Új hozzászólás Aktív témák
-
Ghoula
senior tag
válasz TTomax #17746 üzenetére
Az mlaa dolog nagyon is rendben van,szerintem lesz is meg hasonlo a jovoben. Physx remlik? Aki nem nv-n van az tolhatja 1 szalon, cpu-n, x87el? Sot, szivatjak azokat is akik nv hardvert vettek radeon melle fizikara. Pedig ott vettel egy nv termeket ami gyakorlatilag hasznalhatatlan arra.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TTomax #17746 üzenetére
Ezzel az a gond, hogy az MLAA kevesebb idő alatt fut le GeForce-on. Az FXAA-t csinálja gyorsabban az AMD. De itt fontos, hogy mindkét eljárás nagyon olcsó, tehát maximum 1 fps-t csökkent a teljesítményen. Amiért kényszerítik az a képminőség, de később lesz MSAA is.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
stratova
veterán
válasz TTomax #17746 üzenetére
A CPU igényt illetve erre írtam, a másik topikban, hogy pl. GTX 1080 - még ha alapvetően szerintem erre a felbontásra messze túlzás egy ilyen kártya - 1080p-n CPU limites, ennyit hoz, ha 3,0/3,5-ről 4,4-re húzzák "alatta" az i7-5960X-et.
Viszont, szvsz a játék jellegéből és a mai technológa adta lehetőségből adódik, hogy DX12 ide vagy oda, ha egy igazán erős proci mellett nagyon nagy mennyiségű egységet jeleníthetnek meg, akkor azt ki is használják a fejlesztők. S itt most mindegy, hogy ez most egy befutottabb cím, mint a Total War sorozat, vagy egy AotS.[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TTomax #17758 üzenetére
Megnéztem az MLAA-t mennyit eszik. A kapott adatok alapján 4K-ben a 980 Ti-nek 0,61 ms, míg a Fury X-nek 0,94 ms. Tehát a GeForce-on fut jobban úgy ~30%-kal (ez kb. reális, egyébként nagyjából ennyivel fog jobban az FXAA a Radeonokon.). Ugyanakkor a Radeon aszinkron compute-ban futtatja, így náluk ez ingyenessé válik. Mindenesetre annyira kevés erőforrást igényel maga az effekt, hogy maximum -1 fps jöhet belőle hardvertől függően. Nem értem, hogy a Guru3D miről beszél, gondolom ezt is benézték, mint az FCAT-ot az AotS-ben.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TTomax #17768 üzenetére
Természetesen nem reprezentálja. Ebben a tesztverzióban még nem fut aszinkron compute-ban a GPU particles, illetve még nincs kész az a speciális MSAA, amit beleraknak a végleges DX12 kódba. Ettől függetlenül az bullshit, amit Hilbert az MLAA-ról összehord, hogy az akkora "performance hog". Maximum 1 fps-t képes levenni a végső sebességből, és ez nagyon maximum.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TTomax #18067 üzenetére
Attól függ, hogy mire használják. Az itt közölt fejlesztésekből a Barycentrics az, amivel extra effekteket lehet csinálni, például jó minőségű analitikai élsimítást. De ez is használható teljesítménynövelésre, hiszen pixel shaderben is engedi futtatni azokat az eljárásokat, amelyeket eddig csak geometry shaderben lehetett megírni. Ebből például az Emil Persson-féle GBAA ilyen irányú portja sokat profitálhat.
De az egyébként jó hír, hogy a Microsoft a következő DirectX API-ban megköveteli a manuális interpolációt, tehát mindenkinek GCN-szerű interpolációs modellt kell kidolgozni, és az eddigi modelleket el kell dobni. Szóval azért haladunk előre a fejlesztésekkel.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
keIdor
titán
válasz TTomax #18176 üzenetére
Nekem is azonnal feltűnt, pedig te érzékenyebb vagy ezekre, de ha már én is egyből kiszúrom, az elég gáz. Szerintem. Én örülök a játéknak, az utolsó világháborús multik, amikkel komolyabban játszottam az a CoD UO meg a CoD 2 volt. Egyik 13, másik 11 éves, bőven kellett már egy ilyen.
[ Szerkesztve ]
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
#85552128
törölt tag
válasz TTomax #18416 üzenetére
Reménykedhetnek, hogy a 1060 nem jön ki hamar/nem lesz kapható vagy valami nyesett GP-104 lesz mert hatékonyságban bizony elfogja verni ha külön egy GP-106-os chip lesz...
