-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
hahakocka
senior tag
Szerintem is a felső kategória csak. 5080-5090 jó drágák is lesznek állítólag lehet pont a GDDR7 miatt. Kérdés azok is e 2.5-3kg osak lesznek e. Hatalmasok voltak a 4080-4090 kártyák. AMD lehet megint akkor az Infinity Cache-re gyúr? 2 gennel ezelőtt azzal sokat hoztak, majd a 7000-es szériában visszavettek és inkább sávszél sebességet emeltek. Most megint Infinityre gyúrnak? Ilyen páros páratlan? Nekem elég lenne sokáig egy 4080 erő 200e felett 200W al, ha jönne tényleg 8700-8800 xt ként. (5700 ról váltással szép ugrás) De az is lehet hogy csak az 5090 ellen nem lesz megint kártyájuk, mint most a 7000 -s szériánál. Lehet lesz 8900xt is 5080 erőhöz közel, de nem lesz 8950xt .
[ Szerkesztve ]
-
-
hokuszpk
nagyúr
kizárnám. első checkre egy B450 Giga lapba majd később a melós Biostar B550 lapomba helyezve a kártyát elindult, pár tesztet lefuttattunk, ezekben hibátlannak tünt. A B450 Msi lapban se kép se hang ; debug led nemvilágít ; raktam rá csipogót, hátha eldalolja; semmi.
ugyhogy átpakoltam a 6700XT Red Devilt ; a lap vidáman bebootolt...
ezekután bedobtam az elmlített zsugát egy Inteles lapba. ( Asrock + sima 6700 proci ) Azzal is ment jól.*** igen, ez nekem is hihetetlennek tűnne, ha nem velem történne meg...
[ Szerkesztve ]
Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
-
Lacccca87
addikt
Ezzel csak az a baj hogy az emberek birkák, csorda szellem van. Az erősebb hez akar minden "csicska" csatlakozni (túlélési ösztön), ezért ha a felső házba nem mutatnak valamit akkor a középmezőnybe megint csak egy szűk de táájékozott vásárlói bázisnak tudnak majd értékesíteni ami nem jó.
Kicsit úgy érzem hogy a szűk éveket amit a CPU üzletág betegeskedése alatt a ATI vitt el a hátán nem igazán akarják viszonozni pedig a RYZEN CPU család siker lett, de úgy tűnik mégsem kapta meg a GPU üzletág azt a plusz finanszírozást amire szüksége lett volna hogy talpra tudjon állni.
Mondom ezeket én aki a 6600GT óta csak piros oldalról vettem kártyát mert adott időben jó ajánlatokat találtam, de ettől függetlenül mindig megfordultafejemben a váltás. A jövőre tekintettel pedig egyre biztosabb vagyok hogy NV lesz a RX6800 utóda ha egyszer lecserélem, és nálam nem az fog dönteni hogy kinek van a legerősebb kártyája hanem hogy mit kapok az adot költési kereten belül. De én a megfontolt kisebbséghez tartozom szóval nem adok reprezentatív mintát[ Szerkesztve ]
-
S_x96x_S
őstag
Ai a fókusz ...
"Our priorities for 2024 are very clear: accelerate our data center growth by ramping instinct GPU production and gaining share with our EPYC processors. Launch our next-generation Zen 5 PC and server processors that extend our leadership performance and expand our adaptive computing portfolio with differentiated solutions."
Dr. Lisa Su - CEO (AMD)Mottó: "A verseny jó!"
-
félisten
Én nem tartottam soha rossznak az RDNA3 kártyákat, ahogy csökken az áruk egyre jobb vételnek tűnnek nekem. A Super ellensúlyozta most valamennyira a dolgokat.
Az RT ben jó lenne előrelépniük, mert már szerintem az nem kérdés hogy kell -nem kell, mert szinte minden új Pc játékba beépítik,a konzolok pedig szintén nagyot fognak előrelépni elméletileg,de persze a vissza fele kompatibiitás ezt a tudást meg fogja ölni bizonyos szintig."A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
-
Busterftw
veterán
Én ilyenkor mindig egy dologra tudok gondolni.
Mivel az AMD szokás szerint nem dolgozik azon, hogy elegendő mennyiség legyen a piacon, sőt csökkentette a rendelt mennyiséget ugye tavaly, nincs elég a piacon ahhoz, hogy érződjön az alacsonyabb ár.Nvidia pedig gyártat annyit, hogy a kereslet kínálat ne boruljon fel.
-
Mondjuk a képességeikhez képest mind a 4060/Ti, mind a 7600/7700 extrém túl van árazva, szvsz ezek a karik kb semmire se jók: azt, hogy a monitor be legyen vhova kötve, egy 10éves intel integrált tudja, a 6-8 éves játékokhoz meg, amik kb ezt a szintet igénylik, már megvette a júzer a kariját. Illetve vagynem, mert pont 3-5 éve ezt a réteget szivatta meg nagyon durván a bányaőrület (nem jutottunk karihoz). Azaz a bányakárokból profitálnak még mindíg az alsó-közép eladók/gyártók.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
paprobert
senior tag
Mert ASP emelésen, per termék margin emelésen dolgozik az AMD.
Teljesen mindegy hogy milyen filléres a gyártása. A költséghatékonyságból Neked, kedves vásárló, nem jár semmi.A 7600-7600XT kártyák, a 7700XT és a 7800XT "aládúcolására" vannak rossz árban tartva.
Jobban megéri elrontani a belépőt, és terelni a parasztokat a 2x annyiba kerülő VGA-k fele.
A kis kártyákra vonatkozólag valamilyen külső erőtől várják, hogy meglódul a kereslet, addig csak a várnak, mint horgász a halra.Az AMD nem akar jó áron belépő VGA-t adni.
Ők döntöttek úgy, hogy RX 460 kaliberű VGA-t árulnak RX 480-nak hazudva. Sok sikert nekik.[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
Alogonomus
őstag
A gond ott van, hogy almát körtével hasonlít össze. Előző csúcskategóriás kártyát mér össze aktuális felső-középkategóriás kártyával. Csúcsot csúccsal, középkategóriát középkategóriával kell összehasonlítani. Mesterségesen nyilván be lehet állítani olyan értékeket, amin az egyik termék látszólag sokkal előnyösebb eredményeket produkál.
Az RDNA3 már az optimalizálatlan kezdeti szakaszában is lényegesen kevesebb energiát igényelt egy frame előállításához, mint az RDNA2. A driveres optimalizálás eredményeként pedig még tovább nőtt az előnye.
-
Kicsi, de hasznos lépés volt, fogyasztásban is jó irányba mozdult a GRE, normál játékos használat alatt is, a tranziensekről meg nem is beszélve.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Alogonomus
őstag
De az egyik architektúra a teszthez is használt 2,4 GHz-es üzemelési frekvenciatartomány követelményeihez illeszkedően is került megalkotásra, míg a másik architektúra állítólag a 3 GHz fölötti tartományt szem előtt tartva készült, amiből a valóságban általában csak 2,6-2,8 GHz valósul meg, de a komolyabb kártyák gyakran mégis benéznek tartósabban 3 GHz fölé is, ha a hőmérsékleti értékeik azt lehetővé teszik.
Ez az összehasonlítás olyan, mint ha a Ryzen processzort az Epyc processzor frekvenciájára korlátoznák be, és abból vonnának le következtetéseket. -
Alogonomus
őstag
Igen, átlagosan hasonló órajelen fut a 6950XT és a 7900GRE is, de míg a 6950XT esetén az az órajel közel van a Navi21 chip órajelkorlátjához, addig a 7900GRE-ben a kedvezőbb fogyasztás érdekében a Navi31 chip az órajelkorlátjának csak nagyjából 70%-án üzemel.
A 3DMark adatbázisa alapján a Navi21 (6950XT) az átlagos 2,4-2,5 GHz-ről nagyjából 2,8 GHz-ig tuningolható, míg a Navi31 (7900XTX) az átlagos 2,7 GHz-ről nagyjából 3,5 GHz-ig tuningolható.A TechPowerUp "Watt per Frame" grafikonja alapján is ki lehet jelenteni, hogy a Navi31 a 7900GRE-ben határozottan a működési optimumán kívül üzemel, mert míg egy 7900XTX-ben 4,4 Wattból kiszámol egy képkockát, addig a 7900XT-ben már 4,7 Wattot igényel hozzá, a 7900GRE-ben pedig 5,1 Watt kell ehhez.
-
Petykemano
veterán
Nem gyakori, hogy egy gpu generáció "IPC" alapon,.vagyis azonos feldolgozószám és memóriasávszélesség mellett hozzon előrelépést.
Ezen a területen mindig is az hozott eredményt, hogy a tranzisztorok méretének és fogyasztásának csökkénésvel (gyártástechnológia) növekszik beépíthető feldolgozószám és/vagy növelhető a frekvencia.
A kihívást meg mindig is az jelentette, hogy mindezt hogy szervezed úgy, hogy azbadatigény (feldolgozók etetése) és energiafelhasználás (feldolgozás és adattovábbítás) között optimális viszonyt találj.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Alogonomus
őstag
A 17,4%-ot az új Compute Unit Pair elrendezés előnyei között sorolta fel az AMD, vagyis amennyiben a 2 új egymástól függetlenül működő "SIMD motorhoz" igazodik már az adott alkalmazás grafikus motorjának a működése. És itt kerül elő az a fő kérdés, hogy melyik alkalmazás tudja már kihasználni az új dupla motor képességeit.
A 7900 GRE bizonyos játékok esetén hozza azt a 17,4%-os előnyt, sőt akár többet is a 6900 XT-hez képest, vagyis a Starfield és Alan Wake, de főleg a CP esetén abszolút ott lehet a 17,4% a 6900 XT-nél csak 5 %-kal erősebb 6950 XT-vel szemben is. Könnyű lenne rámondani, hogy na azoknak a játékoknak már kompatibilis a grafikus motorja az új Compute Unit Pair elrendezéssel. Persze ez csak vágyelvű hozzáállás lenne, mert sok egyéb ok is állhat a kedvező eredmények mögött.Azt nem mondta az AMD, hogy az RDNA 3 architektúra mindent 17,4 %-kal kedvezőbb IPC-vel tud futtatni. Ez a szokásos "up to" eset, mint ahogy minden teljesítményígéretet ezzel a kitétellel kell kezelni a számítástechnikában.
-
Alogonomus
őstag
Inkább a grafikai részletességben lehet a különbség. A HUB tesztben például sokszor csak high szinten tesztelik a kisebb kártyákat arra hivatkozva, hogy 60 vagy 90 fps alá nem akarnak lemenni a maximális beállítások esetén. Például a CP2077 esetén is a HUB teszben 98 fps volt az eredmény 1440p high beállítás esetén, míg Fabio tesztjében 1440p ultra esetén volt 102 és 110 fps? Valami nem stimmel azzal, hogy a magasabb grafika még erősebb értékeket is hoz azonos processzorral. Maximum abban lehet reménykedni, hogy egy adott tesztelő ugyanazokat a beállításokat használja az összes tesztelt kártyánál, így tesztelőnként a kártyák eredményei egymáshoz viszonyítva mérvadóak.
[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
Szerintem az RDNA3 architektúra nem sikerült jól.
Sem az architektúra nem került úgy átdolgozásra, hogy radikális energia/terület hatékonyságnövekedést hozzon, sem a skálázódás nem lett lényegesen jobb - a chipletezés ellenére -, a chipletezés ellenére a kártya ára sem lett annyival olcsóbb, hogy azzal komoly versenyt lehessen állítani. Talán az RT az egyetlen olyan terület, amiben érdemben előre tudtak lépni az RDNA2-höz képest. Ez azonban nem látszik, mert eközben az Nvidia ugyanezen a területen szintén az átlagos/hagyományos gyorsulástól nagyobb mértékű javulást hozott, vagyis nem zárult az olló.Olyan, mintha a az RDNA3-at egy B csapat csinálta volna, akiknek a szakterülete inkább a gyártástechnológia és egy pici ráncfelvarrást csináltak még. Olyan, mint a Zen4 azzal a különbséggel, hogy nem sikerült a frekvencia előnyöket realizálni. Az RDNA3 igazából egy die-shrinkelt és feldarabolt RDNA2.5, amiből a fő stratégiai célok (olcsóbb gyárthatóság, magas frekvencia, v-cache) eltérő okok és körülmények miatt szinte semmi sem teljesült, vagy sült el jól.
Ilyen tick-tockozás régen is volt, de ahhoz képest, hogy végeredményben csak egy RDNA2.5 dieshrink, ahhoz képest sokáig tartott a fejlesztése.
Sokmindent megmagyaráz persze, ha figyelembe vesszük, hogy az AI egy 10-20x nagyobb piac, amiből ha csak annyi részesedést elhozna az AMD, mint a játékos GPU-kból, akkor majdhogynem megduplázná a bevételét.
A másik meg hogy a PS5Pro-hoz tervezett architektúra is biztos több erőforrást kapott, hogy jó legyen, mint az RDNA3.Ezzel együtt azért nem reménykednék benne, hogy az RDNA4 majd visszapattintja az RDNA vonalat oda ahonnan az RDNA3 lefelé eltért.
Csak azt akartam mondani, hogy az általad hozott eredmény nem lep meg.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az Avatar bőven nem 2002-es minőség. A geometriai részletesség amúgy a probléma ennél a játéknál. Túlságosan masszív a növényzet ilyen szempontból, és túlságosan nagy az a távolság, amíg az RT benne működik.
A Cyberpunk 2077 és az Alan Wake 2 is sokkal könnyebb ilyen szempontból, mert a játékok dizájnja olyan, hogy nincs bennük hatalmas és bonyolult környezet nappali fényviszonyokkal. Tehát az RT-t simán le tudják csökkenteni pár virtuális méterre. 3-4 méter szokott ez lenni. És a kamera pozíciójától számítva nem lövi tovább a sugarakat. Az Avatar gondja, hogy oda ez nem jó. Túl nagy, túl részletes, és túl világos terek vannak ahhoz, hogy ez működjön, így az Avatar komolyabb RT részletességgel 40-50 méterig is dolgozik. És itt már probléma lesz a LOD. Ugyanez a gondja az UE5-nek is, amiért nem nagyon erőlteti az Epic az RT-t. Egyszerűen a Lumen jól kezeli a nagy távolságú sugárkövetést, míg a hardveres megvalósítások nem. Tök jó, hogy az alternatívák egy 9 négyzetméteres szobában működnek, de amint kilépsz a nagy térre, rögtön a Lumen fog jobban működni. Ezért szállítják alapvetően azt default. Az aktuális RT API-kkal ezzel még nem tudnak mit kezdeni. Olyan kerülőutak kellenek rá, mint az Avatar-féle RT.
Az Ubisoftnak is egyszerűbb lett volna, ha csak a DXR-t használja, de az Avatar nem csőjáték, nem tudnak mit kezdeni vele.
#64396 paprobert : Az Ubisoft ezzel csak egy problémára reflektál. Amikor olyan dizájnú játékot tervezel, mint az Avatar, akkor két választásod van. Vagy korlátozod az RT-t kb. 3-4 méterre, vagy írsz egy olyan kerülőutat, ami 30-40-50 méterig is tudja működtetni. Nincs jelenleg köztes út. A mostani RT API-k túl korlátozottak ehhez. Valószínűleg nem csak az Avatar miatt döntött a saját alternatíva mellett az Ubisoft, hiszen tudják, hogy még milyen játékokat hoznak Snowdrop 2-re, és valószínűleg egy részük hasonló dizájnú, nagy nyílt világ, nappal. Egyszerűen erre a klasszikus megvalósítás nem jó. Nyilván nyílt világban is lekorlátozhatod a távot 4 méterre, és ennyi, amit a legtöbb stúdió megtesz, de ez félmegoldás. Kiszámolod, hogy hol van az a távolság, ami még nem zabálja fel a VRAM-ot, és nem engeded tovább lőni a sugarakat, hogy ne kelljen 30-40 GB-os VGA-kat venni hozzá.
#64398 T.Peter : A Fortnite egy rendkívül geometriaszegény cím. Ott persze, hogy nem lesz ebből gond, mert még ha betöltöd a teljes részletességű modelleket is, akkor sem fog túl sok memóriát igényelni. De az Avatarban egyetlen egy modell áll annyi háromszögből, amennyiből a Fortnite 50 modellt épít fel. Teljesen mások a problémái annak a részletességnek, amit az Avatar szállít. Nem véletlenül ölt egy rakás pénzt abba az Ubisoft, hogy mentesüljön a hardverek bejárást számoló részegységeinek korlátjaitól. Az Epicnek ez nem kritikus, ha baltával faragják a modelleket.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
És láthatod a videóban, hogy dizájnból mennyire játszanak a sötéttel. Pont azért, hogy a saját eljárásuk masszív hiányosságai ne legyenek feltűnők. Ez mind dizájndöntés, és nem azért ilyen a környezet, mert amúgy a valóságban is ilyen lenne. Nem lenne ilyen, a fény sokkal jobban átszűrődne, csak ha ezt megengednék, akkor rögtön feltűnne, hogy mennyire szar a megvalósítás, ezért a hibákat inkább elrejtik a sötétben.
A SER-nek igazából akkor van sok értelme, ha másodlagos sugarakat használsz, de mivel a mai RT megvalósítások nagy része csak elsődleges sugarakig jut, így az ilyen hardvernek nagy haszna még nincs. Az Avatar használ nagyon sok másodlagos sugarat, de ugye az pont azért engedheti meg magának ezt, mert nem a DXR fixfunkciós bejárást használja, így mentesíti magát a rendszer a hardveres korlátoktól.
Ez valahol paradox dolog. Felépíted a hardvert, hogy gyorsabb legyen, de a programozhatóság hiányával a felépített hardvert nem tudod kihasználni.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igazából a legnagyobb baj itt nem az alkalmazott implementáció, hanem az, hogy a dizájn raszterizálásra van szabva. Az Ubisoft ötlete pont ott nagyszerű, hogy nincs is klasszikus raszterizálási fallback, hanem minden RT-n fut, még a régi hardverek is, igaz a minősége nem olyan jó. Viszont ha mindenen fut az RT, akkor a dizájnt is RT-re lehet tervezni. Ha ezt nem tudod garantálni, és DXR-rel nem tudod, akkor a dizájnt muszáj raszterizálásra szabni, és ott már az RT nem lesz olyan jó minőségű, mert szenvedni fog a raszterizáláshoz meghozott döntésektől.
Emiatt az effektszinten aktivált RT mindig kompromisszumos, mert hiába kapcsolod be, az alapdizájnt nem úgy tervezték, hogy RT-vel jól nézzen ki.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
bitblueduck
senior tag
Mondjuk ez igaz, hogy nincs Avatar szint, de azért van egy kis fás rész is benne: [link]
fú ez ritka irritálóan néz ki
tele van rakva ilyen világító cölöpökkel és a közvetlen környezetére meg 0 hatással van a fénye, ugyanolyan sötét az árnyék.An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.
-
TESCO-Zsömle
félisten
Csak ugye ez csonka széria lesz, szóval nem taktikázás van, hanem ez a max, amit kapunk.
Legutoljára azt hiszem a HD7770-essel csinálta az AMD, hogy egész szériával jött, de középről indítva.
Még az 5090-essel se lenne akkora baj, ha árában érkezne a boltokba, de rohadtul túl lesz árazva az is vagy 30-40%-al... 4090 a legjobb példa. 2000$-os zsuga és nem kaptad meg 1,5M alatt. Visszaszámolva közel 600-as dollár árfolyamra jött ki.
[ Szerkesztve ]
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
Pipó
őstag
-
Pipó
őstag
A hamarosan megjelenő vga-k nem szoktak meg nem jelent újdonságokat támogatni. A 8000-es sorozat sem fog, max egy-két AMD-s ficsört jobban használ. Az AMD pártiak mindig álmodoznak.
"Vannak győzelmek, amiktől jobban alszik az ember. És olyanok is, amik ébren tartanak." Broadchurch - Kis fekete szir-szar rózsaszín biszbasszal a tetején? - Az is vaaan!
-
Busterftw
veterán
Ez normalis evekkel a megjelenes utan. Ettol fuggetlenul ez egy kiszamithatoan biztos beveteli forras, mikozben pont GPU kozpuntu fejelsztes (is).
PC piac amugy haldoklik is, a gaming nem 2-3 eve ennek a COVID tett be, most konkretan kanaan van, valasztek es arak szempontjabol.
Sot, meg egy harmadik szereplot is kaptunk PC-re. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem. Az Xboxból megy el kevesebb, de az jobban teljesít, mint a korábbi generáció. Egyébként meg a helyzet tök egyszerű. A konzolos megrendelések zöme az AMD-hez Q2-ben és Q3-ban fut be. A Q1 és Q4 rendelések alacsonyabbak, mert a tavaszi időszakot célozzák az ekkor készülő konzolok. Ezt tizenx éve így rendeli a Sony és a Microsoft.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A konzol úgy működik, hogy az AMD Q2-ben és Q3-ban adja el az éves rendelés döntő részét. A Q4 leginkább a raktárak ideális szintre töltését szolgálja, a Q1 pedig az egyensúlyba hozás, ha esetleg a Q4-es rendelések nem voltak elegek.
#64462 Busterftw : Nem igazán, mert aki nagyobb konzolverziót vesz, az nem vesz mellé kisebbet. Tehát összmennyiségben a végeredmény nem változik.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mint írtam a Q1 az a kiegyensúlyozás. A Q4 az, amikor a készleteket feltöltik. A Q2 és Q3 pedig a felhalmozás. Annyi történt, hogy a Q4-ben a készleteket jól töltötték fel, így a Q1-ben nem kellett nagyon kiegyensúlyozni a hiányt. De ez mindig így volt, és mindig így lesz. A Q2 és Q3 a legstabilabb a semi-custom bevétel szempontjából, mert ott nem feltöltés vagy kiegyensúlyozás történik, hanem az ünnepi szezonra való felkészülés. A Q1 mindig a legkevésbé stabil, mert függ attól, hogy a Q4-ben mennyire rendeltek jól a partnerek.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mert Q2-ben és Q3-ban túlrendelték magukat. Mint írtam ilyen évek alatt sokszor előfordult. Általában az előző év alapján próbálják belőni az igényeket, és néha megszaladnak a Q2-Q3 rendelések. De erre van a Q4-Q1, amikor ezt korrigálni tudják. És a Q1 azért kiegyensúlyozás, hogy nem a készlet mennyisége számít, hanem a globális eloszlása. Oda terveznek Q1-ben, ahol kevesebb a készlet az optimálisnak tartottnál.
Jövőre ebből annyit fogsz látni, hogy nőtt a rendelés, de nem azért, mert jobb lett a konzolpiac, hanem azért, mert a 2024-es Q2-Q3 rendelés a 2023-as tapasztalatokon fog alapulni, vagyis alárendelnek a 2023-as évnek, amit majd Q4-Q1 korrigálnak.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mivel lassan ~10 éve így történik, így ez tökre bizonyos és varható dolog.
Az kis különbségeket ne nagyon nézd, mert az AMD szerződése nem fix árazású, vagyis az AMD szabadon meghatározhatja évente az árakat bizonyos körülmények teljesülése esetén. És mivel az utóbbi időben a kapacitás nagy része le volt foglalva a TSMC-nél, így az AMD a konzolchipek árát mindig csak növelte. Ergo a bevétel lehetett több is úgy, hogy közben mennyiségben kevesebb volt a rendelés a Sony és a Microsoft részéről, pusztán azért, mert az előző évben ugyanaz a lapka 15-20%-kal olcsóbban került megvásárlásra.
Ugyanez egyébként fordítva is igaz. Lehet olyan év, amikor kevesebb a bevétel úgy, hogy közben több a rendelés. A lapka ára ennyit változhat. Elvileg az AMD-nek a szerződésében egy garantált nyereséghatár van meghatározva, tehát az AMD követheti a változó waferárakat, de nem teljesen szabadon, így ha azok nőnek, akkor emelhetik a lapka árát, ha pedig csökken a waferár, akkor kötelezően csökkenteni kell a lapka árát is. Nyilván ez egyfajta biztonsági garancia az üzletfeleknek, hogy mindenkinek legyen nyeresége, és az AMD se használhassa ki a monopóliumát.
#64472 Lacccca87 : Koduri első saját projektje az RDNA 2 volt. A többit azt örökölte. Az Intelnél is az első saját projektje a Battlemage lesz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
hahakocka
senior tag
https://www.youtube.com/watch?v=bppprJu-GT8
Itt egy pár hónapos teszt a 10-12 hónaposak helyett. Ez is Owen.
XTX 4080 Super vs RX 7900 XTX Mondjuk ez 4080 super.
https://www.youtube.com/watch?v=MIMc1O7oaN4
eTeknix részletes 42 game-es tesztje. 2 hónapos. Ez is super ugyan, de itt is van részletes fogyasztás is. Az amit írtál lehetett driver hiba is a 10 hónapos videóban. Átlag 15-20% os difi van fogyasztásban egy újrakiadott újabb vga-nál. Nem nagy difi egy csúcskateges karinál szerintem. 60-70W. Ezért nem kell új tápot venni. De tény hogy többet eszik valamiért az RDNA3 , lehet az lesz amit Devid_81 írt. Remélhetőleg az RDNA4 ebben javul ahogy pletykálták. Árban azért van difi a kettő közt persze.
5000es NV sorozat is javul majd talán.[ Szerkesztve ]
-
-
Busterftw
veterán
"AMD will be conducting a full case study and R&D when designing the next-gen.."
Ez azert erdekes, mert ha az RDNA5 tenyleg teljesen "nullarol" ujratervezett arch, felmerul a kerdes ennyi ido eleg erre?
Ha meg csak most keszitik elo az R&D-t meg a case studyt, az ad nekik kb 3 evet se.
(2026 Q3-Q4 launch) -
szmörlock007
aktív tag
Pedig de. Ilyen teljesen új/jelentősen módosított architektúráknál nem ilyen 2-3 év fejlesztési ciklusok vannak. Hát ha kiderül hogy nem jó, azt tudják csinálni, hogy az újat elcsúsztatják, és az előzőt tovább reszelik, feltéve ha időben észreveszik.
Például anno a zen1 ugye asztali prociban 2017 márciusa körül jött ki. 2015 októbere körül Lisa Su már azt mondta, hogy a Zen1 arch már kész van, és igazából már a zen2-őn és zen3-on dolgoznak. A zen3 pedig 2020-ban jelent meg megvehető termékként. Amd-nél (gondolom többieknél is) alapból másfél-két évvel a termék megjelenés előtt már kész az architektúra. Az utolsó másfél-két év fejlesztés már maga a fizikai lapka, meg ha van valami bug uarch szinten annak a gyors javítása.Ha csak továbbreszelnek ott nincs 4-5 év, de RDNA5 esetében ugye pletyka szerint elég durván megújul.
[ Szerkesztve ]
-
S_x96x_S
őstag
> Nem hiszem, hogy 4-5 év lenne
Szerintem is inkább ~ 3-5 év a fejlesztési ciklus.
Az elején még jellemző az architektúrális tervezés
és a több különböző prototípus készítése és tesztelése
és ha döntöttek, hogy melyik prototípus alapján dolgoznak,
akkor az utolsó 1 év már
a finomításra, tesztelésre, gyártásra és a marketingre fókuszál.
És természetesen az OEM partnereknek is kell minél hamarabb egy részletes specifikáció + egy prototípus , ami alapján ők is tudnak tervezni, tesztelni.Néha több párhuzamos csapat is dolgozik a termékfejlesztésen.
pl.
Az "A" - csapat az ambiciózus és kockázatos terven dolgozik,
A "B" - csapat a biztonságos iteráción ..
és az utolsó harmadban valamelyiket elkaszálják ..És természetesen a tapasztalatokat folyamatosan kiértékelik ..
Mottó: "A verseny jó!"
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Politika
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kerti grill és bográcsozó házilag (BBQ, tervek, ötletek, receptek)
- Autós topik
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Háztartási gépek
- Le Mans Ultimate
- További aktív témák...
- MSI GeForce Gaming X Trio RTX 3060 12GB GDDR6 192bit Videokártya
- ASUS GeForce RTX 3060 12GB Dual V2 OC GDDR6 192bit Videokártya!
- MSI GeForce RTX 3060 GAMING X 12GB GDRR6 192bit Videokártya!
- ZOTAC GeForce RTX 3060 Twin Edge OC 12GB GDDR6 Videokártya!
- MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X OC 12GB GDDR6 192bit Videokártya!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen