- Android játékok topikja
- Diablo IV
- Véget is ért egyelőre a Helldivers II körül balhé
- Ghost of Tsushima - A PC-s kiadás több mint 170 országban elérhetetlen lesz
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
- World of Tanks - MMO
- Nintendo Switch 2 vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- Dead Island 2 - Túl a 7 millió játékoson
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- PlayStation 5
Új hozzászólás Aktív témák
-
Raggie
őstag
válasz TTomax #26760 üzenetére
Nekem nem fáj szerencsére semmi. Olvastam az egész beszélgetést az elejétől szépen sorban.
A köznépnek a választék szó jelen használata nem az általad "normálisnak" ítélt monitorok sorát jelenti, hanem az összes elérhetőt. Ebben az általános felfogásban helytálló a linkelt nyilatkozás.
Ha a kolléga azt találta volna mondani, hogy nagyobb a "normális választék" akkor már neked volna igazad. De nincs.
(#26761) Szaby59: akkor ezt mondd el az előtted szóló fórumtársnak is, mert ő pont ezt teszi...
[ Szerkesztve ]
Clint Eastwood FTW
-
Raggie
őstag
válasz TTomax #26766 üzenetére
Akik mindenáron be szeretnék bizonyítani, hogy a választék csak az ő általuk hőn szeretett cég "legjobb" technológiájú termékeire érvényes kifejezés és az többi minősíthetetlen és nem is érdemes róla beszélni, azoknak az írásait és megfogalmazásit olvasva nekem ez ugrott be. De ha nem ismertél magadra, akkor miért vetted magadra?!
Ez egy ilyen dolog. Ha nem fájna, nem reagáltál volna, mert nem érezted volna kötelességednek megvédeni a fájdalmad.
De nem is szeretnék ebbe jobban belemenni, mert még azt hinnéd vagy hinné több ember, hogy sértegetni vagy személyeskedni próbálok. Miközben eszem ágában sincs, csak megemlítettem egy általam érdekesnek vélt gondolatot.Clint Eastwood FTW
-
Raggie
őstag
válasz TTomax #26769 üzenetére
Nem tudom, Abu nevében nem akarok nyilatkozni, de nem ő próbálja éppen védeni a zöld mundért és másra terelni a szót.
@(#26768) gyiku: áh, nekem épp elég az itteni vitákon és érveléseken kuncogni. Ebbe is tök véletlenül folytam bele, mert gondoltam belemegyek a választék szó értelmezgetésébe.
[ Szerkesztve ]
Clint Eastwood FTW
-
Raggie
őstag
válasz TTomax #26771 üzenetére
No elnézést, de én semmiről sem mondtam, hogy szar és nem is szándékoztam ilyesmire kontrázni. Épp ellenkezőleg.
Attól mert a FreeSync-ből nagyobb a választék nem lesz a G-sync szarabb! Sőt. Sokaknak láthatólag az exkluzivitása is tetszik, ez is lehet előny. Csupán arra utaltam, hogy attól mert egy relatíve új "fícsört" elérhetővé tesz egy olcsóbban beépíthető technológia attól még nem lesz az szar. Amibe beépítik lehet szar, de ezért ne a FreeSync-et okolja az itteni tanult közönség. Ennyit próbáltam átadni.
A FreeSync olcsóbb. És ez megfigyelhető egy hasonlóan jó és minőségi (tehát a jelen vitában jelenlevő mindkét oldal által a választék részeként kezelt) monitor FreeSync-el és G-Sync-el szerelt változatának árkülönbségén. De még ETTŐL sem lesz egyik sem szar! Más, de nem szar.
Túl sokan szaroznak túl könnyen túl sok mindent itten. Az a nagy büdös helyzet.
[ Szerkesztve ]
Clint Eastwood FTW
-
Yutani
nagyúr
válasz TTomax #26791 üzenetére
BF1,meg BF4 meg Doom...jahh persze,ez az etalon.
Nyilván a DOOM 2016 az etalon, mert ott végre ki tudja magát futni a GCN és megmutatja, mit is tud valójában. Azaz a Fury X el3,14csázza GTX 1070-at, az RX 480 pedig ott van a 980 Ti nyakán a computerbase.de tesztje alapján.
Ha minden játék ilyen hatékony motorral és Vulkan API-val jelenne meg, rögtön más lenne az AMD fekvése. Csak sajnos ez nem így van, ezért hát meg kell venni a 2-300 eFt-os kártyákat, hogy fHD-ban ki lehessen maxolni a játékokat (jó, ez kicsit sarkított, de pont ezen nyavalyognak sokan, hogy GTX 1080 kell a maximális élvezethez fHD-n is).
De nem kívánok AMD vs NV vitát kezdeményezni, ez nem az a topik.
Ja, de!
[ Szerkesztve ]
#tarcsad
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TTomax #26799 üzenetére
Mert a Doomba nem igazán terveztek semmiféle innovatív eljárást vagy effektet. Tudott mindent, amit tudni kellett és azt gyorsan számolta. Nagyjából ennyi volt a cél. Ezt azért elég jól elérte.
Valószínűleg a Bethesda nem tart fenn olyan komoly technikai részleget, mint az EA. Ezért is pacsiztak le az AMD-vel, hogy az effektekre vonatkozó újításokat fejlesszék ők bele a játékaikba. Ez a Bethesdának tiszta haszon, mert ingyen kap csúcstechnikákat.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Laja333
őstag
válasz TTomax #26854 üzenetére
Megnéztem. X4 955 mellett mind a két kártya CPU limitre fut. i5 750 és 6700k mellett pedig ugyan az a különbség (~10%) van a két kártya között. Pár % difi van játékonként, ami mérési határon belül van. DOOM-ban nagyon CPU érzékeny a Radeon, Armában pedig az 1060 lódul meg a 6700k-tól.
Júliusi teszt, ekkor még volt ekkora különbség a két GPU között.[ Szerkesztve ]
-
#45185024
törölt tag
válasz TTomax #26861 üzenetére
És az icipicit sem gyanús hogy az 1060 és a 970 is pont min 39 FPSt nyom egy játékban ?
Mennyire örülhetnek most az 1060 tulajok...
Tipikusan arról szól a történet mint a Witcher.
WARNING Figyelem a következő szöveg allegóriát fog tartalmazni WARNING
★★★★★
Főnök megalkottuk azt a kártyát ami a rendkívül gyorsan fog DÍNÓkat renderelni.
De mit tegyünk az új játékunkba?
-Dínót
-De főnök ez a csipkerózsika !
-És ????
★★★★★
De főnök biztos hogy tegyünk az egyenes felületekre is tesszelláció hegyeket mert megoldhatnánk egy háromszöggel is.
-És ???[ Szerkesztve ]
-
#45185024
törölt tag
válasz TTomax #26863 üzenetére
Már elnézést de mitől lenne az 1070 a 970 utódja ?
kiadáskori MSI árakat fogok mondani egy 970 es annó 120 ezer forint volt egy 1060-as 116 ezer forint egy 1070 es meg 160 ezer, az hogy mesterségesen feljebb csúsztatok egy kategóriát az csak manipuláció.[ Szerkesztve ]
-
#45185024
törölt tag
válasz TTomax #26865 üzenetére
980-as kártyákat lehetett kapni Magyarországon 140-150 ezer forintért Ma ennyi egy 1070-es.
Nem az 1080-as 140-150 ezer !!!
Lehet azt rá mondani hogy a 970 utódja mert akkor nézd mekkora a gyorsulás, de a dolgok az árukkal konkurálnak.
Most a Ryzennél is ez a fura nekem mikor valaki azt mondja ez a processzor annak a processzornak az ellenfele csak fele annyiba kerül.
Hát könyörgöm akkor nem annak az ellenfele.
Minden termék az azonos áru termék konkurenciája. A többi csak PR.[ Szerkesztve ]
-
#65755648
törölt tag
válasz TTomax #26861 üzenetére
Attól függ mikor és mennyiért vette az illető. Aki '14 végén-'15-ben vette 100-120k környékén az tényleg jól járt vele. Aki 2016-ban, netán annak is a második felében vett 970-et még mindig 100k környékén, az már kevésbé.
Ahogy a tesztelő is mondja a videóban, a GTX970 fej-fej mellett van a 4GB-os RX470-el (amit ma 60k körül kapsz), csak többet fogyaszt és tuningban sem jobb (náluk mindkettő 10-15% tuningot bírt).
Ehhez jön hozzá, hogy az új játékokban egyre jobban lemarad az új gen. kártyákról a 970, amit az is bizonyít, hogy míg nyáron 5% körül volt az RX480 8GB előnye hozzá képest, addig az általad is linkelt videón már 18% (mindkét esetben az 1440p-t néztem).
-
Malibutomi
nagyúr
válasz TTomax #26877 üzenetére
Nem kell belerakni sok lovet, nem kenyszerit senki senkit ilyen egyszeru.
A poen azert unalmas kicsit mert mindig eldurrantja valaki, miutan elolvasott egy hirt es gondolta mond egy nagyot, anelkul hogy gondolkodna. Idonkent poennak meg elmegy, csak sajna van aki komolyan is gondolja.
5 eve fejlesztenek ketto jatekot, egy nagy single playert, es egy MMO-t, ugy hogy az osszes studiot, teamet, eszkozoket nullarol kellett felepiteni. A Bioware-nek ennyi ido kellett az ME:A-hoz, ami egy nagyobb single player, ugy hogy adott volt a studio, a csapat, a penz.
Kb vizenjarashoz hasonlo csoda lenne ha 5 ev alatt befejeztek volna ket nagyon osszetett jatekot, megis sokan ugy csinalnak mintha evtizedek ota keszulne(pedig ugye nem), anelkul hogy belegondolnanak egyaltalan a miertekbe es perspektivaba helyeznek a dolgokat.(#26878) mlinus
Akkor neked kulon ajanlanam hogy probald perspektivaba helyezni a dolgokat (lasd fent) aztan irj. 5 ev alatt talan egy koegyszeru hacknslash MMO keszul el talan amiben zero fizika van, es semmi ujitas, (vagy egy komolyabb single player jatek) adott studioval es penzosszeggel mogotte.[ Szerkesztve ]
-
Malibutomi
nagyúr
válasz TTomax #26896 üzenetére
Kevesebb mint 100$-al nem titok. Van egy kis kezdo hajom meg egy masik ami olcson kez alatt vett AMD promobol lett. Ennyi.
Egyebkent nem, szerintem nem normalis, de mindenki arra kolt amire akar. Lattam mar embert aki War Thunderre koltott ennyit, sot mobil jatekra is elvernek ezer dollarokat emberek.
Megmondom szerintem hogy kellene minden jozan felnottnek viselkednie. Egy crowdfunding projectbe csak annyi penzt rakni amennyit nem baj ha elveszitunk, mert ez minden ilyen projektnel fennalo lehetoseg. Igy tamogattuk ami tetszik, es nyugodtan varhatjuk mikor lesz kesz. Ha elkeszult orom, ha nem ejj buktam par dollart.[ Szerkesztve ]
-
Malibutomi
nagyúr
válasz TTomax #26898 üzenetére
Nezd nekem nincs bajom a kritikaval, igen a hataridoket nemigen tartjak, ezert jarna nekik egy seggberugas, de nem azert mert nem dolgoznak (400 fejleszto 5 studioban nem a labat logatja), hanem mert idiota optimista datumokat adnak meg.
Azt viszont eszre kell venni hogy ez egy nagy projekt, nagyon nagy Egy MMO+ egy single jatek nem ugrik elo a semmibol. MMO-t nem is tudnek mondani ami 5 evnel kevesebb ido alatt elkeszutl, es akkor meg csak az "olj meg 100 nyulat" hacknslash MMO-rol van szo, aminel az SC meg szazszor komplexebb.
Szoval ami itt a lenyeg, 5 ev utan azt mondani hogy "sosem jelenik meg" meg "idotlen idok ota keszul" szimpla bolondsag, mikor nincs olyan studio aki ezt hamarabb megcsinalta volna, nemhogy ugy hogy kozben szedik ossze hozza a teamet es a penzt.A profitalasra: Ennek az egesznek epp az lenne a lenyege, hogy nincs kiado, ezert nincs aki uti vagja a fejlesztoket hogy marpedig devember 13-ra kesz kell legyen a jatek. Aztan jon az NMS fele hianyzik a fele, meg a 800Mb-os patchek hetekig hogy valahogy gatyaba razzak a jatekot.
Itt epp ez a lenyeg, es ezert turelmes a tamogatok nagy resze, mert az lenne a lenyeg hogy csinaljak meg rendesen.Hogy elkeszul vagy sem, majd kiderul, szemely szerint 145 millioval mar nem hiszem hogy besulne, es en latom hogy mostmar jol haladnak a fejlesztesekkel. Amit megcsinaltak az pedig csucs.
[ Szerkesztve ]
-
füles_
őstag
válasz TTomax #26965 üzenetére
Kifejtenéd kérlek, hogy szerinted mik lennének az okok? Remélem nem az lesz megint a válasz, hogy az egész low level API koncepciója fos, és ezért nem nyomja az nVidia. Az AMD és egy pár játékfejlesztő már megmutatta, hogy egy kicsit nagyobb mértékű ráfordítással előjönnek azok az előnyök, amelyeket anno a diagramok is ábrázoltak.
-
füles_
őstag
válasz TTomax #26994 üzenetére
Megint kezdődnek ugyanazok a körök. Értelmes válaszötlet elfogyott, ezért jön a mutogatás, a személyeskedés, meg a mindeféle kitalált felvetések.
Hol és mikor említettem, hogy az AMD csinálja jól?
Ha meg nem rám gondoltál akkor kérlek ne vetítsd le rám mások véleményét.
Ringatjátok itt magatokat álomba
Komolyan, mintha két különálló részre szakadt volna a világ és az egyik csoport kiabál át a másik oldalra...[ Szerkesztve ]
-
deja vu
addikt
válasz TTomax #26992 üzenetére
Az AMD kártyafelhozatala botrányos, csak a gyenge RX470/480 van. Kéne már valami normális kártya de nagyon.
Iphone 7 Plus | Sony A7R+Zeiss FE 35mm F2.8+Zeiss FE 55mm F1.8 | Eizo CX271+Eizo CS270+Eizo SX2262W+Eizo S2233W | Z170 Ext4+I7-6700K+Noctua U14S | GTX1070 Gaming | 16gb 3600MHz | 850PRO 768GB | Seasonic Platinum | Define R5+3xNoctua | Razer Taipan
-
füles_
őstag
válasz TTomax #26996 üzenetére
Mert valaki le merte irni az igazat?Vagy mást gondol a dolgokról,esetleg más a tapasztalata?
Pont tegnap írtam le, hogy én mit gondolok a jelenlegi PC piacon lévő szituációról és pont Te jöttél a saját szubjektív véleményeddel, hogy márpedig az úgy van...
Vázoljam a tényeket?Minden eladott 4 dvgaból 3 nvidia... ezek a tények...
Az előbb is egyből ezzel regáltál a kommentemre (amit egyébként nem is neked címeztem), de hogy ez hogy jön ide azt nem tudom. Az RX 480-ról és a GTX 1060-ról volt szó. De legalább nem azt hoztad fel így a semmiből, hogy sokat fogyaszt az AMD.
-
-
távcsőves
senior tag
válasz TTomax #27025 üzenetére
Na igen. Én csak a megjelenéskori árat viszonyítottam az újra megjelenéskori árhoz. Te meg a kifutó és az újra megjelenő árat nézzed össze. Mindkettőnknek igaza van.
Az összenézéshez meg hokuszpók, ahhoz kell ám álmodni de nagyon rosszat, hogy a VEGA ne tudjon az 1070-nek konkurenciát állítani. Ugyanis azt soha nem vártam, mióta kiderült a majdnem rebrand, hogy rx580 = gtx1070. És nem is írtam ilyett. Míg nem derült ez ki, vártam ilyen teljesítményt, de azt meg nem írtam le.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TTomax #27088 üzenetére
Nem értem. Itt arról van szó, hogy hol a hiba. Nem tetszik a felhasználónak, mert megszokta a régit? Rossz munkát végzett a textúrákat elkészítő partnerstúdió? Nem volt teljesen összehangolt a munka a stúdiók között, így esetenként nem illik az adott tartalom az adott leképező működéséhez? ... kb. ez a három lehetőség merül fel, de biztos nem az, hogy kevesebbet számol az új verzió, mert jóval többet számol, elvégre a texelek szintjén jobb minőségűek az új tartalmak. Utóbbira nyilván szükség van a 4K-hoz, hiszen a régi tartalmat nem 4K-hoz tervezték, hanem Full HD-hez. Ezért rajzoltatták a textúrák zömét újra, mert a régi textúrákból nem kértek nagyobb felbontásút, mint amivel szállították.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TTomax #27090 üzenetére
A textúrák mérete annyira lényegtelen a futtatáshoz. Akármilyen méretű textúrákkal is pontosan egy sugár lesz kilőve egy pixelből, és azok egységnyi szűrési feltételek mellett pontosan ugyanannyi texelből térnek vissza a mintával. Ezért látod azt, hogy a textúraméret növelésével vagy csökkentésével szinte alig változik az fps.
Elsősorban azért fut jobban a program, mert a szoftverfejlesztésnek van egy átlagfelhasználók előtt kevésbé ismert tapasztalati megfigyelése, miszerint egy "1.0-s" verzióban kiadott program teljesítménye másfél év alatt megduplázható ugyanazon a hardveren, csupán a kód optimalizálása által.A víz az egyébként lényegesen jobb lett. A régi víz az csupán az UE-vel kapott rendszer volt, míg most csináltak egy saját shadert hozzá. A fényeket sem butították le, sőt a leképező fejlesztése pont azt szorgalmazta, hogy több pontfényforrással dolgozhassanak, csak leszedték a túlerősített lens flare-t.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TTomax #27092 üzenetére
Igen. Az első jelenetnél a víz egyértelműen szebb. Az ami van az eredeti verzióban egy nagyon régi shader, még 2007-es. Nem átlátszó, egyáltalán nem hasonlít a vízre. Az új shader sokkal jobb, szépen át lehet látni a vízfelszínen. Aztán rögtön az elején látható, hogy a fát mennyivel jobb modellre sikerült lecserélni. Nem töredezett, hanem sokkal simább. A lens flare is visszább van véve.
A második jelenetnél nagyon erősek a volumetrikus fények a napból, de csak azért, mert máshogy áll a shadow casting fényforrás, mint az új verzióban. A korábbi verzióban egész felhőkarcoló amin mentél olyan, mintha be lenne árnyékolva teljesen. Az új verzióban végre ezt sikerült korrigálni, viszont látható, hogy így az árnyékok is másképp állnak. Ez egy jó döntés a dizájner csapat részéről.
A harmadik jelenetben szintén a shadow casting fényforrás lett megváltoztatva. Valószínűleg azért, mert a faszi, akit lelőttek az eredeti verzióban világított, mint a karácsonyfaégő, csak nem lehetett tudni, hogy miért. Talán az aurája volt erős. De az új fénypozícióval ez sokkal jobban van kezelve.
A negyedik jelenetben láthatóan jobb az új verzió. Több a füst, jobb a robbanás. A több pontfényforrás is megtette a hatását.
Az ötödik jelenetben látható, hogy megint eltérő a shadow casting fényforrás pozíciója. Itt látható igazán, hogy mennyire más az új leképező, illetve látható az is, hogy új textúrákat kapott a játék.Nem kommentálom végig az egész videót jelenetenként. De úgy nagy átlagban az előnyére változott, főleg a durva grafikai dizájnhibák tekintetében.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TTomax #27094 üzenetére
Az eredetihez hasonló vizet nem láttam még soha. Olyanhoz hasonlót viszont már láttam, ami a remasterben van. Lásd a trópusokon.
Ha a két jelenetet megmutatnák, és az lenne a kérdés, hogy milyen folyadék van rajta, akkor a másodikra azt mondanám víz. Az eredeti verzióra nem tudnék válaszolni, valami periódusos rendszerben nem létező elemekből összeálló izére tippelnék.Kérdés mennyire durván tőrnek elő a sugarak. Szerintem még a remaster is eltúlzott ebből a szempontból.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Yutani
nagyúr
válasz TTomax #27096 üzenetére
A vizet kivéve (az eredeti nekem is inkább vízszerű, mint a remastered) általánosságban a remasteredben jobb a fény-árnyék kezelés, például jobb az önárnyékolás is. Viszont a tornyos jelenet elején a remasteredből miért távolították el a napot, azt nem tudom.
Én sosem játszottam ezzel a játékkal, most látom először, így nekem megfelelne a remastered verzió is, főleg hogy a megvilágítási modell jobb. Azt le kell szögezni, hogy a két verzió mintha két játék lenne, annyira különbözik a megjelenítés a remasteredben, és nem a textúráknak köszönhetően.
#tarcsad
-
Crytek
veterán
válasz TTomax #27098 üzenetére
" ehhez hasonló dolgokból szerintem senki nem kér és nem is tesz jót a pc gamingnek ugy ahogy van."
Tudom senki vagyok ,meg azt is hogy a véleményem nem számít ,de szerintem az neked is leesett már ,hogy ezt kiadást csupán a konzolok miatt ejtették meg (ps4, xbox one) ahova nem jelent meg a játék csak most.
Az is igaz ,hogy pc-re az ilyet a legtöbb magára valamit is adó kiadó/fejlesztő(akárki) ingyen adja a pc-seknek vagy hatalmas akcióval veheted meg. Nos itt ilyen nincs.... + G2A botrány = hamarosan csődbe mennek úgyisNext PC Upgrade: 2022
-
#65755648
törölt tag
válasz TTomax #27129 üzenetére
Ha az Rx500-as szériára gondolsz akkor csak szólok hogy még nem adtak ki semmit. Ha majd kiadják és lesznek tesztek akkor meglátjuk hogy pontosan mi mennyit változott és ha pár hét/hónap múlva az árak is beállnak, akkor megtudjuk az új széria mennyivel lett jobb és mennyiben csak átnevezés.
Az átnevezés bajnok amúgyis az Nv marad: 8800GTS 512 = 9800GTX = 9800GTX+ = GTS250. -
Crytek
veterán
válasz TTomax #27279 üzenetére
Hihetetlen büszke lehet rá a CI Games! A második része is cryengine már és ez a 3. rész ahhoz képest az év grafikája + minden tekintetben sokkal jobb lett. Jöhetne tőlük egy cryengines open world rpg mert ha ők nem soha senki se fog csinálni semmit ezzel a Cryenginnel ami rpg
Next PC Upgrade: 2022
-
#45997568
törölt tag
válasz TTomax #27393 üzenetére
Nezd ugy hogy enelkul az AMD mar reg a mult lenne, jobb nem is belegondolni, na meg 1.5 milliard us$ bevetel az pont 1.5 milliarddal tobb mint a 0$-os bevetel, azert az sem elhanyagolhato, barhonnan nezem. Ez tobb eves folyamatos megrendeles, ergo ez "fix" bevetel.
Ha ez kell a felszinen maradashoz usse kavics.
-
Raggie
őstag
válasz TTomax #27395 üzenetére
Azért azt remélem te sem gondolod komolyan, hogy az AMD nem keres az évek óta tartó konzolos bizniszükön. Ennyire nem kéne lenézni azért ezt a dolgot...
Igenis keres. Persze nem annyit, mintha ugyanezeket a darabszámokat produkálná a konzumer VGA-k piacán, de attól még az is haszon. Ráadásul nem kell hozzá szinte semmilyen R&D csak gyártani kell és jön a lé.
Én teljesen megértem, hogy csinálja az AMD, ha a konzolok egy jottányit sem közeledtek volna a PC-hez akkor is megérné nekik.Az már csak külön "szerencse" az AMD-nek, hogy ezt a konzol-PC összefonódást a Microsoft most nagyon erőlteti.
Csak az meg nekünk PC-s felhasználóknak nem jó, hogy ezt ilyen erőszakos, nem okos módon teszik. Ettől csak szegmentálttá válik a PC-s piac és a sokkal népesebb Nv tábor emlegetheti "bazijó csodafícsörökként" az olyan esetleg hasznos dolgokat, amiket csak az AMD kártyák használhatnak ki a PC-n ezért senki nem épít rájuk programot. Ezeket simán be lehetett volna okosabban és szabványosításokon keresztül hozni a PC-re úgy, hogy az Nv kártyákon is menjen, vagy hogy az Nv is le tudja reagálni a chip dizájn-al és így mindenki profitálhatott volna belőle... de nem, a Microsoft-nak csak így erőből simán be kell emelni ezeket az XBox-ból.[ Szerkesztve ]
Clint Eastwood FTW
-
Pug
veterán
válasz TTomax #27393 üzenetére
Semmit nem jelent, nem zsíros az 1.5 milliard usd az AMD-nek...
Mesélj még kérlek...Miért kell ennyire fanatikusnak lenni?
-
Yutani
nagyúr
válasz TTomax #27437 üzenetére
Úgy csináltok, mintha a gamereknek csak 1070 vagy gyorsabb kártyája lenne. Nézzetek már meg az annyira imádott Steam statisztikát!
A HBCC működéséről meg kár fitymálóan beszélni, mert se te, se én, se más halandó nem tudja, hogy működik a mindennapok során. Ha megjelenik és szar lesz, akkor mehet a fika, de ostobaság lehúzni előre.
#tarcsad
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TTomax #27439 üzenetére
Alapvetően az NV-nek is van egy hasonló megoldása a GP100-ban, ami hardveresen próbálja menedzselni az allokációt, de az csak a CUDA-ra működik. A HBCC nem olyan dolog, hogy eldöntöm és csinálok egy ilyet, és hozom is. Az AMD-nél ennek az ötletét még az R600 megjelenésénél vettették fel. Szóval kb. egy évtizedes folyamat, amíg ez az első megbeszéléstől eljut egy lapkába. De abból, hogy a GP100-ban már van egy hasonló, csak még kezdetleges formában tulajdonképpen tudni lehet, hogy az NV is készül vele. Egyes pletykák szerint már a Volta tudja, de nem biztos, hogy mindegyik lapka.
Ez hasonló dolog a feszültség skálázáshoz. Nem azért használ szoftveresen vezérelt DVFS megoldást az NV, mert az olyan jó, hanem azért, mert a teljesen hardveres megoldások nagyon nehezen kivitelezhetők. Az NV mérnöki csapatába nem eset be az előző évtizedben egy rakás processzorokon megedződött mérnök, akik baromira sok know-howt tudtak vinni erről a problémáról. Az AMD-nek pedig beesett, de ha az ATI lenne az AMD még mindig, akkor marhára nem lenne nekik sem AVFS-ük.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TTomax #27442 üzenetére
Ez távolról sem annyira úttörő dolog. A memory paging rendszerek évtizedek óta léteznek. A HBCC tulajdonképpen egy ilyen rendszer, se több, se kevesebb. Az AMD-nek azért lesz hamarabb, mert az ATI-hoz beesett egy csomó CPU-s mérnök, akik már tizensokéve erre terveznek processzort. Az NV-nek ezek a mérnökök hiányoznak, tehát nekik fel kell szívniuk a saját tapasztalataikat, mert nem volt olyan szerencséjük, hogy hirtelen a GPU-t tervező részleg mellé került egy csúcsprocesszorokat tervező részleg egy rakás tapasztalt mérnökkel. Az AMD részéről ez az egész színtiszta mázli. Ha az ATI még mindig független lenne, akkor most nem beszélnénk a HBCC bevezetéséről, mert azt az utat kellene járniuk, amit az NV jár, és nem egy gigantikus felvásárlás utáni jól megrakott tálcán kínálják a know-howt a GPU-s mérnököknek.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest