-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
qqzs
őstag
válasz barcalaci84 #44753 üzenetére
csak nem ertem miert a far distance ertek kell akkor. bar csak lencse boltba talaltam ezt mashol infot se latrta, rola milyen dioptria kene
Eladó: GTS450
-
zsozsa74
senior tag
Ebben a pillanatban rendeltem meg én is a lencséimet a VR Opticiantól. (mondjuk nem vagyok boldog, hogy 2-3 hetet írnak a leszállításra, anno egy hét alatt megvolt) Sikerült megoldanom a G2-es problémáimat (játékok indítása), tetszik a hmd, megdöbbentő a képtisztaság az Oculus CV1 után és a 3080 némi kompromisszumokkal egész jól meg is küzd vele. Szemüvegben kísérletezgettem vele, reméltem, hogy megúszom a lencse készítés extra költségeit, de aztán hosszabb használat után csak arra jutottam, hogy nem komfortos szemüvegben, a nyeregnél nagyon nyomja az orrom. Szóval megrendeltem inkább egy egész friss recept alapján. Remélem nem mostanában változik a szemem megint.
A G2-ben ez a sweet spot dolog szokatlan volt, az CV1-ben nem érzékeltem ilyet. De végülis azt gondolom, hogy azért, mert ott a lencse egész területén egyformán "homályos" a gyengébb felbontás miatt. Na mindegy, egész hamar hozzászoktam végül. Meg az is fura, hogy mind a horizontális fov-ot, mind a vertikálisat kisebbnek érzékelem, mint a CV1-ben. Pedig az adatok alapján a horizontális 12 fokkal több, ami azért már érzékelhető lenne, a vertikális meg kb. ugyanannyi. Érdekes...
[ Szerkesztve ]
Automobilista 2 - www.justrace.net/ Steam: zsozsa74
-
Raymond
félisten
válasz zsozsa74 #44756 üzenetére
"A G2-ben ez a sweet spot dolog szokatlan volt, az CV1-ben nem érzékeltem ilyet. De végülis azt gondolom, hogy azért, mert ott a lencse egész területén egyformán "homályos" a gyengébb felbontás miatt."
Nem, ez azert van mert a lencsek jobbak. Erdekes egyebkent hogy a konzumer HMD-k kozul meg mindig az Oculus(FB/Meta) lencsek a legjobbak."Meg az is fura, hogy mind a horizontális fov-ot, mind a vertikálisat kisebbnek érzékelem, mint a CV1-ben. Pedig az adatok alapján a horizontális 12 fokkal több, ami azért már érzékelhető lenne, a vertikális meg kb."
Ez ket dolog miatt ilyen. Az egyik az hogy a max fizikai FOV ertekek nem ugyanazok amiket te is latsz. Azok csak a maximum amit a kijelzo/lencse kombinaciobal el lehet erni. A valos FOV attol fugg milyen messze van a szemed a lencsetol az pedig attol fugg milyen a HMD, a fejformad es az szemeid allasa. Tehat az hogy egy bizonyos FOV spec ertek ket HMD-nel ugyanolyan nem jelenti azt hogy ugyanolay is kapsz a valosagban a te fejeddel/arcoddal/szemeddel.A masik dolgo pedig a kep formaja. A Reverb-nel pont az a szeleszvasznu formatum amit eszreveszel. A tobbi HMD-nel nincs ekkora elteres es a periferias latasodnal nem veszel eszre semmi furcsat, de a Reverb-nel viszont igen.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz zsozsa74 #44756 üzenetére
Végül mi segített a játékok indításának megoldásában?
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
zsozsa74
senior tag
válasz Dyingsoul #44761 üzenetére
A kérdés jó és jogos. Nem vagyok 100%-ig biztos benne, mert annyi mindennel próbálkoztam. Add-on engedélyezés/tiltás steam vr-ban, játék az overlayekkel, steam vr beta használata, steam indítása adminként, aztán valszeg egy sokkal egyszerűbb dolog segített. Az, hogy először a Windows Mixed Reality-t inditom és után a játékot vagy a steam-ről, vagy a steam vr home-ból. Szóval egyszerű.Persze nekem nem volt ez ilyen egyértelmű az elején. De azért sem értettem, mert az ACC meg másképp működött, de tök mindegy már. Ezzel a két szimmel vr-ozom, ezeket már bírom használni, másra meg nem kell. Bár lehet, hogy az MS flight simre még azért majd ránézek, hogy ezzel milyen.
Köszi mindenkinek az ötleteket/segítséget!
Azt vajon jól vettem észre, hogy a G2-vel kár supersamplingre pazarolni az erőforrást? Semmivel nem lett élesebb, jobban látható semmi, amikor felhúztam maxra vagy visszatettem minimumra, gondolom, mert a felbontás alapból elég brutál és ezen már nem tud mit javítani (legalábbis a látható tartományban). Én biztos nem vettem észre különbséget.
Automobilista 2 - www.justrace.net/ Steam: zsozsa74
-
Raymond
félisten
válasz zsozsa74 #44762 üzenetére
"Azt vajon jól vettem észre, hogy a G2-vel kár supersamplingre pazarolni az erőforrást?"
Gyakorlatilag nem sokat ad. Ezert is csak kb. +10% a fizikai felbontashoz kepest a 100% SteamVR-ban. A tobbi HMD-nel +28 vagy akar +40% is.Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
zsozsa74
senior tag
válasz camaro79 #44763 üzenetére
A játékban húzogattam a csúszkát. Amúgy egy youtuber srác videója alapján állítottam be mindent, most megnéztem és az AMS2-nél 50%-ra le lett véve az SS a steamben. Lehet, hogy megnézem 100-on is, de nincs nagyon miért, a legapróbb felirat is élesen olvasható a műszerfalon (ha a sweet spotba esik). Szóval nem tudom, mivel lehetne jobb.
Automobilista 2 - www.justrace.net/ Steam: zsozsa74
-
zsozsa74
senior tag
válasz camaro79 #44767 üzenetére
Most csekkoltam AMS2-nél és ACC-nél. AMS2-nél látványban nem számított, ha 100-ra húztam, ellenben elviselhetetlen framerate lett. ACC-nél meg, ha levettem 50-re a steamben, tiszta homály lett minden, de a frame az jobb lett.
[ Szerkesztve ]
Automobilista 2 - www.justrace.net/ Steam: zsozsa74
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz zsozsa74 #44762 üzenetére
"Azt vajon jól vettem észre, hogy a G2-vel kár supersamplingre pazarolni az erőforrást?"
A Raymond hozzászólásához annyit tennék még, hogy én is próbálgattam de nem sok értelme van. Nüansznyi a különbség. Én már ezért is a FOV terén várnám a következő előrelépést. Ehhez ha hozzá tudnának még csapni vagy 30-40 fokot az pazar lenne.- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
Raymond
félisten
válasz barcalaci84 #44771 üzenetére
Akkor ott valami megint nem stimmel mert a megjeleneskor nem igy volt. Mondjuk a Reverb-nel az elejetol fogva volt ossze-vissza valtozgatas a WMR es a SteamVR komponens verziojatol fuggoen.
Persze en nem kovetem mar komolyabban, lehet nem sokkal a megjelenes utan lett ez a 3000-es es azota igy van.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
barcalaci84
őstag
válasz Raymond #44772 üzenetére
de így volt alapból a g2-nél tavaly decemberben , mikor sikerült leszállítaniuk az első g2-ket...csak akkor még azt hittük a steamvr nézett be valamit... de nem ez "as designed"...
gondolom a hp villantani akart h fú de jól néz ki a g1-hez képest, közben meg ha a g1-et is feltolod erre a felbontásra akkor nagyon hasonló képminőséget kapsz (hisz a fizikai felbontás megegyezik), csak g1-en még elég nagy volt a mura ... -
camaro79
aktív tag
válasz barcalaci84 #44771 üzenetére
Nem, ez tévedés!
A 100% a natív felbontás:
[link] -
barcalaci84
őstag
válasz camaro79 #44774 üzenetére
Ugyanazt mondja mint én :)
3164 x 3092 render felbontáson lesz meg az 1:1 pixelarany és ez az alap steamvr 100%
G1-nel ugyanaz a fizikai felbontás és az alap steamvr rendre resolution alig több mint a fizikai felbontás...ott akkor még a gépigénye tartották szem előtt és aki akarta feltolhatta...
A g2-nel már ez már nem volt szempont és az alapnak állítottak be a
3164 x 3092 -et h ha felveszi a paraszt akkor a lehető legjobb képminőséget lássa állítgatas nélkül...Q2 vonalon pl ez fordítva van :
Szavaiddal élve a "natív felbontást" akkor kapod meg (1:1pixelarany) ha maxra húzod a felbontást az oculus software Ben : ami szemenket 2704x 2736 ...
Alapon meg kb rift S felbontás alatt van...[ Szerkesztve ]
-
Márton
nagyúr
Azta, a PSVR2-vel ilyen minőségű játékokat lehet majd nyomni?
Oké, lehet csak fele ilyen részletességűt a vr mód miatt, de akkor is félelmetes ez az Unreal engine. Ki vesz ezután drága NV kártyát?Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
camaro79
aktív tag
válasz barcalaci84 #44775 üzenetére
Ja bocs, késő volt.
csak sokan beallitjak 2160x2160 korulire abban a hiszemben, hogy az 1:1. -
s:zozo
aktív tag
válasz Márton #44776 üzenetére
Igen és nem a válaszom.
Nagyon látványos (játszható) tech demót (NO VR) láthatunk. Amelyből sok dolog hiányzik, hogy kész játék legyen (effektek, objektumok, háttérben futó folyamatok, rétegek, stb).
Ezek mind terhelik a rendszert, de még az is lehet, hogy a konzol életciklusának közepe, a vége felé elérik ezt a nyers szintet a játékoknál, úgy hogy kész játék lesz belőle.
Ezért is sokan csalódnak egy adott játéknál, mert látnak egy játszható demót valami kiállításon és a végső termék attól eltér (mert csúnyább) és egyből indul a mocskolódás.
Szerencsére az előző generációtól kezdve a konzolok is x86 architektúrával jöttek és így könnyebb az átjárás a PC és a konzolok között. Nem lennének olyan drágák a videó kártyák, ha nem lenne a mostani helyzet. Arra leszek kíváncsi, most hogy valamilyen szinten a konzoloknál is bejött az RTX, ez mennyire fog átjönni a PC-nél.[ Szerkesztve ]
-
barcalaci84
őstag
válasz camaro79 #44777 üzenetére
Az a kérdés h van -e értelme hajkuraszni az 1:1-et... szerintem nem feltétlenül. Törekedni érdemes rá , de ha nem bírja a vas akkor sincs olyan nagy probléma hisz a g2 -nek igen jók a fizikai paraméterei és nincs olyan egetverő különbség ha csak a fizikai felbontás körüli render resolution T használsz...A CV 1-es ,rifts -es időkben sokkal szembetűnőbb volt ha emelted a renderfelbontast..
Szóval a kérdés h kinek mennyi erőforrást ér meg a dolog , de alapvetően a szűk keresztmetszet a gépigény marad és nem kell belebolondulni ha adott játék csak 50%-osfelbontas mellett megy hisz tulajdonképpen anno g1-en ezt nevezték 100%-nak :) -
s:zozo
aktív tag
válasz s:zozo #44778 üzenetére
Jajj. Lemaradtam, de hátha valakit érdekel (rajtam kívűl), hogy milyen x86 architekt gaming konzolok voltak még régebben: [Son of PC: The History of x86 Game Consoles] .
-
camaro79
aktív tag
válasz barcalaci84 #44779 üzenetére
Simben en ugy vettem eszre van kulonbseg az 50 es a 100% kozott.
-
Raymond
félisten
válasz camaro79 #44781 üzenetére
Jatokfuggo is lehet. Attol fuggoen milyen a texturas es filterezes minosege vagy eppen az AA. Peldaul egy AMS2 nalam messze stabilabb kepet ad es jobban nez ki mint barmi ugyanazon a felbontason.
A Reverb-nel szerintem tulzas a 3000+ felbontas. Lehet a picivel tobb mint nativ tenyleg nem eleg, de valami ertelmesebb szam biztos van a ketto kozott, peldaul 2880 a hosszabb oldalon, tehat 2880x2816 (vagy 2880x2812, nem tudo hogy szamolja pontosan az aranyokat).
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
barcalaci84
őstag
válasz Raymond #44783 üzenetére
Valami ilyesmire akartam kilyukadni.
Illetve h játékonként eltérő h a nagyobb render felbontás hoz jobb vizuális élményt vagy a játék grafikai részletességgeben húz feljebb dolgokat...itt már olyan felbontás okról beszélünk ahol csucskartyaval is kell mindenképp kompromisszumot kötni... És az dönt h személyesen kinek mi a fontosabb adott játékban... -
sheep
addikt
válasz barcalaci84 #44775 üzenetére
Amúgy a Steamvr 100% = 2160x2160 a Reverb G1-nél, de ha OpenXR-ben futtatom ugyanazt a játékot ott 3152x3084 a 100%.
Kipróbáltam mindkét opcióval, és szebb az openxr képe, részletesebb, de több kraft is kell neki, szvsz feltolja a G2 felbontására a G1-et. Ez is azt mutatja hogy a két változat hardveresen kb ugyan az, csak szoftveresen mókoltak velük.
Ez alapján is nyugodtan visza lehet venni 2160-ra a G2-t, ha vkinek a gépe nem bírja.[ Szerkesztve ]
MSI MPG Z390M GAMING EDGE AC, I7 9700K, INNO3D GEFORCE RTX 4090 X3 OC , G.Skill Aegis 32gb 3200 DDR4, HP Reverb G2 VR
-
Melorin
addikt
Sziasztok!
Nézegettem a különböző VR megoldásokat, hogy melyik lenne jó nekem de nem tudok dűlőre jutni. Ami nekem fontos lenne, hogy magas legyen a képfrissítés mert a 90 nekem monitoron is kevés, elég érzékeny a szemem ilyesmire. A felbontás nem annyira zavarna ha alacsonyabb lenne, úgyis tudom, hogy nem a valóság az amit látok, nekem "csak" arra kell, hogy jobban benne érezzem magamat a kocsiban és tudjak nézelődni. Nem akarok 3 monitoros felállást helyhiány miatt és még az sem lenne 3D élmény.
A látószög ami még fontos lenne, nem egy kis lyukon át szeretném látni a történéseket.
3080 kártyám van és nem félek lejjebb venni a grafikát hogy meglegyen a magas FPSA review-okat elnézve a G2 lenne a kényelme miatt a nyerő de ott meg a látószög kicsi.
Az Index a képfrissítés miatt a jó, és elvileg a látószöge nagyobb.
Van ezeken kívül valami ami jobb lehet ezeknél, vagy fog mostanában kijönni valami érdemleges? -
Raymond
félisten
válasz Melorin #44788 üzenetére
Itt a lenyeg: [link]
A FOV-hoz pedig annyit hogy a gyakorlatban ugyanaz mind, a szamokat ne nezd. Vannak kis difik, de ezt csak akkor tudod ha megvan es hasznalod mindet, raadasul az hogy mit is latsz valojaban a fej/arc/szem formadtol es az IDP-tol (pupillak kozti tavolsag) fugg.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Melorin
addikt
válasz kiskuplung #44790 üzenetére
Én úgy látom, hogy ez VR topik, nem Oculus
Camaro: én a G2-vel kapcsolatban a kis látószögtől félek egyedül, ezt több helyről olvastam/láttam már. Lehet valamit trükközni vele, hogy ez nagyobb legyen, közelebb kerüljön a szemhez, vagy ilyesmi?
-
veterán
válasz kiskuplung #44790 üzenetére
Nem az.
Ide valami nagyon nagy bölcsességet fogok írni, csak egyelőre még nem tudom mit mert olyan sűrűn nem nézegetek világmegváltó idézeteket. Pedig a világnak nagy szüksége lenne a megváltásra, kezdetnek mondjuk egy örök PH előfizetés mindenkinek jól jönne. PornHub. Nem Prohardver. :D
-
sheep
addikt
válasz Melorin #44792 üzenetére
Amit Raymond írt:
-ha csak szimezel Reverb
-ha nem csak szimezel akkor Quest 2.
Ha pedig a nagy látószög a lényeg akkor Pimax, de azt igazából én nem ajánlanám.MSI MPG Z390M GAMING EDGE AC, I7 9700K, INNO3D GEFORCE RTX 4090 X3 OC , G.Skill Aegis 32gb 3200 DDR4, HP Reverb G2 VR
-
zsozsa74
senior tag
válasz Melorin #44792 üzenetére
Pár napja nyúzom a G2-t. Egy. Oculus CV1 után. Nagyon jó cucc, a 3080 szépen meg is birkózik vele, de ha fix 90 fpst akarsz akkor sok grafikai kompromisszumot kell kötni. Meg persze játékfüggő. ACC-től pl. sok jót ne várj vr-ban! A kép tisztaság, hang csúcsszuper amúgy. A Fov az annyi amennyi, ahogy írták mindenhol kb. ilyen. Ja és ezt beszerezheted olcsóbban kontik nélkül. Nekem is csak szimezéshez kellett, ahhoz meg konti minek.
Automobilista 2 - www.justrace.net/ Steam: zsozsa74
-
Raymond
félisten
Eltekintve attol hogy Pimax-et tenyleg nem ajanlanak senkinek en se, a plusz problema ott a torzitas a szeleken. En nem ertem hogy tudja ezt igy valaki hasznalni. Nalam ha picit is eszrevettem mar a CV1-nel is mert nem pont idealisan allt a fejemen akkor lealltam mindennel es addig igazgattam amig jo nem lett.
A heten olvastam valahol hogy az XTAL3-ban mar vannak olyan uj lencsek amiknel nincs torzitas a szeleken se, de a $10K ara problemas lehet
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
fatal`
titán
válasz Melorin #44792 üzenetére
Szimben pont semmit nem számít. Hogy legyen FPS, most vettem le 0.7/0.7-re a debug toolban, így nagyjából fele annyi a pixelszám natív felbontáson. Szép is és gyors is (DR2.0, ACC-t is sikerült belőni). Igaz, én 72hz-en használom, 90hz-en kéne kompromisszum. DLSS-t, FSR-t szerintem hanyagolni kell VR-ban, elképesztően ocsmány lesz tőle. Monitoron ez nem látszik, oda hasznos.
Autóban, ha oldalra nézel, úgyis fordítod a fejed is. És egyébként is viszonylag kicsi a sweet spot, ahol tényleg éles a kép (bár gondolom a G2-nél nagyobb, mint a Q2-nél).
-
Raymond
félisten
válasz Melorin #44799 üzenetére
Olvastad rendesen amit irt? Cshavez kulon tema mert a motion platform miatt egyelore nala csak a kiforrott Lighthouse-os megoldasok johetnek szoba. Ha neked is van akkor ugyanabban a helyzetben vagy, ha nincs azok a tapasztalatok szamodra lenyegtelenek.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
Új hozzászólás Aktív témák
- Teszt HTC Vive – álomból valóság
- Videoteszt Vélemény: lufi vagy tényleg nagy durranás a virtuális valóság?
- Blogbejegyzés Fürdőruhás lányok a virtuális valóságban