Új hozzászólás Aktív témák

  • net84

    őstag

    Az elmúlt hetek története "röviden"...
    Anyagi és főleg minőségi megfontolásból úgy döntöttem (illetve a döntéshez kellett egy vérbeli autószerelő és Mágus2 segítsége), hogy hanyagolom a szervizt. Olaj + szűrők cseréje vált aktuálissá, illetve jobb külső féltengely csukló és szilentek állapot felmérése, esetleges cseréje.
    Szép is lett volna, ha ilyen egyszerűen megúszom. :(
    Szétszedés:
    - az alsó motorvédő burkolatból a csavarok fele és a műanyag egy része is hiányzott. A hiányzó műanyag helyen egy lemez volt felcsavarozva. Erről eddig senki nem szólt. Amikor én utoljára láttam a burkolatot levéve, még egyben volt.
    - jobb külső csukló csere érett lett, kicsivel több mint fél nap alatt orvosoltuk is a dolgot.
    - jobb első lengőkar hátsó szilentjét emlegette a szerviz mindvégig. Még szerencse, hogy tüzetesen átnéztük, mert az első volt szarrá menve. A gumi rész már sok darabból állt.
    - az üzemanyag szűrő nem mostanában volt cserélve (ezen nem is lepődtem meg), a pollenszűrő is okádék volt, olajleeresztő csavart sosem cseréltek, látszott is rajt. Csöpögött az olaj. Sajnos az új csavarral is, így erre további javítás vált előirányzottá.
    Eddig komoly idegbaj nélkül megúsztuk. Az első próbaút alatt viszont kiderült, hogy a nem is olyan régen jelentkező újabb kopogás máshonnan jött. Még mindig megvolt. Tehát a bal oldalon is kuka valami. Végül ott is megúsztam a külső csukló cseréjével.
    Az agyrém most hétvégén következett be, amikor is az olaj csöpögést próbáltuk megszüntetni a csavarnál. Kiderült a turpisság. Az olajleeresztő furatból kiszabták a menet 2/3-át (a menet darabkái meglettek). Hőálló szilikonnal (kifejezetten ide, olajos részekhez tervezett) ideiglenesen tömítve lett a csavar. A csöpögés itt megszűnt. Gyártás alatt van egy új, "speciális" csavar és ahhoz az alsó dekni is kap új menetet. A kicsöpögött olaj mennyisége viszont többnek tűnt. Az oka a képen.
    Illetve ezen a képen jobban látszik, hogy a blokk is olajos. Azt vagy a turbó terítette be vagy a hengerfej alsó tömítése is megpihent. Ezt még ki kell nyomozni, de tegnap sokat őszültem...
    Illetve a turbó gumicsöveinek az illesztése is szép olajos. Azokat még el kell mosogatni és reménykedek, hogy nem dől az olaj a felújított turbón keresztül.

    Most már tudom, hol dolgoznak a pékek...
    - csavarok hiányoznak (pl. az első lökhárítót jobb oldalon szinte egy csavar sem tartja, az alsó takaróba 5db fog, kb. ugyanennyi még hiányzik), meg vannak szabva (pl. olajreesztő), a fejük szét van nyírva (üzemanyag szűrő tartályon 3db)
    - a jobb oldali "kerékagy" csavar úgy meg volt húzva, hogy a nagy kulcson ugrálni kellett, hogy meglazuljon
    Lehet, hogy csak én vagyok túl igényes, de szeretem, ha valami megközelíti javítás után is az eredeti állapotot és nem csak úgy van összebaszva. Arról már volt szó, hogy itt-ott kicsit olajos a motor, de ekkor kakát nem emlegettek. Ezekből a nyomokból már érthető, hova lesz 10-15k km alatt az-az 1 liter olaj. Nagy részét nem megeszi, hanem kiköpi.

    Read only...

Új hozzászólás Aktív témák