-
GAMEPOD.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
abrtom87
tag
válasz yodamester10 #210998 üzenetére
Köszi! Szerintem is az iV lesz a befutó a végén.
-
TrollBalint
addikt
Sikerült, köszi. Nem pont így, de meglett
Hiába engedtem le teljesen, vagy emeltem fel és tartottam nyomva 10 mp-ig is, nem tanultam meg. Ezt eljátszottam 2-3x is. De mikor úgy csináltam, hogy felengedtem teljesen (vagy le) és utána elengedtem a gombot, majd megnyomtam újra (szerintem akkor is 10 mp-ig) akkor megtanulta.https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
Qru
MODERÁTOR
-
kuntics
aktív tag
Sziasztok!
Röviden:
Egy ilyen golf 6 1.4tsi dsg-vel mennyire lehet felülni arra a bizonyos szopórollerre?
Hosszabban:
Évek óta tervben van az autócsere, csak költözés, lakásvásárlás stb miatt tolódik folyamatosan. Annyira, hogy 1 éve már nincs is mit hajtani (és amúgy elég jól el is vagyok nélküle) Meg ugye az is hátráltat, hogy nagy erőkkel keresem a szent grált, a sokmindenre jó, olcsó és kevés hibát rejtő autót. Évi 10k alatt menne( nagyobb részt hoszabb távon), leginkabb egyedül használnám, szabad ég alatt tartva. Már ott tartok, hogy dízeleket is nézek, pedig eddig kerültem őket rendesen. Racionális megoldásokat viszont egyre inkább elengedem. Kellene a tartalék erő, sima szívóból viszont nem találok normálisat. Astra h,focus stb tucatautók helyett vmi kicsit izgalmasabb kellene. (Bár a j astra már nem olyan csúnya) 6 golf meg is tetszett, ahogy a példa is mutatja.
-
tibbike01
őstag
Azt tudja valaki, hogy ilyen digitális szervízfüzetet hogyan lehet előcsalni mobilon? Egyre több usernél látom.
[ Szerkesztve ]
-
grizlisandor
addikt
válasz kuntics #211010 üzenetére
Az autó szép és ezzel a 122 lovas 1.4 TSI motorral vehető is lenne, félrerakva a pénzmag az esetleges vezérműlánccserére felkészülve.
Nem ajánlott váltó ez a száraz DSG-vel így sokadik tulajdonosként bele lehet nézni egy csúnya felújításba.Milyen autót vegyek topikban tudnak segíteni.
-
Asbee
veterán
válasz grizlisandor #211016 üzenetére
Amúgy mi az a csúnya felújítás ami gyakran szinte tényként van kezelve a száraz kuplungosnál? Egy kuplungozásra előbb lehet számítani azt csá. Azért az nem egy rettenetes összeg és munka. Persze előélet sokat számít.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Asbee #211017 üzenetére
A kuplungozács csak 1 dolog, mivel a mechatronika zárt egység és olajjal feltöltve érkezik, nem lehet javítani, csak egyben cserélni az egészet. Mivel nem lehet benne olajat cserélni, sokkal hamarabb megadja madát. A kuplung ritkán szokta ezekben megélni a 200 000 kilométert, szóval nem egy kicsit hamarabb, hanem akár többször is. Annak, aki dombon lakik esetlog dombra rendszeresen tolat, egyáltalán nem ajánlom a száraz DSG-s változatot.
Teljes áron 750 euró egy kuplung készlet, csak az anyag ebbe a váltóba....
[ Szerkesztve ]
-
tibbike01
őstag
válasz Asbee #211017 üzenetére
Ez nekem is kérdés. Próbálok egy ideje infót gyűjteni, de csak az olajos DSG-re meg a manual váltóra jön velem szembe panaszkodás fb csoportokban. Valószínűleg azért, mert a legtöbb felhasználó ezt a konfigot választja. Száraz DSG-re konkrétan még nem találtam negatív véleményt vagy felújítással kapcsolatos panaszkodást.
Az viszont tény és való, hogy az olajos egy jobb konstrukció.Másik kedvenc kérdésem, hogy a száraz DSG-be kell-e olajat cserélni. Gyártó szerint nem, de mégis vannak olyan cikkek fórumok, ahol azt írják, hogy 100ezer kmként illene.
[ Szerkesztve ]
-
Asbee
veterán
-
grizlisandor
addikt
válasz Asbee #211017 üzenetére
Újként vegye meg az ember, de használtként még az olajosnál is bele lehet futni csúnya költségekbe; én meg nem tudom jó szívvel ajánlani használtként a száraz DSG-t.
Lehet ez egy rossz beidegződés a környékbeli szerelőktől is mikor érdeklődtem a témában, még az olajos DSG-re is, hogy csak olyat, amibe cserélgetve volt az olaj, száraz DSG-t inkább ne vedd meg.Mágus2 meg is indokolta.
-
HUTCHDB
nagyúr
Üdv!
Tud valaki Budapesten (vagy környékén) ajánlani olyan szerelőt, vagy szervizt, aki kifejezetten ablakemelő szerkezet cserével foglalkozik?
Fiam Polóját utolérte a tipikus betegség, "leszakadt" a motorossan vezérelhető ablaküveg a vezető oldalon..." Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz tibbike01 #211024 üzenetére
Két olajtötlet van benne, egy a sebváltó részben, ez pont olyna, mint a manuálisokban, azokban is élettartam olaj van, amit én ajánlok 10 évente vagy legalább 150 000km megtétele után a gyári olajjal lecserélni.
A mechatronikai részét nem lehet bontani, egybe van olvasztva, gyárilag olajjal feltöltve, ebben is fárad az olaj, de amíg vált, addig mehet, utána meg egyben cserélik az egészet.
Ezért drágább fenntartani a száraz kuplungos DSG-t.
Az olajosban cseréled a töltetet, ami közös a váltó és a mechatronikai részben. Ha elkoszolódik, kicseréled. A szűrőt is cseréled az olajjal.
A száraz kuplungos DSG-ben a kuplung kopadék nem szennyezi az olajat, de nem is hűti semmi, kicsit megnyaggatod, mindjárt megcsúszik, onnantól meg rángat, bólogat, csak a gond van vele.
[ Szerkesztve ]
-
tibbike01
őstag
válasz Mágus2 #211026 üzenetére
Értem köszi! Ezt jó tudni!
"Ezért drágább fenntartani a száraz kuplungos DSG-t".
Bár ez a mondtad hibás, mert fenntartani 0 forint a száraz kupungos DSG-t, míg az olajosat kb 200ezer-ft 60ezer kmenként. 240ezer km korára simán ráköltesz 800ezer ftot az olajosra, kb pont annyit, mint egy felújítás a száraz DSG-n.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz tibbike01 #211027 üzenetére
Nem így látom. Amíg az olajos DSG-t nem kell sajnálni, addig a szárazzal meg kellene tanulni élni, hogy tovább bírja. Ez az, amivel nem számoltál. Tehát, simán beugorhat 100 000km alatt két felújítás is, ha a júzert nem érdekli, hogy csúszik a kuplung, miközben emelkedőn próbál betolatni párhuzamosan és nem igyekszik minél hamarabb megoldani a manővert.
-
tibbike01
őstag
válasz Mágus2 #211028 üzenetére
Persze. Igaz, bár elviekben ugye azért rakják csak 250nmig a szárazt, mert ott nem kaphat akkora terhelést, hogy kinyírja. Az olajos is megkotlik ha emelkedőn tolatnak, vontatnak vele sokat, persze lehet, hogy tovább bírja még így is. De az olajos is függ a júzertől. Ne érts félre, jobb az olajos ez tény és való, csak nem gondolnám ördögtől valónak a száraz kupungos DSG-t sem, pláne, hogy nem hallani róla rosszat (legalábbis konkrét felhasználótól még nem hallottam).
[ Szerkesztve ]
-
grizlisandor
addikt
válasz HUTCHDB #211025 üzenetére
Topikban volt rá ajánlás, szerintem ők BP-n találhatóak, persze ez a weboldalukról nem derül ki.
(#211027) tibbike01:
Ez se ilyen fekete fehér.
Múltkor beszélgettem egy sráccal a szerelőnél, DSG-s PDTDI Passatja van B6 talán, 300 ezer kilométer + futott, ebből a felét ő tette bele. Kérdeztem, hogy olajcsere? Ő nem cserél benne, mert már minek, majd lő bele egy bontott váltót és mehet tovább, ha megkotlik.
DSG olaj van Meyle ~40k, gyári ~80k, gyors két link. Kell egy diag, mert a x hőmérsékleten kell szintet ellenőrizni a váltóban, meg egy adaptáció se árt. Nyomás alatti átmosós drágább a technológia miatt.Lásd tartósságban a KIA DCT váltót, tavasszal nézegetted őket.
-
tibbike01
őstag
válasz grizlisandor #211033 üzenetére
Kia DCT igen, hasonló szerkezet, mint a száraz kuplungos DSG, de nem teljesen koppra ugyanaz, csak az el az. Szerintem nem érdemes teljesen egy lapon említeni őket.
[ Szerkesztve ]
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz grizlisandor #211033 üzenetére
Egy ajánlást olvastam, de az a cég elérhetetlen, legalábbis az oldalukon megadott telefonszámok egyike sem él. (bowden szerviz)" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
kuntics
aktív tag
válasz grizlisandor #211016 üzenetére
Köszi a választ. Linkelt oldalt nézegettem, meg kerestem is infót 1.4 tsi dsg-vel kapcsolatban, gondoltam márkaspecifikus csoportban több esélyem van Dsg-t el is engedtem szépen lassan. Szépek élőben ezek a golf 6-ok, néztem kombiban is. Évente párszor ki is használnám a nagyobb csomagteret. Legalább már szűkül a kör a leendő kocsit illetően. Rá is fekszek a golf 6 kombi vs ferdehátú, 1.4tsi vs 1.6 szívó kérdésre.
-
grizlisandor
addikt
válasz kuntics #211037 üzenetére
1.6 tulajként azt mondom 1.4 tsi, mivel írtad, hogy főleg hosszabb távokat fogsz menni vele. Csak hagyj pénzt az esetleges vezérléscserére, vagy olyan autót kell venni, amibe bizonyítottan beépítették a legfrissebb cikkszámos gyári vezérléskészletet, vagy 2012 utáni autót kell venni, ami az előbb említett vezérléssel jött ki gyárilag. Amúgy VCDS-sel lehet ellenőrizni, hogy mennyit feszít a vezérlésen.
-
kuntics
aktív tag
Ismét köszi mindenkinek!
A 102 lovas 1.6 mpi-re gondoltam, az már más kérdés, hogy mit sikerült írnom ez van, ha egyszerre írok meg olvasok kommenteket.
De ha már grizlisandor 1.6 tulajként is jobbnak véli az én felhasználásomra az 1.4 tsi-t, akkor azzal a motorral nézelődök.
-
veterán
válasz focvis #210960 üzenetére
Tegnap elkészült a Golf, ma mentem érte. Vízpumpa + termosztát (INA), kiegyenlítő tartály (gyári), hűtőfolyadék (G12 Evo, gyári), fékfolyadék cserélve. Anyag 144 e., munka 35 e., szumma 180 ezer Ft.
A G13 szilikát zsákját kivettem tanulmányozásra, elég erős anyagból készült, nem is értem, hogy tud kiszakadni bizonyos esetekben.
-
veterán
válasz ArthurShelby #211045 üzenetére
Igen, de csak ollónak tűnik, valójában reteszelhető csipesz; kölcsön kaptam. [kép]
FONTOS: Nem fogják emberben használni! (Más célra van.)
[ Szerkesztve ]
-
grizlisandor
addikt
válasz kuntics #211042 üzenetére
Nekem Alteám van, ami a Golf 6-hoz képest 100 kg nehezebb, és az 1.6 szívó motort 8.6 litert eszik 100 kilométeren. A nagyátlag 8.3, 1.4TSI 7.6-al megelégszik, de ez ennél még kevesebb, mert nem tudtam kizárni az XL kivitelt.
Cserébe jobban megy, mondjuk bonyolultabb technika, de hát nincs ingyen ebéd.
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Óra topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- DIGI Mobil
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- További aktív témák...