Új hozzászólás Aktív témák

  • imyourfriend

    őstag

    Octavia Adok-Veszek csoportból J.Sándor leírása, párszor volt már szó DSG-ről:

    Első körben nézzük meg a váltók típusait és röviden a legfontosabb jellemzőiket és az előforduló problémákat.-
    𝐃𝐐𝟐𝟎𝟎 𝐃𝐒𝐆 7 sebességes DSG kettős száraz tengelykapcsolóval. Ezeknek a sebességváltóknak köztudottan sok problémája van, különösen az elődjéhez, a DQ250-hez képest.A DQ200 (0AM) DSG sebességváltó a DQ250 (02E) továbbfejlesztése . A DQ200 fejlesztése során a VAG fő prioritása az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás csökkentése volt. Kifejezetten 250 Nm motornyomatékkal rendelkező járművekhez tervezték, mint például a Polo, a Golf, a Passat és a Touran. A DQ200 (0AM) volt az első 7 sebességes DSG sebességváltó, amely száraz, kettős tengelykapcsolóval volt felszerelve és elöl keresztirányban építették.-
    𝐃𝐐𝟐𝟓𝟎 𝐃𝐒𝐆 (𝟎𝟐𝐄 / 𝟎𝐃𝟗)Az első DSG sebességváltót, a DQ250 (02E) az első sorozatgyártású váltó, melyet a Golf Mk4 R32 2003-as bevezetésekor mutattak be. A tervezés során a VAG a kézi és az automata sebességváltó előnyeit egy teljesen új sebességváltó-generációba ötvözte. : a közvetlen sebességváltó (DSG). Kifejezetten VAG járművekhez tervezték, amelyek motornyomatéka legfeljebb 350-380 Nm, mint a Golf sportosabb változatai (GTI és R modellek).-
    𝐃𝐐𝟑𝟖𝟎 / 𝐃𝐐𝟑𝟖𝟏 𝐃𝐒𝐆 A DQ380 (0DE) DSG-t 2015-ben vezették be a kínai piacra, mint a DQ500 kisebb változatát . A 0Q azonosítójú DQ500 megalapozta az új sebességváltó modell kialakítását és működését. A DQ380-at kifejezetten olyan első kerekű meghajtású autókhoz tervezték, amelyek motornyomatéka legfeljebb 420 Nm, mint a Golf 7 GTI és a VW Magotan/Passat.Az üzemanyag-fogyasztás és a CO2 -kibocsátás folyamatos csökkentésének célja szükségessé tette a VAG számára, hogy ennek az erőátvitelnek hatékonyabb változatot dolgozon ki az európai piac számára. Ennek eredményeként 2017-ben bemutatták a DQ381 (0GC) sebességváltót. Olyan elülső és összkerék-meghajtású autókhoz tervezték, amelyek motornyomatéka legfeljebb 420 Nm, például az Arteon, a Golf 7.5R és az Audi S3 facelift.-
    𝐃𝐐𝟓𝟎𝟎 𝐃𝐒𝐆A DQ500 (0BT) sebességváltót a VAG a DQ200 és DQ250 sebességváltók tapasztalatai alapján alkotta. A DQ500 kettős kuplungos technológiát tesz lehetővé nagyobb járművek számára, nagy teljesítményű motorokhoz, akár 600 Nm-ig.A DQ500 (0BT) első debütálása a Transporter (T5) 2009-es modellel jött. Ezt követően a 0BH azonosítójú DQ500-at a 2011-es Tiguan modellben mutatták be.Ezenkívül a DQ500-at (0DL) olyan sportmodellekben használják, mint az Audi RS3 / TT RS.-
    𝐃𝐋𝟓𝟎𝟏 𝐃𝐒𝐆 / 𝐒-𝐓𝐑𝐎𝐍𝐈𝐂 (𝟎𝐁𝟓) A 6 fokozatú DQ250 DSG / S-tronic sikere után az Audi A3 és TT modelleken az Audi AG úgy döntött, hogy a Q5 piacra dobása során még 2009-ben bemutatja saját fejlesztésű S-tronic készülékét, DL501 (0B5) néven A DL501 (OB5) az első 7 sebességes kettős tengelykapcsolós váltó, amelyet hosszanti irányban elhelyezett motorokhoz terveztek, legfeljebb 550 Nm motornyomatékkal, mint az Audi A5, Q5 és A6.¤

    𝐀́𝐋𝐓𝐀𝐋𝐀́𝐍𝐎𝐒 𝐃𝐒𝐆 𝐏𝐑𝐎𝐁𝐋𝐄́𝐌𝐀́𝐊 A DSG sebességváltónak különféle problémái vannak a vezethetőséggel és a váltási viselkedéssel. Ezek lehetnek szoftver eredetű problémák (erre készültek a visszahívásos frissítések is), vagy hardverrel kapcsolatos problémák. Ha bármilyen problémát tapasztal keressen minket bizalommal és/vagy foglaljon időpontot diagnosztikára/frissítésre.Pár általános hiba:- A DSG sebességváltó lefelé vált, amikor gyorsul („kickdown”), miközben a vezető ugyanazon sebességfokozatban akar maradni- A DSG sebességváltó véletlenszerűen kihagyja a sebességfokozatokat- A DSG sebességváltó nem kapcsol át a legmagasabb fokozatra- A DSG sebességváltó nem vált automatikusan, csak manuálisan („M” mód)- A DSG sebességváltó menet közben kiugrik a sebességfokozatból- A DSG sebességváltó szórványosan semlegesre vált, megszakítva a hajtást- A DSG sebességváltó semleges ("N") helyzetben hajt- A DSG sebességváltó „D” módban nem hajt simán- A DSG tengelykapcsolója csúszikEzen pár hibán felül előfordulhatnak kellemetlen zajok (zörgő, csörgő jelleggel), rezgések ls réngésok, melyekhez nagy tapasztalat szükséges a hiba megfelelő felismeréséhez.Ha váltója zajos vagy eddig nem tapasztalt hangot hall érdemes diagnosztikát végezni rajta.A DSG hibaüzenetei közül a legismetebb a műszerfalon villogó "PRNDS" felirat vagy értesítés az MFA-n. Nagyon sokrétű hiba, mely lehet akár mechatronika, olajnyomással vagy olajszivattyúval kapcsolatos általános hibaüzenet és még jópár egyéb hiba. Ilyen esetekben - ha egy esetleges ujraindítás után - ha eltűnik a hiba vagy tud közlekedni autójával a lehető leghamarabb diagnosztika szükséges.

    Túl hosszú a mondandó akkor lehetne a topic elején is ezen hsz helyett. :)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák