MotoGP 18 teszt

A Milestone elképesztő mennyiségben önti magából a különféle versenyjátékokat, és bár a korrekt, elfogadható szavakkal jellemezhető nívón nagyon ritkán sikerül túlmutatni, a MotoGP az egyik zászlóshajójuk, és mint ilyen, fordítanak rá figyelmet. Mondhatjuk, hogy nem annyira fontos azokat a szponzordíszes motorokat viszontlátni, és nem a valódi márkanevek teszik igazán élvezetessé a játékot, de ha belegondolunk, egy teljesen hiteles vizuális környezetben egyszerűbb elhinni, hogy mi vagyunk a következő Rossi, Marquez vagy épp Pedrosa.

A tavalyi játékra azonban ráfért egy nagyon alapos frissítés. Azt ugyanis a cég saját tervezésű, akkorra már érezhetően korossá váló motorja vitte, itt pedig nem meglepő módon az Unreal Engine 4-re ültek fel, így ha nem is nagyon, de egy kicsit minden megváltozott. Ugyanaz lesz a feladat, mindenkinél gyorsabban és ügyesebben kell száguldanunk a pályákon, mindezt úgy, hogy a karrier módban lépésről lépésre kerülhetünk feljebb a motorkategóriák terén. Ez utóbbira egyébként itt szükség is van, hiszen míg a tavalyi verseny egy, a kezdőkre is nagy hangsúlyt fektető alkotás volt, itt még kontrollerrel is szimulátorosabb az irányítás, nagyon érezni kell az íveket, a féktávokat és a gázadásokat. Nem az azonnali sikerélmény játéka, ha valaki kevés tapasztalattal kezd neki.


[+]

Remekül alkalmas a karrier arra, hogy lépésről lépésre felépítse bennünk a tudást, a többi játékmódról azonban nem mondható el, hogy ennyire jól teljesítené a feladatát. A multiplayer egyrészt több frissítés után is nehézkes, lomha és megbízhatatlan, másrészt pedig az eSport Championship is hasonló problémákkal küzd, így a legegyszerűbb, ha a jelenlegi állapotok alapján egyjátékos alkotásként értékeljük a MotoGP 18-at, és egy szimpla versenyszériát egyszerűen jó vele végigpörgetni, többek közt az audiovizuális élmény miatt.


[+]

Nem, egyáltalán nem fantasztikus a grafika, és a hangok sem nyűgöznek le azonnal, de a tavalyi változat után már az is ajándék, hogy Xbox One-on gyakorlatilag zökkenőmentes a működés. A lézerszkennelt arcok jól mutatnak, az aszfalt és a környezet kialakítása pazar, és a motorokat megnézve is elégedettek lehetünk, bár nem meglepő módon a PC-s megjelenítés viszi a prímet, Xboxon azért láttunk már szebbet, még ettől a kiadótól is.

A MotoGP 18 ugyanakkor nagyon szerethető a motorhangok miatt, a versenyélmény valódisága miatt, a rövid, de hangulatos átvezetők miatt, a kézzel kuplungolható startok miatt és a tényleg sokat fejlődött irányítás miatt. Több okból nem tudom azonban teljes szívből ajánlani ezt az alkotást: kevés az érdemi fejlesztés, nem mindenhol érezni előnyét az új dizájnmotornak, a multiplayer esetlegessége pedig felveti a kérdést, hogy egy teljes áron kínált játék miért játszik bétatesztert a végfelhasználókkal. A 2018-as GP szerintem jobb lett, mint a tavalyi, de míg 2017-ben azt jósoltam, hogy ide új motor fog kelleni, idén úgy érzem, jövőre lesz igazi ez a csomag.

A MotoGP 18 már megjelent PC-re, Xbox One-ra és PlayStation 4-re.

Pro:

  • A karrier mód jól sikerült;
  • irányításban sokat fejlődött;
  • a látványvilágra nem tudnék panaszkodni.

Kontra:

  • Kisebb-nagyobb hibák-bugok;
  • gyorsan monotonná váló kommentátor.

77

szentkuti11

Azóta történt

  • Bemutatkozott a MotoGP 19

    Remek előzetest kapott a széria idei része, amely június 6-án érkezik PC-re, Xbox One-ra, PS4-re később pedig Nintendo Switch-re.

Előzmények

  • MotoGP 18 - Megvan, hogy mikor jelenik meg Switch-re

    Elsőként csak PC-re, Xbox One-ra és PlayStation 4-re jelenik meg a játék, de alig három héttel később a Nintendo konzolján is játszható lesz a széria új része.

  • Játékmenet videón a MotoGP 18

    Valamikor érkezik a Nintendo Switch verzió, de ennek megjelenéséről egyelőre még nincsenek informáióink.

  • MotoGP 17 teszt (Xbox One)

    Az MXGP legújabb, nem túl jól sikerült része után valóságos felüdülés volt a GP-n motorozni, de a végeredmény így sem makulátlan, ráférne már egy alapokig nyúló frissítés.