-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
#54625216
törölt tag
válasz tobias88888 #8319 üzenetére
499EUR + 8% áfa különbség (német áfa: 19% - magyar 27%) = 532 EUR
A "prime benefits" alatt első sorban az ingyenes gyorspostát érti, az csak Németországban és Ausztriában jár, a hagyományos (kb. 1.5 hét) posta továbbra is ingyenes Magyarországra.
(Ha van az ismerettségi körödből valakinek vállalkozása EU-s adószámmal, akkor be kell regisztrálni az amazonra és megkapod 420EUR-ért.) -
#54625216
törölt tag
válasz Dyingsoul #8345 üzenetére
Szvsz új kontrollerek, vezetkénléküli átjátszók, nagyobb felbontás, nagyobb fov nem fogja érdemben befolyásolni a VR terjedését.
Jelenleg egy vr-ready PC + rift kombó ára 1500 EUR körül mozog. A HMD-k piacán kialakuló verseny ezen max. 150-200 eurót tud csökkenteni. Amíg tehát nem jutunk el odáig, hogy egy 4 magos 3.5GHz CPU + 1070 kategóriájú GPU + 16GB ram ára nem csökken le 5-600 EUR környékére, addig a VR nem tör ki az "early adopter" státuszból.
Ami újdonságként hathat a piacra, az a telefon nélküli ARM-os HMD-k megjelenése, mert azzal beindulhat a most még akadozó üzleti célú VR terjedése.
Sok cég már most is nagy lehetőségeket lát a VR-ben, de amíg egy kiállításra ki kell telepíteni egy PC-t, meg szenzorokat, aztán sorba állítani az embereket és mindenkinek adni 5 percet, hogy nézelődjön, addig az egész nem jut túl a techdemó szintjén. A gearvr és hasonló telefonos megoldások pedig egyszerűen nem érik el azt a szinvonalat, amiért megérné egy cégnek görcsölni.
Az ARM-os HMD-k ezen változtathatnak, ha megfelelő minőségű panelekkel és lencsékkel, illetve elfogadható erejű hardverrel szállítják őket. -
#54625216
törölt tag
válasz Németh Péter #8367 üzenetére
Ha 180 fokban játszol, azaz a szenzorok az asztalod két szélén vannak és előre néznek, akkor nem kell extra usb kábel.
Ha roomscale-t akarsz, akkor attól függ, hogy hova tudod rakni a szenzorokat. Nálam pl. az egyik közvetlenül a gép mellett van, a másik meg egy polcon átlósan azzal szemben, így nekem 1 db. 5 méteres kábel elég. -
#54625216
törölt tag
válasz tobias88888 #8383 üzenetére
Most már legalább ki lehet próbálni az oculus storeban is.
-
#54625216
törölt tag
válasz Németh Péter #8417 üzenetére
Frissíts az usb 3 vezérlő drivereket. Az alap windows nem jó, nézz utána chip típusnak és a gyártói drivert használd.
szerk: közben látom megoldódott.
[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
válasz Dyingsoul #8400 üzenetére
Hejj ember, tegnap együtt toltuk Dead and Burried-ben a temető horde módot.
Először csak a magyar beszédre lettem figyelmes, aztán láttam a login nevet.
Lehet, hogy személyesen nem Te voltál, csak a useredet használta valaki, mert végig magyarul kommentálta valakinek a harcot. Szólni akartam, hogy én vagyok az, csak alapból le van halkítva a rift mikrofonja és mire visszaállítottam a játék után, már kiléptél(tetek).Utána amúgy még végigtoltam a vonatos pályát egyedül és életemben először sikerült megnyernem mind a 12 kört (néhány glitch-nek köszönhetően). 855 headshot
-
#54625216
törölt tag
válasz kiskuplung #8453 üzenetére
Számomra a Dead and Burried felér egy fitness edzéssel, mert míg a Robo Recallban elég hadonászni és teleportálni, addig egy DaB meccs alatt végigtolsz vagy 100 guggolás-felállást, és a fegyverek újratöltése is sokkal fárasztóbb. A tegnapi vonatos után pólót kellett cserélnem, úgy leizzasztott.
Amúgy addig nincs értelme pvp-t játszani benne, amíg végig nem toltad az összes horde módot a végéig, mert az megtanít pontosan célozni mindkét kézzel, illetve a fedezékek és az egyéb fegyverek használatát. -
#54625216
törölt tag
válasz Dyingsoul #8451 üzenetére
Na holnap este mindenképpen felveszlek a barát listára.
És ha már DaB horde mód, akkor egy rövid tutorial
Horde módnál két fontos dologra kell fókuszálni:
1. nagyon rá kell menni a headshotokra, mert ha egy mobba bele kell lőnöd a tárat, akkor mire újratöltesz, már közvetlenül a fedezékedet ostromolja a többi
2. meg kell tanulni a bossfightokat és a blindspotokatPl. amikor a temető pályán elsötétedik a kép és a füledbe suttog a szellem, hogy "die", akkor egészen addig csak Te látod, amíg legalább egyet bele nem lősz. Ha eltaláltad, akkor a többiek is látni fogják és tudják lőni. Aztán ha eltűnik és újra megjelenik, akkor újra csak Te látod. Én csak keveset lövök rá és a golyót a repkedő koponyákra tartalékolom, de ha áll a fedezéked, akkor el is lehet bújni a koponyák elől. Na ilyenkor megy át a játék fitnessbe, mert a módszer: kivárod, amíg jön a szellem, belelőssz, aztán gyorsan hasra vágod magad. Ha becsapódtak a koponyák, akkor felállsz és elölről az egész.
A kártyákat csak el kell venni és lerakni valahova. Minden kártyának ára van és random, hogy melyik közül lehet választani. Annyi pénzed lesz kártyára, amennyi mobot az előző körökben lelőttél. A headshotok duplán számítanak, ha pedig zsinórban több headshotot lősz, akkor négyszereset. Én két kártyát szoktam elvenni, a "repair cover" és a "repair shared cover", illetve az "extra shared life" ha dobja és pénzem is marad rá.
Kill sorrend:
- a bánya pályán a guruló hordó (ha eléri a fedezéket, akkor 2 játékost megöl)
- koponya dobáló szellemek (az utolsó pályákon jönnek csak)
- vörös fejű sniperek (ezek piros laserrel jelölik, hogy hova fognak lőni, sípoló hanggal) - ha nem lövöd ki őket és nem vagy fedezékben, akkor azonnali halál
- sima sniperek
- robbanó zombik (könnyű célpontok, mert lassúak, de ha a közeledbe érnek, akkor kirobbantanak a fedezékből)
- zombik vödörrel a fejükön (nem lehet headshotolni őket, tehát többet kell beléjük lőni)
- vörös fejű zombik (nagyobb a HP-juk többet kell beléjük lőni)
- sima zombikIlletve persze a bossok és minibossok elsőbbséget élveznek, de ezeknél minden pályán ki kell tanulni, hogy mikor érdemes a bossra fókuszálni és mikor az addokra.
A kocsma pályán pl. a csapos boss molotov koktélokkal dobálózik és ki kell lőni az üveget a kezében, amíg még nem dobja el. Ilyenkor felgyullad a csávó és ekkor kell lőni ezerrel. Ugyanakkor van, amikor nem ég az üveg kanócja, csak vörösen világít, ilyenkor nem szabad kilőni az üveget, mert a csapos megvadul tőle és durván visszalövöldöz.Annyi glich van a játékban, hogy szólóban viszonylag sokáig el lehet jutni. Ha viszonylag hátra húzódsz a fedezékben és leguggolsz valamelyik sarokba, akkor a legtöbb irányból biztonságban vagy és csak a szemből jövő mobokra kell fókuszálnod. A többit a "feláll, rálő, visszbújik" módszerrel le lehet szedni.
Ugyanez multiban már nem nagyon működik, mert minél több a játékos, annál több mob jön egyszerre, így hiába bujkálsz egyedül, négyszer annyit már nem tudsz szólóban kilőni.Ha multi játékot indítasz, akkor érdemes kivárni, amíg összejön a teljes csapat. Két emberrel gyakorlatilag esélytelen végigvinni, ha csak nem valami nagyon pro-t fogsz ki társnak. Három-négy emberrel is ritka, hogy 5-6 pályánál tovább juttok, de úgy legalább szórakoztató.
[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
válasz tobias88888 #8462 üzenetére
Mivel melóhelyen viszonylag kevés idő jut egy emberre, a Robo Recall helyett a Bullet Traint ajánlom.
Ez gyakorlatilag a Robot Recall demója, de ugyanolyan pörgős, nem lehet benne meghalni, nincs előtte tutorial pálya (amivel megy az idő) és limitált a játékideje, azaz nem kell menet közben lekapni a HMD-t a kolléga fejéről, hogy a többiek is hozzájussanak.Ha esetleg lányok is lennének a csapatban és nem akarnának lövöldözni, akkor az "Introduction to Virtual Reality" demót ajánlom még. Ez csak néhány nagyon jó minőségű 360 fokos sztereo videó, de tapasztalataim szerint könnyedén el tudja varázsolni azt, aki az életében még sosem próbálta ki a VR-t.
-
#54625216
törölt tag
válasz MlbMatic #8471 üzenetére
Persze, normális emberekkel bármilyen felállásban végigvihető bármelyik DaB pálya horda módban, de random csapattal az a tapasztalatom, hogy egyvalaki viszi a hátán az egészet, miközben a többiek percek alatt elfogyasztják a közös életeket, utána meg addig tart a játék, amíg az az egy bírja négyszeres túlerő ellen egyetlen élettel.
Mondom ezt úgy, hogy az esetek többségében magam is a nehezék szerepét játszottam. -
#54625216
törölt tag
válasz tobias88888 #8486 üzenetére
Grafikailag az Unspoken is rendben van, bár erősen ízlésfüggő, hogy kinek jön be a műfaj.
A nem touch-osok közül grafikára és hangulatra nekem a Chronos jött be (ez amolyan fix nézetes platform játék) illetve a Blaze Rush, ami egy őrül matchboxos autóversenyjáték, amolyan mario cart stílusban (lődd ki az ellenfeleidet), vr-ben baromi jól néz ki és vicces.
Meg persze az Elite Dangerous is látványra szuper, ha bírja a géped. -
#54625216
törölt tag
válasz tobias88888 #8499 üzenetére
Az Introduction to Virtual Reality az, amilyennek a 360 fokos sztereo videóknak lenniük kellene. Ebben tényleg úgy érzed, mintha benne lennél az eseményekben.
Hosszabb filmekből a Miyubi az, ami még tisztességesen meg van csinálva, bár a sztori meg a színészi játék nem az erőssége, inkább technikailag érdekes a dolog. -
#54625216
törölt tag
válasz Németh Péter #8522 üzenetére
Ha kimész az oculus menübe és nyomsz egy "reset viewt" az nem rakja helyre?
-
#54625216
törölt tag
válasz Németh Péter #8527 üzenetére
Amikor rajtad van a HMD, megnyomod az "oculus" gombot (jobb kontrolleren az "O" betűs), arra bejön az Oculus menü. Jobb oldalt az ikonok között van, hogy "Reset View" (nyíl a jele).
-
#54625216
törölt tag
válasz proci985 #8538 üzenetére
Én tesztelgettem már a Unity-t, ha az alapokkal tisztában vagy, akkor a VR már gyerekjáték lesz. Gyakorlatilag csak be kell állítani, hogy a target platform oculus vr és beimportálni az oculus asseteket.
Most többet foglalkozom az unreal engine-el, mert kísérletezéshez gyorsabb a blueprint node-okat kötözgetni, mint unityban a (nekem valahogy undorító) c# kód, illetve a pályaszerkesztés is működik VR-ban, nem csak a játék tesztelése.
Rengeteg nagyon jó tutorial található a neten mindkettőhöz. -
#54625216
törölt tag
válasz tobias88888 #8541 üzenetére
Ez addig szép elv, amíg rajtad múlik, hogy melyik könyvtárat hogy hívják. Nálunk, egy kb. 60 fős cégnél, ahol bölcsészkarról szalajtott koordinátorok neveznek el fájlokat és könyvtárakat, na ott a fejlesztőknek mindenre fel kell készülniük, bele értve a cyril abc támogatását is (kiscsaj talál egy képet valami orosz oldalon, letölti ahogy van és nem érti, hogy miért nem tudja megnyitni). Abba most nem mennék bele, hogy egyáltalán miért szabad egy cégnél a mezei usereknek képeket letöltögetni és könyvtárakat létrehozni, mert túl sok vesztes csatát vívtam már erről a cégvezetéssel.
-
#54625216
törölt tag
Próbáld ki az OBS studio-t. Én eddig csak saját projectek tutorialjaihoz használtam, de bevállt, ráadásul open source.
-
#54625216
törölt tag
válasz kiskuplung #8565 üzenetére
Engem inkább a Plannes-re emlékeztet (valamivel jobb grafikával).
A Ripcoil látványra amúgy szép, de nálam simán benne van a "leghánytatósabb VR" top 10-ben. -
-
#54625216
törölt tag
Mivel a Zenimax és az Oculus éppen perben állnak és a Steamnek gyakorlatilag csak a Doom és a Fallout 4 lesz az exkluzív címe elképzelhető, hogy eleinte nem fog menni Rifttel. Vagy szoftveresen letiltják, vagy lesz benne néhány optimalizálatlan funkció, mint pl. a kontrollerek rossz szögben állnak, nagyobb roomscale-t igényel, stb.
Ugyanakkor az ilyesmit szinte már a megjelenés napján meghackeli valaki és pár hét után már stabil megoldást lehet hozzá találni a neten, tehát 99%, hogy idővel működni fog Riften is.
Szvsz a legjobb kivárni a megjelenést és az első riftes beszámolókat és akkor megvenni, ha már garantált a Riftes támogatás akár hivatalosan, akár hackelve. -
#54625216
törölt tag
Én mondjuk eddig az Elite-el játszottam a legtöbbet, igaz anno a C64-es verziót is kimaxoltam.
Kétségtelen, hogy nem mindenkinek való, mert sokat kell tanulni, mire kezelhető lesz és sok időt kell beletolni a fejlődésbe, de ez általában igaz minden komplexebb játékra. (Próbáld csak ki az EVE-Online-t )
Amúgy pont az irányítást lehet a leghamarabb megtanulni, csak vagy kell hozzá egy hotas, vagy le kell szedni valamelyik előregyártott xbox kontrolleres config filet, hogy ne kelljen mindent egyesével a gombokhoz rendelni.
Jah és a tutorialok között az "advanced combat training" egy jó nagy szivatás, profikat is megizzasztja mert nagyon gagyi hajóval, nulla fegyverzettel kell sokkal jobb ellenfelek ellen küzdeni, tehát nem csoda, ha az nem megy.[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
Csináld végig a kezdő tutorialokat (az advanced combat traininget leszámítva). Azok végigvezetnek a kezdő lépéseken.
Ha végigcsináltad a bolygóra leszállós, holdjárózós tutorialt és még az sem tetszik, akkor ez tényleg nem a Te játékod.
Igazából az Elite amolyan "chill out" játék, a lényege hogy totál ki tudod kapcsolni magad körül a való világot: repkedsz a csillagok között, megcsinálsz pár küldetést (kereskedsz, bányászol, lövöldözöl, akármi) és élvezed a hangulatot. Ha ez nem jön be, akkor felesleges erőltetni. -
#54625216
törölt tag
Összefoglaló az oculus bejelentésekről: itt.
-
#54625216
törölt tag
Péntek 13.-ai leárazás van a store-ban: Edge of Nowhere 87%-os off $5
-
#54625216
törölt tag
John Carmack elmagyarázza, hogy miért nem éri meg jelenleg a nagyobb fov:
video - 01:47:00-tól[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
válasz proci985 #8764 üzenetére
Igen, jó volt látni, hogy végre valaki bullshitelés nélkül beszél a VR-ról, hogy a gyakorlatban mik a technikai lehetőségek és milyen kompromisszumokat kell meghozni az elméleti technológiai lehetőségekhez képest, hogy egy termék sorozatgyártásban is életképes legyen.
-
-
#54625216
törölt tag
Én mondjuk ki szoktam várni az első vásárlói visszajelzéseket minden új terméknél, mert legyenek bármennyire is szépek a specek, a VR-nél a gyakorlaton múlik minden. Elég egy kényelmetlen fejpánt, bugos driver, a kelleténél picivel több lag és máris elolvadnak az egyéb előnyei.
Windows-os cuccoknál meg különösen kritikus, hogy a hardver és szoftvergyártók szeretik egymásnak passzolgatni a problémákat (lassú a szoftver->vegyél jobb gépet, fagy az új VGA->szar a windows), így néha jóval tovább tart egy hiba javítása, mint amikor a hardver-szoftver együtt kontroll alatt van.
A Rift-re is - ahhoz képest, hogy már egy éve piacon volt, mikor megvettem - már ráköltöttem egy halom pénzt vr coverre és szemüveglencsére, mert az eleinte elhanyagolhatónak tűnő apró, zavaró tényezők hosszabb távon egyre idegesítőbbé váltak. Ha ehhez még szoftver oldalról is jönnének a hülyeségek (mint ahogy steam alatt jönnek is, ezért az esetek 99%-ában hanyagolom a steamet), akkor tutira elmenne a kedvem egy idő után a VR-ezéstől. -
#54625216
törölt tag
válasz izomman1 #8803 üzenetére
A Microsoft sosem a szoftvereket biztosítja, hanem a szabványt.
Valójában az egész MS nem más, mint egy nagy szabványhivatal, ami még a 80-as évekből jön, a DOS-os időszakból. Akkoriban minden szoftver- és hardvergyártónak magának kellett gondoskodnia a hardver meghajtásáról, azaz ha kijött egy új VGA kártya, akkor jött vele az Autocad 10, 11, 12 driver is, különben a program nem tudta kihasználni a kártya extra tulajdonságait (értsd: 640x480-nál nagyobb felbontást). Ugyanígy ha megjelent egy új szoftver, akkor a fejlesztőknek kellett gondoskodniuk az összes piacon lévő hardver támogatásáról.
Ezt oldotta meg a windows azzal, hogy a hardver- és szoftvergyártók között szabványt teremtett: a hardvergyártónak elég volt a windows drivert mellékelni, a szoftvergyártónak meg gondoskodni a windows kompatibilitásról.A microsoft egész üzleti modellje azóta arra épült, hogy ha megjelent egy új technológia, ami iparági szabvánnyá kezdett vállni, akkor azonnal kijöttek a saját windows-os megoldásukkal és lenyomták a piaci erőfölényükkel. Pl. glide->directx, Netscape->IE, stb.
Így az egész MS modell öngerjesztővé vállt: az erőfölénnyel lenyomják a saját szabványaikat az iparág torkán, a szabvány pedig biztosítja a további erőfölényt.
Ez persze nem mindig jött össze, a Java ellen bepróbálkoztak az ActiveX-el, flash ellen a silverlight-al, iPod ellen a Zune-vel, iOS és Android ellen a Windows Phone-al, iPad ellen a Surface-el.
Ezekből a projectekből látszik igazán, hogy az MS csak addig erőlteti a saját megoldását, amíg el nem dől, hogy iparági szabvánnyá válik-e vagy sem. Ha nem, akkor kukázzák.Ebből számomra az következik, hogy a WMR csak addig fog élni, amíg ki nem derül, hogy elterjed-e mint uralkodó VR szabvány a windows környezetben, vagy csak egy lesz a "futottak még" megoldások közül.
-
#54625216
törölt tag
válasz tobias88888 #8804 üzenetére
A riftre azért jó a vr-cover, mert kényelmesebb, cserélhető, mosható, kicsivel növeli a fov-ot és több helyet hagy az orrnak, mint az eredeti oculusos megoldás. Ez teljesen jól működik nálam, szvsz megéri az árát.
Szemüveglencséből kuplung kolléga már belinkelte a vr-lens.eu-t. Ez gyakorlatilag egy (pontosabban kettő) 3D nyomtatott keret, amibe belevágnak egy (kettő) egyedileg rendelhető, hagyományos szemüveglencsét. A keretet aztán rá kell pattintani az oculus lencséjére. Teljesen jól működik. Kicsit levesz a fov-ból (pár fokot), viszont védi is a lencsét. Hátránya, hogy ha sokat kell ki-be rakosgatni (ha másoknak demózod a riftet, akkor ki kell szedni), akkor idővel elnyűheti a rift belső szövetét, illetve maga a keret idővel (egy-két év) ellazulhat és újat kell rendelni belőle. Mindezzel együtt gyakorlatilag ez jelenleg a legjobb megoldás szemüvegeseknek (ha nem szereted a kontaktlencsét), amíg a következő verziós HMD-kbe ki nem találnak valami okosabb megoldást.
-
#54625216
törölt tag
válasz izomman1 #8815 üzenetére
Adhatják a HMD-ket $50-ért is, a PC-s VR csak akkor fog igazán elterjedni, ha nem kerül egy vagyonba hozzá a PC, ami meghajtja.
Márpedig ha közben tolják az egyre nagyobb felbontást és fov-ot, akkor a PC sosem éri utól a VR HMD-ket.
Vagy nagyon szétszakad a piac "gagyi VR-ra" és "igazi VR-ra" attól függően, hogy kinek milyen PC-je van. Az intel vga-k támogatása a WMR specben pl. erre enged következtetni.A külső kamerás tracking annyiból jó megoldás, hogy elég sok eszközt lehet követni vele, ráadásul az eszközök is olcsók tutnak maradni, mert gyakorlatilag IR ledek kellenek bele, pár gomb és bluetooth. A valve rendszere ugyan pontosabb, de mivel az eszköz maga matekozik a saját maga trackelésével, így azok jóval drágábbak is.
A WMR kamerás rendszere meg ugye majd kiderül, hogy mennyire működik, főleg a kontrollerek trackelésekor. Pl. nem tudom hogy oldják meg a Space Pirate Trainernél a pajzsra váltást, amikor a hátad mögé kell nyúlni a kontrollerrel, vagy a Dead and Burried-ben vicces lenne a párbaj mód, ha mindenkinek a lábát kellene bámulnia, hogy fel tudja venni a pisztolyt .A supersampling pont az alacsonyabb felbontású kijelzőkön tud javítani, mert kevésbé aliasos a kép, amit meg kell jeleníteni. Minél nagyobb a display felbontása, annál kisebbek a pixelek, tehát annál kevésbé zavaró egy-egy pixel hibája.
-
#54625216
törölt tag
válasz izomman1 #8838 üzenetére
Mindig belefutunk abba, hogy egymásnak ellentmondó elvárások között kell rendet vágni:
- legyen olcsó a VR, de készüljön prémium minőségben
- legyen minimum 4K, 200fov, de ne kelljen hozzá erős gép
- ne legyen szenzoros a tracking, de legyen legalább 5x5m pontos roomscale
- legyen hozzá több tartalom, de frissítsék a hardvert lehetőleg félévente
- és így továbbAz első laboratóriumi prototípusok és a gazdaságilag életképes, sorozatgyártott termékek között normálisan van 5-7 év fejlesztési, gyártáselőkészítési időszak, amit most az oculus és a többiek heroikus munkával és dollármilliárdok elégetésével leszorítottak 2-3 évre.
Akármit is vergődünk tehát, az egymásnak ellentmondó kívánságokhoz képest mindig lesznek kompromisszumok a termékekben, ezért érdemes fantáziálás helyett az olyan arcokra figyelni, mint Carmack, aki a frontvonalból osztja az észt, hogy milyen technológiai és gazdasági problémákkal kell napi szinten megküzdeniük. Így talán jobban meg lehet érteni, hogy mi miért történik és hogy mire lehet a közeljövőben számítani.Ami a WMR-t illeti, derüljön ki előbb, hogy a speceken túl hogyan muzsikál a gyakorlatban. Csodát az MS sem tud produkálni (amúgy sem a csodatételeiről híres) azaz a valódi kérdés, hogy a WMR milyen - a többiekétől eltérő - kompromisszumokat vállalt és azok mennyiben működőképesebbek.
Ha viszont arra számítasz, hogy a WMR majd megtartja a rift és a vive előnyeit azok kompromisszumai nélkül, akkor szvsz jó ha előre felkészülsz a csalódásra.
De ne legyen igazam... -
#54625216
törölt tag
válasz izomman1 #8848 üzenetére
Na pont ez az, hogy ha az oculusra fejlesztett játékok jól mennek rifttel, az alapvetően vive-ra fejlesztett steam játékokban meg akadozik a tracking, az annyit jelent, hogy a steam kompatibilitás mégsem olyan egyszerű, hogy megírjuk a drivert steamvr-hoz és ráírjuk a dobozra, hogy steamvr kompatibilis.
A legtöbb esetben a játékfejlesztőnek is kell tweakelnie, tesztelnie a programját, mire kompromisszumok nélkül kompatibilis lesz a hardverrel.
Az ilyenek miatt mondom, hogy óvatosan kell kezelni az új hmd-ket bármilyen csoda paraméterekkel jöjjenek is, mert más dolog, hogy elindul vele a steames játék, és megint más a felhasználói élmény. A marketing meg mindig arról szól, hogy nagyobb felbontás a vive-hoz képest, a szoftver ellátottság meg steam vr kompatibilitással letudva, tehát olyan mint a vive, csak jobb.[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
válasz Menthirist #8877 üzenetére
Szvsz a külső nézetes játékokat technikailag viszonylag egyszerű lenne átültetni VR-ba.
Vagy úgy, mint az Edge of Nowhere-ben, hogy a karaktert folyamatosan követi a kamera (ez okoz némi émelygést, de belefér), vagy mint a From Outer Suns-ban, hogy amikor mozog a karakter, akkor külső nézetbe vált és fix a kamera, majd ha a karakter megáll, akkor átvált belső nézetre.
Konkrétan az Edge of Nowhere elején, amikor a jégtáblákon mászkáltam az volt az első gondolatom, hogy milyen állat lenne így újrajátsszani a Skyrim-ot vagy a Wither 3-at.
Természetesen egy AAA címnél sokkal több kérdés felmerül, mint egy indie játéknál, azaz nem elég átrni a kontrollt és hozzácsapni egy VR menüt, esetleg tesztelni pár platformon, hanem van a marketing, újra kell írni a mod interfészt, újra kell gondolni a cut scene-ket, beleértve az összes dlc-t, stb.
Ráadásul mindenkinek van egy előképe, hogy hogyan képzeli el a kedvenc játékát VR-ban, aminek nehéz megfelelni. Ha pedig a VR verzió csalódást okoz, azzal az egész franchise megítélést lerontják.
Ezen kívül a már megjelent AAA játékok VR verziójának eleve kisebb a célközönsége, mert csak a hardcore fanok fogják századszorra is újrajátsszani VR-ban, így a potenciális eladásokhoz képest jóval többet kell befektetni annál, hogy egyáltalán visszahozza az árát.
Ha tehát a nagy kiadók komolyan gondolkodnak AAA VR címekben, akkor sokkal jobban megéri nekik az új játékaikat alaptól VR-ra is fejleszteni, mint a meglévőket átírni. -
#54625216
törölt tag
válasz kiskuplung #8890 üzenetére
Én se szeretem a pvp multiplayert, a cooperative játékokat viszont jobban szeretem multiban, mint egyedül.
A legtöbb pvp játékkal az a baj, hogy az emberek nem a kihívást keresik, hanem az egojukat hízlalják. Így a legtöbben mindent megtesznek, hogy unfair előnyökhöz jussanak.
Pl. az Echo Arena ingyenes, így sokan létrehoznak új oculus accountot, csak hogy alacsony szintű játékosnak higyje őket a rendszer és kezdők ellen játszhassanak. -
#54625216
törölt tag
válasz izomman1 #8904 üzenetére
Valószínűleg nem tudnak elég AMOLED-et gyártani, hogy az összes régióban egyszerre jelen legyenek, de nem akarnak lemaradni a startról sem. Így az első tesztek, felhasználói visszajelzések pozícionálják a terméket a piacon, az EU piacon pedig ráérnek azután megjelenni, hogy kiderül hogy muzsikál a termék az USA-ban.
A késleltetett megjelenés a legtöbb hardvergyártónál bevett gyakorlat, legyen az telefon vagy játékkonzol, itt is valószínűleg erről lehet szó.
A Samsung viszont kétségtelenül idiótán kommunikál, mert egyszerűbb lett volna bemondani valami kamu EU megjelenést, mondjuk 2018 február, aztán tologatni, ha nem jön össze, mint hogy a bloggereknek kelljen pletyka szinten kiszedniük belőlük, hogy "jah, jó hogy kérded, EU-ban nem forgalmazunk bocsi, talán majd valamikor egyszer". -
#54625216
törölt tag
válasz sittes79 #8915 üzenetére
Ha van már PS4-ed: PSVR, ha van már VR-ready PC-d: Rift.
Ha nincs egyik se és a konzolozással nincs gondod, akkor PS4 Pro és PSVR.
Ugyanakkor ha már van PC-d, amiben a proci, memória stb. nagyjából rendben van, akkor még VGA cserével is megéri a Riftet választani.
PS4 Pro + PSVR = 370 + 365 = 735EUR
Gtx 1060 + Oculus Rift = ~350 + 450 = 800EURA PSVR erősen kompromisszumos élmény a rifthez és a vive-hoz képest (felbontás, grafikai teljesítmény, kontroller tracking), így a rift bőven megéri a 100EUR felárat.
-
#54625216
törölt tag
válasz izomman1 #8929 üzenetére
Ez első sorban az EU piac széttöredezettsége miatt van.
Az USA-ban (+Kanada) elérnek egy 300 milliós piact úgy, hogy egyetlen szabályozásnak kell megfelelniük, megírják a használati útmutatót angolul, esetleg spanyolul és franciául (Kanada miatt), egyetlen központtal elintézik a szervizet, garanciát. Tartalom, szoftver, stb. egy szerzői jogi szabályozás alá tartozik és nem mellesleg az USA-ban van jelenleg a világon a legnagyobb vásárlóerő.
Ehhez képest az EU-ban pár millió emberenként van teljesen más nyelvi környezet, szabványok, fogyasztóvédelmi szabályozás, szerzői jog és így tovább. Így bár az EU vásárlóerőben valamennyire ugyan beéri az USA-t, ugyanazt a terméket nagyságrendileg körülményesebb ugyanabban a volumenben értékesíteni.
Nyilvánvaló tehát, hogy egy új termék bevezetésekor az USA-t priorizálja mindenki.
A Samsung csak abban hibázott, hogy az EU megjelenés idejét tekintve sumákolt, más tekintetben teljesen szokványos az üzletpolitikája. -
#54625216
törölt tag
válasz Németh Péter #8948 üzenetére
Véletlenül sem akarnálak megsérteni, de ha a fotóid nem adják vissza az adott pillanat hangulatát, akkor a 180 fokos sztereo fotózás sem fogja.
Ettől még persze a sztereo fotózás lehet izgalmas hobbi, de ha nem magával a technológiával akarsz foglalkozni, hanem csak arra kell, hogy jobb képeket csinálj egy kiránduláson, akkor szvsz jobban jársz egy jobb hagyományos fényképezőgéppel és néhány még jobb optikával, no meg némi gyakorlással, mint ha beleugranál egy olyan műfajba, ami még a profiknak is kísérleti terület.
Hozzá kell tennem, hogy nincs szükség semmilyen veleszületett tehetségre ahhoz, hogy kellő gyakorlással bárki minőségi képeket tudjon készíteni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Teszt HTC Vive – álomból valóság
- Videoteszt Vélemény: lufi vagy tényleg nagy durranás a virtuális valóság?
- Blogbejegyzés Fürdőruhás lányok a virtuális valóságban
- ÚJ, bontatlan iPad PRO 13 (2024) M4 CHIP! 256GB WIFI asztrofekete, 1 év Apple garancia!
- Samsung Galaxy S22 Ultra 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HP Victus 16-r1019nt - ÚJ 16" FullHD IPS GAMER notebook - i7-14700HX, 32GB, RTX 4070
- HP Victus 16-r1041nt - ÚJ 16" FullHD IPS GAMER notebook - i7-14700HX, RTX 4060
- HP Victus 16-r0024nf - ÚJ 16" FullHD IPS GAMER notebook - i5-13500H,16GB, 512SSD, RTX 4060
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen