-
GAMEPOD.hu
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
laleeee
őstag
Ezt ma küldte egy kínai webshop ahol szoktam vásárolni:
" Hello everyone,From 1 July 2021, the EU's VAT rules on cross-border business-to-consumer (B2C) e-commerce activities will change.
Free VAT policy for products under EUR 22 will be removed. This means all goods imported in the EU will now be subject to VAT. For the products under EUR150, the seller collects the tax from consumers first, and then EU countries will collect taxes from the seller monthly. For products above EUR150, we must declare at the actual price, and the tax will be paid when the consumer receives the package.
Ebay , Amazon , AliExpress has begun to add taxes required by EU countries in the purchase details .
Our Hongkong Post Office does not have the above requirements for the time being, but the products built-in batteries that cannot be sent by the Hongkong Post Office "
Ez azt jelenti hogy egyből az eladónak kell majd fizetni a vámot meg az áfát ,nem itthon intézzük magunknak ?
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
Igen, olvastam, ismerem.
Csak néha olyan dolgokról is írsz, amiről időutazás hijján nincs még valós tapasztalat Mivel még senki sem látta, hogy milyen tartalmú sms-t vagy emailt küldenek majd. De persze, valóban az a logikus, hogy valami kódot küldenek, amivel weblapon meg lehet nézni a részleteket és fizetni.
Jahno kérdésére, hogy mi lesz, ha nem ér célba az elektronikus értesítés valóban jó a bemásolt idézet, csak szerintem fontos kihangsúyozni, hogy azt jelenti, akkor dupla tarifás ügyintézési díjat kérnek már személyesen (150 euroig).
Szóval a postának nem érdeke, hogy jól küldje ki az értesítéseket, mert dupla pénz, ha nem sikerül. Az meg sosem számított nekik, hogy leterhelik a kézbesítőket butaságok miatt.
Érdekes amúgy, hogy küldemény elvesztése kapcsán a feléjük fizetett vámteherről ír, de az ügyintézési díj visszatérítését nem említi. Meg arról, hogy a vámteher rekmalációt külön kezelik. S meg sem lepne, ha azt már a 6600 forintos reklamációs tarifával lehetne megreklamálni. Fifikás egy banda.
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
válasz laleeee #51553 üzenetére
Igen, a leírás az IOSS rendszert meséli el. Tehát már vásárláskor kifizeted az adókat is 150 euro értékig. Július 1-től.
Viszont a magyar posta felszámol érkezéskor tovább 399 forintot, ha elektronikusan fizeted be. Míg, ha személyesen fizeted az ügyintézési díjukat átvételkor, akkor 799 forintot kérnek.
Ami korábban lett rendelve adófizetés nélkül, de jul 1 után ér be, ott meg a sávos díjszabálst teszi rá az áfán kívül a posta.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz azbest #51554 üzenetére
Nem mindegy hogy mi a szövege? 3 nap múlva küldik. A munkafolyamat leírva, a többi meg nem lényeges.
Javaslat az Én Postám regisztráció, de ha valaki gyakran vásárol akkor tegye meg, hasznos lesz főleg ha meg is erősíti a fiókot, mindent el tud intézni.
Nincs semmi dupla tarifa, mindent vissza adnak ha elveszne, de eddig mennyi küldeményedet veszített el a Magyar Posta, olyan nagy mennyiségben hogy ez számottevő és már ezzel kell kalkulálni? Én 99,8 %-os hatékonyságot vettem észre, 500-ból 1 volt amit elveszítettek, de valójában ki is lophatták a postaládámból.
A reklamáció dolog az nem kerül pénzbe.
A megbízásos postai vámkezelés felülvizsgálati kérelem alapján 6600 Ft és Vámteher visszaigénylés 5000 Ft alatt hogy ők mit értenek pontosan egyenlőre az ügyfélszolgálat sem tudja (lehet hogy holnap már igen), de miért az extrém dolgokba futnánk bele a kezdetek kezdetén?
Megint türelmetlenség, meg hipotézis hogy mi lehetséges.
Látni, olvasni fogja mindenki , 3 nap. -
Topikgazda
válasz laleeee #51553 üzenetére
Hülyeség, nem a 22 € eltörlése miatt nem venné át a Hong Kongi posta az akksikat, mert ennek az üzenetnek ez a mondat a lényege:
Our Hongkong Post Office does not have the above requirements for the time being, but the products built-in batteries that cannot be sent by the Hongkong Post Office "Egyébként is az a rendszer működik hogy itt helyben szedik be az áfát a posta részéről, nem Hong Kongban az ottani posta.
-
azbest
félisten
Pont erről beszélek, nagyon határozottan állítol dolgokat, pedig te sem tudsz többet, mint bárki más
Az ászf kihirdetésének napján már részletesen leírtam, hogy tele van olyan csapdákkal, amely a posta szokásos hibái esetén az ügyfelet büntetik.
Még azt sem érted, hogy az elektronikus értesítés elvesztéséről kérdezett a kolléga. S hogy, ha úgy jár, akkor a dupla áras személyesen fizetős díjszabás hatályos, amikor személyesen kiviszik neki, mert nem reagál 48 órán belül.
A küldemény elvesztés kapcsán történő reklamációnál pedig az változott az ászfben a hivatkozott 7es fejezetben, hogy a vámterhekkel kapcsolatos panaszokat külön kezelik a küldemén elvesztésétől.
[ Szerkesztve ]
-
RBJ
addikt
Amit mondjuk 2 hónapja rendeltem és most jön meg akkor is áfa?
Másik kérdés pár száz forintos S...R után is áfa. Röhögni kell habekérnek mondjuk 50ft ot.Ubuntu / Realme GT2 / Fitbit charge 6 / Gaggia Classic / Xbox Series S
-
Topikgazda
válasz azbest #51558 üzenetére
Azt tudom amit leírtak hogy hogy lesz csinálva, ezt nem lehet határozatlanul leírni, állítani Ennél mit lehet többet tudni?
Persze nem értem, de ha elveszne az első értesítés (ami nyilvánvalóan nem fog megtörténni) akkor van egy második kör, ha 48 órán belül nincs reakció az értesítésre, persze ha ez is elveszik akkor nagyon igazad van, legjobb pesszimistának lenni.
Az utánvét díja 400 Ft az összes értékhatárnál, ami a 399 Ft-os értékhatárnál több mint a duplája 1 forinttal, de 10,1 €-tól már nem duplázódik, mindig annyi.
Én is panaszkezelést írtam.[ Szerkesztve ]
-
Jahno
őstag
"ami nyilvánvalóan nem fog megtörténni"
Azért én szoktam szopolni, meg megy a makettkedés, hogy melyik csomag melyik, mert van 4 értesítésem és előkerül 6 csomag, vagy értesítésen nincs pontos szám és betippelik, hogy azt már biztos múltkor elvittem. És csak remélhetem a legjobbakat, hogy valóban az volt. Meg esetleg a postás biztos kétszer írt értesítőt ugyanarról, azért van két papírom de csak egy csomagom.
Az email meg olyan, speciel nálam a GLS is spamba megy elég rendesen. Tudom, tudom, figyeljem és nézegessem csak ezt a 48 órát is kicsit olyannak érzem, hogy megint nekem van valami rövid idős kötelezettségem, míg a Postának igazából semmi. Vámolja ha akarja, pihenteti míg akarja, kihozza ha akarja.
-
Topikgazda
Ami volt az megváltozik, nem lehet arra hagyatkozni. A kézbesítési folyamat egy új fázissal bővül, aminek vannak további vonzatai.
Minden küldeménnyel kell foglalkozni mielőtt kézbesítenék, az áfát ki kell számolni és beszedni, ez már teljesen új szituáció, nem arról van csak szó hogy a kézbesítő postán értesítenek vagy nem.
Lehet hogy változtatni kell az e-mail címet egy biztonságosabb cégére. Vagy elegendő ha a spam szűrő lenne átnézve hogy a fontosabb e-mail címek ne kerüljenek bele. Deez megint egy másik téma. -
VGYke
addikt
Sziasztok! Teljesen gyakorlatlan vagyok a vásárlásban így a reklamációkban is. Elméletben érdekel a következő:
Mit tudnék olyankor tenni, ha rendeltem egy fém óraszíjat "half forsed" színben, és a színe nem olyan mint a fényképen van. A képen kívül "nikkel fényes" belül matt fekete, amit kaptam pedig kívül fekete fényes, belül stimmel. Nincs is ilyen színvariáció a kiválaszthatók között...
20 dolcsi az összeg, valószínű nem éri meg semmit lépni az ügyben, de akkor is érdekelne, hogy elméletileg mit tudnék tenni. Hogyan indul egy reklamáció? Ha vissza kellene küldeni kivel, hová és mindezt ki fizetné?kutya az ember legjobb barátja... lenne, ha tudna kölcsönadni
-
Gica
csendes tag
Érdeklődnék, hogy mi a helyzet július 1-től, ha a csomag ajándékként érkezett, és esetleg csak a szállítási költség van feltüntetve?
-
shokobanana
kezdő
indítasz egy dispute-t, bejelölöd hogy megkaptad, csatolsz fényképeket a rendelt meg a ténylegesen kapott cuccról, bejelölöd, hogy style v. color not as described, mondasz mondjuk 50% refund kérést. Nekem múltkor 2 óra alatt megjött a jóváhagyás egy ilyenre. így féláron lesz valamid, ami nem épp az, amit elképzeltél, de nem kell visszaküldeni, amit te fizetnél.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Igazolnod kell hogy ajándék, tehát nem fizettél érte és az ajándékozónak közölni kell az értékét is, ott megmaradt a 45 €-ig az áfamentesség. Viszont megbízásos vámkezelési díj van ami 4000 Ft, mert ez nem tartozik az SA alá.
A vámosok ezt kérik:
Ajándék küldemény (magánszemélytől-magánszemélynek térítésmentesen) esetén:
A nyilatkozathoz formanyomtatvány nincs rendszeresítve, ezt az alábbi adatokkal szükséges elkészíteni: /feladó és címzett adatai (név és cím); küldemény postai azonosítószáma, küldemény pontos tartalma, értéke, mennyisége, ajándék/
Ha arra gondoltál hogy gift van jelölve a vámárúnyilatkozaton, de az egy vásárolt terméket tartalmaz akkor sajnos csalódni fogsz. De a szállítási költség is az áfa alaphoz tartozik.[ Szerkesztve ]
-
Gica
csendes tag
Tehát minden ajándék után kell 4000ft-ot fizetnem vámkezelésre.
Mostanában tobb kis csomagom érkezett hollandiai feladással. Ott mit fognak felszámolni? -
Topikgazda
Szerintem semmit.
A harmadik országból érkező küldeményekre vonatkozik a 22 €-os mentességi határ eltörléseDe nem az számít hogy gift van ráírva, az a lényeg hogy tényleg ajándékként kapd egy külföldi magánszemélytől és úgy hogy te nem fizettél érte semmit, mert akkor már nem ajándék.
[ Szerkesztve ]
-
Trón
lelkes újonc
Sziasztok, egy pakkom státusza június 11-e óta változatlan: NL-The item has been processed in the country of destination:The item has arrived in the country of destination (LT...NL). A Magyar Posta utolsó bejegyzése júni 8: előkészítve nemzetközi szállításra. Mi lehet vele? Köszi előre is.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Arra gondoltam hogy a nettó 7,9 Ft-ra a bolt ráteszi a 2,13 Ft áfát és úgy adja el amikor ezt olvastam Röhögni kell habekérnek mondjuk 50ft ot.
Ugyan 1 forintot is bekérhetnek áfaként ami 3,7 Ft áfája, de az nagyon extrém, mert ennyiért nem igazán lehet vásárolni, ez kb 0,01 €.
Valóban itt majd máshogy lesz, a devizás értéket át kell számolni forint összegre arra rászámolni a 27% áfát, hozzáadni a az érték kategória szerinti kezelési díjat és ezt az összeget bekérni egy értesítő alapján. -
Topikgazda
Az nem biztos, nekem volt olyan hogy a holland posta nem küldte át a magyarnak, csak a postai szállítójegyzéken vették át, fizikailag nem érkezett meg.
Amikor láttam hogy semmi mozgás akkor egyeztettünk, a magyar posta elküldte a hollandoknak a a kerestetést és ők visszaigazolták hogy tényleg eltűnt náluk.
Hívd fel a posta ügyfélszolgálatot hogy a belső adatbázisban a is nézzen már rá.
Bár előfordul hogy nem látnak semmit, akkor pedig ha az elektronikus listán sincs bejegyzés tényleg elveszhetett.
Annyi egyértelműen látható hogy a holland posta szerint ők az ide megérkezést bejegyezték.[ Szerkesztve ]
-
Sinisi
senior tag
Helló!
Alább másoltam amit látok, azon a részen ahol refaundot lehet kérni. A stori, hogy nem érkezett meg a csomag, azaz nem találtam meg a központi postai értesítést a csomag átvehetőségéről időben a fiókomban (tette a dolgát a spamszűrő :/ ). Kézbesítési póbálkozást mellőztek (az ali mégis azt mutatja mintha ez megtörtént volna, hacsak egy levél kiküldés nem számít annak), hiszen, szerintük úgysem fér be a póstaládába alapon (pedig de de ez most mindegy, ha ők egy sztenderd méretet feltételeznek...) ... Az ali értesítése, nagyon helyesen, meg akkor jelzett, amikor már késő volt bármit is tenni itthonról, hogy visszafordítsák a csomagot (már a holland rendezőben pihen, amire a magyaroknak már nincs ráhatása)... Mik a lehetőségeim?... Írjak a tulajnak, hogy sorry but the letter is the in my spams... Tanulópénz?
"Our records show that your local shipping provider unsuccessfully attempted to deliver your order several times. Please contact this provider for additional information." -
Topikgazda
válasz Sinisi #51583 üzenetére
Mivel megy vissza az eladónak és te nem kaptad meg -lényegtelen hogy miért- kérhetnéd a kifizetett összeget vissza, az hogy nem kaptál értesítést valamilyen technikai hiba miatt az nem a te hibád. Ha Lx...NL volt azt áprilistól csak akkor viszik ki ha 24 mm-nél vékonyabb és hosszúságban is belefér a ládába.
-
Topikgazda
Nem is kerestettem, hanem azt közöltem hogy a holland posta szerint ők átadták ide és ellenőrizék már le hogy ez tényleg így van.
Egyébként is eljárhatok az ügyben mert a postai küldeményt az ÁSZF 6.1. pont 5) bekezdése alapján az én tulajdonomnak kell tekinteni.. Posta ÁSZF 9.2.1. pont 1/A) bekezdés határozza meg.ÁSZF 6.1. pont 5) A Posta a postai küldemény címzetti tulajdonlásának bizonyításaként elfogadja, ha a címzett rendelkezésére bocsátja a távollévők között kötött szerződésről a vállalkozásnak minősülő feladó által a jogszabály alapján részére, mint fogyasztónak adott, a termék adásvételével kapcsolatban ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget is tartalmazó visszaigazolást (pl.: számlamásolat), és a postai küldeményhez nem kapcsolódik a címzett által a kézbesítéskor még megfizetendő további díj.
Ha a kártérítést kezdeményezhetem, akkor a keresést azt miért nem?[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Kérj segítséget, megemlítve hogy más is járt úgy, hogy a hollandok kifelejtették a küldeményt és az NPKK-ból a küldemény hiány feljegyzést elküldték a holland postának, nincs-e ilyen a te küldeményedhez bejegyezve. Ez persze a belső postai adatbázisban látható és megkéred hogy ott is nézzen rá.
Ha nem kapsz segítséget akkor pedig amikor letelik a szállítási védelmi idő indítod a dispute-t -
Topikgazda
válasz elistvan #51591 üzenetére
Az utolsó két bejegyzés szerintem pontatlan. De ennyi ideig nincs ott főleg úgy hogy másoknál megegyeznek a valósággal a Bpost bejegyzések, pl az érkezés A Szállítási Pontra
A Magyar Postánál szereplő utolsó bejegyzés nem azt jelenti hogy ott van, hanem azt a hogy a következő helyen nem lett lekönyvelve.
Ha te azt fogadod el, akkor valahogy rá kell kérdezni és a Magyar Posta válaszától függően jársz el. -
Beni2360
félisten
Tudnál ebben segíteni merre kószál a csomagom? szinte mindenhol eltérő adatok vannak. CT403889198DE köszi 7 napos Lengyel szállítás Jún.11.-i vásárlás.
Béni2360 - Redmi Note 8 Pro - Acer Aspire 5 A515-51G -- LG OLED55C8PLA - YAMAHA RX-V685 - Mission mx4 5.0 - Taga TSW-90 v.3 - QNAP TS-133 - Mini MX-G - MECOOL BB2 PRO- X96 MAX PLUS -ZIDOO Z1000 Pro
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5