DOOM 4: Következő generációs hardverekre készül?

Az id Software következő nagy durranása szinte minden kétséget kizáróan a DOOM 4 lesz, melyről már nagyon régóta nem hallottunk friss információkat. A 2009-ben megrendezett QuakeCon rendezvényen azt ígérték a srácok, hogy a következő show már a DOOM 4 jegyében fog eltelni, de ehelyett mindössze a Rage iPhone verzióját demonstrálta John Carmack, a DOOM-ról pedig csak annyit közöltek, hogy egyelőre nincs bemutatható állapotban. Így elmaradt a nagy bejelentés.

A QuakeCon 2012 előtt Carmack elmondta azt is, hogy a DOOM 4 sokkal rövidebb ideig fog készülni, mint a Rage. A játékot 2007-ben jelentették be, majd 2011-ben jelent meg, vagyis négy évig tartott annak fejlesztése. A DOOM 4 munkálatainak elkezdését 2008-ban jelentette be az id Software, vagyis ha Carmack betartja, amit ígért, akkor legkésőbb tavaly meg kellett volna jelennie a DOOM 4-nek, hiszen annak bejelentése óta már bőven eltelt négy év.

Ezt a kis bevezetőt csak azért írtam, hogy tisztában legyenek azok is az előzményekkel, akik esetleg nem követték mostanában figyelemmel az id Software tevékenységét. Igazság szerint két főbb oka lehet annak, hogy ennyit késik a DOOM 4: vagy valami problémájuk akadt a játékkal kapcsolatban, vagy pedig kivárják, míg a konzolgyártók megjelentetik következő generációs gépeiket és arra adják majd ki a programot.

Az id Software egyik programozójának, Brian Harris-nak Twitteren tett bejelentése ez utóbbit teszi valószínűnek. Az úriembert arról faggatták, hogy a DOOM 3 BFG Edition kiadását követően mivel terveznek foglalkozni. Erre ő elmondta, hogy jelenleg újszülött kislányával szeretne egy kicsit lenni, majd amikor visszatér, a "Nagy projekt" új platformokra való átírásában fog segédkezni. A LinkedIn profiljában az szerepel, hogy 2012. januárjáig a DOOM 4 vezető programozója volt, majd átállították a DOOM 3 BFG Edition munkálataira. Most, hogy az megjelent, valószínűleg visszatér az eredeti munkájához.

Habár Brian Harris nem említette meg, hogy a "Nagy projekt" pontosan melyik játékot takarja, mégis szinte biztosra vehetjük, hogy a DOOM 4-ről van szó, hiszen a tavalyi QuakeCon 2012 rendezvényen bejelentették, hogy teljes erővel nekilátnak a játék munkálatainak. Amikor John Carmack-ot a következő generációs fejlesztésekről kérdezték, csak annyit mondott, hogy mivel egy NDA-t írtak alá (Non-disclosure Agreement = Titoktartási megállapodás), így nem nyilatkozhat.

Ez azért érdekes, mert ha tényleg NDA-t írtak alá az id-nél, akkor már valószínűleg birtokukban vannak az új generációs konzolok fejlesztőkészletei. Márpedig ebben az esetben szinte biztos, hogy a DOOM 4-et már PlayStation 4-re és XBOX720-ra fogják elkészíteni. Meg persze PC-re, hacsak nem kötnek exkluzivitási szerződést a konzolgyártókkal, de erre reméljük, hogy nem kerül sor.

A dolog pikantériáját mégis az adja, hogy John Carmack nem volt lenyűgözve az új konzolok képességeit illetően, szerinte a jövő a virtuális valóságé. Éppen ezért nekifogott egy saját virtuális sisak elkészítésének, melyet az alábbi videón mutat be a Gamestop oldal munkatársának. A Kickstarter oldalán már lehet támogatást adni az Oculus Rift nevű VR sisakra, amit elsőként a DOOM 3 BFG Edition támogat, de biztosra vehetjük, hogy a DOOM 4 is kezelni fogja. Lássuk Carmack találmányát:

Mindenesetre addig is, amíg hivatalos bejelentés nem érkezik a fent elhangzottakkal kapcsolatban, mindezek pusztán pletykának minősülnek, amiknek viszont az eddigi ismereteink fényében nagy esélyük van arra, hogy később valóra válnak. Kíváncsian várjuk a fejleményeket, az idei QuakeCon-on remélhetőleg már valóban kiállítják a DOOM 4-et.

Azóta történt

Előzmények