- World of Tanks - MMO
- Végre megjelenési dátumot kapott a Zenless Zone Zero
- EA Sports WRC '23
- Xbox Series X|S
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Nintendo Switch 2 vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- Call of Duty: Black Ops 6
- EAFC 24
- PlayerUnknown’s Battlegrounds
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
Az egy hely, ahol igencsak lelassul az AMD DX, és csak maxon, nem általános.
(#2568) daveoff: Ugyan én az elején nem játszottam, de nyártól nem vettem észre lassulást, de tény, hogy esélyes, hogy AMD-nél a Dice és maguk is inkább a Mantle-re gyúrnak BF4 esetén, a DX inkább Nv-re van.
[ Szerkesztve ]
-
Malibutomi
nagyúr
Ja azt hittem a teljesen nyilvánvaló piaci billegésen kivül is tudsz valamit titkos infot. Az mindig is igy volt hogy az ad el több kártyát akinek kijött épp az új fejlesztése.
Most sokan vettek 970/980-at, tavasszal meg sokan fognak venni 380/390-et. Minden visszaáll ahogy eddig volt. -
HSM
félisten
A HBM a fogyasztás miatt lehet szerintem fontos. Már a Hawaii 512 bites busza is brutális még a gyári 1250MHz-en is, ugyanakkor a fogyasztása igen magas a sok ramcsippel. Márpedig ha versenyezni akarnak a Maxwell-ek fogyasztás/teljesítmény arányával, netán jobbat letenni az asztalra, akkor kelleni fog a HBM....
A hűtés szempontjából is előnyös lehet, így ugyanis a GPU mellé téve a ramokat egy hűtendő komponenssel kevesebb a PCB-n, ráadásul nem kell állati drága, rengeteg rétegű NYÁK az 512-es busz miatt. Szóval én jó nagyon iránynak tartom ezt. -
Habugi
addikt
Nem találkoztam még ilyennel, ami valószínüleg azért lehet mert nem szoktam követni a piaci részesedés kimutatásokat (az utolsó kivételével, ami elég lesúlytó volt..), de ismersz olyan kimutatást amin látszik/látható, hogy adott, a másik fél előtt piacra dobott "most éppen csúcskártya" (a 980as példájából kiindulva) illetve azok értékesítési mutatói milyen mértékben járulnak hozzá az adott oldal/cég negyed és/vagy féléves mutatóihoz?
Értem ez alatt, hogy a nagyobb Maxwellek megjelenése óta, a 970/980 duóból származó bevétele az nV-nek mekkora hanyadát tette ki az éppen aktuális negyedéves profitjának?
Csak mert ilyen szempontból ("topkártya") esik szó piaci részesedés visszarablásról, mint ilyen téren laikus, feltételezek egy bizonyos hányadot, de a szavaidból azt veszem le, hogy ez a hányad jóval nagyobb lehet mint azt én eddig valószínüsítettem!
Nem feltétlen az új Maxwellek érdekelnek, mert jószerivel még el sem telt annyi idő, hogy egy épkézláb kimutatás elkészülhessen, esetleges régebbi példa is érdekelne.[ Szerkesztve ]
..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...
-
HSM
félisten
A 970 most nagy húzás volt az Nv-től. Kis fogyasztás, remek teljesítmény, iszonyat halk gyártói kártyák, kedvező ár, szóval nem csoda, hogy vitték/viszik, mint a cukrot.
Nekem nem jön be ez az olcsósított dizájn meg butított csip az energiatakarékosság oltárán, előbb vennék 780-ast, mint 970-est, de nem mindenki gondolkozik úgy, mint én.A 380X-el egy gond lenne, ellőnék vele a 300-as szériát, igazi csúcsmodell nélkül. Jelenleg ugye azt pletykálják, egy fullos, 3072 shaderes Hawaii lesz a 380X, vélhetőleg egy javított revízióval, de az azért nem szólna akkorát a 980 ellen, szerintem gyorsabb lenne, de fogyasztásban nem lenne kellően nagy előrelépés. Itt szólhatna nagyot a Fiji, és a HBM, kicsit javított architektúra, kis fogyasztású HBM memória, és máris meglenne a lángja is a 300-as szériának, nem csak a füstje.
-
HSM
félisten
Nem egészen értem, hogy jönnek ide a többkártyás rendszerek régi problémái? Azok mindig is csak egy hekkelt cuccok voltak, amik nem igazán passzoltak igazából az akkori (jelenelegi) futószalaghoz.
Szvsz egy hardcore gamer messze elkerül bármit, aminek bármi köze van ahhoz, ami AFR néven fut.(#2778) deadwing: A 290-nél az XDMA motor miatt elvileg sokkal jobban tudnak szinkronban működni a kártyák, így a 290-től felfelé elvileg megoldott, hogy ne legyenek ilyen problémák.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az AFR frame pacing az AMD-nél is növeli az input lagot. Frame pacing nélkül mindkét cégnél jobb a lag. Bármit is választanak AFR mellett mindenképp lesz valamilyen hátrány, vagy a folyamatosság, vagy a lag. Ezek viszont egy GPU-s frame time értékek. Ide nem kell frame pacing.
A mikroakadásokért az egy GPU-nál azok a tényezők felelnek, amelyek a driverben dőlnek el. Például a shader újrafordítás. Tehát a mikroakadás mértéke attól függ, hogy a driver shader fordítója mennyire gyors. Itt van az a pont, amin már évek óta változtatni kellene az API-kban, mert megakadályozza a gyártókat, hogy jól optimalizáló shader fordítót írjanak. Az a fordító ugyanis lassabban fordít, mint a kevésbé jól optimalizáló opció. Az NV-nek azért vannak nagyobb frame time értékei, mert a shader fordítójuk relatíve lassú, ők gyors kódot akarnak mindenképp. Az Intel és az AMD gyorsabb fordítót használ, de nem fordítanak feltétlenül optimális kódot.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
HSM
félisten
Ja, értem már. De azért az nem egészen úgy volt. Próbáltam én CF-et a "Frame Pacing" csodadriver előtt, és nem volt vele ilyen jellegű gond. Engem ami viszont zavart, az a duplára nőtt input lag (pedig ugye papíron mégcsak nem is nőtt annyit, mint Nv-nél), ami pedig ugyanúgy megmaradt a Frame Pacing csodadriver után is.
-
Laja333
őstag
Nem lassultak. A radeon gyorsult. Egy éve még a 780ti határozottan jobb volt a 290x-től. Ma már ez megfordult. ( nem. Nem csak ph szerint) Ugyan ez igaz az alsó kategóriára is. 260x előrébb végzett egy olyan zöld ellen, ami ellen tavaly esélye sem volt. Középkategóriában is találnál ilyen mintát. Elég esélyes, hogy a 980 is hasonló sorsra jut a jövőben, tekintve, hogy néhol már most utolérik a radeonok vagy meg is előzik.
Azért ti sem lehettek annyira naívak, hogy elhiszitek, NV úgy tudott energy efficient kártyát összedobnia, hogy nem áldozott a technika oltárán súlyos dolgokat. Hát ennek meg lesz majd a böjtje . Előbb vagy utóbb. De inkább előbb. Geforce-al annyira nem várnám a dx12 beiktatását na. -
Laja333
őstag
Volt már linkelve daveoff által egy orosz tesztoldal eredménye, ahol ph!-hoz hasonlóan teszteltek sok kártyát több játékkal. Keresd vissza. Ott is kihozták a 290x-et a 780ti és 970 elé. Ez nem egy kiragadott eredmény. Ne viccelj, a 380(x) megy a 980 ellen, akkor pont a 960 lenne az ellenfele a 370nek?
-
Laja333
őstag
azért nem gondolom, hogy nem oda pozicionálják, mert oda már van kártyájuk, a 285. Esetleg ha kiadnak egy hasonló teljesítményű, de alacsonyabb fogyasztású kártyát...
Viszont erre meg az a cáfolat, h AMD nem akarja butítani a kártyáit, inkább üzemelteti kicsit magasabb fogyasztással őket. Na majd meglátjuk. -
HSM
félisten
A Fermivel nekem nem volt bajom a fogyasztásán kívül, sőt, kifejezetten tetszett. Csak az időzítése volt rossz, mert akkoriban remekül elvoltam az 5850-emmel, így nálam kimaradt. Keplerből is csak a kicsikkel voltak fenntartásaim. El is avultak végül a 7970 vetélytársuk mögül a 680-ak, igaz, nem a Fermihez képesti butítások, hanem végül a 2GB ram miatt, de a végkifejleten nem sokat változtat.
Ugyanakkor a mostani Maxwell-ekről a jelenlegi menetrendek ismeretében jóval komolyabb aggályaim vannak.
Persze, lehet nem lesz igazam, a tévedés jogát fenntartom, de attól még beszélgetni lehet erről szerintem.Amúgy jogos, mindkét termék kicsit túlárazott, akár a 960, akár a 285, de azért ha ránézel a két cuccra, meg a specifikációkra, azért na...
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Nem annyira sarokeset az sajnos. Több játékban is durván elfogy a 2GB, ahova amúgy ezen kártyák ereje bőven elég lehetne ma is. A 4GB-os 680 sosem volt opció, olyan horror áron adták, olcsóbban kaphattál 3GB-os 780-at, Nv árazás fakk yeah.
No igen, órajelben a 960 a nyerő, ez tény. De azért a Tongát is lehet még kicsit masszírozni magasabb órajelre. Amit eddig láttunk belőle, az még korántsem a maximum, ami abból a lapkából kihozható. (A kis fogyasztásúak az Apple-hez mentek, az asztalinak meg nem szabadott túlzottan elpüfölni a kifutó 280-akat. )
-
Laja333
őstag
Azt gondolom, hogy nem oda kerül. Ne lovagoljunk már a fogalmazáson, nem lehet végtelenig hasogatni a hajszálat. Az észérvelés nem abból áll, hogy elmondod a másik félnek, "ne így mert ez így nem jó". Már elmondtam 2x az okot, hogy miért nem oda való a 370, te meg kijelentetted hogy de, oda. Ebből a szempontból eddig csak te nem tudtál felmutatni "észérvet". Talán egyedül a mostani utolsó mondatoddal. Erre meg én azt válaszolom, nevezzék át, de nem hiszem hogy olyan stílű átnevezés lesz mint eddig volt. Ha figyelembe vesszük a spekulációkat a Tonga "rejtett" képességeiről, és azt a tényt, hogy Apple-nek milyen csipet sikerült legyártaniuk, akkor garantáltan megfngatja a 960ti-t is.
De asszem erre van már Radeon spekulációs topic.
-
Laja333
őstag
Nem, az hogy lekicsinylően beszélsz a vitapartnerről, nem érv.
Nem igazolja a véleményed és még téged sem tüntet fel jó színben. A következő generációs radeonokkal kapcsolatban annyira homályos információk keringenek, hogy a te "teljes mértékben valós adat, mert te úgy gondolod" jóslatod épp csak annyira találgatás mint az enyém.
Viszont a stílusod elárulta, hogy nem igazán vagy méltó vitapartner.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
"A teszt arra utal, hogy ez a görbe a Kepler és a Maxwell esetében meredekebben megy felfelé, mint a GCN esetében"
Szerintem ez a következtetésed hibás, mivel a Mantle egy évvel (!!!) öregebb kód a demóban... [link]
Arról nem is beszélve, hogy ahogy írod, még minden preprepre...."...hogy a DX12-s játékokban az AMD-tulajok sokkal inkább rá lesznek utalva a kiadók jóindulatára, mint az nVidiások."
Ez pedig szerintem ott fog elvérezni teljesen függetlenül ettől a teszttől, hogy az AMD-re alapból sokan fognak optimalizálni, mivel a konzolokra feltétlen kell, így inkább az Nv-re optimalizálás lesz extra költség és szívesség. Ráadásul azt sem szabad alábecsülni, hogy a GCN-t ismerni fogják a konzolok és a dokumentációk révén a fejlesztők, Nv-nél ez is kérdőjel.[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A GameWorks minőségileg és sebességben mindig elmaradott lesz. Két gond van:
A licencelő megkapja a middleware-t, és neki kell az effekt követelményeihez szabni a motort. Ettől még lehetne jó a rendszer, csak nyilvánvaló, hogy azért kell a GameWorks, hogy időt spóroljon meg. Az integrálás optimalizálásának hiányában mindig lassan fut majd az effekt minden hardveren.
A minőség pedig az NVIDIA problémája. Ha elkezd ezeknek az effekteknek minőséget adni, például a HairWorksnek analitikai AA, vagy önárnyékot, akkor nő annak az esélye, hogy a fejlesztő nem tudja majd beépíteni az adott motorba, mert rengeteg hibát fog generálni. Ezért az NVIDIA a minőséget szándékosan elveszi, hogy megmaradjon az egyszerű beépíthetőség.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nyilván az effekt koncepciójának komplexitása is számít. A HBAO+ esetében hozzá kell tenni, hogy már az NVIDIA és az AMD driverei is lecserélik a shadereket. Ez segít a sebességen, de a minőségétől nem dobod el magad.
[link] - Ebben van egy kapáló macska HairWorks-szel. Tisztán látszik, hogy hiányos az egész.
A GameWorks-re azt lehetne felvetni, hogy ha az NV nem ebbe ölné az erőforrásait, hanem segítené a fejlesztők egyéni igényeit, akkor sokkal jobb effektek születnének ugyanazokra a problémákra. Viszont az NV már nem akar a minőséggel és a sebességgel foglalkozni. Valószínű, hogy az elmúlt években rájöttek, hogy ez nem fontos a vásárlónak, ha már a felhasználóik 80+%-a felbontást sem tud önállóan állítani.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
HSM
félisten
"aki megengedi magának azt a luxust, hogy tisztességesen játszik, az gyakorlatilag a saját csődjét készíti elő. szomorú, de ez van."
Sajnos igen, meglehetősen kockázatos vállalkozás. Azért én reménykedem, hogy nem ez lesz az AMD sorsa."ez meg annyira magas labda, hogy nincs szívem lecsapni "
Le is csaptad. Ellenben kíméletességed köszönöm.Ami a Maxwell-ek árazását illeti, (mivel eléggé lesarkítottad, nem tudom, erre gondoltál-e) önmagában kevés volt ez a két szám. Ha engem kérdezel, mi vitte sikerre, én azt mondanám, hogy egyfelől a nagyon ügyes marketing, másfelől az ügyes tervezés, ami mindenből éppen annyit rakott a csipbe, amennyi feltétlen szükséges, valamint az "ultramobil" belső adatbusz-felépítés, és az ezek révén elért kimagasló teljesítmény/fogyasztás arány, és még továbbgondolva, az ezáltal elért rendkívül halk működés. Ezt imádják a userek, a halk kártyákat, amik vacak, olcsó házakban is elfogadhatóan teljesítenek. És természetesen mindezek mögött a black-box, azaz, hogy mit alkot a driver a háttérben a játékból, amiben addig "optimalizálnak" míg kb. minden tesztben ők legyenek a gyorsabbak. Gondolom sejted, hogy egy ilyen black-box jellegű dologban az "optimalizáció" szó mennyi mindent foglalhat magába.
Én arra számítok AMD-től, hogy fognak tudni rá válaszolni, de ha a Grenada pletykák igazak, akkor csak drágábban gyártható, némileg magasabb fogyasztású cuccal. Az Nv-től ez volt egy bámulatos technikai bravúr, hogy egy ilyen 256bites, "picike" csippel, mint a 970/980 tudtak olyan magas órajeleket, és sebességet elérni, amit. Emiatt kalapot emelek amúgy előttük. Ugyanakkor nem vennék tőlük kártyát, lásd pl. a 4GB náluk 3,5GB a 970-esen esetét. Gondolhatod, hogyan áll egy ilyen cég a vásárlóihoz. De említhetném a G-syncet, PhysX-et, GameWorks-ot meg még pár dolgot...
(#3131) Asbee: Én remélem, maradnak azon az úton, amin eddig jártak. A HD 5850-em is nagyon szerettem, és a GCN-es kártyáim is nagyon jók voltak. Amin tényleg lehetne kicsit fejleszteni, az az energiatakarékossága a cuccaiknak. Szerintem az a versenyképességükön is sokat javítana. Valamint pár driveres "bug" javítása, mint pl. egyes lapokkal a ZeroCore, vagy egyes erősítőkkel a HDMI energiatakarékossága.
(#3132) sixpak: Rám sokszor mondják, hogy "piros szemüveges" vagyok, pedig volt pár Nv kártyám, 8800GTS 320MB, meg egy GTX260 216sp-s is. GTX580-am is csak azért nem volt, mert remekül elvoltam akkoriban a még GTX480-as időkben vásárolt refi 5850-emmel, no meg pokoli drágán adták az 580 bájait. Mondjuk azóta csak a nagy Kepler volt szimpatikus csip tőlük.
[ Szerkesztve ]
-
passz.
en csak annyit tudok, hogy vasarlas elott azzal kezdtem, hogy raneztem a bitre, raneztem a mem savszelre hogy abba belenyultak-e, aztan utanna mentem 5760/4k teszteket nezni.
egyebkent business szempontbol megertem oket, csak az a baj, hogy ezzel egyutt abba az 5%ba tartozok, aki erintett. es hetfo ota egy VRM bugos hd3870en ulok. remelhetoleg szamoltak a kieso profittal is hosszu tavon (ha nem veszik vissza a 970et akkor nem lesz par evig nv kartyam).
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
HSM
félisten
Korrekt magyarázat. Pontosan ez az én elképzelésem is a látottakról.
Hát igen, az tényleg vicces az alsóházban, bár ha jobban belegondolsz, a 7850-től nincsenek nagyon lemaradva (legalábbis a 6970), és korábban is úgy rémlik, hogy a 7850 szintjén voltak. Mikor kijött a 7850, akkor a 6950 és 6970 közé jött, és nyilván azóta is a 7850 gyorsult többet.
-
-
rocket
nagyúr
-
HSM
félisten
Igen, csaképpen olvass bele a topikba, kb. azzal kezdődik a kártyák élete, hogy feljebb tolják a limiteket, hogy ne antiboost-oljon. Másfelől referencia kb. nem is létezik 970-ből. Márpedig míg a 970 erősen "antiboost" 145W-os TDP-vel, (és a 980 is 165W-al) addig a 290 nem igazán dobálja az órajelet a 250W-os TDP miatt.
Nem tudom, mik most a "hivatalos" dátumok, mikor jön az új széria, de nemrég olvastam valahol, hogy már az utolsó simításokat végzik....
Márpedig a Fiji nagyon ígéretes a HBM-el, a Tongával is nagyot dobbanthatnak a 960 és 970 között, és elvileg jön valami a régi pitcairn-ok helyett is. No, meg a feljavított Hawaii. Szóval azért ne temessük őket, a pletykák alapján izgalmas lesz a 300-as széria. Csak jönne már végre.(#3349) rocket: Értem, de ettől nem lesz fair az összehasonlítás. Az Nv tényleg nagyot lépett üzletileg a Maxwell-ekkel, ez tagadhatatlan, sokakat megnyertek maguknak, a 970-es disznóságaival együtt. Ez látszik a számokban is. Érdekes kérdés, a 970-es "tévedés" nélkül hogyan alakultak volna a számok, de ezt már sosem tudjuk meg.
Az AMD az elmúlt 6 hónapban semmi feltűnőt nem csinált, de ugyanakkor megjelent egy Tonga, ami az első fecskéje az új architektúrájuknak. Más kérdés, hogy több okból sem lett körülötte nagy felhajtás, de ez abszolút szándékos volt. Most annyi történt, az Nv lépett először nagyot, ugyanakkor így az AMD-nek lesz lehetősége jobban belőni az új termékeit a konkurencia cuccainak ismeretében. Persze, addig eladásokról maradnak le, de ez legyen az ő bajuk.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A 128 bit nem annyira kritikus probléma. De eleve elfelejtjük, hogy a bitek helyett inkább a GB/s-ot kellene nézni. Biztos megszokás.
Egyébként nyilván a mai motorok nagyon sávszélkímélők, ami szerintem abszolút logikus fejlődés volt, mert pár éve világosan látszik, hogy a bandwidth nem igazán nő, miközben a TFLOPS igen. A nagy kérdés ott van, hogy az új motorok merre mennek. A leképzőknél nincs értelme kidobni az eddig elért eredményeket. Mindegy, hogy miért megyünk a klaszteres technikák felé, a lényeg, hogy gyorsak. A jövő technikái viszont érdekesek. A Nitrous 36 mintás temporális MSAA-ja azért nem sávszélbarát, tehát amit most nem használunk ki, annak az új lehetőségekkel nekieshetnek a fejlesztők. Az anizo cseréjére is vannak érdekes javaslatok, és azok kétpofára zabálják a sávszélt, miközben ALU-t alig terhelnek.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
a-a, alapbol annyit fogyaszt a G1 es nem huzva. ketten is lemertuk a topikbol, konnektoros merovel ellenorizve, stimmel. oke, 20%al boostol a vanilla boost fole szoval valamit valamiert, meg a power targetje 250W. 1400+os boost betonstabilan harom kijelzovel ugy, hogy a GPU 99%on csikot huz meg nagyon szep teljesitmeny, foleg, hogy a kartya a hatarig terhelve is halk volt.
szoval a lenyeg az, hogy jol szellozo hazban 73 fokig ment a kari, 20%al a gyari es 8%al a specifikalt boost ertek folott. akinek GTX970 kell, elfer es nem baj ha spec felett fogyaszt annak tovabbra is ajanlom, mert tenyleg zsenialisan jo kartya, ami nem throttlingol, halk es minden szempontbol rendesen meg van hutve.
Asbee: egy hete hokamras kepeket nezegetek a 290xekrol, jelenleg kb tenyleg a vaporX, a lightning es a matrix platinum maradt. es mind kb az a kategoria, ahol nezem a teszteket es huzom a szamat, hogy ha az open benches hofokokra rarakok 10-15 fokot a multimonitor miatt, akkor lehet vizesblokk meg ket nap szereles lesz a vege. utobbira egesz egyszeruen nincs idom es ahogy kinez ez/kovetkezo a honap, nem is lesz. ld a 970, te 65 fokrol es 1500rpmrol beszelsz terheles alatt, nalam 80fokon ment a kartya 2400rpm mellett. maxra huzott hazventikkel ez 73 fokig ment le, de ugy nagyon hangos a gep.
nincsenek illuziom es 85 fok amit meg elfogadhatonak tartok. fogyasztas a jarulekos problemak miatt (a fizika makacs dolog) erdekes.
btw az meg nagyon jo meglatas, hogy aki a memoria miatt valt is meg van love, lassan ott tartok hogy a 295 igazabol a budget alternativa a 290x cffel osszehasonlitva (!!). ugyanis elobbinek valszeg nem kell FC blokk.
lehet a 7950 CF 50kert lesz a jarhato ut.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mert csak az alkalmazás tudja, hogy hol van a memórián belül a képkockapuffer. Erről a DirectX 12 alatt egy külső programnak, vagy akár drivernek fogalma sincs.
Minimális dolog, hogy a külső rutinok megtudják hol van a szükséges adat, és ezt csak a program tudja megmondani nekik. Ehhez kell majd SDK. A fejlesztők munkája nem lesz túl nagy, de meg kell mutatni milyen címtartományban van a képkockapuffer és azt mikor olvashatja a driver.(#3466) Taposo: Mert amikor ezek a technológiák bemutatkoztak még nem került előtérbe a low-level API. Enélkül természetesen általános lehet a támogatás.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Abból megy ki a kép a monitorra. Ma az alkalmazás a low-level API-val megmondja a drivernek, hogy hol a képkockapuffer, majd a driver a kijelzőszinkronhoz igazodva kiteszi a tartalmát. Viszont a belső szinkron mellett azt is meg kell mondani, hogy a képkockapuffer kész-e. Mert ugye itt most törött tartalom is kimegy.
Ezt eddig a driver láthatta, és aszerint szinkronizálhatott, de a low-level API-val már nem látja a meghajtó, tehát az alkalmazásnak kell megmondani, hogy kész a puffer és mehet. Ha nem teszi meg, akkor a driver nem fogja tudni eldönteni, hogy mikor teljes a puffer tartalma, tehát se a V-Sync, se az ilyen-olyan Sync nem fog működni. Nem jelentős probléma, csak pár sor, de bele kell írni az alkalmazásba. Aki támogat V-Sync, annak lényegében nincs igazán dolga más Sync-cel sem.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
HSM
félisten
Én is így gondolom.
+kiegészítve azzal, hogy az Nv nem ismer határokat. Akkor is meglépik a konkurenciát, ha nem lehet, így vagy úgy. Ha ebből tömegnyi alapórajelen hibázós csip lesz, meglépik, ha recés AA-kell hozzá meglépik, ha 3,5GB-os 4GB-os kártya kell, meglépik... És a legszebb, mikor kiderül a svindli, még meg is tudják magyarázni, hogy ezzel csak a vásárlóknak tettek jót.
Ha el kéne képzeljem a vállalatot, az Nv-ről a legdurvább managerek jutnak eszembe, míg az AMD-nél álmodozó mérnökök....
-
rocket
nagyúr
Volt nehany CEO valtas az elmult evekben, a mostani se sokaig lesz a helyen.
Aki megnyugtatja a befektetoket ev elejen, hogy semmi panik 3-6 honapig semmilyen uj termekkel nem jelentkezunk amivel elkezdhetnenk a melybol kimaszni (legalabbis az esely meglenne ra), az sokra fogja vinni mint CEO
Nem kell nagy szakertonek lenni, hogy lassuk az AMD-nek lottek mind konkurencia GPU piacon, CPU piacon meg ugye mar evekkel ezelott elszalltak.
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
HSM
félisten
Én a tesztek töredékében olvastam bármi utalást a TDP-s dologra. Leginkább hetekkel, hónapokkal a megjelenés után.
A versenypiacos dolognál élesen más a tiszta piaci verseny, és a vásárlók félrevezetésével elért versenyelőny. Én úgy gondolom, a mókolt TDP és a 970 memória esete pontosan az utóbbi. Más iparágakban elkövetett disznóságoktól nem lesz más ezen piaci szituáció.
"de egész biztos, hogy látható gap lett volna a sales-ben"
Pont erről beszélek, és akik ebben a gap-ben lettek volna, vagy 980-at vesznek inkább, vagy 290/290X-et, esetleg kivárnak. Azért azt ne felejtsd el, hogy az eladások nagyon jelentős része a 970 volt.
Csak hogy számokat is hozzak, ne csak a nagy semmit, Steam HW survey alapján közel 4X-es mennyiségről beszélünk:
NVIDIA GeForce GTX 980 2015 jan: 0.48% feb: 0.57%
NVIDIA GeForce GTX 970 2015 jan: 1.80% feb: 2.22%Emlékszem GTX260-ra, a GTX570-re, és a 8800GTS-320-ra. Már megjelenésükkor téma volt (főleg a 8800GTS320-al), hogy a csonka memória mindeképpen hátrány lesz a standard memóriaméretekhez képest, ami a 8800 idejében 512MB volt, a GTX260 idejében 1GB. A 8800GTS320-am eladásának is ez volt az oka, elfogyott a ramja. A GTX570 kicsit kakukktojás, ott az 580-on is kicsit kevés volt a ram, akkoriban már a csúcson 2GB volt a menő. A 970 megítélésénél is lényeges hátrány lett volna az a -0,5GB ram, nem véletlen sütötték ezt el így, ők is nyilván pontosan tudták. Mint írtam, dörzsölt managerek azok.
Azt azért tegyük hozzá, hogy a 290 Radeonoknak sokkal kevésbé lett volna rossz a Maxwellhez képest a megítélésük, főleg ár/értékben, ha nem maszatolnak Nv-ék kicsit a TDP-vel, és a memóriával. Ez pedig azóta is tartó hatás... Persze, ez csak az én véleményem a dologról.
(#3575) TTomax: Sokat nem buktam a 290-em eladásán (összesen 18K-t buktam az újonann vett, fél éves kártya eladásán, szerintem nem kirívó), csak mégis jóval többet, mintha nem lett volna ekkora hype a 970 körül.
900Mhz-en hajtva a 970-et a béka feneke alatt lenne a sebessége a 900Mhz-es 290-hez képest, ugyanis a 970 a jóval magasabb órajeleiből merít.
Szívem szerint én csak kiiktatott "power limites" VGA-kkal mérnék tesztekben, akár fogyasztást, akár sebességet, abból derülne ki, melyik mit tud.Az AMD-nek okozott kárt abban látom, hogy sokan nem ráfanyalodtak volna a 290-re, hanem alapból jobb színben látnák azokat a VGA-kat.
A Giga WF3-as ventijei egyáltalán nem voltak hangosak 2400rpm-en, alig lehetett hallani őket, azt is csak közelről. 3000rpm-en volt kis hangjuk, ahogy írtam, de nem vészes, értsd kis hangerőn játszva nyitott fülessel sem hallatszott be. Halkan megjegyzem, nagyon nem mindegy, mekkora, és milyen kiképzésű ventikről van szó. Pl. egy refi 7970 ventije 3000RPM-en már kész porszívózás volt, ahhoz képes a WF3 meg semmi.
Csináltam diktafonos "tesztet" is a refi hűtés hangjával összehasonlítva még korábban, ha továbbra sem hiszed el hallgasd meg: [link].[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen