Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz X2N #40329 üzenetére

    Az AMD-t nem érdekli igazából, hogy milyen gondok vannak szoftveres szinten, amitől a VRAM nem használható hatékonyan. Nekik a Vega óta van hardveres memóriamenedzsmentjük. Egy sorral lehet kezelni ezt a problémát a hardvereiket, vagy ha erre is képtelenek a fejlesztők, akkor a driverben bekapcsolható a HBCC szegmens, és konfigurálható a mérete is. Szóval a Vega esetében, ha egy program kér mondjuk 16 GB-ot, akkor annyit kell tenni userként, hogy megnyitod a Radeon Settings programot, 16 GB-ra húzod, majd alkalmazod, és máris 16 GB-osnak látja minden program az amúgy 8 GB-os VGA-d. Ezt egészen 64 GB-ig meg tudod tenni.

    (#40332) Ribi: Az teljesen driveres tényező. Az AMD és az NVIDIA eltérően menedzseli szoftveresen a memóriát. Az AMD DX11-ben is egy nagy 7,75 GB-os szeletként használja (plusz 256 MB-os gyorsítószelet), míg az NVIDIA 8 darab 1 GB-os szeletként. 8 darab 1 GB-os kiosztás esetében gyorsabban fragmentálhatók a szeletek, tehát hiába van összességében ugyanannyi VRAM, hamarabb elfogy. Ez tisztán szoftveres probléma, nem a hardver tehet róla.

    A Far Cry 5-höz adtak ki textúracsomagot. Azt nem szokás a tesztekben telepíteni, mert nagyon megnöveli ám a játék VRAM-igényét. Itt telepítve volt, ezért más a frame-time.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák