Elektronikus sportfesztivált rendeznek itthon a V4 országok részvételével

A tervezetten 1 millió euró összdíjazású versenyre a 4 visegrádi ország esportolói egyéni és klubcsapat szinten, 4 játékban és számos sportágban nevezhetnek. A fesztivál nem csak a profi sportolóknak biztosít részvételi lehetőséget, de figyel a hétköznapi játékosokra is. Januártól már elérhető a rendezvény honlapja, ekkortól regisztrálhatnak majd a játékosok és a nézők az egyébként díjmentesen látogatható tornára. A V4 Future Sports Festival-on bemutatkoznak a hagyományos versenysportok, valamint a jövő sportjai is, de helyet kap egy szakmai konferencia is, ahol a sport és az e-sport kapcsolata mentén beszélgetnek majd a régió szakértői.

Az elektronikus sport nem csupán a jövő ígérete, hanem már most is a szórakoztatóipar, és azon belül a gaming ipar egyik leggyorsabban növekvő területe. Az elektronikus sportokat is kutató Superdata cég előrejelzései szerint az e-sport piac 2017-re világszinten meghaladta az évi 1,5 milliárd dolláros összértéket, egyes versenyek díjazása már átlépte a millió dolláros küszöböt. A díjazás mellett a tornák offline és online nézőszámai is emelkednek: a League of Legends játék világbajnoki döntőjét 2017-ben az előzetes adatok szerint több mint 60 millió néző nézte világszerte, amivel több hagyományos sportágat is maga mögé utasított. A nemzetközi trendekhez hasonlóan Magyarországon is egyre bővül az e-sport ismertsége és népszerűsége.

A legfrissebb hazai kutatás szerint a videojátékok iránt érdeklődő magyarországi közönség 3,6 millió fő, ebből a legaktívabb célcsoport 1,335 millió, 18-35 év közötti férfi. Ugyanebben a célcsoportban, a magyar e-sport társadalom mára 295 ezer főt számlál. Ez a közösség több e-sport játék követőiből és a játékok nézőközönségéből tevődik össze. Az e-sport társadalmi védnöke és egyben a rendezvény arca Cseh László olimpiai ezüst- és bronzérmes, világ- és Európa-bajnok, százszoros magyar bajnok úszó, aki maga is szenvedélyes játékos.

Azóta történt

Előzmények