Hirdetés

Jericho - olvasói játékajánló

A Codemasters egy újabb Barker agyszüleményt adott ki a Mercury Steam fejlesztő csapat közreműködésével. A CD Projekt jóvoltából pedig magyar felirattal élvezhetik, akik megvásárolták e terméket. Clive Barker horrorjátéka szintén Unreal Engine 3.0 verziószámot kapott, ám a játék nem aratott osztatlan sikert a játékostársadalomban.

Hirdetés

A játék menüje kissé beteges (khm... Barker), vér és belek képét eleveníti fel vizualitás tekintetében, sőt a menű alatt hallható zene is nagyon apokaliptikus hangulatot kelt. Aki látta Schwarzenegger főszereplésével az Ítéletnap című akció-horrorfilmet, az tudja miről beszélek. A történet végigjátszásával pedig különböző extrákat, bónuszokat oldhatunk fel.
E menü alatt elolvashatjuk a Jericho osztag összes karakterleírását, de még a különböző, a játék során leölhető szörnyekről is olvashatunk mini-ismertetőt. Hogy az összes extra és bónusz meglegyen, javasolnám a legnehezebb szintet kezdésként első nekifutásra.

A történet szerint, a modern korban ismételten visszatért száműzetéséből Isten első teremtménye (még Ádám és Éva előtt), az Elsőszülött. Nemét tekintve nem volt férfi, sem nő. Sem jó, sem rossz. Az elsőszülott most egy Al-Khali nevezetű közel-keleti régészváros környékén bukkant fel.
Az egész történet -a pofás intro után- egy rossz álommal kezdődik, egy sivatagban, Ross kapitány bőrébe bújva mindezeket tapasztalva. A rémálom pedig valósággá vált, felcsörren telefonunk hajnalban és tessék... Kiválasztottak vagyunk! Nem véletlenül. A "sors" akarta így. Mi pedig a hét fős Jericho osztag parancsnokaként utána kell járjunk a romváros közelében történt dolgoknak. Célunk, hogy rájöjjünk a mindent elsöprő gonoszság miből is árad, és hogyan tudjuk megakadályozni az Apokalipszis eljövetelét. Ennyit a történetről.

A hét főből álló csapat mindegyik tagja a paranormális tudományok ismerője, pontosabban fel vannak készítve arra, amit az ember még felfogni sem képes épeszével. Először is: mindegyik csapattárs tud gyógyítani. Jericho Squad tagfelvételéhez való legelső alapkövetelménye az okkultizmus ismerete és természetesen a gyógyítás.
Ross-t már említettem (ld.: fentebb), így csak annyit fűznék még hozzá, hogy ő a gyógyításra szakosodott okkultista, gépkarabéllyal felszerelve. Igazi, vérprofi katonalélek.
Rawlings atya a csapat legidősebb tagja (két pisztollyal adja az áldást a rosszakaróknak), akinek a célja a feltámasztás és a gyógyítás. Ő fogja osztani, s felvilágosítani a sok tapasztalata révén az "újraírt" bibliai felfogást nekünk a Jericho játékban.
Jones pedig nem olyan kemény katonának tűnik, mint ahogy azt látjuk róla első ránézésre. Kitűnő egyetemista volt, könyvmoly, kezdetben a "Társaságnál" íróasztali állásokat kapott aktakukackánt, később pedig maga Ross parancsnok hívta be a különleges elit csapatába. Az ő speciális képessége az úgynevezett megszállás. Segítségével irányítani tudjuk a pokolbeli fajzatokat.
Következő karakterünk Delgado, aki humorforrás lesz a játék során. Ő tűzlabdák dobálására szakosodott, valamint ennek speciális képességének köszönhetően eggyé tud válni magával a tűz istenével, megfelelő kompromisszumok mellett (indián vér is csörgedezik ereiben), s így akár a tűzön is futkározhatunk vele. Delgado volt az első, aki ott volt Ross főparancsnok halálakor.
Jöjjenek a csajok!
A kissé vad hajviseletű Black a csapat női frontját erősíti. Okkult tudománya a telekinézisre specifikálódott. Segítségével úttorlaszokat dönthetünk le, melyekkel segíthetjük a Jericho osztag előre haladását. Mestelövész puskájával pedig irányítani tudjuk a golyó becsapódását, akár több pokolfaj áldozatokon keresztül is lassított, bullettime módban! Mestrelövészpuskájába még egy gránátvető is be van építve.
Church képviseli a cuki, távol-keleti csajt, aki vérfertőzöttként látta meg a napvilágot. Különleges képessége ezáltal a vérmágia. Igazi közelharcos, ez köszönhető főleg a kardjának is.
Végül az utolsó -személy szerint kedvenc- karakter pedig az aranyos, babaarcú Cole kisasszony. Nagyon kedveli Rosst, sőt szerelmes is belé, hiszen jelenlétében mindig furcsán viselkedik. Ezt a feloldott extrákból részletesebben megtudhatjuk. A lányka segítségével az időt manipulálhatjuk, azaz lassíthatjuk töredék részeire azt. Más szóval ugye a Bullet time. Nála egy automata géppisztoly van, másodlagos fegyveréhez pedig a robbanó vagy időzített gránátok tartoznak.

Kezdetben csak Ross-ként oszthatjuk az áldásokat a Közel-Keleten, később a sors úgy hozza, hogy szabadon vándorolhatunk egyik csapattársból a másikba. Ekkor megkapjuk a megszállás "játékmódot" (értsd: csapattársainkat megtudjuk szállni és irányítani tudjuk őket). Ez a funkció a játék legnagyobb erőssége. Mind a hat főt meg tudjuk szállni. A történet továbbjutásához nélkülözhetetlen lesz a "Ross-effektus" használata.
Játékunk során használhatunk parancsbillentyűket. Most senki se gondoljon Rainbow Six Vegas típusú kommandírozásokra, mert ebben a játékban csupán két főparancsot adhattok ki, a két csapatra felosztott Jericho osztagnak. A következő parancsok a pozíció tartása, a pozíció felvétele, és a követés, valamint az állj parancs. Alfa és Omega csapat van jelen esetben. Ezekre a kommandírozásokra nem nagyon lesz lehetőségünk, hiszen a játék java része sajnos átmegy nagy öldöklésekbe, brutalitásokba, azaz, hogy más szóval éljek: túl hentelős lett a játék. A hentelős részek után pedig általában nyugisabb, paráztatóbb részek következnek. Különben is a társaink AI-ja se dícséretre méltó. Sokszor azzal kell majd foglalkoznunk a csatamezőn, hogy őket támasszuk fel.
Minden küldetés végén főellenség fogad minket, a történelmi korokra jellemző stílusjegyekkel. A történet fel van osztva idősíkokra. Először napjainkban játszódik a sztori, majd a történelmi idő függvényében szépen időrendben hátrafelé haladva kapjuk a főküldetéseket. Így találkozhatunk második világháborús, keresztes háborús, ókori rómás pályákkal is. A végkifejlet pedig majdnem visszavezet minket az őskor végére.

A grafika, a képi világ vagy a már fentebb említett menürendszer pár játékost visszataszítóan is fogadhat. Fújj azok a fortyogó belek. Egyszerűen undorító, Barker! Visszatérve a grafikára, nekem személy szerint tetszett. Bár néhol csillogó-villogó volt, amelyet főleg a véres részeknél tapasztaltam. A felbontásokban nem jeleskedik jól a játékprogram, hiszen 1920*1200-as felbontást nem tudja kezelni, mindig kilép a Windowsba hibaüzenettel. A textúrák jól kidolgozottak, ez el is várható, mert a játékmenetre jellemző a "csőlátás", így eltévedni egyáltalán nem lehet. Kis tereket vonultat fel a grafikus motor, ezért a pályarészek betöltése orbitálisan gyors, már aki rendelkezik a mai számítógépes alkatrészekkel. Részletesen kidolgozott pályaszerkezet jellemzi még a játékot. Szóval látványban csillagos ötös nálam. Kicsit el lehet gondolkodni azon is, hogy még vannak csodák a directx 9-es kártyáknál, nem kell ide Vista se. Tehát a játék jó futtatáshoz legalább egy jó és erős shader model 3.0-ás videókártya szükséges. A karakterek gyönyörűen vannak kidolgozva! Külön kiemelném még az angol szinkront is, ami fenomenálsira sikeredett véleményem szerint.
Ám hozzáteszem, hogy a fejlesztők a Jericho játékot trilógiának tervezik! Ennek személyesen nagyon örülök.

Összességében szerintem egy igenis jó játékról van szó, amit lehet csak szeretni, vagy utálni. Ez természetesen egyén kérdése is, hogy hogyan is viszonyul az adott játékos az ilyen játéktípushoz. Nekem bevált grafikailag is (pedig már 2009-et írunk!), meg hangulatilag is! Mint azt tudjátok nem is lett osztatlan sikerű játék. Megosztotta rendesen a gémereket a játékmenete. Meg kell szokni, és megszeretitek. Csak ajánlani tudom!
A véres tartalmú képeket szándékosan hagytam ki az irományomból, de ezeket megnézhetitek itt (18+).
A játék még 2007 őszén jelent meg PC-re és konzolokra egyaránt.

Ami jó:
- gyönyörű grafika, igazi nextgen megvalósítással
- vérfagyasztó zene és effektek
- vérbeli horror hangulat a hentelős fajtából
- imádni való karakterek és kiváló természetfeletti képességek csapattagonként
- isteni angol szinkron!
- átírt bibliai vallási felfogás
- történelmi helyszínek
- megszállás, amit "Ross-effektus"-nak nevezek
- magyar lokalizálás
- többször végigjátszható

Ami rossz:
- sok, monoton öldöklés
- szörnyekből lehetett volna több fajta
- történelmi helyszínek közül nagyon hiányoltam a görögöket és az egyiptomiaikat
- összecsapott és rossz befejezés illetve bossfight az Elsőszülöttel
- Cole és Jones már nem lesz köztünk a második részben

Értékelés: 88%

GT teszt HD

Hirdetés

Előzmények