GTA Chinatown Wars - teszt

Liberty City a DS-en

A játék alapvetően hasonló metódus alapján működik mint az eddig látott részek, vagyis van egy nem éppen túlbonyolított kerettörténet számos küldetéssel, és még rengeteg apró mellékszállal. Ezt már megszokhattuk a GTA epizódokban. Ami jelen esetben más mint eddig az a megjelenítés és az irányítás. A Chinatown Wars-ben érthető okokból nem erőltették a 3d-s megvalósítást, helyette egy ilyen "öszvér" nézetet kaptunk, hogy ne kelljen túlmagyaráznom inkább pillantsatok rá a képekre és rögtön világos lesz. Ha már túl vagytok a képek megskubizásán biztos feltűnt a cel shaded grafika, ami kimondottan jót tett a játéknak, megfelelő hangulati alapot ad neki és így utólag talán nem is tudnék mást elképzelni.

A játékban LEE-t irányítjuk, aki a játék kezdetekor éppen Liberty City-be érkezik, a családi ereklyének számító karddal, amit a megboldogult apja bízott rá. Lee-nek nem indul jól LC-ben az élete, hiszen rögtön kap egy golyót, majd rövid úton a halak között találja magát. Innen indul a játék, a mi irányításunk alatt, rögtön a DS egyik fícsörét használhatjuk, vagyis az érintőképernyő bökdösésével kell kiszabadulnunk a kocsi hátsó ablakán keresztül. Számtalan hasonló esettel fogunk még találkozni a játék során ahol a tapipadot kell használnunk, ilyen a kocsik ellopása, vagy a kaparós sorsjegyek lekaparása. Ezek az ötletes újítások megdobják a játékélményt az olyan apróságokkal együtt mint a DS felnyitásakor érkező üdvözlő szövegek (összesen 9-et számoltam). Küldetések a már megszokott módon zajlanak, vagyis elmegyünk a radaron jelölt ponthoz, megnézzük a gép adottságaihoz mért átvezetőket, amik ezúttal képregényszerű jelenetek, és teljesítjük a ránk rót feladatot. Egyszerű koncepció, nem? A Chinatown Wars elég jól kihasználja a DS adottságait, a már említett különböző megoldandó érintőképernyős feladatokon túl a PDA-t is a touchpad-on keresztül tudjuk irányítani. A PDA fontos eszköz a játékban, itt adhatjuk meg az útvonalainkat, hogy aztán a GPS elnavigáljon bennünket, vagy a mail-ek olvasásán túl az Ammunation bolttól is itt rendelhetjük meg a szükséges fegyvereket, amik azután a rejtekhelyünkön várnak bennünket.

Amit érdemes megemlíteni, hogy ez a Liberty City a GTA 4-ben is látott város, természetesen egy picit máshogy, de észrevehetőek a hasonlóságok. Viszont ami picit frusztrált az a rengeteg rendőr, nem tudom, hogy csak én játszottam régen GTA-val és elszoktam a túlzott rendőri jelenléttől, de néha idegesítő volt, hogy szinte nem tudtam úgy fordulni a kocsival, hogy ne egy rendőrautót koccoljak meg. De ha már a rendőröknél tartunk megemlítem azt az új módszert amivel csökkenteni tudjuk a keresési rátánkat, vagyis a csillagok számát. Ezúttal a csillagoknak megfelelő rendőrautó szimbólum is megjelenik a képernyő jobb felső sarkában. Amint sikerül likvidálnunk egy rendőrautót akkor annak a képén egy piros X fog díszelegni, és amint az összes rendőrautó szimbólumot eltüntettük, a csillagok száma is csökken.

Amint konstatáltam, hogy rendőrből itt annyi van mint égen a csillag, gyorsan fel is fedeztem, hogy a küldetéseken kívül milyen lehetőségeink vannak LC-ben. Ugye ott vannak a már jól megszokott dolgok, mint a taxizás vagy a betegszállítás, amik ugyanúgy zajlanak mint eddig. Viszont megtalálható a játékban a drogkereskedés is, ami egyértelműen a legjövedelmezőbb üzlet. Itt dílerektől vásárolhatunk majd másik kereskedőnek passzolhatjuk tovább az árút, amiknek különféle árfolyama van, a különböző "lelőhelyeken", így juttatva bennünket magas jövedelemhez, a játék előrehaladtával pedig egyre több díler lelőhelyét fogjuk látni a radarunkon. Érdemes viszont vigyázni a drogkereskedéssel mert sok esetben egy-egy nagyobb tétel vásárlásánál hajlamosak egyből ránk akaszkodni a rendőrök, (főleg ha egy térfigyelő kamera előtt, bonyolítjuk az üzletet) és ha elkapnak akkor ugrott a drága pénzért vásárolt áru. Természetesen ha más ügyből kifolyólag kapnak el a rend éber őrei akkor is úszott a Lee barátunknál található készlet. Ha nagy tétel van aktatáskánkban, akkor érdemes taxival közlekedni, (mármint leinteni egyet az x segítségével) így biztos elkerüljük a különféle afférokat.

A fentebb említetteken kívül pedig még több apró feladatot is elvégezhetünk, mint például a hot-dog árus megbízásából történő robbantás, vagy emberek ide-oda szállítása. Tehát mint ahogy azt már megszokhattuk a GTA-k során a küldetéseken kívül is nagyon sok lehetőségünk adódik az idő eltöltésére.

Féltem a Chinatown Wars-től, hogy a PSP-s részek után csalódás lesz, és nem tudja majd hozni az igazi GTA-s érzést, de a félelmem teljesen alaptalan volt, sőt azt kell, hogy mondjam, jelenleg ez a legjobb hordozható GTA epizód. Még mielőtt a PSP-s tábor nagyon durcás lenne a kijelentésem kapcsán, megnyugtatom őket, hogy nagy valószínűség szerint már készül a következő GTA, a Sony hordozható masinájára.

Most pedig jöjjön a költői kérdés: Érdemes beszerezni a játékot? Ha valaki DS tulaj és egyben még GTA rajongó is akkor ki ne hagyja ezt a gyöngyszemet, vétek lenne, hiszen ilyen minőségű játék még DS-re is ritkán érkezik. A többieknek pedig erősen ajánlott. Nem hittem volna, hogy ennyire pozitív benyomást tesz rám a Chinatown Wars, de a megannyi lehetőség és az olyan apróságok mint a váltakozó időjárás és napszakok (tudom ez nem újdonság, de valahogy mégis meglepetésként hat a DS esetében) teljesen elkábítottak és nem engedik, hogy fél méternél távolabb kerüljön tőlem a kis Nintendo.


Értékelés
9.5 Játékmenet:
Az első két részt idéző játékmenet, ami már önmagában is tökéletes, de a Chinatown Wars még rengeteg finomságot kínál ezen felül.
10 Hangulat:
Tisztára mint a nagygépes verziókban, minden hangulatfokozó elem megtalálható benne, ami egy játék GTA lesz.
9 Grafika:
DS viszonylatban az egyik legszebb!
9 Hangok:
A hanghatások és a zene a több csatornás rádióval együtt szintén minőségi munka.
9.5 Összességében:
Minden tekintetben egy remekül összerakott játékról van szó, ami a grafikai "gyengeséget" is képes volt a maga oldalára fordítani. Bátran mondhatom, hogy megéri az árát.

Azóta történt