Nagyon nagy a különbség, szerintem ekkora még a 970/980 - 290/X-nél sem volt perf/wattbanVagy a GloFo finfetje szar vagy eleve majdnem a végére van húzva a kártya és ezért irreálisan magas a fogyasztás.
[ Szerkesztve ]
-
#85552128
törölt tag
válasz TTomax #18418 üzenetére
Redditen már van pár topic erről, az AMD fanoknak sem tetszik
A találgatósban is 100-120W köré várták még tegnap is...A 1080 még hagyján ott a GDDR5X felhozható kifogásnak, de a 1070 ugyanezekkel a 8 GHz-es Samsung a ramokkal jött.
Szerintem még csak nem is az archal van a gond, mert ott bizony látható fejlődés (32 ropos GCN4 hozza a 64 ropos GCN2 teljesítményét).Majd akkor lehet biztosat tudni ha kikerülnek a kártyák és elkezdik az alulfeszelést/tweakelést.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz TTomax #18416 üzenetére
tpu tesztjében 480vs1070 aránya 100/169 a perf/w skálán, ugyanezen a grafikonon a 290/970 61/99 ami cca 100/163.
nincs itt semmi látnivaló, oszoljanak kérem.
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
bozont
veterán
válasz TTomax #18420 üzenetére
Ha jól rémlik az nV eléggé megnyirbálta a Maxwell-t, míg az AMD meg teletömte mindennel a GCN-t. Szerintem ez okozhatja a különbséget, kell az AMD-nek a kisebb csíkszélesség hogy tartani tudja fogyasztás terén a lépést. A kérdés hogy a Vega mit mutat majd, gondolom nem csak sebesség terén lesz erősebb. Mennyit segít vajon a HBM?
-
Puma K
veterán
-
rocket
nagyúr
válasz TTomax #18448 üzenetére
A kerdes igazabol az, hogy van-e eleg GTX1060 "selejt" GP104, es kaphato lesz-e megfelelo mennyisegben, mert a 250-300$ kategoria nagyobb volumen, es mivel megingott az NV presztizse GTX1070/1080 kapcsan, meg1 soft launch mar nem fog beleferni.
Csavart az adna a tortenetnek, ha elohuznak a GP106-ot a varazskalapbol, de ez jelenleg nehezen hiheto verzio
#18478: Ezt, hogy sikerult osszehozni? eddig ~1.1voltokat mutogattak
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
stratova
veterán
válasz TTomax #18448 üzenetére
Szembetűnő a GTX 1070 RX 480 teljesítmény/fogyasztás viszonya. Jó öreg AMD szokáshoz híven az RX 480-at szépen túlfeszelték, hogy minél nagyobb mennyiség feleljen meg a gyári paramétereknek.
Vagy itt vagy a találgatósban szerepelt már ComputerBase teszt, ahol WattMan-ben csökkentették a feszültséget. Finomhangolás után a legmagasabb P7 state feszültsége alacsonyabb volt mint a gyári P5 szint. A max. terhelésen mért rendszerszintű fogyasztás 266 W-ról 233-ra csökkent, miközben a teljesítmény 104,7%-ra emelkedett. Vélhetően annak köszönhetően, hogy ekkor tartósabban tud magasabb p-state-en üzemelni a kártya. Összességében ezzel a tesztelt kártya teljesítmény/fogyasztás mutatója 119,5%-ra nő a gyári állapothoz képest, amivel ha nem is éri el az NV által GTX 1060-nál reklámozott 145%-ot, de már jobban hangzik.
Sajnos pont ezez az oldalon nem láttam GTX 1070-nél mutatott feszültség értékeket (1,050 V rémlik), de úgy rémlik a legmagasabb is rendre kisebb volt, mint az RX 480-ra P7 state-en gyárilag beállított 1,150 V, amit CB 1,075-re tudott levinni.[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TTomax #18663 üzenetére
Elbeszélünk egymás mellett. Pár éve a Mantle volt a téma. Azt jóval egyszerűbb beépíteni. Nem azért, mert nagyon eltérő az API, hanem azért, mert aki azt kérte biztosan rendelkezett egy olyan motorral, amely strukturálisan megfelel a célnak, vagy ha nem, akkor rövid időn belül átalakítható. A DX12 és a Vulkan a vezető stúdiók számára hasonló, de az API-k gyártófüggetlen mivolta miatt nem csak a top stúdiók érdeklődnek, és olyan motorok is előkerülnek, amelyek strukturálisan nagyon messze vannak attól, amit ezek az API-k igényelnek.
Mondjuk, hogy egy Nitroust DX12-re felkészíteni egészen más jellegű munka, mint például a Crystal Engine-be belerakni a támogatást. Az előbbivel járó munka nem több pár hétnél, míg az utóbbihoz jópár hónap kell, de nem ahhoz, hogy a DX12-t belerakd, hanem ahhoz, hogy a motor struktúráját annyira átírd, hogy működjön. És akkor ez még mindig csak a működés, lásd Rise of the Tomb Raider. A sebesség ezután jöhet csak. Persze a stúdiók jelentős részénél ez is egy tekintélyes előny a DX11-es szopásokhoz viszonyítva. Még ha nem is hozza a DX11 sebességét, lényegesen kevesebb idő alatt érték el a megcélzott teljesítményt. Ez egy új motor fejlesztésénél nagyon fontos, mert 4-5 éve fejlesztett motoroknál már a DX11 leképező nagyon optimalizált. Tehát innen vizsgálva a DX12/Vulkan API-val egy új motornál hamarabb hozható a célzott teljesítmény.Itt egyébként az AMD már publikusan is árasztja el az ipart a tapasztalataival, és két hónapja elmondták, hogy milyen struktúra az ideális. [link] - na most egy "Stage 3"-ként jelölt struktúrához azért igen durva módosítás szükséges a legtöbb motorban. Ezek azok a tudások, amelyek hiányoznak, mert az AMD ezekről eddig nem beszélt nyíltan, és ugye a többi cégnek nincs három év tapasztalata egy explicit API-val, hogy ezeket tudják. És a beszámoló is csak a felszín, maga a kiindulási alap, onnan még rengeteg limitet kell leküzdeni, mire ebből gyors program lesz. Az iparág problémája innen részben az, hogy a leküzdéshez szükséges tudást is csak az AMD birtokolja. Nyilván három év múlva másnak is lesz ennyi tapasztalata, de a jelenben nincs sok választás.
(#18664) Gertrius: A Valve legfrissebb technológiája nem tartja a lépést a nagyokkal, így számukra annyira nem fontos, hogy kiemelt szerepet élvezzenek egy gyártónál. Tartják a kapcsolatot mindenkivel és fejlesztgetnek. A Valve "amikor kész lesz" fejlesztési modellje egészen más lehetőségeket jelent számukra. Nincs mögöttük egy kiadó, amely esetleg elzárja a pénzcsapot, ha sokszor mondod, hogy csúsznia kell a projektnek. A legtöbb stúdiónál az a probléma, hogy a kitűzött időpont az életben maradást szolgálja.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
SpongyaBob
veterán
válasz TTomax #18697 üzenetére
Piros köd? Most nem azért de nem zöld ködből indult ki ez az egész? Amikor valaki jön és alá is támasztja a miondanivalóját akkor jön a piros köd.. meg szokásos módon ha nincs más ütőkártya akkor szedjük elő a jól bevált fogyasztást (Ez is csak azóta fontos mióta az nv kevesebbet fogyaszt az AMD-nél.)
[ Szerkesztve ]
i11 White 64GB, AirPods 2, Lumix GX7
-
Laja333
őstag
válasz TTomax #18701 üzenetére
Értem, tehát aki 960/380-ról vált, az nézze meg, hogy mennyit javult a 970-ről az 1070. Teljesen logikus, én kérek elnézést.
Ne folytasd már ezt a szintet, légyszíves. Szerintem tudsz te normálisan is, már láttam tőled olyat.(#18703) smkb
Talán nem lehet? Mértékegységet is változtattak közben? Mégis mihez hasonlítanád, ha egyszer az volt az előd?[ Szerkesztve ]
-
Laja333
őstag
válasz TTomax #18706 üzenetére
Persze hogy meg kell nézni. Amint lesz 1060, akkor lesz NV oldalon is konkurenciája a 480-nak.
Jelenleg a 970 lehet árban konkurencia, de attól kicsivel kevesebbet is fogyaszt. A 980 pedig jóval drágább.
Vagy szerinted 960/380-ról a következő lépcső az 1070?
Személyeskedés helyett lehetne, hogy érvekkel próbálsz meggyőzni?[ Szerkesztve ]
-
Laja333
őstag
válasz TTomax #18713 üzenetére
Látom mi várható:
Kapunk egy 980 esetleg afölötti teljesítményt, durván 120 Wattból, viszont 120-140 ezer Ft környékén. Ezzel szemben most a 480 custom lesz 980 szinten, ~180 max 200 Wattból, aminek az ára már most előrendelve is ~100ezer Ft körül alakul.
Nem csak a te nézőpontod van kártyaválasztáskor.(#18717) smkb
Semmi baj, akkor olvasd vissza még egyszer.
Te nem említetted a 960-at, csak hogy "28nm-t a 14nm-el". A 480-nak (14 nm-en) a 380 volt az elődje (28 nm-en) Remélem így világos.[ Szerkesztve ]
-
Laja333
őstag
válasz TTomax #18726 üzenetére
Nem probléma, hanem opció. User választhat, hogy akar-e +15% teljesítményt alacsonyabb fogyasztással 30-40ezres felárral vagy sem. Figyelembe véve, hogy a fogyasztás csak a hűtés szempontjából lényeges (a villanyszámla már számtalanszor ki lett vesézve, hogy elhanyagolható) és 180-200 W alatt gyakorlatilag bármelyik custom hűtés képes lehűteni halkan a VGA-t.
-
HSM
félisten
válasz TTomax #18755 üzenetére
Mindenképpen kell javítani, ha ez a felhasználói igény, és látjuk, hogy fel lett fújva....
Én pl. a 6-pines csatiról tudom, hogy ATX szabvány szerint max 75W, miközben megnézve a csatlakozó specifikációját mehetne rajta nyugodtan a duplája is....
(#18756) Gertrius: Akkor nem refet veszel, és nincs gond... OCUK-n már előrendelhető pl. a Sapphire Nitro, alig drágább a refnél, és azzal a 8-pines csatival aligha lesz gond.
[ Szerkesztve ]
-
-
titán
válasz TTomax #18815 üzenetére
Mi az, hogy egyértelműen megveri? Tetlegesség nem lesz, tehát így nem dől el, ki a jobb. Eddig is gyorsabb volt bizonyos játékoknál, és lassabb másoknál. 3-5% nem hoz olyan szituációt, hogy most már mindenhol gyorsabb lesz, tehát marad az eddigi felállás (hol gyorsabb, hol lassabb).
De először lássuk azt a 3-5%-ot, és ne mínuszba, ahogy egy fogyasztáscsökkentéstől várható.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
nagyúr
válasz TTomax #18815 üzenetére
Az 1060-nál is azon fogunk lovagolni, hogy mennyire egyértelműen veri meg a 2 éves 980-at vagy a 3 éves 290X-et?
Alacsonyabb kategóriás kártyáról beszélünk, szerintem nem az a fontos, hogy mennyire egyértelműen veri, hanem az hogy hasonló teljesítményt nyújt sokkal kedvezőbb áron. Legalábbis dollárbanPedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
#85552128
törölt tag
válasz TTomax #18826 üzenetére
Nem szeretném egyesek vásárlási szokásait minősíteni, de nem lehet valami okos befektetés a 2 évvel ezelőtti architektúrát venni ha már van hasonló áron - gyártótól függetlenül - újabb architektúra amin még a VRAM is több. Váltani biztos, hogy nem érdemes róla, nem is erről kell.
A fogyasztás résszel viszont egyetértek...[ Szerkesztve ]
-
válasz TTomax #18826 üzenetére
Annyit változott csíkszélváltással a fogyasztás, mint a Maxwell - Pascal esetében. Mit vártál?
(#18830) cain69: Én elvagyok azzal a háromésfél giggával 1440p-n. Egyébként meg nem értem, hogy miért baj, ha több a VRAM. Ha nem kell, akkor ott a 4 gigás verzió olcsóbban.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Laja333
őstag
válasz TTomax #18826 üzenetére
Vessük össze a font árakat.
A 4 GB-os kártyák 180-190 fontért mentek, a 970 customok pedig 250. A 480 estében ott van az "újdonság varázsa" felár is, amivel nem igazán lehet mit kezdeni.
Ebből a szempontból felmerülhetett volna már hónapokkal ezelőtt is, hogy miért vesz valaki 970-et, amikor van olcsóbban gyorsabb 390 custom.De felejtsük el a ref 480-at, 250 fontért már előrendelhető custom, ami már azért határozottan lelépi a 970-et.
-
nagyúr
válasz TTomax #18834 üzenetére
ahhoz az kellene, hogy a gcnből kidobálják a szir-szarokat (gyk. featureöket), leegyszerűtítsék. azaz az kellene hozzá, hogy az amd maxwell/pascalt gyártson. ez nem fog megtörténni.
@lezso6: bajnak nem baj, de ez fizetős extra, amit nagyon kevésszer van felhasználva. akkor meg minek fizessek érte? ha a bmwken fizetős extra lenne az index, szerinted ki venné meg?
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen