Life is Strange teszt

Játékmenet és összegzés

Az idő visszatekerésének képessége egyúttal magával hoz egy érdekességet: döntéseinket bizonyos keretek között (például amíg ugyanazon a területen tartózkodunk) bármennyiszer megváltoztathatjuk. Hozunk egy döntést, és ha nem tetszik a következménye, a többi szereplő reakciója, akkor egyszerűen visszatekerjük, és a másik lehetőséget választjuk. A játék ugyan minden nagyobb horderejű döntés után kiírja, hogy ennek bizony következményei lesznek, de ezt legalábbis az első epizódban egyáltalán nem érezni. Az ilyen játékoknak (vagy nevezzük inkább interaktív filmeknek) épp az az egyik legjobb vonásuk, hogy együtt kell élnünk a döntéseink következményével. A Life is Strange épp ezt veszi ki a kezünkből, és helyette inkább egy cukormázzal leöntött labirintusnak tűnik, amelyben kedvünkre válthatunk irányt.

Life is Strange Xbox One

Stílusában sem fogja mindenki tetszését elnyerni a játék. A francia fejlesztők egy igazi „csajos” játékot hoztak össze. Tinilány a főszereplő, a legközelebbi barátai és a mellékszereplők jó része is. Szomorú tekintetek, csajos dumák, tinilányos szobák között játszódik a Life is Strange első epizódja, ezzel egészen más érzést kelt, mint a megszokott fantasy, akció vagy humoros kalandok. Ez nem feltétlenül baj: az egész produkciót belengi egy nagyon kellemes, szinte nyugtató, lágy, meleg hangulat, amit kitűnően fokoz a dallamos zene és a leginkább narancsban úszó, álomszerű színvilág. A szinkron abszolút profi, nagyon kedves hangú lányok adják elő teljesen hihetően a jeleneteket, maga a grafika pedig – leszámítva az Unreal Engine szörnyen lassú textúra betöltését – korrektül muzsikál végig.

A konkrét játékmenetről azért nem írtam eddig, mert nem nagyon van mit: ez inkább interaktív film, semmint konkrétan behatárolható műfajú játék. Az interakció leginkább a tárgyak vizsgálatára, párbeszédek közbeni választásokra és minimális felfedezésre korlátozódik, így sikere tényleg azon múlik, mennyire vagyunk képesek belemerülni két tinilány magánéleti gondjaiba. A misztikum és a thrillert idéző pillanatok a látottak alapján inkább a későbbi epizódokban bukkannak majd fel.

Life is Strange Xbox One

Nagyon kellemes játék a Life is Strange. Látványvilága, hihető szereplői, valóságosnak tűnő helyszínei és melankólikus hangulata kiemeli a hasonszőrű címek közül. Maga az első felvonás nem sok mindent tesz a játékosok megragadása érdekében. Olcsó délutáni kamaszfilmnek tűnik, de ott van benne a potenciál, hogy később komolyabb teret nyerjen a thriller vonulat is. Az időmanipulálás megvalósítása nem a legjobb, sokszor inkább erőltetettnek érződik, ahogy Max minden sarkon megjegyzi, hogy „most akár vissza is tekerhetném az időt”, de a Life is Strange-ről végítéletet mondani majd csak az utolsó rész lezárása után lehet. Addig is egy szép, kellemes, ígéretes produkció, egy kicsit más mint a megszokott stílus.

Pro:

  • Kellemes hangulat
  • Színes, lágy látványvilág
  • Hihető szereplők és jól kidolgozott helyszínek
  • Gyönyörű zene

Kontra:

  • Az idővisszatekerésben lévő potenciál nincs kihasználva
  • Első látásra érdektelennek tűnő sztori
  • A helyszínek betöltésekor lassan megjelenő textúrák

70

Azóta történt

Előzmények