Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Jack@l

    veterán

    válasz #45185024 #39222 üzenetére

    Így kell ezt, apuval támadnak a konkurencia felső házára (2022 után) :D

    A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

  • Petykemano

    veterán

    válasz #45185024 #39222 üzenetére

    hagyd a sárga csíkot
    Azt is elmondja, hogy mi a baj az AMD architektúrájával.
    JÓ, persze nem konkréten. de a lényeg, hogy az adatmozgatás nagyon energiaigényes. És hát a radeon meg nagyon memória-sávszélesség-éhes. Ehhez képest a szívószál szélességű memóriasávszélesség nem csak azt jelenti, hogy maga a memóriavezérlő lehet vékonyabb. De egyben azt is jelenti, hogy az adat valahogy mindig jobban, ügyesebben, előrelátóbban ott van a megfelelő helyen a cache hierachiában, és kisebb késleltetéssel, gyorsabban és ezért kisebb energiabefektetéssel elérhető, feldolgozható. Ehhez képest a radeon meg tök sokszor nyúl biztosan a memóriához ír-olvas onnan.
    Ilyen dolog volt például, hogy a ROP vagy mittomén mi korábban a memória írt, a vegától kezdve pedig az L2 kliense. De ugyanilyen dolog volt a tile-based rendering is, ahol meg azt mondták, hogy mindig csak akkora szeletét dolgozza fel, ami elfér a cache-ben. És akkor nem kell a lassú és energiaigényes memóriához nyúlni.

    Kérdés, hogy ezek mennyire sikerültek a vegában jól...

    Mindenesetre ha így nézzük, ezek igen hasonló problémák, mint amikkel a cpu is küzd, hogy etetni kell a feldolgozókat, hogy ne üresen menjenjek. Talán tényleg volt haszna, hogy átment a zenes csapat egy része az RTG-be

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

Új hozzászólás Aktív témák