Új hozzászólás Aktív témák
-
do3om
addikt
válasz Callisto #32701 üzenetére
Mivel?
A szuper AMD cpu rész ami szinte alulmarad az előddel szemben?
A VGA ami megjelenéskor alsó középkategóriában ha versenyképes volt?
Nem azért de gyenge teljesítmény jött be a konzolra az AMD-ve akár hogy szeretnéd védeni, az eredményt Te magad is láthatod, szaggató játék fix hardveren, ez nevetséges.Amit meg írtam az ár persze kötötte a kezüket de talán jobban is intézhették volna.
Ha érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A
-
Valdez
őstag
Most ez megint mi? A Far Cry 5 nem AMD-s cím? Vagy annyira jól sikerült megint az együttműködés, hogy 6-8 AMD mag versenyez 4 Intel maggal?
-
cyberkind
félisten
Azért mégis képes volt egy ilyenre a gyenge konzol, igaz néha-néha illetve a végén (nagyon) beáldozták a 30fps-t, de szép volt az egész.
Paranormal Cocktivity
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Valdez #32703 üzenetére
Mikor tanuljátok meg, hogy ezeket a gépigényeket nem hozzáértők írják. Sőt, az ajánlott gépek esetében konkrétan megkérdezik a hardvergyártókat, hogy mit írjanak oda, hogy miből szeretnének többet eladni.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem érted, hogy miért választották azt a CPU-t konzolba. A lényeg az volt, hogy legyen egy kis fogyasztású komponens, ugyanis a CPU rengeteg feladatra rossz hatásfokú részegység. Túl általános ahhoz, hogy jó GFLOPS/watt mutatót mutasson fel. Emiatt került a választás a Jaguar magokra, mert kellően gyorsak ahhoz képest, hogy mennyire keveset fogyasztanak, és még a lapkaterület szintjén is nagyon kevés helyet igényelnek. Azzal, hogy itt spóroltak, több multiprocesszort tudtak beépíteni. Ezt a témát jól körbejárta az Ubisoft még a megjelenéskor, amikor megmutatták, hogy a régi ruhafizikájuk az új konzolokon lassabb, mint az előző generációs gépeken. De átrakták a kódot a multiprocesszorokra, és tízszer gyorsabb lett. Ugyanarra alkalmas a GCN CU is, mint a Jaguar CPU, csak nagyságrendekkel, tényleg úgy bő 20x hatékonyabban működik. Ha ezt a teljesítményt az aktuális konzolok CPU-ból hoznák, akkor a fogyasztásuk nem 200 watt alatt lenne, hanem 600 watt felett. Szóval nem pont az ár kötötte a kezüket, a problémát a fizika törvényei jelentették. Egészen pontosan az, hogy még mindig nem jöttük rá arra, hogy egy bizonyos, relatíve alacsony elektronszámot miképp lehet statisztikailag olyan nagy tömegként kezelni, hogy ne a kvantummechanika törvényei vonatkozzanak rájuk.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Televan74 #32712 üzenetére
A konzolokba speciális GCN kell. A Vegából már egy rakás korábbi utasítást kivágtak. Most képzeld el mi történne azzal a programmal, amelynek a szállított binárisa arra épít. Egyébként még nincs szó a következő körről. Nagyon messze vannak attól a fejlesztők, hogy a mostani gépeket kihasználják. A Naughty Dog persze egész jól áll: [link] - de ez még mindig nem a vége.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
-
Shing
őstag
ND-s előzeteseket erős fenntartásokkal kell kezelni. Nem értem miért kell mindig túlhájpolnod ezeket az előzetesek. Tudom, hogy te a Robinson: The Journey teaser látványát is elhitted, aztán nem lett belőle semmi. De az első UC4 teaser is ilyen volt. Utána az E3-as trailerek tipikusan hozták azt a megvilágítást amiből nem lett semmi, de legalább közelebb volt a véglegeshez.
