Hirdetés

2017. október 23., hétfő

Gyorskeresés

Útvonal

Tesztek » PC rovat

Project Torque

  • (f)
  • (p)
Írta: |

A héten unatkozva cirkáltam a neten és találkoztam egy aláírással: Gyertek Project Torque-t játszani...

Ez a cikk csak egy kezdő user szemszögéből mutatja be az eddig tapasztaltakat...

A héten unatkozva "cirkáltam a neten", és egyik cikk kommentjei között találkoztam egy aláírással, ami így szólt:
"Gyertek Project Torque-t játszani! Az NFS PS ehhez képest nulla! :) (http://project-torque.aeriagames.com/) (PH-s topic: http://prohardver.hu/tema/project_torque/friss.html)"

Gondoltam megnézem mi ez a naaaagy NFS verő játék... =)
Utána néztem neten, olvasgattam a "helyi" fórumba, aztán kezdett körvonalazódni a fejembe, hogy lehet nem ártana letölteni, veszteni valóm nincs. Az első kanyart gyorsan bevettem, a regisztráció gyorsan megvolt, aztán utána jött a meglepetés... A telepítőfájl nem valami több gigás cucc, mint a mostanában megjelent demók, csak egy egyszerű párszáz megás kis fájl. Hamar lekaptam, elindítottam, feltette a dolgokat a gépre, aztán katt az asztalon a parancsikonra. Hoppá, frissítgetni kell 400 megát. Na mondom mindegy, ez még mindig nem vészes mennyiség. Gondoltam addig eljátszok mással, van ez-az a gépemen. 1 órára el is vonultam, gyepáltam a kóreaiakat Crysis-ben már másodszorra, aztán amikor visszaléptem, akkor látom, hogy a dolgok még csak félúton járnak. Itt valami nem stimmelt, rég le kellett volna érnie már. Nézem a frissítőt, 60-80kbyte/sec között ugrált. Nézem, hogy mit hagytam menni, ami nem engedi, hogy húzza teljes sávszéllel, de minden olyan ki volt kapcsolva. Egyszerűen annyian upgradeltek (mint utólag kiderült azért, mert pont akkor jött ki egy hivatalos patch), hogy a serverek levoltak terhelve. Nagy nehezen azért sikeresen befejezte a frissítések letöltését és telepítését, aztán megkezdődhetett a móka!

Az első pár dolog, a nicknevünk beállítása, az autónk kiválasztása. Minden tök egyértelmű, van egy adott mennyiségű RP-nk amiből vehetünk egy saját autót.

nagyban

Én egy aranyos kis Miyato Wizz-t választottam, egyszerű és viszonylag türhető adatokkal rendelkezett. Folytatva a kalandokat láttam, hogy ez valami MMO szerűség, fejlődni kell meg ilyenek. Ez tetszett, gondoltam így legalább akik magasabb szinten vannak, azok nem a tipikus mókus NFS-esek, akik faltól falig haladva próbálnak minél jobb időket elérni. Az elején az amatuer vs-ben lehet versenyezni, ami simán annyit tesz, hogy egy körverseny, ghost ellenfelek ellen, azaz nekimehetünk a másiknak, nem koccanunk össze, egyszerűen átmegyünk rajta. Grafikailag nagyon kellemes, nincs rengeteg irritáló HDR effekt, pont annyi amennyi kell. A tájak változatosak, van mindenféle aranyosság, lengedező fák, permetező repülők, meg minden ami jó =)
Ahogy lépkedünk felfelé a szinteken, folyamatosan új dolgokat vehetünk autóinkhoz, külsőleg, belsőleg tuningolhatjuk a kicsikénket. Ennek mikéntjéről lejebb olvashattok majd. Szinteket lépve nyílnak meg az új versenyekre a lehetőségek, mint például az Explorer mód, Thunder Alley, Capture the Flag (továbbiakban CtF), Challenge és még mások. Maga a játék nagyon kellemes, bőven letud ültetni órákra is a játék. Vannak eventek is, amelyekben különböző finomságokat lehet nyerni... Nekem nagyon bejön a játék csak ajánlani tudom mindenkinek. És akkor maga a játék:

Pontozás, Pénz:

Van XP-nk ami ugye fejlődésben segít. Ezt is minden verseny végén kapunk.
Van RP, verseny végén (eddigi tapasztalataim alapján ugyan annyit, mint XP-t) kapunk. Ez a hivatalos "fizetőeszköz". Ebből tudunk venni magunknak mindenféle finomságot (lökhárítók, küszöbök, felnik, motor tuning, futómű tuning).
Létezik egy másik fizetőeszköz, ez az AP. Ezt vagy eventekben nyerhetjük meg, vagy pedig vehetünk rendes pénzért bankkártyánk segítségével.
A megvásárolható dolgok között vannak olyanok, amikért AP-vel és RP-vel is fizethetünk, de van pár dolog, mint például a nitró, amit csak AP-s fizetség ellenében vehetünk meg.

nagyban

nagyban

Szintek

Beginner-->F-->E-->C ... és így tovább. Ilyen szintek vannak. Az első szintlépést (Beginner-->F) leszámítva, minden szint fejlődésnél kell tennünk egy "vizsgát", amihez szükségünk van egy Application Form-ra (továbbiakban AF). Verseny előtt lehet gyakorolni is, ami nagyon is ajánlott, mert ha élesben elrontjuk a versenyt, akkor ugrott az AF-unk is.
Lényegében a szintekről ennyit érdemes tudni nagyvonalakban.

Versenymódok

nagyban

Amateur VS:
Egyszerű körversenyek, 3-7 körig terjedőek. Ütközni nem lehet egymással. Ha két checkpoint között nem találkozunk fallal, akkor egy úgynevezett Clean Section bónuszt kapunk, ez a pája hosszától is függ.

Pro VS
Lényegében megegyezik az Amateur VS-el, annyi különbséggel, hogy itt már nem feltétlen van ghost mode. Itt már "közelebbi barátságba kerülhetünk" a jelenlegi versenyzőkkel.

Thunder Alley
Leginkább a NASCAR versenyekhez lehet hasonlítani. Jelenleg a játékban csak egyetlen autó és egyetlen pálya létezik ebben a versenymódban, viszont nagyon élvezetes és rengeteg XP/RP-t gyüjthetünk. Nincs ghost mode, pofozkodhatunk egymással a jobb helyekért, a boxutca stratégia is számít. A fogyasztás ugyan úgy mint a rendes autókban, minél magasabb fordulatszámon nyüstölöd a gépet, annál többet eszik. Ha ilyen módban játszunk ajánlatos kikapcsolni az autómata váltást, mer nagyon rosszul vált 5-6 között...
Egy ilyen verseny simán eltarthat fél óráig, ha 30 körös módban játszunk, úgyhogy előtte nem árt ha kis és nagydolgokat elintézzük és készítünk be üccsit =)

nagyban

nagyban

CTF
Szokásos játékmód FPS-ekben. Lényege ugyan az itt is, mint mászkálós társaikban. Minél tovább van nálunk a zászló annál több a pont. Ha átvisszük a kapukon újabb pontokat gyüjthetünk. Ez a játékmód igazából csak egy nyugtató jellegű kis mód, ebben nem szedjük tele magunkat "pénzel". A zászlót úgy tudjuk megszerezni, ha nekimegyünk a másik játékosnak, de az autónk itt nem sérül.

Explorer
Egész hangulatos kis mód. Autóink sérülhetnek. Ez is csak egy kikapcsolódást segítő játékmód. Különböző "csomagokat" szedhetünk fel, melyekben a lehetnek számunkra hasznos és kevésbé hasznos dolgok is. Például szedhetünk fel nitrót, jobb gumikat, de gyűjthetünk be olyanokat is, ami megcseréli a jobbra és a balra irányokat =)
Ennek a módnak a fő pozitívuma a viszonylag nagy bejárható terep. Kikapcsolódásnak viszont tényleg jó.

nagyban

Challenge
Lényege, hogy egy Racing Challenger Ticketel tudunk indulni, ami kemény 5AP-ba kerül.
A játékot 8-an játszák, melynek a lényege, hogy a győztes a 40 AP 80%-át kapja meg, a 2. helyezett pedig, a maradék 20%-ot. A többiek sajnos elbuktak 5AP-t.

Irányítás

Ezen szerintem nincs mit részletezni, az első feladatunk, a tutorial végigjátszása, mindent érthetően elmond számunkra a játék. Hogy mennyire valós, azt mindenki döntse el maga. Ebben nincs olyan hogy odalépsz a gáznak a sárba egy hátsókerekes autónál ami 100-150 ló körül van és nem fordítod keresztbe. Itt keményen kirakja az autó a seggét mint a rendes gépek.

Linkek:

Az eventek
A játék "helyi" fóruma
Ahonnan letöltheted

Belső rendszer

A játékban beépítve találunk pár apróságot. Ilyen például a játékon belüli "mail" rendszer, és a versenyek közbeni chat, amihez rendelhetünk gyorsbillentyűket előre beállított szövegekkel. Külföldiek előszeretettel használják az anyázásokat néha, amikor lekörözöd őket ;]

Végszó

Mindenki aki szereti az MMOkat és az autós játékokat, a tuningot, és az egyediséget, annak csak ajánlani tudom ezt a nagyszerű és folyamatosan fejlődő játékot. Nekem röpke pár nap alatt nagyon a szívemhez nőtt. A gépigénye sem borzalmas, még a régi DX8-as karikat is támogatja. Egy mai középkategóriás gépen pedig már bőven maximum grafikán elmegy mindenféle gond nélkül.

Ja és egy apróság, a pezsgőzés. Akár a nagyok ;]

nagyban

nagyban

Előzmények

  • Az év játékai

    Mostanában nagyon sok olyan neves játék folytatása jelent meg, melyek méltán híresek a...

Copyright © 2000-2017 PROHARDVER Informatikai Kft.