QuakeCon 2013 - Összefoglaló

Ezen a hétvégén rendezték meg az idei QuakeCon 2013 rendezvényt - ma érnek véget a programok -, ahol az eddig megszokott dolgokon túl akadt pár érdekesség is, most ezeket igyekszem röviden összefoglalni. Az esemény tiszteletére a Valve 25%-os engedménnyel kínálja Steamen a Bethesda, valamint az id Software játékait egészen a QuakeCon végéig.

A QuakeCon 2013 eseményei közül minden bizonnyal John Carmack beszámolóit kíséri a legnagyobb érdeklődés. Az id Software társalapítója idén is megtartotta beszédét, melyben többek között arról beszélt, hogy mennyire hasonlít a két következő-generációs konzol egymáshoz. Szerinte az XBOX One és a PlayStation 4 gyakorlatilag ugyanaz, vagyis nem sok különbség van köztük sebesség tekintetében - bár bevallotta, hogy még nem futtatott rajtuk komolyabb méréseket, de nagyon közel vannak egymáshoz és mindkettő nagyon jó e tekintetben.

A Zenimax Online által fejlesztett The Elder Scrolls Online című MMORPG játékból is tartott a Bethesda egy 20 perces bemutatót - melyet korábban már láthattatok, akkor tévedtem annak forrását illetően, ezért most utólag is bocsánatot kérek mindenkitől. A játék megjelenése jövő tavasszal várható, PC-n már pár hónapja zajlik a tesztelés, míg a következő generációs konzolok közül elsőként a leendő PlayStation 4 tulajdonosok vethetik bele magukat a kalandozásba valamikor év elején.

Legjobban kétségtelenül a DOOM 4-ről szóló új információkat várja a játékostársadalom, hiszen az már jó ideje nyílt titok, hogy javában zajlik annak fejlesztése. Azt is tudja mindenki, hogy gondok akadtak az id Software háza táján, ám arról a készítők eddig nem voltak hajlandók nyilatkozni, hogy pontosan miféle probléma merült fel a színfalak mögött. Az IGN stábja egy interjút készített az id Software és a Bethesda két vezetőjével, ahol Pete Hines stúdiófőnököt és Tim Willits marketingigazgatót faggatták arról, hogy mégis milyen gondok adódtak a programmal kapcsolatban.

- "Nem volt vele semmi probléma," - mondta Tim Willits az IGN munkatársainak. - "Nem arról van szó, hogy rossz lenne a művészi koncepció, vagy gond lenne a programozással. Minden játéknak megvan a maga lelke és szelleme. Pl. amikor a Rage-dzsel játszunk, érezzük annak szellemét. Ennek a játéknak egyelőre még nincs se lelke, se szelleme, se személyisége. Azonosságzavaros és skizofréniás. Nem rendelkezik azzal a szenvedéllyel és lélekkel, melyet megszokhattunk egy id Software által kiadott játéktól. Érezni benne kicsit a DOOM hangulatát, de túl nehezen fogalmazódik meg."

Ugyanakkor az sem biztos még, hogy DOOM 4 lesz az új projekt címe, ugyanis Pete Hines elmondása szerint sem az id Software, sem pedig a Bethesda nem érezte ki eléggé a DOOM hangulatot abból a játékból, amit jelenleg készítenek. Ezért megállapodtak abban, hogy belefognak a következő DOOM-projektbe, amit hivatalosan eddig még soha nem jelentettek be. Pete Hines szerint, amennyiben valóban azt mondták volna, hogy: "Igen, ez a DOOM 4 lesz.", akkor most nem zajlana le ez a beszélgetés.

Viszont abban egyetértettek, hogy a készülő program nem lesz feltétlenül rossz, csak épp jelenleg még nem lehet róla megállapítani, hogy megfelel-e majd a célnak. Készíthetnének belőle egy játékot, melyről később elmondhatnák: "Nem lett ez rossz játék, de nem is olyan jó, mint annak egy Elder Scrolls játéknak lennie kellene." És pont ez vele a probléma: nem lett elég kiváló. A játékosok nem ezt akarják ennyi várakozás után. Olyannak kell lennie, amire mindenki azt mondja, hogy megérte rá várni. Pont emiatt nem beszélnek az id Sotfware következő projektjéről. Nem akarják, hogy az első reakciók után mindenki úgy vélje, miszerint még mindig a '90-es években járunk.

A Quake, DOOM és Rage, valamint az id Software jövőjéről is megkérdezték Tim Willits-et, aki elmondta, hogy egyelőre nem fognak bele egy új franchise kifejlesztésébe. Számukra fontosak a jelenlegi címeik, és bár egyelőre nem tud arról semmit mondani, mihez kezdenek velük, egy biztos: nem fognak róluk megfeledkezni. A Quake folytatása jelenleg is szerepel terveik között, de hogy hol, mikor és milyen formában fog visszatérni, egyelőre nem tudja megmondani.

A Wolfensteint már kiadták a Machine Games számára, akik jelenleg a Wolfenstein: The New Order című játékon dolgoznak. Talán hasonló eset fog történni a Quake-kel is a következő generációs konzolokra, valamint a Rage is ilyetén módon élhet majd tovább. A Rage franchise nem halott, csak épp nem tudják, mihez kezdjenek vele. A fejlesztőket jelenleg teljesen lefoglalja, hogy a DOOM 4 nem éppen zökkenőmentes fejlesztése után ismét elölről kell kezdeniük a munkálatokat a jövőbeli folytatáson.

A Prey 2 is szóba került a QuakeCon 2013-on, a Bethesda elmondta a jelenlévőknek, hogy az Arcane Studios nem érintett annak fejlesztésében, így a korábbi híresztelések, miszerint a Dishonored készítői fognak dolgozni rajta, alaptalanok. A játék késésének egyszerűen minőségbeli okai vannak, ám ehhez az Arcane csapatának semmi köze nincs, ők jelenleg egy új, a Prey 2-től teljesen független projekten dolgoznak. A Prey 2-t a Human Head csapata készíti, az Arcane tagjai tőlük nagyon távol végzik munkájukat. Amint közeledik a megjelenés ideje, be fogják mutatni, hogy mi készül náluk, de hogy nem a Prey 2, arra mérget lehet venni.

És ha már az Arkane Studios-nál tartunk: a QuakeCon 2013 rendezvényen bemutatták a készülő Dishonored DLC-t is, ami Brigmore Witches címmel fog megjelenni augusztus 13-án. A helyszínen egy 20 percnyi prezentáció zajlott, melyet most ti is megtekinthettek alább:

Egyelőre ennyit tudtam így reggelről összeszedni, természetesen még lesznek hírek a QuakeCon 2013-ról, hiszen még a mai napon folytatódik a show egész estig, ha lesz róla érdemleges hír, akkor igyekszem azt még ma bemutatni nektek.

Azóta történt

Előzmények