John Carmack szerint a next-gen játékok java 30FPS sebességgel fog futni

Idén májusban az id Software vezető programozója, John Carmack fellépett azon teória ellen, miszerint még mindig sokan azon az állásponton vannak, hogy az emberi szem 24 képkockát képes másodpercenként érzékelni, az ettől nagyobb sebességet már nem veszi észre. Ezt Twitteren is közölte, szeretné, ha megszűnne ez a hit. Ennek legjobb bizonyítéka a Peter Jackson által rendezett The Hobbit című film lesz, amit 48Hz sebességgel fognak vetíteni és érezhető lesz a különbség.

Ugyanakkor megemlítette, hogy szerinte a következő generációs konzolokra megjelenő játékok túlnyomó része továbbra is csak 30FPS sebességgel fog futni 60 helyett, mégpedig azért, mert a fejlesztők a sebesség csökkentése mellett fognak voksolni a szebb látvány elérése érdekében. Ezt egyébként sok mai játéknál lehet tapasztalni konzolok esetében.

Tegnapelőtt Twitteren erősítette meg John Carmack a márciusban elmondott véleményét. Egy érdeklődő megemlítette, hogy a következő generációs konzolok hardverkiépítéséről időközben napvilágot látott pletykák szerint azok nagy teljesítményre lesznek képesek. Megkérdezte Johnt, hogy mit gondol ezzel kapcsolatban: továbbra is úgy véli, hogy 30FPS-re lesznek belőve a játékok?

Carmack elmondta, sajnálatos módon szinte garantálni tudja, hogy a következő generációs játékok nagy része továbbra is 30FPS sebességre lesz belőve. A többi játékfejlesztő cég valószínűleg a régi taktikát fogja tovább folytatni a next-gen konzolok megjelenése után is, azaz a sebesség csökkentésével igyekeznek szebb látványt elérni. Viszont az id Software játékaiban olyan technológiai újításokat használnak, melyekkel azok stabil 60FPS teljesítményre képesek a jelenlegi konzolokon is.

A John Carmack által jósolt jövőkép rossz lehet a konzolos játékosok számára (És most mindegy, ki mit gondol róla, ő még mindig az egyik legjobb programozó a világon, így biztosan tudja, mit beszél). Viszont a PC-sek megnyugodhatnak, hiszen amennyiben "Motor" John sejtései beigazolódnak, nem kell majd olyan sűrűn hardvereket cserélniük az újabb játékok megjelenése után sem.

Azóta történt

Előzmények