Battlefield 2042 - Kipróbáltuk a nyílt béta tesztet

Véget ért az FPS széria legújabb részének próba hete, amely eléggé megosztotta a játékosokat.

Múlt hónapban kaptuk a bejelentést, hogy a DICE és az Electronic Arts elhalasztották a Battlefield 2042 megjelenését, így azt nem kapjuk meg októberben, hanem csak jövő hónapban érkezik meg az FPS széria legújabb felvonása. Hosszú ideig semmi újdonságot nem kaptunk a projektről, végül bejelentették nekünk a nyílt béta dátumát, végül az elmúlt hétvégén (illetve az előrendelők két extra napot kaptak) kipróbálhattuk a játékot. Miután sikerült a technikai bakikat túlélni (EA Play előfizetőket egy ideig nem engedtek játszani) lehetőségünk volt egy pályán (Orbital) Conquest módban részt venni a harcokban. PC-n és újgenerációs konzolokon 64v64 fős csatákat kaptunk, míg Xbox One-on és PS4-en 32v32 szereplős meccseket tolhattunk. Két utóbbi platform esetében nem csak a játékos szám volt kisebb, hanem a pálya mérete is csökkentett volt (Grafikailag is gyengébbek voltak)

A fejlesztők szerint a játék ezen verziója egy több hónapos változat, így nem prezentálja a végső verziót, azonban akadnak olyanok, akik szerint ez már nem sokat fog változni a premierig, így csalódásként élték meg az elmúlt pár napot. Az egy probléma, hogy a grafikus gondokkal is találkozhattunk (villogó, eltűnő, alacsony felbontású textúrák), de a fix kasztok megváltoztatásának sem örülnek rengetegen. A játékmenet sokkal pörgősebb lett, a TTK (time-to-kill vagyis az az idő, ami ahhoz kell, hogy végezzünk ellenfeleinkkel) túl nagy lett, a járművek furcsán viselkednek, az irányítás nem volt változtatható, a játékos listán nem látszódnak az eredmények (Sajátunk igen), random összeomlások is tapasztalhatóak voltak egyeseknél, mindeközben kevés fegyvert kaptunk, azok módosítására is csak limitáltan van lehetőség. Mindezeken túl azonban ott a másik véglet, hogy roppant hangulatos és élvezhető volt ez a néhány nap, akik a BF3-4 érát jobban kedvelték, mint a sorozat két utóbbi részét, azoknak bizonyára elgondolkodnak a játék megvásárlásán és reménykednek, hogy a béta hibáit, vagy azok egy részét legalább a teljes kiadásra (November 19. - Gold és Ultimate kiadással November 12.) javítják/módosítják.