Inside teszt (Xbox One)

Hirdetés

Újra a félhomályban

A dán Playdead csapatának hat évre volt szüksége, hogy a rendkívül sikeres Limbo után megalkossa második játékát. Az Inside sok tekintetben azt folytatja, amit elődje elkezdett, de van néhány fontos változás, amitől ez a produkció talán még jobb is. Inkább művészeti alkotás, mint hagyományos értelemben vett játék, ez egy olyan utazás, amin mindenkinek érdemes részt vennie.

Inside Xbox One

A történet tényleg csak nagyjából annyi, amennyi a bevezetőben is olvasható. Egy kisfiú egy sötét projekt középpontja felé halad. Maga a játék is pontosan így, mindenféle magyarázat vagy bevezető nélkül kezdődik. Egyszerűen csak elindulunk – hogy ki a főhős, miért üldözik, és miféle világban járunk, arról szinte semmit nem tudunk meg. Ebben a játékban nincsenek párbeszédek, magyarázó szövegek vagy átvezető jelenetek. Csak maga az „utazás”.

Az élmény a csapattól már megszokott elemekből áll. Arctalan és névtelen főhősünkkel kisebb logikai feladványok megoldása árán juthatunk tovább, többnyire balról jobbra haladva, kikerülve a ránk leselkedő veszélyeket. A hibás döntéseket a játék azonnali, és meglepően élethű, erőszakos halállal torolja meg, hogy aztán egy pillanatnyi töltés nélkül újrakezdjük az adott próbatételt. Magyarázatra nincs is szükség – mindig egyértelmű, mit kell csinálni, ha másért nem, akkor azért, mert tudjuk, mit rontottunk el korábban. A logikai feladványok néhány kivételtől eltekintve nagyon egyszerűek, mégis élvezetes őket megoldani, tökéletesen simulnak a pályadizájnba, sehol nem lóg ki a lóláb, semmi nincs, ami kiragadna bennünket ebből a nyomasztó, mégis utánozhatatlan illúzióból.

Inside Xbox One

Az Inside látványvilága nagyon komor és sötét – nem annyira, mint a Limbo szinte fekete-fehér grafikája, a monoton szürkeséget a főszereplő piros pólója, néhol a napfény barátságos sárgája, illetve a fontosabb pályaelemek vöröses izzása teszi változatosabbá. A disztopikus világ leginkább George Orwell híres regényére, az 1984-re emlékeztet, szürke folyosókkal, élőhalottként mozgó, szolgasorba taszított munkásokkal és katonás rendben működő hideg gépezetekkel. De akadnak természeti helyszínek, víz alatti szakaszok is, a maguk csodáival, titkaival és egyedi veszélyeivel. A végigjátszás mindössze 3-4 órát vesz igénybe, de minden pillanata megéri.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Dex teszt (Xbox One)

    Szeretjük az olyan játékokat, amikről kiderül, hogy többek, mint aminek elsőre mutatják magukat. A Dex éppen ilyen produkció, egyenesen Csehországból, mégis a távoli jövőből.

  • Happy Dungeons bemutató (Xbox One)

    A Toylogic hősei visszatérnek, hogy új kalandban tegyék próbára magukat. A cél ezúttal nem egymás legyőzése, hanem egy királyság megmentése.

  • Inside: Mától PlayStation 4-re is elérhető

    A minimalista kinézetet használó játék a Sony asztali konzolján is elérhető a mai naptól.

Előzmények

  • Grim Legends teszt (Xbox One)

    A lengyel Artifex Mundi ismét Xbox One-on kalandozik. Ezúttal egy varázslatos, de veszélyekkel teli fantasy világba hívnak, hogy ott tegyük próbára logikánkat és ravaszságunkat.

  • TurnOn teszt (Xbox One)

    Áramszünet idején egy kis szikra is fényt vihet az emberek életébe. Erről szól az orosz illetőségű Brainy Studio legújabb 2D platformere, ami Xbox One-ra költözött, de túl sok újdonságot nem mutat.

  • Ismét mozgásban az Inside

    A Limbo készítőinek új játéka a tervek szerint valamikor idén jelenik meg, elsőként Xbox One-on.

  • Inside My Radio teszt (Xbox One)

    Különböző zenei stílusok és a platformer műfaj kereszteződéséből jött létre a Seaven Studio legújabb játéka, ami azonban távolról sem lett tökéletes.