Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • arn

    félisten

    válasz DBob #76918 üzenetére

    Szvsz teljesen mas lesz a kulonbozo korbol szarmazo gepek “dinamikaja”. Nem fog felmenni mindennek ugy az erteke, csak mert regi. Attol fugg mennyire keresett.

    A 90es evekbol eleve kevesebb hw volt (plane magyarorszagon), es egy olyan kor, ami a retrozas utan erdeklodok fokuszaban van. Ettol fuggetlenul ott is a kuriozumok mennek, senkit nem erdekel pl egy isas trident, noha a hasznalati erteke nem rosszabb.

    A 2000es evekbol a retro hype miatt mar eleve felvasaroltak a csucs hweket, meg mielott elertek volna a szemet statuszt, pl nem hinnem, hogy tul sok 9700pro vagy 8800 ultra kerult volna a megsemmisitobe. Amit most oda visznek, jo esellyel sose lesz mar megbecsult retro hw, egyszeruen nincs celkozonsege, es a mai fiatalabb generaciobol nem is lesz. Nekik a szamitogep mar nem egy kulonleges eszkoz.

    Ezeket a holmikat tarolni is kell, igazi erteke meg csak az igazan kulonleges dboknak van. Most hogy 20 ev mulva er 50-100 eurot vmi, nem fogsz ra joletet bazirozni. Kioregszik ez a retrozos generacio es ez a sok osszegyujtott vas megint lom lesz nehany kivetellel.

    facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

  • KROK640

    veterán

    válasz DBob #76918 üzenetére

    Azt vettem észre, hogy egy-egy korszaknak vagy platformnak a csúcsa vagy a ritka kivitelei képviselik az értéket.
    Sajnos a tucat termékek nem. :( (igen, anno főleg TUSL2C-ből volt rengeteg az ismerősi körben de ST6-os is akadt 1-2).
    ha pl az Athlon XPm nem lenne olyan jól húzható, hanem mondjuk csak egy 1700+ lenne ami megy 1800+-t, valószínűleg - rajtam kívül - senkinek semekkora értéket sem képviselne.
    (Azt sajnálom, hogy nincs meg az Abit BD7 beta lapom. Amúgy első szériás BD7-ből sem volt sok, de ez ráadásul annak a tesztelői béta változata volt, a saját korában sem volt sok belőle).

    De hasonlóan van az autózásban is, egy 1957-es Chevrolet Bel-Air fellelt romos állapotban is 3-4 millió ft-ért megy, (amire rá kell költeni még a vételárat mégegyszer vagy kétszer), ugyanakkor ugyanabból az évből származó 1957-es Chevy 210-est (ez meg akkor a legalja volt a kínálatnak) meg úgy, hogy OT rendszám lógott rajta, alig lehetett 4 milláért eladni. Pedig a két autó 95%+-ban ugyanaz)

    Ami ezt a gyűjteményt illeti, tényleg retro szempontból sok évig nem lesz még értke a nagy részének, és azért 200 ezer ft-ot fizetni egy olyan packért, amiből tizenéves gépeket tudunk szervizelni, ESETLEG van közte 1-2 érdekesebb hardver nem biztos, hogy megéri.
    De ahogy elnézem, majd meglesz a gazdája, aki ha tudja tárolni még vagy 10 évig, akkor akár jól is kijöhet belőle.

    Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...

Új hozzászólás Aktív témák