-
GAMEPOD.hu
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak konklúziója GalaHU tollából.
Új hozzászólás Aktív témák
-
drsanya
aktív tag
Köszönöm szépen a PU rudakat, egyet kértem, kettőt kaptam a kedves Fórumtárstól, egy jelentéktelen (postaköltség) összegért, amiért nagyon hálás vagyok. Ugyan még nem építettem be, de van még egy tartalék gyári rudam, meg két ilyen durva kemény, úgy gondolom nagyon jó lesz. Nagyon ajánlom a kollégát üzletelésre, ugyanis mivel nem hardveraprós üzlet volt, csak így tudom értékelni. Így pedig csillagos ötös!
I am iRacer
-
nagyúr
Majd kereslek. A gépen elszállt az ssd így most nem megy a szimulátoros gép.
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
nagyúr
Köszi, de van itthon mellette még egy komplett asztali gép. Amiből az ssd kiesett az hajtja a 3 monitort külön... Holnap már jön az ssd, hónap végén meg az új kormány szett.
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
acsati
aktív tag
Sziasztok!
Elgondolkodtam a napokban a már jó pár éve használatban lévő Logitech DFP kormányom lecserélésén. Viszont pénzem meg nem sok van újra...
Olyan kérdésem van felétek, hogy szerintetek ezt a kormányt egy használt G29 vagy G920-ra érdemes lenne cserélni? Ezekhez lehet kapni szekvenciális váltót? Vagy ilyen 60.000 Ft-ig van egyéb ami egy kicsit előrelépés lenne a jelenlegihez képest? Köszönöm előre is. -
chess001
aktív tag
Már egy ideje töröm a fejem, hogy beruházok egy szimulátorra. Annyit aludtam rá, hogy már megvannak a határozottam körvonalal. Ha valaki egy típusú utcai (BMW) kocsival akar menni, akkor arra melyik DD lenne a legjobb nem végtelen költségvetéssel? Nem kellenek gombok, csak egy rendes kormánykerék-legjobb lenne az igazit rárakni, egy hatos váltóval. Pedálszettből a fanatec V3 inverted ami legközelebb áll talán kiosztásra.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
GalaHU
őstag
válasz chess001 #37456 üzenetére
Erre teljesen felesleges a DD, már ha ez alatt Te is a Direct Drive rendszerű, jelenleg csúcstechnológiás kormányokat érted. Az igazi kormány "felrakása" egy nagyon komplex művelet, elég széles tudásbázis feltételez, mind a mechanika, mind az elektronika, mind pedig a konkrét beviteli eszközök irányából. A kérdés feltevéséből az látszik, hogy Te magad ezek összességével nem bírsz, azt javaslom elsőre ezt az irányt engedd le.
Valószínűleg egy Thrustmaster T300 és egy hozzá való H-s váltó már lefedi az igényeidet, erre jóval könnyebb valódi versenykormányt applikálni, mint a Logi szériára.
Ha semmit nem akarsz/tudsz barkácsolni akkor a Fanatec a Te irányod, ott "konyhakészen" kapsz olyan HUB-ot, amin szabványos kormányrögzítő furatok vannak, de a gyári utcai Bömös kormány ott se játszik. De cserébe van BMW licensz GT kormány, azon faragnod se kell.
De persze ez csak találgatás, azt tudni kéne hogy milyen platformon gondolkodsz (PC?) és milyen játékkal, mert utcai BMW azért széles spektrum. Van az NFS-ben, Assetto Corsában, pCars-ban, stb...
Ja, és kokrétabb budget kellene!
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
chess001
aktív tag
válasz GalaHU #37457 üzenetére
"Az igazi kormány "felrakása" egy nagyon komplex művelet, elég széles tudásbázis feltételez, mind a mechanika, mind az elektronika, mind pedig a konkrét beviteli eszközök irányából."
Köszönöm a bizalmat!
Szerintem, ha az autóimban ki tudom cserélni, akkor egy elektromotornál is képes vagyok rá. A fanatecnek a DD1 és DD2-t néztem, de annak pont a csatlakozó a gyenge pontja, ha jól néztem. Baromira tetszenek a fana kormányok, de úgyse lesz annyi időm játszogatni, nézni meg drága.
Van a simucube 2 sport és pro, meg az AccuForce, amik játszanak.
A bmw kormányműnek a csövét ráhegesztem egy szabvány 6-os adapterre és kész a kormánycsatlakozás, nem egy nagy kaland...
Assetto Corsa lesz a progi, mivel abban tudom belerakni a kocsit (nemgyári), meg a kisebb magyar pályákat is. Igazából nincs költségkeret, jót szeretnék- gépet is kell vennem, egy monitor lesz és egy alukonzolon lesz majd rajta.[ Szerkesztve ]
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
chess001
aktív tag
válasz GalaHU #37459 üzenetére
Szerintem elég réteg dolog, hogy mi milyen kormánykerékkel akar játszani. Közel sem tudok mindent, sokat nézelődtem mostanában, de jobb lenne első kézből infot találni. Egy masszív bázist szeretnék, de nem tudom melyiket, a fanatec cuccait nem használnám ki, azért írtam le konkrétan.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
GalaHU
őstag
válasz chess001 #37460 üzenetére
De akkor mi a fenének DD Base? Iszonyatosan overkill, arra amire használni akarod. A Fanáénál nem sok olcsóbb DD Base van, de vegyük az ő áraikat:
DD2: 1.500 EuroMásik megközelítésből:
Clubsport Base 2.5 - 550 Euro
BMW GT2 wheel - 300Euro
V3-as pedál - 360 Euro
H-shifter - 260 Euro
Összesen: 1470 EuroTehát a komplett szett (ami után bármelyik szimrajongó megnyalja a 10 ujját) kevesebből kijön, mint amennyit csak a Base-re költenél, ami magába ugye elég sovány... Ahhoz meg hogy érezd és hiányold a DD és a V2,5 közötti különbségeket szerintem versenykilométerek ezrei kellenek, ráadásul az utcai autók FFB-je a játékok többségében elég elnagyolt.
De a Te pénzed, ha mindenből a legdrágábbat az irány, akkor hajrá!
[ Szerkesztve ]
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
chess001
aktív tag
válasz GalaHU #37461 üzenetére
"De akkor mi a fenének DD Base?" Mert masszív kell egy nagy átmérőjű kormányhoz!
Van 6 kormányom itthon, minek vegyek még egyet 90e-ért, ami nem is jó?! A BMW pedálleosztását a inverted V3 tudja, de ha nem elég stabil, vagy nem jó egy simucube-bal, akkor néznék mást...
Neked milyen kormányod van btw?A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
GalaHU
őstag
válasz chess001 #37462 üzenetére
Az átmérő mellett a súly számít a tehetetlenség miatt.
Nekem jelenleg egy Fana DD1 van, podium csatival, podium button-al és rajta egy full-size 350mm-es MOMO versenykormány. Simán van vagy 2 kiló, de sose lehetett érezni, sem ezen a Base-en se a korábbi V2-őn, pedig ott az XBox HUB-on volt a MOMO, az mégnehezebb még ettől is.
Sosem játszom így sem 30-35% fölötti FFB-vel, mert a kormányt tekerni kell, nem szkanderezni van ott. A 2.0-ámat sem használtam 40 fölött.
Ha direktbe hegeszted valóban fel a gyorscsatira a gyári BMW kormányt az se lehet nehezebb (nekem anno E46-om volt, ahhoz tudom hasonlítani) max az átmérő nagyobb pár centivel.
Az is fontos többeknek, hogy legyen a kormányon használható gomb (menü mászkálás, pitlimiter, villogás, abs-tc állítás, drs, stb) ezt ugyan hagyhatod a billentyűzeten is, de kényelmetlen. Ha meg ráaplikálod a Bömös multikormányára, arról viszont tényleg csinálj videót.
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
nagyúr
válasz chess001 #37458 üzenetére
A bmw kormányműnek a csövét ráhegesztem egy szabvány 6-os adapterre és kész a kormánycsatlakozás, nem egy nagy kaland...
Uh, ezt azért megnézném, egy poduim hubra, vagy egy xbox hubra, vagy netán egy sima gyorscsatlakozóra hogy heggeszted fel a kormányt."Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
Laby
senior tag
Egyszer próbáltam nekifutni ennek a telefon kijelzős dolognak, de valahogy nem sikerült összehozni.
Van egy nem használt Samsung okostelefonom, ami ideális lenne erre a célra, viszont csak nagyon drágán havonta fizetős alkalmazásokat találtam.Tudnátok egy kis útbaigazítást, hogy iRacing-hoz milyen alkalmazást kéne beszereznem a telefonra? A rögzítést megoldanám.
T300 Alcantara mellé kellene.
-
biker
nagyúr
-
biker
nagyúr
jut eszembe, sokat nézegettem a kiegészítők közt a shakeit és bass shaker opciókat, még egyszer lehet össze is rakom, de a wind simulator nem fér a fejembe. Miért??? Nincs szélvédő a kocsin hogy fújna a szél? A nyitott fülkéseken is, meg a zárton is bukósisak kell, tehát egészenbiztosansohasemmikor nem fúj a pofámba a szél ha vezetek egy igazi versenyautót.
akkor miért???Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
nagyúr
Nézd úgy a dolgokat, hogy egy versenyautóban sokkal kevesebb csillapítás van mint egy sima utcaiban. Az ablakok oldalt is plexiből vannak példál némelyikben. Ha meg ki van herélve az ajtó akkor meg pláne. Sokkal jobban engedi át a levegőt.
Igazad van abban, hogy a szélvédő marad, onnan nem kapod. De szinte minden más ki van szedve.Mondjuk én sem látom értelmét, de hát valamiért használják."Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
-
GalaHU
őstag
Azért egy bass shaker sokat dob az élményen, már ha bírja a család és az alsószomszéd...
Többen használunk Butt-Kickert Sim-Shaker programmal (egy dedikált hangkártya ajánlott) és nagyon sokat hozzátesz az élményhez. Különösen VR-ban, ahol külön jó ahogy morog alattad a motor és hátbavág a váltás...
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
chess001
aktív tag
válasz iceman007 #37471 üzenetére
Nyilván párhuzamosan lesz, persze a pályanap lesz előnyben, de az elég korlátozott még, ha az összes alkalmat ki is használnám...
Én okosított 323tivel csapatnám , Kakucsot is jól megcsinálták, ha jól hallottam.
A többieknek-pirosnál elvág, egy acél lapra ráhegeszt-ez az adapterek lyukfuratánál kifúrva, és a 6-os csavar tartja a kormányt, szóval azzal cserélhető, mint való életben :A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
chess001
aktív tag
Nyilván az acél és acél idegen egymásnak. Amúgy direkt írtam, hogy nem a fana lenne első helyen, mert az alapból saját rendszert használt és kevésbé látom a stabilitását...
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
GalaHU
őstag
válasz chess001 #37473 üzenetére
Az ötlet pofonegyszerűnek tűnik, a kivitelezés a kulcs. Ha tutira merőlegesen el tudod vágni és pontosan merőlegesen rá tudod hegeszteni akkor pöpec.
Ezt a Fana stabilitást fejtsd már ki bővebben, mert nem először hozod fel.
[ Szerkesztve ]
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
chess001
aktív tag
válasz GalaHU #37463 üzenetére
Baromi sokat számít az átmérő, majd ha lesz egy kis tapasztalod, akkor észreveszed.
Nekem a legkisebb kormánykerekem-a versenykormány 37 cm, a gyári még nagyobb, a légzsákkal meg jobb súlya van, mint a fana kiegészítőknek, de közel sem ez volt a kérdés...A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
chess001
aktív tag
válasz GalaHU #37475 üzenetére
Ahogy feljebb is írták erre az adapterre kellene még egy adapter és aztán azzal lehetne mókolni. A több részes megoldás több instabilitást jelent a jóskönyv szerint...
Értem, hogy miért óvtál a kivetelezéstől, nyilván a saját képességekből indul ki az ember.A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
GalaHU
őstag
válasz chess001 #37476 üzenetére
Mesélj még légyszíves a képességeimről és a tapasztalatomról a kormányok és a versenyautók terén...
Teljesen feleslegesen húzod fel magad, itt mindenki csak segíteni szeretne. És ez abból is áll, hogy figyelmeztetünk mindenkit előre, hogy ne menjen be abba a zsákutcába ahol mások már jártak.
De Isten ments hogy a szárnyaló képzeleted és hihetetlen kézügyességeddel párosuló kreativitásod útjába álljak, csináld csak nyugodtan!
Azt már csak csöndben kérdezem meg, hogyha az “okosított” ti-dben versenykormány van (erre cserél mindenki első lépésben, mert ott van valódi értelme az alcantarának) akkor az edzés gyanánt használt szimulátorodba miért akarsz egy másik méretű és fogású perecet? És ne gyere azzal hogy az van otthon, mert aki fél milla fölötti szettet tervez annál ez nem lehet szempont...
Részemről utoljára: vedd meg azt a DD-t amivel úgy érzed több leszel, tegyél rá egy Podium HUB-ot (nem véletlenül olyan a csatlakozása mint a valódi versenyautók gyorscsatlakozója) és arra bármilyen szabványos versenykormány rámegy. (Hozzáteszem FIA homológ kormányból én még nem láttam 350mm-él nagyobbat, de mindig tanul az ember)
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
Bivaly
tag
válasz chess001 #37458 üzenetére
Nekem Accuforce Pro V2-m van. [link]
Szerintem ezen elég egyszerű megoldani a dolgot, mivel (s ez azért némileg árnyoldala ennek a DD_nek, hogy), a gyári buttonbox vezetékkel csatlakozik a bázishoz. De, ha nem kellenek neked a kormányra gombok, akkor ez úgy sem számít.
A "Your Way" Steering System verzió meg még olcsóbb is.
Erre csak fel kell csavarozni az általad használni kívánt Quick Release adaptert, aztán mehetsz is.
Amúgy én is csak 32% körül használom ugyanabból a megfontolásból mint GalaHU.
Life begins at 140!
-
Jacek
veterán
Sparco 383-am 1:1 replica es 33cm, nem busz ez :)
-
chess001
aktív tag
válasz snecy20 #37486 üzenetére
Azért kisebb, hogy be lehessen ülni-historic versenyautókban nagyobb van, ott nem volt még komoly ülés, bukócsó. A gyorscsatlakozós és a több hely miatt van, nem a cserélgetés miatt, mint szimben...
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
GalaHU
őstag
válasz chess001 #37487 üzenetére
Nagyon el vagy tévedve: a jelenleg historic kategóriás autóknak azért volt nagyobb kormánykereke mert azokban a verdákban még nem volt kormányszervó, máshogy nem bírták volna tekerni. Amint lett szervó csökkent a méret rögtön, mert a gyors irányváltásokhoz az az ideális.
Persze ez sem csökkenthető a végtelenségig, a szűk open kabinokba még csak-csak találsz 300mm alattit (Catherham, Formula BMW ha már...) de GT-Rally vonalon a 300-350 mm az általános.
A gyorscsati versenyautóban nyilván a kényelmesebb beszállás miatt van, pláne ha a képedbe van tolva a kormányoszlop, az ülés meg maxra hátra, lásd R5-ök.Egyébként ezt a csatlakozót (nem adaptert) sehol sem úszod meg, mert minden cserélhető pereces rendszer használ valamilyet. Konyhanyelven mindig van egy apa meg egy anyaelem, a simcub-al sincs ez másként, a mértekben meg nincs szignifikáns különbség.
Maximum levágod a DD basedről is, aztán arra azt hegesztesz amit akarsz.
[ Szerkesztve ]
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
Bivaly
tag
válasz chess001 #37484 üzenetére
A pedálom egy Todd Cannon által (2011-ben) gyártott CST-F1 pedálszett.
A vezérlője egyébként egy Leo Bodnar BU-0836-LC. Nekem a button box gombjai és enkóderei erre vannak mátrixban bekábelezve.(Ha jól tudom, akkor ő már nem foglalkozik ezzel, sőt, azt is olvastam vhol, hogy jó néhány megrendelője nem kapta meg a kifizetett cuccot, de hasonló szerkezeti felépítésű pedálszettet lehet kapni a piacon.)
Life begins at 140!
-
chess001
aktív tag
Kb. azt tudnám volna bármekkora terjedelemben kifejteni, hogy az alapkérdésemre nem tud válaszolni és összefüggéstelenül minden másban osztja az észt... Nem fogok többet erről szemetelni, köszönöm a többiek türelmét!
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
Bivaly
tag
válasz chess001 #37496 üzenetére
Köszi.
Azt nem tudom, hogy többet tud-e.
Alapból az extrák tekintetében kevesebbet, mert ehhez nincs damper kit, meg brake performance kit. Rumble sincs hozzá, de azt Arduino-val és motor shield-del el lehet intézni.
Emellett potméteres a kicsike, nem hall szenzoros.Cserébe a kontroller boardjára tudsz még analóg bemeneteket kötni (én a load cell-es kéziféket kötöttem rá), meg ahogyan korábban írtam, gombokat is.
De baromi robosztus. Olyan, amit bakancsban is gyalázhatsz, nem lesz semmi baja. (Na jó, bakancsban tudom, hogy nem autószimulátorozik senki.)
Life begins at 140!
-
asb88
tag
Sziasztok!
Márciusban csöppentem bele a szimulátorozás világába (95%-ban az iRacinget nyüstölöm). Jelenleg egy G920-as kormánnyal, de elképzelhető, hogy az év végén Fanatec-re tudnék upgrade-elni. Ezzel kapcsolatban szükségem lenne a tapasztalataitokra:
1. A legfontosabb: jelent-e köridőben való javulást a modernebb technológia? (nem, nem azt várom, hogy rögtön 3 másodperccel javuljak, gondolom érthető mire gondolok)
2. Megéri a ClubSport base, vagy teljesen jó a CSL is?ELőre is köszi!
[ Szerkesztve ]