Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bkercso

    nagyúr

    válasz #71562240 #916 üzenetére

    ez a szófosásos topik? :P
    Megyek mielőtt kitiltanak..

    [ Szerkesztve ]

    Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

  • #92251648

    törölt tag

    válasz #71562240 #916 üzenetére

    No és hány felvétel készült tavaly a 6. stúdióban? Az ilyen példák semmit sem cáfolnak abból, amit írtam. Szavaidat olvasva felmerült bennem, hogy mást értünk akusztika alatt is. A felvételek keverésénél nem az otthoni zenehallgató szobákat modellezzük, hanem az elképzelt színpadot. Tesszük ezt egy otthoni szobához hasonló zengésű környezetben, amihez akaratlanul is igazodik a fülünk. Ha egy süketszobában kevernénk, vagy oda szánnánk az anyagot, pl. sokkal több zengést tennénk a hangszerekre. Próbáld így értelmezni szavaimat!

    Nem hiszem, hogy a legtöbb nagyzenekari felvételnél a karmester helyére ültetnék a hallgatót. Térhatás szempontjából sokkal hátrébb, hiszen sem a hegedűket, sem a csellókat nem magad mellől hallod, hanem 10-11 és 1-2 óra irányból, pedig a karmester általában e két szólam között áll. Hangszerhangok szempontjából pedig néha még a konduktornál is közelebb kerülsz a zenészekhez.

    A nagy hűségű felvételekről... A legutóbbi My Reel Club felvétel pár perces részletét közzétettük eredeti, minden utómunkától mentes formájában. Azonnal megkaptuk szinte mindenkitől, hogy valamit elronthattunk, mert túl halk az anyag. Pedig mi nem tettünk mást, mint megőriztük az eredeti 60 dB-es dinamikaátfogást, a maximális kivezérlési érték egy tuttinál -3 DBFS körül volt, de a zenei történések nagy része a hangszerelés és a mű miatt -30 dB környékén zajlott, ami sokaknál túl halk volt. A 60 dB nem rendkívül nagy átfogás, a fogyasztók fülét mégis megfeküdné.

    Becsülendő törekvés a High Fidelity, csak érdemes tisztázni, mihez akarunk hűek lenni. Az én véleményem szerint nem a stúdió feljátszó helyiségeiben történt hangzáshoz kell (mert az otthon meglehetősen élvezhetetlen lenne), hanem ahhoz a hangzáshoz, amit az alkotók a vezérlőben kikevertek. És ha az alkotók (producer, rendező, hangmérnök, zeneszerző, muzsikus) azt mondják, hogy oda kell még egy kis zengés, akkor a hallgató milyen alapon reklamál emiatt? Persze lehet ülni a lovon hátrafelé is, csak ne találjuk ki, hogy az úgy üzemszerű!

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák