Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ck.

    addikt

    válasz Ck. #15972 üzenetére

    Ja még annyi, hogy magyar állandó lakcímem van, magyar jogositvanyom, tehát a turista látszat az megvan.

  • vizirider

    tag

    válasz Ck. #15972 üzenetére

    na akkor amit én első kézből tudok. amre készülsz azt biztosítási és adócsalásnak hívják. ez önmagában engem nem izgat, de amit jó ha előre tudsz, aztán eldöntöd mi kell neked. a turista látszat lehet hogy megvan, de a vakszerencsén múlik, hogy rádkérdez a rendőr vagy sem. ugyanis ha van NI numbered akkor amire számíthatsz ( mert volt főnököm így járt) hogy bezuzzák a kocsit, az NI kiállítása óta a teljes roadtaxot ki kell fizetned, és kapsz egy 3000 fontos büntit amit 15 napon belül kell kifizetned(ő ennyit fizetett, lehet ez attól is függ mióta élsz kint). 6 havonta hiába hagyod el az országot, az nem számít ha bukó van, erre ne is alapozz, neki is volt kompjegye (lengyel a csóka) ha esetleg törés van, akkor a magyar biztosító is kérdéses hogy fizet-e, ugyanis nekik is kb 1-2 óra kideríteni hogy itt élsz, úgy meg nem érvényes itt a biztosításod.
    tehát a lényeg, ha csak mész az úton akkor 90% hogy semmi nincs, de ha belefutsz egy ráérő rendőrbe, aki lekérdezi az adataidat, akkor elég nagy szarban lehetsz. ez a te rizikód, döntsd el megéri-e neked.
    viszont van egy olyan lehetőség ( ha még van) hogy elmész tanulni, akkor 12 hónapot lehet legálisan az autó UK-ban, csak azt be kell regisztrálni.(hogy mi számít tanulásnak azt meg nem mondom) talán még azzal jársz a legjobban, 1 év alatt sokminden változhat

    angol használkocsikról: tehát ha nem az álmaidat akarod megvenni 700 fontért, akkor itt is simán lehet jó kocsit venni olcsón. az itteni kocsik állapotban jobbak mint az otthoniak. amit egy csóró magyarnak érdemes betartani ( pl nekem is): nem veszek öreg luxuskocsit, nem veszek dízelt, feltöltött motarral szereltet, autómata váltósat, sok elektromos szarral telepakoltat. és bizony 2000 font alatt nehéz jó kocsit venni amivel nincs baj.(nem lehetetlen, de nem könnyű)
    a döntés a tiéd, sok szerencsét kivánok. :K

    Chuck Norrisnak egy medvebőr van a nappalijában. a medve nem döglött, csak nem mer elmenni......

  • Petek

    tag

    válasz Ck. #15972 üzenetére

    Azt mar leirta 2 kollega, hogy miert nem erdemes megprobalkozni a magyar kocsit itt hasznalni, de azt en sem ertem miert van olyan rossz velemenyed az itteni hasznalt autokrol. En ugy tapasztaltam, hogy olcsobban lehet megvenni itt a kocsikat egy ugyanolyan allapotu magyarhoz kepest. Az sem igaz, hogy nem szervizelik az autokat, de en mindig csak full service history-val vasarolok. A leinformalhato eloeletu auto nyilvan dragabb, de ez mindenhol igy van. A masik pedig amit a tobbiek is irtak es nekem ez a vesszoparipam, hogy hasznaltban csak manualis valtos szivo benzinest szabad venni. Tovabbi apro trukkok: Mindig ''rancfelvarott''-at vegyel, a tipushibak nagy reszet a modell eletciklusanak a masodik felere szepen kijavitjak. Nezz utana netes forumokon a kiszemelt modell jellemzobb hibainak es ellenorizd le oket a megvasarolando auton. Sosem megyunk esoben es sotetben valamint sietve autot venni. Ha valami szokatlanra leszel figyelmes es az elado nem tunik egyenesnek es hatarozottnak, akkor setalj el rogton. Mindig probald ki az autot ( ehhez valoszinuleg szukseged lesz egy ideiglenes biztositasra, ha maganszemelytol vasarolsz). Ha nem tudod mire figyelj a probauton, akkor vigyel magaddal valakit aki jartasabb a temaban. Probalj ki mindent, hogy mukodik-e. Gondolok itt peldaul: elektromos ablakok, klima, hi-fi, napfenyteto, elektromos ules, tempomat, ablaktorlok, az osszes gomb amit talalsz es minden berendezes. Nezd meg az osszes gumi allapotat, az asszimetrikusan kopott gumi biztos jele valamilyen futomu hibanak, lehet, hogy csak egy beallitas, de akar komolyabb kiadast is jelezhet. Idealis esetben a negy gumi egyforma modell kell hogy legyen es egyenloen kopott, ha az egyik tengelyen levo kulonbozik a masiktol az hatranyosan befolyasolhatja az auto iranyithatosagat a kulonbozoseg merteketol fuggoen. Ha egy tengelyen talalsz kulonbozo gumikat, akkor a sajat erdekedben mindenkeppen ki kell majd cserelned azonosakra, de az is valoszinu, hogy a futomuvel is lesz bajod, ha sokaig hasznaltak a konfiguraciot. Ha azt mondjak, hogy van service history, akkor nezd is at tuzetesen a szamlakat es az elvegzett munkakat, elotte tajekozodj az auto eloirt szervizelesevel kapcsolatban, igy lathatod, ha valami nem lett elvegezve. Mindig ellenorizd le az auto eloeletet, nincs-e rajta hitel. Vesd ossze a forgalmiban talalhato alvaz/motorszamot az auton talalhatokkal, valamint kerd el az elado jogsijat es bizonyosodj meg rola, hogy o az auto jogos tulajdonosa. Mindig irjatok mindenre kiterjedo adasveteli szerzodest, rogzitsetek a vetelarat es a kifizetes tenyet, legyen egy cheklist, hogy mik kerultek atadasra, ora allas stb. Orakig tudnam meg sorolni, de van egy halom nagyon jo leiras a neten, ha kell, akkor linkelek is egyet neked, vagy segitek amiben tudok. De a lenyeg: megfontoltsag es turelem.

    In vino veritas

Új hozzászólás Aktív témák