Microsoft Flight Simulator teszt

PC után Xbox Series konzolokra is megérkezett a Microsoft forradalmi szimulátora, a rég várt Flight Simulator pedig ezeken a gépeken sem okoz csalódást.

Hív az égbolt

Amióta az első emberek felnéztek az égre, és látták a madarakat repülni, azon tűnődtek, hogy vajon mindez számunkra is megvalósítható-e. A repülés az emberiség egyik legrégebbi álma – szabadon szállni a felhők felett, legyőzni a távolságokat, a végtelennek tűnő tengereket, és a magasból szemlélni a világot. 1903-ban aztán a Wright fivérek bebizonyították, hogy az álom megvalósítható, a repülés elérhetővé vált, és onnantól a világ egyik leggyorsabban fejlődő iparágává nőtte ki magát. Mai világunkban a repülés már nem számít különlegességnek, de az, aki életében először repül, ugyanazt a varázst éli át, mint mindenki előtte. Odafent szó szerint új perspektíva nyílik a világra.

A Microsoft Flight Simulator bizonyos értelemben szintén egy álom megvalósulását jelenti. A redmondi vállalat egyik legrégebben futó terméke (korábban indult, mint maga a Windows) a legfrissebb epizódjával eljutott oda, amiről eddig csak álmodtunk: egy repülőgép-szimulátor, ami szó szerint az egész világot tartalmazza, minden részét szinte fotórealisztikus pontossággal ábrázolva, mindezt teljes dinamizmussal, valós idejű napszakokkal, élő időjárással és légi forgalommal. Ezt soha azelőtt egyetlen szimulátor sem valósította meg, és most sem lenne elképzelhető a Microsoft az utóbbi években kolosszális méretűvé fejlesztett internetes felhő infrastruktúrája nélkül. Az új Flight Simulatorban több friss technológia egyidejű működése szükséges ahhoz, hogy a világunkat ilyen formában bejárhassuk, ráadásul meggyőzően élethű fizika és aprólékos szimuláció kíséretében. A termék PC-n már bizonyított, 2020 egyik legjobb számítógépes játéka lett, most pedig megérkezett Xbox Series X|S konzolokra is.

Mielőtt belemegyünk abba, hogy milyen lett a konzolos változat, először is érdemes tisztázni, hogy nem hagyományos „játékról” beszélünk. Ahogy a címe is mutatja, ez egy szimulátor, annyi a dolga, hogy valódi repülőgépekkel a valódi világ virtuális másában repülhessünk, ezt a célt szem előtt tartva készült. Nincs benne „karrier”, nincsenek benne célok, küldetések vagy feladatok. Aki számára a puszta repülés monotonnak vagy unalmasnak hat, az jó eséllyel a grafikára való rácsodálkozás után nem sok mindent fog találni ebben az alkotásban. A repülés és a szimulátorok iránt érdeklődők és rajongók viszont valószínűleg életük játékát szerezhetik meg.

Mindez persze nem jelenti azt, hogy a Microsoft Flight Simulator teljesen nélkülözne bármiféle struktúrát. A konzolokra most megjelent (és PC-n frissítés formájában elérhetővé vált) Sim Update 5 után a szimulátor a következő tevékenységeket kínálja. Adott 22 repülési lecke, 16 felfedező repülés (ezeknél előre kiválasztott gépekkel és helyszíneken repkedhetünk tét nélkül, kezdőknek ez a mód ajánlott elsőként), 34 leszállási kihívás (landolás a világ legszebb, legveszélyesebb és legszelesebb repülőterein) és 10 úgynevezett bush trip (egyenként 6-12 óra hosszú, szakaszokra bontott sétarepülés a világ néhány legszebb táján). Szóval nem arról van szó, hogy nincs benne tartalom – sőt –, hanem arról, hogy a hagyományos „videójátékos” elemek egy részét hiába keressük benne.

Microsoft Flight Simulator Xbox

A Microsoft Flight Simulator fő játékmódja mégsem a fentiekből kerül ki, hanem a világtérkép az, amelyen szó szerint bárhonnan bárhová tervezhetünk repülést, amit az általunk kiválasztott repülőgéppel végrehajthatunk, a szimuláció ízlés szerinti mélységéig beleásva magunkat a témába. Kezdő játékosoktól a valódi pilótákig mindenki beállíthatja a kihívást és a szimuláció szintjét. Túlzás nélkül, olyan repülőgép-szimulátor még sosem létezett, amely ilyen élethűséget és szabadságot nyújtott egyszerre, szó szerint bárki számára megnyitva a repülés lehetőségét és varázsát.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények