstöl és jön valami hang a hangszórókból, az már "jó" és innentől kezdve az idő majd eldönti, hogy mikor lesz ebből "penge" élmény egy tartósabb ideig hallgató számára, pénztől függetlenül.

    Becsukhatnak az online magazinok, tesztekben elég lenne annyit írni, hogy "műszaki paramétereik kiválóak, megütik a standard szintet, kedves olvasó, de a többiről fogalmunk sincs, inkább nézd a design-t, az árcédulát, és ennek fényében vidd haza a kütyüt, meg ha nagy a helyiség, valami kakaósabb modellt válassz - örülünk, hogy segíthettünk".

    Csak mentem a józan logika mentén :U Ha viszont ne keressünk logikát ebben az egész összetettségben, amit "audio"-nak hívunk, pláne okafogyott sok online teszt, beleértve ASR-t meg mindenki mást, technokratákat és szubjektív metaforázókat, mindenkit, tokkal vonóval. Mert tévednek. Mert ami Neked bejön otthon majd, arra egyetlen recept van: mák. :U

    Ezzel sincs semmi baj, csak audio-ból átevezünk statisztikára: kicsit sokat kell csereberélni, mire az ember bemákolja azt, amire azt mondja, "na ez marad". (Egy hosszabb időre). És erre a körhintára ugyanúgy fel van ülve a gyári eszközöket cserélgető ember, mint az újabb és újabb eszközöket építő DIY-er. Hiszen a csere a lényeg, a másság.. és ezt mindkettő teljesíti.. aztán egyszercsak szép lassan kialakul valami, amire azt mondja az illető, "mmm ez most marad egy darabig" és a lánc elemei helyükre kerülnek, létrejön egyfajta koherencia, mi szól mivel jól .. és lőn boldogság. Egyébként sem szeretem a gyári és a "DIY-er" megkülönböztetést, rengeteg a hibrid megoldás, mindegy.. (én pl. DAC-ot a büdös életbe nem építek).

    Eközben persze telik az idő, öregedett 10 évet az ember, kopaszodik, meg a prosztata gondok is jönnek, elgondolkodik azon, mi lett volna, ha inkább 1-2 plussz Maldív, Belize, satöbbi helyre tolja az aprót valami csinos hölgyikével, az idejéről nem is beszélve, amit mások meggyőzésével (vagy vélt segítésével) és hitvitákkal eltölt.

    Bonyi az élet :D De kevesen már tudják, hol kell és mikor megállni. Amikor a megkötött kompromisszumok már vállalhatóan kevesen vannak azzal az élvezeti értékkel szembeállítva, amit egy rendszer úgy egészében szobástul mindenestül nyújt.

    Szerintem.

    "Despite continued research on human perception, our own inner workings may never be fully understood, let alone the “hard problem” of consciousness."

    Tehát kuruzslunk tovább, mint mostanában a covid vakcinagyártók. Csak van, aki a nagy ismeretlen teljes egészét bevállalja, van, aki meg ennek egy részhalmazát legalább szívesen látná. Nevezzük őket mérőknek. :U Nem tudom, miért kell különbséget tenni közöttük és két táborra bontani.. ugyanabban az ismeretlenben úsznak, amiben bármi igazságot végül a fül-agy kombó mond ki és az a saját igazsága lesz, senki másé.

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • Mathiask

    senior tag

    válasz Ear001 #7897 üzenetére

    "az agynak időt kell hagyni a tanulásra"

    Az a kérdés mennyit. Lehet ha nem napokban, hanem órákban lehet mérni ezt, akkor lehetséges ésszerűen kivitelezhető vaktesztet, vagy egyéb tesztet is konstruálni. Majd meglátjuk. Mindenesetre amennyiben ez valóban így van, akkor ez sok hifistának hasznos információ. Pl azoknak akik eddig képesek voltak pár mp alatt is magabiztos véleményt alkotni.

    "mert annál kellemesebbnek, ízlésünkhöz közelállóbbnak érezzük a megszólalást, minél kevesebbet kell vele az agyunknak dolgozni"

    Valószínűnek tartom, hogy ez egy összetett kérdés. Szerintem vannak olyan "különbségek", "hibák", torzítások", melyekhez nem, vagy csak nagyon kismértékben lehet hozzászokni.(mint ahogy említve van a rossz akusztika, bár valószínűleg azt se érdemes egy kalap alá venni, lehet ott csak a paraméterek egy része ilyen nehezen megszokható) De valószínűleg vannak olyan "különbségek", "hibák", "torzítások" melyekhez meg nagyon könnyen alkalmazkodunk és hosszútávon se okoz az agynak problémát. De ez csak a megérzésem.
    Én egyébként a kábelekkel vagyok így, hogy jó-jó különböznek, hallom, igen, , lehet rájuk tesztet csinálni, igen, de hosszútávon elég tág határok között tök mindegy mi van bekötve. Valahogy úgy gondolom, hogy nagyrészt olyan különbséget csinálnak, ami hosszútávon se probléma az agynak kikompenzálni.

  • xtremetuning

    addikt

    válasz Ear001 #7897 üzenetére

    Hello-hello, látod beugrok, írok egy mondatot és romokban a topic. ;]

    Nem keresek én már semmit, megállapodtam évekkel ezelőtt.
    Boldogan, elégedetten használom, de persze időnként elmászok meghallgatni/nézni ezt-azt, (hisz mindig azzal jönnek, hogy "na most aztán tényleg megtaláltuk a szent grált!!! ") de mindig kiderül, hogy az, ami van, még mindig nehezen megugorható... :B

    Igen, benézve a régi helyekre, feltűnt, hogy megváltozott a világ/szemlélet és én már nem akarok jó útra téríteni, az energiáimat a gyermekeimre locsolom inkább.
    Ettől függetlenül értékelem (és megdöbbenve tapasztalom), ahogy még mindig küzdötök, de hogy egy klasszikust idézzek egy messzi messzi galaxisból : szélmalomharc.

    ...ha belekezdtél a high-endbe, vess keresztet, mert sosem lesz vége.. :) ......... és ezt mástól nyúltam, de nagyon igaz : 'Tegnaptól őszinteséget fogadtam. Azóta nincsenek barátaim...'

  • denesdr

    addikt

    válasz Ear001 #14589 üzenetére

    Nem az a kérdés, hogy miért ne lenne, hanem az, hogy miért lenne, szerintem.

  • #01758976

    törölt tag

    válasz Ear001 #14587 üzenetére

    Most, hogy elgondoltattál rajta, simán lehet. Jelenlegi hallgatási pozíció hosszabb mint mikor keresztbe van, mégis a rövidebb a jobb. Igaz ha keresztbe van rögtön van 9-10 métere szélibe. Furcsa kis jószág ez a Zu, de imádom. Majd megnézzük mitől van ez, és megírom majd ide az új jelenséget is. Legyen akkor teljes már a kép.

  • liszi70

    nagyúr

    válasz Ear001 #14589 üzenetére

    Két kérdés.
    A cikkben azt írja a szerző:
    "a jelfolyamból meghatározott helyeken kiütni a biteket, ami simán megnyilvánulhat felbontásbeli, de szerencsétlen esetben frekvenciatartomány-beli anomáliákban is. Elvileg ez is mérhető"
    1. Tehát elvileg, ami azt jelenti, hogy sem ő, sem más még nem mérte, vagy legalábbis a szerző nem tudott róla. Ha tudna róla, hivatkozott volna rá. De a cikk régi. Te tudsz azóta ilyen mérésről?
    2. A "kiütött bitek", nem inkább ilyen fajta anomáliákat okoznak a hangban? Úgy tudtam, már egy bit hibája is egyértelmű hibajelenséget okoz, és nem felbontás, meg tónus, meg tompa stb. hangot.

    [ Szerkesztve ]

  • Mathiask

    senior tag

    válasz Ear001 #14589 üzenetére

    "Miért pont egy ennyire jól definiáltan rossz eszköznek ne lenne saját hangja?"

    1. Én nem mondtam olyat, hogy nem lehet*, arról beszéltem, hogy erre én még nem láttam sehol bizonyítékot, hogy a hang fizikailag megváltozik különböző USB kábelektől.
    2. Annyira azért nem rossz a helyzet szerintem. Olvastam olyat, hogy valaki vevő oldalon logolta, ha nem stimmelt az ellenőrző összeg és napokig ment a zenelejátszás egyetlen hiba nélkül. Elvétve egy-egy hiba biztos előfordulhat, de normál körülmények között szerintem nem annyira jellemző.

    (Én Attila nagy tisztelője vagyok, általa tervezett DA-t használok.)

    "a jelfolyamból meghatározott helyeken kiütni a biteket"
    Ehhez annyit fűznék, hogy USB audio class 2 aszinkron átvitel esetén a minták csomagokban érkeznek, egy-egy csomagban mitavételi frekencia függvényében 5-25 minta érkezik.
    Ezekhez a csomagokhoz tartozik ellenőrző összeg, tehát vevő oldalon detektálható, hogy volt hiba és ilyenkor amennyire én tudom a legtöbb usb vevő eldobja az egész(!) csomagot. (igaz újraküldés nincs, de hibadetektálás van)

    *ilyet amúgy se nagyon lehet bizonyítani, mert akárhány olyan bizonyíték van, hogy nincs különbség, mindig benne van a pakliban, hogy lesz egy olyan ami azt mondja hogy van, de erről beszéltem már korábban is.

  • denesdr

    addikt

    válasz Ear001 #14600 üzenetére

    Tehát ami az ASR-en látható kábelügyileg, azok nem mérvadó mérési eredmények? Csak mert ott nem látszik különbség két, normálisan működő digit kábel között.

  • Mathiask

    senior tag

    válasz Ear001 #14623 üzenetére

    Megnézem majd alaposabban őket, köszi. Ami elsőre feltűnt, hogy pl az említett oboánál a teljes energiának a 0.01%-a esik 20kHz fölé.

  • denesdr

    addikt

    válasz Ear001 #14656 üzenetére

    Pontosan mit kellene mérniük? Szerintem nem csak én látnék szívesen validnak mondható méréseket digitális átviteli kábelek, hallható hangra gyakorolt hatásáról vagy ugye ennek hiányáról, ha nincs.
    Ha volt már itt ilyen, akkor elnézést, nem olyan régóta követem a topikot.

  • denesdr

    addikt

    válasz Ear001 #14712 üzenetére

    Thx a linkeket, egyik cikket sem láttam még idáig.
    Átnyálazom őket.

Új hozzászólás Aktív témák