Új hozzászólás Aktív témák

  • HSM

    félisten

    válasz korcsi #32304 üzenetére

    "Másképp működik, de az eredmény ugyanaz,"
    Nem éppen. :DDD Nekem a kékek rendszerével szuperjó tapasztalataim vannak, szívesen használom, jól testre szabható, míg a 3600-asomból egy botrány meleg torkos valamit csinált, és ezen nem is igazán tudtam értelmesen javítani, maradt az allcore OC manuálisan tesztelve, beállítva. (Pedig szerettem volna ezt megspórolni. :( )
    A két linkelt kép között az óriási differencia, hogy míg a 9600K dobozán az "Up to 4,6Ghz" kifejezés szerepel, és mint az ábrán is láthatod, minden mag garantáltan képes rá, OC-val akár többre is.
    Addig a 3600X dobozán bár hasonló szám van, "Up to 4,4Ghz", de a valóságban csak annyi garantált, hogy van egyetlen mag, ami ideális esetben képes ennyire, az összes többinél csak a 3,8Ghz-es alapórajel garantált. A sima 3600-asom elvileg 4,2Ghz, de "AutoOc" nélküli PBO-val az allcore 4,2Ghz-et sem képes stabilan elérni, miközben olyan feszeken jár, hogy a hajam égnek áll.
    Nyilván ez egy költségcsökkentés, optimalizáció, de nekem a konkurencia megoldása szimpatikusabb, mert látom a dobozon, mire számíthatok garantáltan, nincs egy gigantikus szerencse faktor benne. Ha le tudom hűteni, és van alá VRM-em, meglesz minden magon a maximális turbó órajel a megfelelő gyári feszen, garantáltan stabilan, dobozból kivéve egyszerűen.

    Az ütemező módosítás inkább a CCX/CCD-s felépítés miatt kellett, a CPPC és preferált magok tudtommal a konkurenciánál már korábban elérhetőek voltak (Skylake/Skylake-X).

    "Sokszor hivatkoznak a játékoknál az egyszálú teljesítményre, de véleményem szerint nem csak ez "volt" a ryzen rákfenéje"
    Én is határozottan azt gondolom, hogy nem az egyszálú tempó a kulcs. :N Szerintem egyszálon bőven elég erős már a 3000-es széria is a kifejezetten jó IPC-vel. Igazából páran már régebben alaposan rám is szálltak, mert ugyanazon a véleményen voltam, mint Te is, miszerint a Ryzenek esetén a legnagyobb gond játékok alatt a lassabb memória elérés és a két négymagos CCX-re osztott felépítés. :K A processzor két fele egyszerűen lassan tud csak adatot cserélni. Másik topikban sok szó volt róla általam, pl. [link] .

    Ezek a mérések is a skálázódással kapcsolatos nehézségekre terelik a gyanút: [link] . Elég sok játék van, amiben a 3900X/3950X feltűnően nem gyorsul a kis modellekhez képest, míg mondjuk a túloldal szépen gyorsul a 4-8 vagy akár 10 magos tartományban is (Pl. 7700K-8700K-9900K-10900K).
    Egyébként Anandtech szépen megmérte, mennyit javult ezen a téren az új sorozat: [link] . A régi Agesa-k esetén pedig a távoli CCX-ek elérése a 3000-eseken még lassabb volt, ilyen 120ns körüli érték [link] . :Y

    Egyébként van saját, ezt alátámasztó mérésem is: [link] . A korábbi Xeonomon volt értékelhető skálázódás ugyanabban a környezetben 6 programszál felett, a Ryzenen nem igazán. Érdekesség, hogy #27701 CJ4567 - nál Nv kártyával viszont skálázódott. :)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák