Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
Szia!
Ez már az újabb 1.6D lesz, 116 lóval, aminél elvileg javították a 109 lovas verzió betegségeit. Ha ilyen hosszú utakra használod, akkor kevesebb probléma lesz vele, de én már azt is mérlegelném, hogy egyszer el kell majd adni és nagyon úgy néz ki, hogy a dízelek iránti kereslet meredeken csökken.
A C30/S40/V50-ben lévő navigáció az tényleg csak navigáció, mást nem tud megjeleníteni. Nagyon pixeles és elavult a felülete, a legfrissebb térkép is már több éves rá, sokkal jobban jársz egy okostelefonnal és arra valamilyen navigációs programmal.
Lehajtott hátsó ülésekkel és kiszedett első kerékkel befér egy kerékpár.
Ezeken az oldalakon nézelődnék én is ha kintről keresnék használt kocsit. Én a C30-at az osztrákoktól vettem (willhaben.at), barátnőm elég jól beszél németül, de arra fel kell készülni, hogy ha magyar számról hívod őket, akkor fel sem veszik vagy nagyon bizalmatlanok lesznek.
"Less but better" - Dieter Rams
-
rbalint88
addikt
kicsit túl van dramatizálva az 1.6d szarsága, mert egy kimondottan jó motor, csak pár dologra oda kell figyelni nála. totalcaron elég részletesen ki van vesézve. az a lényeg, hogy ha elhanyagolták, akkor szopó lesz, de ez kb mindenre igaz.
mennyi lesz az éves futásod? ebből mennyit mész városban?
ha sokat országutazol, inkább a nagyobb dízelek felé kacsintgass, azért az a 109 vagy 114 ló nem a világ vége...
nekem kicsit gyanúsan olcsó ez a belga darab, amit említesz. ha városoztak vele, akkor egy dpf cserére készítheted magad lélekben, az meg 200e Ft minimum.
nem tudom mennyi az összkereted az autóra és mik a használati peremfeltételek, de ha bringaszálítás is szerepel közöttük, akkor bővítsd a keresést a v50-nel, mert abba legalább biztos befér és 8x annyi van belőle kb c30-nak nem csak a csomagtartó űrtartalma, de a nyílás is szédületesen kicsi, így mielőtt elindulsz 2000km-re egy kocsiért, nézz meg itthon egy párat és próbáld bele a bringát. -
őstag
A futóműre nem reagáltam: nagyon jó a futóműve, ugye Focus alapokon nyugszik. A C30-nak keményebbre van hangolva még a testvéreinél is, engem nem zavar, de utasoktól többször megkaptam már, hogy leveri a veséjüket a legkisebb úthiba is és akkor ez még nem is a gyári sportfutóműves verzió, ja és csak 195/65 R15 van alatta. Eleinte gondolkoztam nagyobb felnin, de a kinézetet és a kicsit jobb útfekvést leszámítva szinte csak hátránya van: többet fogyaszt, jobban üt, drágább rá a gumi és jobban zabálja a szilenteket.
Mivel a váz alatt egy az egyben egy Focus, ezért az alkatrészek baráti áron vannak hozzá. Én most léptem át vele az 50.000 kilométert, 8 éves és tavasszal már cserélnem kellett a nagy lengőkar szilenteket (el volt egyik szakadva) meg az első stabilizátor szilenteket, mert nyöszörgött lassú haladásnál rosszabb úton. Akkor jó lett, de most már megint elkezdett nyöszörögni, igaz csak esős időben..
Évente 10-12 ezres futáshoz mindenképpen benzinest keresnék, amit megspórolsz a dízelen, azt öntheted is rá a karbantartására.
"Less but better" - Dieter Rams
-
Rivaul
addikt
Ez elég xarul néz ki ehhez a futáshoz. Kárpitok, váltógomb elnyűttek, külseje összebarmolt. Vagy sokkal többet futott vagy gondtalan tahó gazdája van. Egy ilyen alap darabért minek külföldre menni? Itthon is találni normálisat. Főleg ha a behozatalt beleszámolod akkor sacc 2 millád van rá. És a mindenáron alacsony futás meg badarság, csak magad szívatod. Keress egy kulturáltat 100-150ekm-el ebből az összegből itthon normálisan felszerelve és gondozva, semmivel nem jársz roszabbul. Egyébként meg minden autó addig nagy míg el nem kezded használni. Anno kis saxobol ültem át egy rover 45-be és hű de batár, most meg már az xc90-nél is nézem hogy lehetne nagyobb is...
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
rbalint88
addikt
Tisztessges v40-hez hianyzik egy milla. Minimum. Csak ugy fyi. De c30 is necces.
Es mivel a d2 motorosak a legolcsobbak, 500 legyen zsebben az auton felul, mert dizelnel lehetnek draga trukkok. 500 az a vetel utani kotelezo szerviz plusz egy varatlan hiba (turbo vagy kettostomegu vagy befecsirendszerben valami) megoldasara szolo penzmag. Minden ujabb trukk 200-300ezer. -
őstag
Benzinesből ha lehet, akkor csak 1.6, 2.4 vagy T5.
Bárki bármit mond, ha nem akarsz nagyon szopni vele, akkor az 1.8-at azonnal elfelejted, de talán még a 2.0-át is. Dízelre én meg alapból rá se néznék. Most nem akarok újra belemenni, de sok rosszat olvasni ezekről."Less but better" - Dieter Rams
-
Peti78
őstag
Nem kell buziskodni Bár nem tudom, mennyit mennél a kocsival, de jól bemutatja a T5-höz való helyes hozzáállást.
[ Szerkesztve ]
Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G
-
rbalint88
addikt
nézd, ha attól boldogabb vagy, akkor mondhatom azt, hogy tök jó lesz és vegyél nyugodtan egy kínálat aljáról származó dízelt centire kiszámolva, de nem szeretek hazudni, meg szerintem a fórumra az értelmes tanácsokért és az őszinteségért járunk, nem pedig megerősítésért a faszságban.
nem volvot, hanem alfát vettem a kínálat aljáról két éve. azért a kínálat aljáról, mert a többi se volt állapotilag meggyőző, ez a legtöbbnél jobb volt és volt fél milla árelőnye az átlaghoz képest, ami kb 35-40% volt. 2015-ben nem kellett rá költeni a kötelező vásárlás utáni szervizen kívül (200e Ft), 2016-ban volt egy gömbcsukló 30k-ért, aztán novemberben "összedőlt a világ", utolérte a 13 év és 300e km kopása. hengerfej, turbó, kettőstömegű, kuplung, futómű, fékek cseréje megvolt, ez volt 1,3M Ft. a vételár majdnem duplája és gakorlatilag a hengerfejen kívül kopó-fogyó alkatrész, nem hiba. és ha anno egy 1,2M-sat veszek meg, akkor is lehet ugyanennyit rá kell költeni, semmi nem garantálja az ellenkezőjét.
ezek a költségek bármilyen használt autóban benne lehetnek.
de ha megveszel valamit a kínálat aljáról és azzal elfogy a kereted, akkor majd nézegeted az autót az udvarban hónapokig, mire lesz pénz megjavítani? én nem azért vettem olcsót, mert ne lett volna pénzem a kínálat tetejére (1,6M), hanem mert 40 autó megnézése után ez az olcsó darab volt a legőszintébb, műszakilag az 1,2-1,3M ársáv felett állt abból, amit akár egy menetpróba, akár egy szerviz meg tud állapítani bontás nélkül.
ha megveszed a tutifasza C30-at és elfogy a manna, akkor lehet mázlid van és amíg megvan csak olajcserére kell költeni (biztos nem) vagy lehet beszopod, mint egy másik alfás kolléga, akinek a vétel után 20km-rel lett csapágyas a motorja és generáloztathatta 700ezerért. akkor aztán lehet pingvinezni, mert egy papírswiftre se lesz pénzed, amivel addig járkálhatsz, amíg újra autó lesz a C30-ból.
magyarán jelenleg nincs pénzed (dízel) C30-ra, bármilyen szarul hangzik is ez.
benzinessel egyszerűbb a helyzet, nincs turbó, nincs kettőstömegű (vagy ha van is, fele annyira van bántva, nem hullik szét), nincs nagynyomású üzemanyagrendszer, amik a legdrágább tételek. cserébe többet eszik és kevésbé megy vagy sokkkkkal többet eszik, de jól megy.
amúgy ja, T5 or gtfo
amúgy a volvo motorhierarchia kb így néz ki:
páriák:
- szívó benzin 4 henger: semmiresejó, de legalább sokat eszik. anyának városban kóricálni jó a'.
- dízel négyhenger:
D2 a területiképviselőnekiskellvalami
2.0D kismenedzsernek, azért tudja hol a helye.középszer:
-dízel öthenger: belépő a sokat utazó volvós életbe (D3, 2.4D)
-szívó benzin öthenger: legalább a hangja jófelső-középosztály:
-D5
- benzin turbó, öt hengerrelelit:
-T5 és T5R
-hathengeresek
-V8 (#csakavényóóóc!!!) -
rbalint88
addikt
Nem el mar a hirdetes.
Automata nem rossz, nyilvan az is olyan, hogy ha beszarik, akkor te is. 200-500e kozott mozoghat a javitasa. De ott mondjuk elegge nyilvanvalo jelei vannak a veg kezdetenek.
En szeretem az automatat, de nyilvan adott motor-valto kombinacioban kell vizsgalni a kerdest, hogy sikerult oket osszehangolni. D5 es D3 hatos geartronic-kal kellemes, nem tul sportos alapvetoen, de ha vagtatni kell, akkor tudja pakolni ugyesen.
C30-ban nem tudom milyen valtok vannak, a powershift kerulendo elvileg (ford fele dsg szeru cucc), a geartronic jo.
Lehet venni kisebb motorral is, ha nem cel a szaguldozas. De a kis benzinesnek nem latom ertelmet (nem megy, eszik), a tobbi mar szerintem valos alternativa. D2 se rossz amugy, de csak nagy futashoz erdemes olyat venni szerintem. -
őstag
-
őstag
Ja, akkor az oké, már amennyiben az ember gyomra beveszi a dízelt. Nem tudtam, hogy D2 típusjelzés már Volvo féle motort is takar újabban.
aero. Állandóan csak a problémákat látom, olvasom az összes fórumon és csoportban ezzel a motorral kapcsolatban. Persze újként, az első 100e kilométeren talán még el is fogadnám, de utána sz*pjon vele más.
"Less but better" - Dieter Rams
-
molnarpeter
nagyúr
Mennyire nagyon jó az ár, mennyi a km? Új motor, sok tapasztalat nincs még vele (benzinesekkel sem), én igazából a régi dízelekből választanék Ha viszont van még garancia, illetve annak lejártával eladni reális opció, akkor simán vehető. Újak közül hallottam olajfogyasztásról, de nincs egyelőre elég infóm, hogy jót/rosszat tudjak következtetni.
[ Szerkesztve ]
-