"Nem érted, hogy miért választották azt a CPU-t konzolba"
Nyílván megvoltak a technikai előnyei az AMD-s hardvereknek, de ettől még nem változtat a tényen, hogy gyenge a processzor. Nem véletlenül lett a Battlefront 2 is max 40 játékossal játszható a csúcs motor ellenére.Így még épp megvan a stabil 60FPS konzolokon, kisebb droppokkal. Legalább sikerült feljebb lépni az előző generációs csodaoptimalizált konzoloktól, amik max 32 játékost bírtak el a Battlefield-ekben. Ez ilyen, a konzolokhoz kell igazítani a játékmenetet. Köv. genben majd lesznek komolyabb játékok.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Battlefront 2 a PC-n is 40 játékost enged. Az oka ennek a balance. A motor tudna 80-at is kezelni, de a tervezett pályák nem feltétlenül jók ennyi játékosnak. Azt meg ne hidd, hogy itt a játékosok felé egyenként szinkronizálnak minden multiplayer elemet. Ha így tennének, akkor rég nem működne a játék semmin.
A konzolon nem a 60 fps a cél. Bőven el tudnák érni, mert csak paraméterezés kérdése, de az a helyzet, hogy a játékosbázis sokkal inkább szereti a grafikát, mint a 60 fps-t. Ezért optimalizálnak 30 fps-re, mert úgy jobb grafikát tudnak biztosítani.
Nehogy azt hidd, hogy a következő kör más lesz. Itt vannak a konzolok lassan öt éve, és végre minden stúdió olyan motort írt, ami rengeteg CPU-s számítást átrakott a GPU-ra. Még az Ubisoft is a Far Cry 5 új Dunia motorjával, aminél a LOD-olást, a cullingot, a stitchinget, vagy a height field terrain leképezését már nem a CPU csinálja, hanem a GPU. És nem csak részben, hanem 100%-ban GPU compute a kód, zéró a kifejtett terhelése a CPU-ra. Innen nem fognak visszafordulni, hogy akkor inkább legyen a CPU erős, és ne a GPU, mert akkor megint lesz egy öt éves ciklus, amikor mindent vissza kell írni a CPU-ra. Ez ráadásul értelmetlen, mert sokkal rosszabb hatásfokú egy processzormag egy multiprocesszornál.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
HSM
félisten
"mert sokkal rosszabb hatásfokú egy processzormag egy multiprocesszornál"
Azért gondolom az megvan, hogy ez attól függ, milyen jellegű az elvégzendő feladat. Mindkét hardveregységnek megvannak azok a kódtípusok, amiken sokkal hatékonyabb a másiknál. Ha nem így lenne, nem létezhetnének egyás mellett és csak GPU lenne a számítógép. -
Shing
őstag
"A Battlefront 2 a PC-n is 40 játékost enged. Az oka ennek a balance."
A BF Bad Company is ilyen volt, aminek az első része csak konzolra jelent meg, aztán hiába jött a BC2 PC-re is, nem tudták megnövelni csak úgy a pályák méretét és játékosszámot. A BF3-t már az elejétől úgy készítették, hogy a PC-s 64 fős igényeknek is megfeleljen a játékmenet.
Battlefront II-nél valószínűleg úgy gondolták, hogy nem éri meg 1 platform miatt áttervezni tervezni a játékot... ebben ennyi van. Ha a konzolok bírták volna, akkor csináltak volna egy ambíciózusabb multis játékot.Igen, rengeteg mindent pakolnak át CPU-ról GPU-ra. Egy 10 éves quad szériás proci elég egy rakat dologhoz, de igazodni kell a konzolos hardverhez. Másrészt pedig nem rakhatnak át mindent GPU-ra, mert akár felesleges is lehet, hiszen ott csücsül a proci 100%-ra terhelés alatt, ami értelmetlen.
-
Callisto
őstag
Nem azrté pakolják át GPU-ra, mert alkalmazkodni kell a konzolokhoz. Már előtte GPU-ra pakolgattak egy jó pár dologt. Nyilván ha adott feladatra hatékonyabb a GPU, akkor azzal hajtják végre. Hülyeséget ne beszéljünk már.
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Itt eleve ott hibázol, hogy százalékban mérsz és nem ms-ban. A fejlesztők utóbbit használják, vagyis egy adott feladat hány ms a CPU-n és hány ms a GPU-n. Amelyik kisebb az a jobb. Ez azért fontos, mert a százalékos érték nagyon becsapós, ugyanis nem azt méri, hogy mennyire volt terhelve a proci, hanem azt, hogy meddig nem futtatta az idle folyamatot. Ettől még könnyen lehet, hogy az adott program terhelése abból a 88%-ból csak 20-30% volt, és akkor rögtön teljesen hibás feltételezésből indulsz ki, hogy a prociban már nincs több, holott ha performance counterrel néznéd, akkor látnád, hogy mennyi szabad erőforrás van még. Az persze az API-któl függ, hogy kihasználható-e vagy sem.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Callisto
őstag
-
Kolbi_30
őstag
Tudom, hogy nem ide illik ez a HSZ de leirom..Most kaptam egy 20+ GB os Windows updatet..szepen fel is tette de a gepet annyira visszafogja tobb program futtatása alatt, hogy nem tudom hasznalni oket..jart valaki igy?
You want some birth control, you can smoke a cigarette.
-
Habugi
addikt
válasz Kolbi_30 #32723 üzenetére
"jart valaki igy?"
Pár millióan, hetente..
MCT & pendrive & dózer & tiszta telepítés.
Kilövögeted a tonnányi hulladékot belőle (wat, w10p), sírba teszed az Updatert és legközelebb egy év múlva nyúlsz hozzá ha nagyon muszáj, bár részemről a ~2év híve vagyok.
..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...
-
PuMbA
titán
válasz Kolbi_30 #32723 üzenetére
Az egy tavaly novemberi frissítés, csak eddig még nem tetted fel manuálisan Először nézd meg az Eszközkezelőben a drivereidet, mert ami nem volt hivatalosan aláírt, azt ilyenkor lecseréli. Legrosszabb esetben érdemes az összes fontosabbat újratenni. Aztán mivel ilyenkor szinte új a rendszer, hagyj neki egy kis időt, indítsd el a frissítést újra, mert általában talál 2-3-at megint, illetve nézd át a Gépházban a beállításokat és az Automatikus indítási dolgokat is. Nekem már 3 ilyen nagy frissítés ment fel a Windows 10-re és sosem lassult be a gépem, amint ezeket végrehajtottam. Maximum 20 perc alatt megvan.
(#32727) Kolbi_30: Akkor az egy régebbi masina lehet és nincs hozzá aláírt driver. Nálam mindig minden ment, csak feltett 1 évvel régebbi drivereket...
[ Szerkesztve ]
-
Kolbi_30
őstag
-
PuMbA
titán
válasz Kolbi_30 #32729 üzenetére
A Windows 10 csinál néha érdekes dolgokat, de ha ezeket ismered és tudod, hogy mit miért csinál, akkor el lehet vele lenni, mint akármelyik ezelőtti Windows rendszerrel. Kivétel ez alól, ha régebbi hardvereid vannak vagy rosszul megírt drivereid, mert akkor elkerülhetetlenek a problémák. Nekem különösebben nincs több problémám vele, de én jobban is értek hozzá, mint elvárható egy sima felhasználótól. A Windows.old például biztonsági mentés és alapértelmezetten 30 napig megmarad, hogy vissza tudd állítani a rendszert, ha rosszul megy egy ilyen nagy frissítés. Emiatt 50-80GB szabad hely az optimális nagy frissítés előtt.
(#32730) PuMbA: Igen, én is vártam addig, amíg a 256-os SSD-k jó árba kerültek. 1,5 éve váltottam csak SSD-re emiatt, jó későn.
[ Szerkesztve ]
-
cskamacska
addikt
válasz Televan74 #32685 üzenetére
"Én lassan kiesek a történetből,nagyon gondolkozom a PC-m eladásán és a konzol vásárlásán."
Ryzen 1600 és GTX1080 mellől mennél.. konzolra?
Mert hogy Vegát vennél az 1080 helyett azután, hogy Rupszi megharapott egy PH! találkozón még rendben van, de konzolt helyette?Nem tudom pontosan honnan jön ez szélsőséges vagy-vagy attitűd, de objektíve a legjobban úgy jár az ember, ha mindkettőt tart. Nyilván itthon ez sokkal jobban fáj anyagilag, jobban is érthető a kognitív disszonancia hajtotta PC vs konzol torokharapdálás, de ha az ember megengedheti, akkor messze úgy jár legjobban, ha mindkettőt tart.
Amúgy sem értem hogy menne ez a pálfordulás. Ilyenkor az ember gallyra vágja az évek alatt gyűjtögetett Steam, GoG, Uplay, Origin, illetve lemezes játékait 30 évre visszamenőleg, hogy a konzolok pár tucat darabos kurrens kínálatában dagonyázzon? Vagy a mostani Battlefront II 16-40 fős pew-pew-ja pont elég, és 100 fős rommá modolt Battlefield 2 meccsek már derogálnak?
más
AMD cancels the driver path for Primitive Shaders
"After CES2018, AMD told people in a breakout session, that they cancelled the implicit driver path for Primitive Shaders, they are now offering only explicit control to developers who wishes to implement it. So Primitive Shaders will only be ever implemented if a developer properly codes for it. The driver portion has been cancelled."
Magyarul akkor lesznek primitive shaderek, ha a fejlesztők is ezt akarják. Hol is áll most a Vega piaci részesedése, hogy a fejlesztők is akarják ezt?
[ Szerkesztve ]
"Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"
-
Televan74
nagyúr
válasz cskamacska #32735 üzenetére
Ez ütött! De köszi,megérdemelem. Azért nem eszik olyan forrón a kását, még mindig jobban ragaszkodom a PC -hez.
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
Milka 78
nagyúr
Jelezném Hupszi is felszámolta a boltot,eladta a nagy vasat és tartalék gépen van (gyi5@1070).
-
imi123
őstag
válasz #45997568 #32741 üzenetére
Én sem tartom magam fannak mégis megvan a Vegám.
Mondjuk ez a téli szezonban védhető, mert a Vega komolyan besegít a szobám fűtésébe.A Wolf2-t még végig tolom rajta ,utána ha maradnak ezek az árak akkor bányaló lesz kicsikéből.
[ Szerkesztve ]
Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.
-
-
#45997568
törölt tag
Igen, 60 FPS-t hozza, am talaltam egy kihagyhatatlan deal-t, szoval lesz egy 1080p-s monitor, g-sync, TN panel fillerekert. Hozza azt rendesen, inkabb mint hogy neha be be rocogjon.
Apropo, az elso amit eszrevettem hogy az Intel-NV paroson ujra rocognek a jatekok, mikro akadasok, nem gyakori, elvetve, ez nem volt a Ryzenen, szoval ideje volt hogy Intel is elkezdte vegre feltornaszni a magszamokat. Csak erdekessegkent megemlitem.
A szinekrol nem beszelek, de azt is eszrevettem egybol, bar nem erdekel az sem, foleg munkara hasznalom a gepet.
Szebb szinek, docogesmentes jatek AMD-Radeon, tobb FPS, PC Master Race erzes Intel-NV. En igy tapasztaltam.
VR-nek meg adok egy eselyt a hetvegen. NV-n.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.