Új hozzászólás Aktív témák
-
zovifapp111
aktív tag
válasz TTomax #39051 üzenetére
Most majd lesz mindenük. Átment mr. india ezt ne felejtsük el, úgyhogy az elméletben nem kell a nulláról indulni, persze ki kell, hogy forja majd magát minden téren, de én jó esélyt látok rá, hogy pár év múlva méltó ellenfél legyen pirosaknak és zöldeknek is. Lehet, hogy fikázzák az Intel cpu-kat, de nem kevesebben az Amd-t is.
Alig várom a tavaszi zöldelést!
-
pengwin
addikt
válasz TTomax #39051 üzenetére
Az Intelben az a vicces, hogy pl. Linux fronton az AMD-vel karöltve a legnormálisabb cég grafikus meghajtók fejlesztése terén, mindeközben WIndowson szörnyű a terméktámogatásuk.
Szóval tudnak ők nagyon jó támogatást is adni a termékeikhez, és én várom is nagyon, hogy mit domborítanak.
nem szabad elfelejteni, hogy náluk megvan a pénz és a kapacitás egy általános célú, GCN-szerű kompót architektúrára, és utána ennek butítására/átdolgozására is.
(#39058) Devid_81
Persze, nem viheti magával a technológiát, a konkrét megoldásokat, de az ellen nem tehet senki, hogy vigye magával a tapasztalatot, know-how-t.
Már van sok tapasztalata, hogy mivel mennyit nyerhetnek kb., mi az, ami biztos nem fog működni, esetleg kialakult olyan elképzelése, hogy milyen irányba kellett volna vinni a fejlesztést egy GCN-szerű architektúránál. Az is megeshet, hogy a fejlesztési ötleteit nem lehetett az RTG-nél alkalmazni, mert annyira fontos volt pl. a konzolok (és a már befektetett pénz és idő) miatt a GCN továbbfejlesztése.Intelnél ilyen nincs, meg pénz is van fejlsztésre, a modern gyártástechnológia is rendelkezésre áll, és vannak jó megoldásaik bizonyos dolgokra (pl. fixfunkciós blokkok, multimédia támogatás).
[ Szerkesztve ]
Üdv, pengwin
-
pengwin
addikt
válasz TTomax #39060 üzenetére
Igazából ha csak átdolgozza az utolsó Intel IGP parancsprocesszorát és az egyéb szűk keresztmetszetet adó dolgokat és az egészet felskálázzák, akkor már szerintem jók lesznek. Mindez az Intel 14nm-én simán versenyképes lesz a 7nm-es Vegával, avgy a 12/10nm-es NV-vel.
Szerintem sok tapsztalata van az Intelnek, csak nagyon az látszik, hogy nem tudnak kitörni a saját gondolkodásmódjukból... ez egy megfelelő vezetővel simán megoldódhat, és ez most adott.
[ Szerkesztve ]
Üdv, pengwin
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TTomax #39047 üzenetére
Az Intel nem úgy képzeli ezt el, hogy majd te választasz a proci mellé VGA-t, hanem odarakják a dedikált GPU-t a tokozásra, és kifizettetik veled, akkor is, ha neked nem kell. Ilyen szempontból az OEM-eket már megnyerték, mert ők aztán tuti nem raknak majd VGA-t a gépekbe, ha közben az Intelnek muszáj fizetni ezért +200-400 dollárt.
Az AMD is ugyanezt fogja csinálni. Látod, hogy már felkészültek rá az I/O lapkával, ami mellé nem csak CPU chipletet rakhatsz, hanem ugyanúgy beköthetsz IF-en keresztül egy dedikált GPU-t is. És onnantól kezdve az OEM-ek döntésének megint harangoztak, mert nyilván nem éri meg az extra VGA-val jelentős többletköltségbe verni magukat.
Szóval nem, nem abból lesz piaci előny, hogy leraknak valami "dulva" cuccot az asztalra, hanem abból, hogy eldöntik, hogy ezt veheted meg és kész. Aztán verheted az asztalt, hogy neked kurvára nem kell, de ez a kínálat, szóval vagy fizetsz érte, vagy veszel konzolt.Azt veszi amúgy itt az Intel számításba, hogy ha az OEM-eket kiüti a VGA-piacról, akkor olyan szinten megdrágul a VGA-k gyártása, hogy luxuskategória lesz az egész szegmens, és ezzel gyakorlatilag mesterségesen kihúzzák a piac alól a jelenlegi vásárlóbázis 80%-át. Így nagyon könnyű ám piacot nyerni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Egon
nagyúr
válasz TTomax #39135 üzenetére
Áhhh, tisztán látszik, hogy az ürge nem olvas prohardvert...
Nem tudtad? Nehéz évek jönnek az Intelre, az nVidiára - mindenkire, csak az AMD-re nem, hiszen Abu megírta a tutit..."Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Devid_81
nagyúr
válasz TTomax #39143 üzenetére
Sajnos nagyon elavult termekskala van csak AMD-tol jelenleg, es fogyasztasban sem allnak a helyzet magaslatan.
Mondanam, hogy majd a Navi...de ha kinn lenne mar is majdnem keso lenneSzerk: ahogy elnezem meg a GTX 1660 is erosebb lehet az 590-tol itt ott, szoval van mit behozniuk
[ Szerkesztve ]
...
-
GodGamer5
addikt
válasz TTomax #39456 üzenetére
Egyszerűen arról van szó, hogy a vega explicit apikra van kigyúrva és ez most kezd is látszani. Nem dísznek van benne ennyi shader processzor stb, pl a Wolfensten 2-ben is jól teljesít. A dx12 címek nem támogatnak radeonos feature-öket pl felezett pontosság stb és csak karcolgatják a felszínt, a dx11 meg soha nem is lesz olyan jó AMD-n mint az Nv kártyáin, mivel az Nvidia kártyáin speciálisan gyorsítják a kódokat, erre van kigyúrva az architektúrájuk. Leírták már több helyen is, hogy minél több a compute feladat a radeonok annál gyorsabbak és ez most látszik is. Ez pedig egyáltalán nem álmodozás, a dx11-et meg el kéne már felejteni gyorsan, mert a legnagyobb visszahúzóerő.
[ Szerkesztve ]
"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TTomax #39456 üzenetére
Nem erről van szó. Ez az első játék, ami egyáltalán wave/subgroup terminológiát használ, ráadásul szabványos formában. Eddig ilyet csak úgy használtak a fejlesztők, hogy az AMD-nek a kiterjesztései alapján specifikus shadereket írtak, míg az Intel és az NVIDIA kapott szabványos shadereket. Mivel a shader modell 6-tal, illetve a Vulkan esetében a subgroup kiterjesztéssel lehetővé vált ennek a szabványos formája is, így nem kell az Intel és az NVIDIA hardvereire külön kódot írni, hanem minden gyártó kapja ugyanazt, erre való a szabvány. Viszont amíg az AMD már túl van hozzávetőleg egy tucat wave/subgroup terminológiát használó játékot, még akkor is, ha nem volt szabványos a shader, addig az Intel és az NVIDIA most találkozik az elsővel, és nyilván nem annyira van erre kigyúrva a shader fordító, mint az AMD-nél.
Nincs igazán különbség itt a hardverek között, legalábbis nem ekkora. Az AMD előnye csak abból ered most, hogy nagyjából másfél éve optimalizálnak erre, míg az Intel és az NVIDIA számára ez nem volt kritikus szempont, mert egyetlen fejlesztő sem volt hajlandó nekik nem szabványos shader szállítani. Most már ugyanez a lehetőség áll szabványos formában is, tehát jönnek majd a driverek tőlük. Bizonyos idő múlva nyilván tudni fogják ők is azt a sebességet, amit ma tud az AMD Vulkan implementációja, csak ez nem megy egyik napról a másikra. Hetek és hónapok munkájáról van szó.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TTomax #39461 üzenetére
Ennek utánakérdeztem, mert a GDC-n már halottam, hogy ez az első játék, ami Vulkan 1.1-es képességeket használ. Mindenki elmondta, hogy kellenek még frissebb driverek, mert nagyon új kiterjesztéseket használnak. Az AMD a kiadás előtti utolsó héten javított +10-15%-ot. Ha a driverek rendben vannak, akkor last minute ennyi nincs benne.
Valamikor mindig van olyan, aki bevállalja az elsőt. A Doomon is rossz a Vulkan NVIDIA-n, aztán jöttek a driverek és javult. Ugyanez a helyzet most. Azt nem tudni, hogy mennyi idő kell hozzá. Tudtommal az NV-t nagyon váratlanul érte a subgroupra vonatkozó igény, de már ráhelyezték az erőforrásokat. Időpont még nincs, viszont dolgoznak rajta. Mivel alapvetően másképp működnek a subgroup shaderek, így beletelhet némi időbe, mire megoldják. Az biztos, hogy az AMD és az NV is mondja, hogy van még teljesítmény, ami nincs kiaknázva, de ez normális akkor, amikor elsőként nyúl egy játék az új kiterjesztésekhez. Egyébként egyik gyártó sem varrta eddig a fejlesztők nyakába, hogy új Vulkan képességeket használnak. Sőt, örülnek neki, még akkor is, ha munkájuk lesz vele.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TTomax #39463 üzenetére
Az akadások azért vannak, mert a benchmark elején még vannak fordítási munkák. Egy idő után jó is lesz, ha megnézed. Nagyjából 10-12 perc játék után ezek megszűnnek, illetve jelentősen megritkulnak. Ez is részben a driverekből eredő gond. Emiatt dolgozik még mindig ezeket az AMD és az NV, mert van egy rakás kihasználatlan teljesítmény.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
rumkola
veterán
válasz TTomax #39460 üzenetére
a tökéletes hozzászólás
amit javítanék:
"ÉN még ilyen apit mint a DX12 soha,de soha nem láttam,se DX8,se DX9,se a DX11 nem múlta ALUL ennyire a várakozásokat,és a ennyi évvel a megjelenés UTÁN ennyire nem mutatni semmit,az nem semmi."Röhej ez az egész tényleg ami évek (tized?) óta itt megy a PH!-n a DX12/mantle/vulcan körül (visszaemlékezve DX8.0-8.1 óta). Mindig istenítve van a legújabb mintha valami csoda jönne - hamis illúziókat keltve a fiatalabb usereknél - , miközben igazából csak kicsike lépésekkel haladunk előre.
Teljesen biztos vagyok benne, hogy tudnék olyan képet vagy játékmenet videót linkelni olyan DX9 játékból amiről senki nem mondaná meg, hogy nem DX 2/mantle/akármifaszom api. És fordítva is.szerk: Stuttert meg nehogymá kimagyarázza valaki az SSD-k és giga ramok korában...
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TTomax #39466 üzenetére
A Microsoft azért vette meg a Havokot, hogy beépítse azt a DirectX-be. Ezzel kapcsolatban már javában mennek a munkálatok, de idén a DirectML lesz a nagy újdonság. A probléma egyébként itt a hardver. A PCI Express túl lassú, illetve nem is koherens, hogy normálisan lehessen gyorsítani a fizikát. De ugye az AMD és az Intel már tervez olyan platformszintű rendszert, ahol ezt megoldják, és arra veti majd be a Microsoft a saját szoftveres hátterét.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TTomax #39468 üzenetére
A PCI Express 4.0 nem elég. Az csak sebességet biztosít, de memóriakoherenciát nem. CCIX vagy CXL kell. Előbbit az AMD, míg utóbbit az Intel fogja támogatni. Ők hoznak is hozzá majd GPU-kat.
Nem nagyon érdekli a szoftvereket, hogy mi az általános nézet. Ha fizikát akarsz a GPU-n, akkor ahhoz bizony gyorsabb adatkapcsolat kell.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
válasz TTomax #39460 üzenetére
na hát erre egy hatalmas +1..
Arról van szó hogy a világ egyik legjobb marketingjével lett eladva a vásárlóknak egy olyan operációs rendszer egy olyan fejlesztés, ami abszolút nem az ő igényeiket szolgálja, hanem a Multi cégekét, lásd Microsoft, hogy minél kevesebb munkával tudják átportolni a konzolokról a játékokat. Az egész Dx12 a pénzt szolgálja és nem a grafikai fejlődést, ezért egyedi az egész. Várhatunk mi csodát, de olyan nem lesz.
Persze azért technikai oldalról van benne ráció ez tény hisz nagyon sok mindenben hasonlít Vulkanra közös alapokra épül,kitágította valóban a határokat és adott lehetőséget a több magos CPu-k színre lépésének és még sok egyéb dolog, de jelenleg a fejlesztőknek nem ez az oldala a fontosabb úgy gondolom,-sajnos,- hogy ezt kiaknázzák.CsonkaImo: Turing sok szempontból jobban/ legalább úgy támogatja a Vulkant mint az AMD hardverek. Nincs már igazán Explicit API hátránya az új gennel , lásd Wolf vagy Doom.Most AMD ezért gyúr a magas Vram igényre, ez lesz az új mantra helyette.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
GeryFlash
veterán
válasz TTomax #41521 üzenetére
Ez akkor az, hogy adott negyedévben milyen aranyban adtak el VGA-t? Tippre jövőre azért ez inkább 40-60 lesz ha a Big NAVI-t követni fogja hasonló perf/watt arányú kártyák.
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
Piszmaty76
aktív tag
válasz TTomax #41944 üzenetére
Kodurin kívül még egy pár szatyor dollár (a Zenek sikerének köszönhetően), amit végre visszaforgathattak a GPU részlegbe. Illetve a gamer és a prof. kártyák szétválasztása (végre valahára)...
Thermaltake Overseer RX-1, Seasonic Prime 750W Titanium, ASUS C8H X570 wifi, R9 5900X, Thermalright Peerless Assassin SE, G.SKILL 32GB KIT DDR4 3600MHz CL16 Trident Z RGB, Sapphire 7900XTX Nitro+, Samsung 960 pro NVME gen3. 256GB/Kingston KC3000 NVME gen4. 2TB, LG QNED863QA 55" (HDMI 2.1)
-
TTomax
nagyúr
válasz TTomax #42001 üzenetére
Mondjuk ez még igy is elmarad ettől vastagon,és ne feledjük az nVidia ezt nagyjából csak gpura költi...
#42003 awexco
Lisa anyu?Medve anyám...hova kerültem...ez a vs topic vagy a kék osztriga bár? [link][ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
AsakuraDave
őstag
válasz TTomax #44175 üzenetére
Ha te adsz X csillió dollárt egy cégnek, hogy a TE nevedet húzva csináljanak valamit akkor te sz@rsz rájuk, hogy még is mit és milyen minőségben adnak ki? Bár jelen esetbe tény, hogy az AMD akármennyire is rúghatta az ubi seggét ennél jobbat úgyse tudnak alkotni...
A szponzor ELVÁR dolgokat ha ez NEM TELJESÜL akkor nem szponzorálja tovább! Persze itt nem tudjuk, hogy az AMD mit tett és mit nem de az FC6 számomra nem hozta meg a kedvem, hogy AMD kártyát vegyek vagyis inkább, hogy őket támogassam mert látom, hogy tesznek azért hogy egy kiadó jó játékot és jól optimalizálva adjon ki az Ő hardvereire. Lehet, hogy ez történt de nem ezt látjuk/látom de érthető hisz olyan kiadót szponzorálnak akik notoriusak arról, hogy már évek óta csak a szennyet adják ki.There's only one thing that hurts people more than lies. It's saying out loud the truth and facts.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- MSI MAG274QRF-QD QLED Gamer Monitor!27"/2k/165hz/1ms/Freesync-Gsync/Type C/Konzolhoz is/Beszámítás!
- Sennheiser Epos H3 White Gamer Fejhallgató Eladó!
- Hisense 50A6BG 4k Smart TV!50"/4k/DOLBY VISION/10bit/Game Mode/ALLM/Beszámítás!
- Dell S2421HN Full HD Led Monitor! 24"/1920x1080/IPS/75hz/Freesync/Fehér
- Dell S2721DS 2k Monitor!27"/IPS/2560x1440/75hz/Freesync-Gsync/Fehér/Beszámítás
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen