GameStop: Virágzik a dobozos DLC-k biznisze

Manapság már szinte nincs is olyan játékos a Földön, aki ne hallott volna a különféle formákban terjesztett DLC-kről, azaz a letölthető tartalmakról. Ezeket a bővítményeket általában a kiadók azért készíttetik a programozókkal, hogy a korábban megvásárolt játékaik iránt is fenntartsák vásárlóik érdeklődését. Manapság már a dobozos játékokat forgalmazó üzletek is kezdenek DLC-ket árusítani, melyeket általában egy üres DVD-tokba rejtett aktiváló kód formájában teszik meg.

A GameStop nevű üzletláncban például van külön DLC részleg, ahol a legújabb játékok mellé egyből megvásárolhatják a rajongók a hozzá megjelent bővítményeket is. És a tapasztalatok azt mutatják, hogy nagyon sikeres ez a módszer. Az áruház alkalmazottainak elmondása szerint 2010-ben még csak 2% volt az első napon megjelenő DLC-k aránya, a többit mind a premiert követő 3.-6. hónapban adtak ki. Mostanra a helyzet megfordult, gyakorlatilag a játékok 50%-a úgy jelenik meg, hogy már az első napon van hozzá valamilyen DLC csomag.

És ezeket a vásárlók is szívesebben veszik meg a programmal együtt, mint annak megjelenése után. Például a Mass Effect 3-hoz első nap megjelent "From Ashes" című DLC-t a GameStop vásárlóinak 50%-a vette meg a játékkal együtt. Az áruház vezetői szerint mindez főleg a hozzáértő alkalmazottaknak köszönhető, mert ők jobban el tudják magyarázni a vásárlóknak, hogy mit is vesznek meg tulajdonképpen, mint ahogyan az a hivatalos oldalakon le van írva.

Az üzletág ottani sikerességéhez nagyban hozzájárul az is, hogy a náluk vásárló játékosok pontokat kapnak, melyeket azután beválthatnak más termékekre. Ráadásul a vásárlók is szívesebben veszik készpénzért a DLC-ket, mint hogy bankkártyával fizetve közvetlenül a kiadótól rendelnék meg azokat. A GameStop üzletekben történő digitális vásárlásoknak mintegy 70%-át készpénzzel fizették ki a vásárlók.

Azt is elmondták, hogy a mostanában divatba jövő "Season Pass"-ok iránt is nagy a kereslet, ezek mintegy 50 USD áron kínálják a játékosok számára a később megjelenő DLC csomagok elérését. A GameStop áruház az utolsó negyedévben mintegy 127 millió dollárnyi értékben adott el digitális tartalmakat, ami mintegy 7%-át tette ki a teljes, 1,77 milliárd dolláros forgalmuknak.

Előzmények