V4 Future Sports Festival - Indul a nevezés

Tavaly év végén írtunk róla, hogy idén tavasszal kerül megrendezésre a V4 Future Sport Festival, amelyen a V4 országok (Magyarország, Lengyelország, Csehország és Szlovákia) játékosai vehetnek részt. Nem sokkal ezelőtt mi is megkaptuk a hivatalos tájékoztatót az eseményről, így már részleteket is közölhetünk a sokak által várt versenyről.

„A V4 Future Sports Festival nemcsak Magyarország és a közép-kelet-európai régió első, újgenerációs e-sport közösségi tere lesz, hanem lehetőséget ad a fejlődni vágyó e-sport játékosoknak és csapatoknak, hogy tökéletesítsék képességeiket, megosszák tapasztalataikat," - mondta Biró Balázs, az Egymillióan a magyar e-sportért Egyesület elnöke. A V4 Future Sports Festival-on bemutatkoznak a hagyományos versenysportok, valamint a jövő sportjai is. Láthatunk többek között robotfocit, valamint drónbemutatót és teqball versenyt is. A Gaming kiállításon szimulátorok, VR-állomások és youtuber színpadok várják az érdeklődőket.

League of Legendsben a résztvevő országok nemzeti tornáját megnyerő, összesen négy csapat küzd majd meg Budapest e-sport színpadán. Counter-Strike-ban ez kibővül 4, meghívott sztárcsapattal, így összesen nyolc gárda csap majd össze a régió bajnoki címéért. Clash Royale-ban minden V4 ország 2-2 legjobb játékosa utazhat majd Budapestre, míg FIFA18-ban 16, az online selejtezőket sikeresen teljesítő játékos küzdhet majd meg a nívós pénzdíjazás mellett a FIFA eWorld Cup 1-1, világbajnoki rájátszást érő helyéért! Az online selejtezőket a világ legnagyobb versenyszervező platformja, az Electronic Sports League (ESL) bonyolítja le.

Deutsch Tamás Digitális Jólét Programért felelős miniszterelnöki biztos a sajtótájékoztatón elmondta:

„Az esport hazánkban, ahogy világszerte, egy hatalmas ütemben fejlődő digitális- és sport tevékenység. A Digitális Jólét Program 2.0 (DJP 2.0) célja, hogy a magyar sport sikereire, hagyományaira, szellemi erőforrásaira, illetve az innovációs tevékenységekre építve egyrészt még szélesebb körben alkalmazzanak a magyar sportban digitális eszközöket, módszereket, technológiát, másrészt megtörténjen olyan új digitális alkalmazások, megoldások, termékek hazai kifejlesztése, amelyek globálisan is versenyképesek lehetnek.”

A sajtótájékoztatón bemutatták a rendezvény arcát, az e-sport társadalmi védnökét. Cseh László olimpiai ezüst- és bronzérmes, világ- és Európa-bajnok, százszoros magyar bajnok úszó kiemelte, hogy a hagyományos és az elektronikus sportok fontos kiegészítői egymásnak.

„Magam is szenvedélyes játékos vagyok, kikapcsol és feltölt, segít a koncentrációban a mindennapos úszóedzések során is.”

Aki úgy érzi, hogy szeretne részt venni az 1 millió euró összdíjazású fesztiválon, annak mától van lehetősége arra nevezni az ESL oldalán. (Ma este 20:00-tól) A díjmentesen látogatható tornát az Egymillióan a magyar esportért Egyesület rendezi a Digitális Jólét Program támogatásával, március 23-25. között.

Előzmények