-
GAMEPOD.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Acheron
őstag
Sziasztok!
Régóta keresek már autót, és attól tartok, el is tart még egy darabig, míg az ideálisat megtalálom. Nemrég képbe kerültek az Audik is, mint a család minden tagjának tetsző típus, ehhez kapcsolódóan lenne kérdésem.
Sok hozzászólást elolvastam a motorokról, benzinesből a 2 literes vagy nagyobb motorok jöhetnek szóba, dízelből pedig a 2.7 vagy 3.0 motorok. Bár az aktuális trendek szerint a dízel iránti kereslet csökkenést mutat, és mivel én legalább 3 - 5 évre keresek autót, ez külön rizikófaktor az értéktartásban, nekem mégis tetszik a dízel karakterisztikája, nem zárom ki őket.
Mindenképp automatában gondolkodom, ha jól értem, itt három lehetőség van: S-tronic, ami gyakorlatilag DSG, a Multitronic, ami fokozatmentes és a hagyományos Tiptronic. A fentiek közül jelen tudásom szerint csak az utóbbival választanék a kínálatból, ami "némiképp" szűkíti a lehetőségeket.
Évjáratban 2010 vagy kicsivel utána, ami szóba jöhet.
Amibe beleütköztem:
Amennyire láttam, a benzines motorok leginkább az S-tronic váltóval vannak párosítva.
A 2 liter feletti benzin motorokról nagyon kevés a fellelhető infó
A4 -ben igen ritka a 3.0 (dízel) motor, legalábbis én keveset találtam a jelenleg hirdetettek között.
Az elérhetőnek tűnő A5 -ök Multitronic váltóval vannak szerelve, erről sok jót nem olvastam.Az A6 -ok szépek és tetszenek, viszonylag gyakori a 3.0 TDI - Tiptronic párosítás, de kicsit nagynak tűnnek (leginkább egyedül járok, évi 15 - 18e km -t, főleg országút és pálya, napi 60km) Lehetőleg szedánt keresnék,most nincs szükségem nagy puttonyra (az A4 Avant még talán belefér, formás kombiként is)
Cirka 4m -t szánok a vásárlásra (+ megelőző állapotfelmérés + átírás), természetesen emellett marad még a szükséges szervizekre, de azt nem bánom, ha nem kell azonnal még legalább fél misit rálocsolni.A fő kérdés:
Reális elvárás ilyen kerettel 2010 évjárattól 200k alatti futású A4, A5 vagy A6 -t találni, ami lehetőleg felszereltségben sem fapad, vagy ideje felébredni? Feleslegesen nem akarom belelovalni magam olyanba, ami nem találkozik a lehetőségekkel, a lepukkant példányokat szintén kerülném.A szívem szerint a három közül az A6 -ot nézném a kényelem miatt, de reálisan alighanem egy A4 is elég (btw, a belső mérete mekkora egy 2010 évjáratú A4 -nek egy első generációs S60 -hoz képest (olyanom volt sokáig)
-
válasz Acheron #140002 üzenetére
Szia!
A rövid válasz h igen. A legtöbb ilyen Merkel-országból jön, ott meg évente 30-50k kmt caccarászva mennek a sok pályázással. Itthoni példányt nem is néznék ha én lennék vásárlás közepin.
A többit elég jól összeszedted.https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Kiskokó
veterán
válasz Acheron #140002 üzenetére
Röviden tömören mert megyek el.
A6-ot keress Quattro , tiptronicot.
Picit nagy de egyáltalán nem vészes! Parkradar van úgyis körbe stb.
4 milláért nagyjából 2008-2010 körül ki is tudsz fogni nem csak roncsot. De meg kell nézni azért, drágán is lehet szart venni.
Viszonyításként az enyém 2006 -3.0TDI ABT és kb gyári TV-n kívül full. 280ezer Km valóban karbantartott, megkímélt autó.
Amennyiért én eladnám az 3.5M körül van de ha papírformát nézzük kb 3-3.2M a reális ár. De 2006-os van már 2,2M tól is.. (bár mostanság mintha menne fel minden használtautó ára)Keress rá hozzászólásaimra, sokszor írtam én is ás Bitpork is 3.0 TDI motorról.
[ Szerkesztve ]
| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
bartucz911
tag
Sziasztok
Seat Arosa 1998 1.7 SDI-vel kapcsolatban lenne egy kis segítségre szükségem. Legutóbb is nagyon sokat tudtatok segíteni a probléma meg is oldódott. Most viszont egy kisebb jött. A műszerfalon ég a sárga biztonságiöv bekapcsolására figyelmeztető jelző. Pedig be van kapcsolva az öv. Ennek hol van szenzora, vagy mi lehet a gondja? Esetlegesen légzsák ellenőrző is egyben? Nem tulajdonítok neki nagy jelentőséget csak idegesítő.A segítségeteket előre is köszönöm.
-
intelMMX
senior tag
Mai nap erőt vettem magamon meló után és nekiálltam a hátsó ajtóborítások kárpitjának.
(Nem azt mondom, hogy húzós dolog...de azért nettó tömény szívás )
A képen a bal oldalin a ragasztómaradványok még úgy istenes dolgok. Pepecs munka az is, de az nem szivat.
Nem úgy, mint azt a pokol legmélyebb bugyraiból származó, (anno rendszerváltás körül még szivacs állagú) anyag, ami mostanra elmállott és mindenhez odaragadó gigapasztává változott, amit kb lehetetlen a kezünkről (és persze onnan, ahonnan el akarjuk távolítani)...eltávolítani...és ebből van nekem 4.Eredeti terveim szerint az eredeti lett volna letisztítva és került volna vissza...kiderült, hogy a helyzet nem olyan rossz mint gondoltam elsőre, hanem sokkal rosszabb. Anyagmintának esetleg még jó, másra nem.
-
Acheron
őstag
válasz MunezXBK #140004 üzenetére
S60 -am volt csak, ahhoz tudok leginkább viszonyítani. Ha jól tippelem, az A4 ugyanez a kategória. Az A6 viszont még inkább adja a "vas van körülöttem" érzést, és ha jól tudom, a méret mellett a felhasznált anyagokban is többet ad az A4 -nél. Mindemellett ahogy írtam, nekem az A4 méret is elég lehet, 99% -ban egy személy jár vele, az hogy hátra is üljön felnőtt, csak igen ritkán fordul elő. Elöl viszont cél a lehető legnagyobb kényelem. Még versenyben van pár típus, de az egyik befutó nálam az Audi - meglátom melyikből találok leghamarabb jó állapotú, jó árú példányt.
(#140005) bitpork: Igen, én is így tudom, ezért is gondolom, hogy ritka a 200 ezer alatti (a kilométer állásoknak már rég nem hiszek). 7 - 8 évesen már simán benne lehet 2 - 300 ezer (vagy több) bármelyikben, főleg, ha dízel.
Eredetileg csak hazaikat néztem, de a kínálatot átnézve úgy látom, hogy a legtöbb autó akár régebben, akár mostanában, de külföldről behozott (a keresési feltételeim szerinti 71 autóból 5 -nél adták meg, hogy Magyarországi.) Így lehet, hogy ismét Németországból kell hozatnom (ismeretség van, aki behozza). De ez csak akkor, ha itthon végképp nem találok megfelelőt (kint nem tudom, hogyan tudnám vásárlás előtt részletesen ellenőriztetni)
(#140006) Kiskokó: Sokat el is olvastam ezekből, nagyon hasznos volt! Ezért hajlok a 3.0 TDI felé, ahogy látom, a szokásos dízel nyűgökön kívül igazán talán csak a vezérlés lehet grízes az esetleges nyúlás és váltó felőli megoldás miatt - ha itthon venném ezért is viszem el mindenképp állapotfelmérésre vásárlás előtt. (inkább rászánom előre ennek az árát, mintsem hogy benyaljak egy instant vezérléscserét vétel után.) Normál esetben mennyi kilométerenként illik cserélni a láncot egy ilyen motoron?
Évjáratnál a párom ragaszkodik a 2010 vagy utánihoz. Tudom, hogy nem ennek kell mérvadónak lenni, mint ahogy nem is feltétlenül a kilométernek, de azért kell a közös megegyezés, együtt vesszük a vasat, még ha én is fogom leginkább használni Azt viszont látom, hogy ilyen kornál már határeset az az ársáv, amit nézek - ez is indukálta a kérdésem.
Pont a hozzászólásaitokban olvastam többször, hogy a fiatalabb, újabb 3.0 TDI motorok már nem olyan megbízhatóak, mint a régebbiek. Igaz ez a fenti 2010 körüli évjáratokra is? -
M@nH.
aktív tag
A mai nap rászántam magam, hogy a még anno felfedezett furcsa vezetékkötegeknek utánajárok, hogy mik is azok a szemmel láthatóan nem gyári vezetékek, illetve elcsípett vak vezetékek. Végül ennyi kacatot sikerült kidobálni az autóból
Valami Ericsson gsm modem féleség antennákkal, meg több egységgel összekötött hangszórós mikrofonos infraledes csodakütyük összesége, amik szépen a gyári kötegre voltak ráforrasztgatva Még egy Westel900-as sim kárta is volt benne.
Ez vajon milyen célt szolgálhatott? Valami helymeghatározós cucc lehetett? Vagy más? -
Kiskokó
veterán
válasz Acheron #140010 üzenetére
Amik már megint egy fokkal szarabbak azok a 4G A6-ban a 245-Le 2011 év végétől.
Ami nekem van BMK motorkódú, az újabbaknak elvileg nincs már meg pár korabeli típus hibája bár pont 2010 ben volt egy 4betűs motorkódú széria amit Győrben gyártottak és gyári hibás a blokk.| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
Hajas Mao
tag
Sziasztok!
Golf 3-as autómban a jobb oldali csipogó és hangszóró nem szól, csak bal oldalon. Hangszórót áttéve bal oldalon szól. Rádiót kiszedve iso csatlakozók be voltak dugva... Gyári rádió, isophen hangszóró. (tudom nem túl komoly de csak rádió megy róla...) Valakinek valami ötlet?
Előre is köszönöm!
-
válasz t72killer #139997 üzenetére
Közben váltó témában találtam választ, a touareg-fórumon nagyon kedvenc az újabb Aisin váltó. Persze még így is kell pár indok, hogy miért a ~6-8kEUR-val drágább, fiatalabb példányok között nézelődjek, de egy indoknak jó
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
simonjoe
senior tag
Jó reggelt!
Némi olaj és "csakakasztrol" témához, érdekes kísérlet, az eredmény viszont meglepő:
https://www.youtube.com/watch?v=LXpl9sE4iYY
https://www.youtube.com/watch?v=ua5sKYdl4hoJoe
-
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz bartucz911 #140008 üzenetére
Tegyél be egy képet a pilácsról. Szerintem a lufi lesz.
-
válasz bitpork #140021 üzenetére
Gondolom van különbség a 3t teherrel és a 2 kósza pillangóval történő indulás között. Persze, ez csak hangyaköpésnyi üzemanyag-megtakarítás, ha az ember hosszú utakra megy és viszonylag ritkán indul. Másik, hogy a 6osban tudtommal viszonylag gyakran kell váltóolajat cserélni, a 8as meg "maintenance-free".
Bár ez nem tudom, mennyire előny, ott a szuper "maintenance-free" vezérműlánc is, ami szuper, csak ha cserélni kell, annyiból 5 szíjcsere is kijönne, amilyen hülye helyre rakták.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
gzbotii
veterán
Sziasztok.
Tudna valaki linkelni egy leírást, hogy hogyan tudom kicserélni az irányjelző reléjét?
És az sem ártana, valaki meg tudna mondani, hogy milyen kell bele és hol tudok venni ilyet BP-n akar.Golf 4
[ Szerkesztve ]
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
veterán
válasz t72killer #140023 üzenetére
A "maintenance-free"-nek nem szabad hinni váltónál sem, azért van kitalálva, hogy aztán komplett cseréld 500+-ért a belét. Mivel a 2. automatát nyúzom - kényszerből, ezt dobta a gép - elég sokat olvastam a témában és az jött le, hogy tessék 60 ezrenként olajat cserélni benne, akkor vélhetően nem szopat meg orvul.
-
válasz t72killer #140023 üzenetére
Ha elhiszed h gondozásmentes egy automata, akkor sokba fog neked kerülni a kocsi váltás
A manuálisra mennyit is lehet költeni? (DMFW, rudazat, olaj, stb - akkor ne vicceljünk már hogy egy automatához nem kell nyúlni)https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
-
brumi1024
veterán
válasz bitpork #140021 üzenetére
"Nem mellesleg a 8 fokozatnak az ég egy adta világon semmi értelme- azért kelljen h a kocsi 2-3 ból induljon?"
Mármint azon kívül, hogy kevesebbet fogyaszt az autó, 150-nél még mindig 2k alatt van a fordulatszám (nincs motorhang) és a 220 simán utazótempó, mert épp akkor lépi át a 3k-t a fordulatszámmérő? Nem indul 3-asból, ezt még az SQ7 sem tette, pedig ott 1000-től elérhető 900 Nm. Szvsz egy jobb 8 sebességes automata (ZF 8HPxx, Aisin) komfortra bőven túllépi az egyszerűbb (!= Porsche PDK, de ez is ZF) DSG-ket.
[ Szerkesztve ]
-
válasz brumi1024 #140034 üzenetére
A régebbi és az új touaregek fogyasztása között néztem a fogyasztást spritmonitoron, mintha közel ~1L előnye lenne a 2012 utáni (Aisin-váltós) modelleknek. Kérdés persze, mennyibe fáj egy komplett csere, ha megadja magát a "maintenance-free" csoda?
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
válasz brumi1024 #140036 üzenetére
Ahogy az ebay-es árakat nézem, olyan óriási különbség nincs a komplett váltóárak között, a 6-sebességes cseréjéért is elkérnek 2kEUR-t, és egy alapból 8-9éves kocsinak gondolom nagyobb esélye van arra, hogy cserére szoruljon, mint egy 5évesnek.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
gzbotii
veterán
válasz K Norbi #140033 üzenetére
Köszi szépen.
Nem, az autós topicban írtam, hogy index nem működik (ha próbálok indexelni, fura kerregő hangot ad ki a relé), elakadásjelző viszont igen hibátlanul teszi a dolgát.
Videókban is láttam olyat, hogy az index túl gyorsan villog, az elakadasjelzo viszont hibátlan volt.When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
veterán
válasz t72killer #140037 üzenetére
Magyarországon 500 ezerrel nyugodtan lehet számolni. Első körben cserélik majd a szeleptömböt 200-250-ért, aztán egyből kiderül, hogy megégtek a szalagok és a tárcsák is, az még 300 ezer lesz. Amit olvastam, hallottam itt-ott abból az jött le, hogy "sose" ússza meg az ember a szeleptömb cseréjével, mindig jön a második fejezet.
Viszont ha becsülettel karbantartották = cserélték benne az olajat, akkor nagyon tartós a klasszikus automata.BTW: Valaki tudja, hogy VW-be az olajos 6 gangos DSG-t ki gyártja, az is ZF?
[ Szerkesztve ]
-
válasz focvis #140040 üzenetére
Mondjuk amire ráfogja a gyártó, hogy "nem kell benne olajat cserélni" (esetleg jól meg is oldja, hogy ne lehessen - nem tudom, lehet-e pátyolgatni az Aisin váltót), akkor minek is cserélne a szervizes, akihez a félanalfabéta tulaj beviszi a kocsit, mert kigyulladt a "vigyél szervizbe, mert itt az 50e km" lámpa
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
veterán
válasz brumi1024 #140042 üzenetére
Köszi!
@t72: az előző autómban (Saab 9-3 TTID, 2008) Aisin 6 gangos volt, amikor megvettem @190 k km, egyből cseréltük a váltóban az olajtöltet felét - mert szétszedés nélkül csak úgy tudod - elég fekete olaj jött le belőle, viszont szépen váltott, vélhetően nem az eredeti gyári olaj volt benne. Remélem, hogy a jóérzésű szerelők felhívják erre az ignorant tulajok figyelmét.
(Most DSG van a Golfban, ha már automata, akkor én a klasszikusra szavazok, lustább, de selymesebb.)
[ Szerkesztve ]
-
válasz focvis #140043 üzenetére
"Remélem, hogy a jóérzésű szerelők felhívják erre az ignorant tulajok figyelmét." - jó kérdés, vételnél mindenesetre nézem ezt is a szervizkönyvben. Ha nem 400e km-t hazudnak le 100e-nek, akkor még nincs veszve minden. Közben néztem erre is árakat: full takarítás+olajcsere megvan 500EUR-ból, ha az eladó lesz@rta, akkor ez lesz az alkualap.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
M@nH.
aktív tag
válasz diablo1984 #140019 üzenetére
Több mint valószínű De érdekes mert még a motortérbe is volt egy szirénája, plusz a motorháztető mikrokapcsolójára is rá volt gányolva egy szál vezeték. Lehet valamilyen feltörés elleni cucc, ami akár sms-t is küld ha valami történik. Bár ezt csak abból gyanítom, hogy megpróbáltam rákeresni a típusszámokra, igaz alig alig található valami.
-
-
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz bartucz911 #140039 üzenetére
Légzsák lámpa, nem az öv csatra figyelmeztet.