Far Cry 3 - Bemutató és teszt

Hirdetés

Összegzés és értékelés

Elérkezett a verdikt ideje, az eddigiek alapján már szerintem mindenki tudja, mire számítson a végső pontszámok táblázatán. Ám azok kedvéért, akik a spoiler veszély miatt átlapozták a bemutatót, most röviden itt is összefoglalom, milyen tapasztalataim voltak a programmal kapcsolatban.

A Far Cry 3 grafikájával minden a legnagyobb rendben van, a környezet kidolgozása lélegzetelállító, az időjárás és napszakok változása valódi trópusi hangulatot kölcsönöz a játéknak. Az állatok és emberek is jól kimunkáltak, különösen a főbb szereplők kidolgozására ügyeltek nagyon. A mellékszereplőknél sajnos kevés a karaktermodell, így gyakran látunk klónozott katonákat, akik csak ruhájukban és tetoválásaikban térnek el egymástól. Az animáció viszont rendben van, szinkronban mozog a szereplők szája is a szöveggel. A textúrák szép élesek, csak néhol látni homályos darabokat, főleg települések és roncsok közelében, de ezek nem rontják le nagyon a játékélményt, sokszor észre sem vesszük őket.

A hangok és zenék szintén nagyon jók lettek, a környezet zörejei, állatok hangjai, valamint a dzsungel egyéb neszei olyan atmoszférát teremtenek, ami rabul ejti a játékost. A hangulat kiváló és ha ehhez hozzávesszük a sziget teljesen szabadon történő bejárásának lehetőségét, páratlan élményt biztosít számunkra. Egyedüli probléma a konzoloktól örökölt, katasztrofális mentési és küldetésrendszer, ami nélkül simán kaphatna maximális pontszámot szinte minden téren a program.

Végeredményben kijelenthetjük, hogy a Far Cry 3 egy nagyon jól sikerült, átlagon felüli grafikával és hatalmas, szabadon bejárható területtel, sok végrehajtható küldetésrendszerrel, valamint változatos kikapcsolódást biztosítani tudó játékmenettel rendelkező játék lett. Egyedüli problémaként a konzolos mentési rendszert, valamint a fő történetszál során kötelező jelleggel végrehajtandó feladatok lehetőségeinek behatároltságát lehet felhozni. És bár első hallásra ezek nem veszélyesek, de akik sokszor akadnak el ezeken a helyeken és vagy 20-szor kell mindent ismét az elejéről kezdeni, fél óra lopakodás utáni lebukáskor hajlamosak az egész játékot törölni a merevlemezről. De akiket ez nem zavar, ők biztosan jól fognak szórakozni vele.

Értékelés
8
Játékmenet:
A Far Cry 3 egy olyan játék, amit az ember szeretne úgy végigjátszani, ahogy akarja, és bár erre az esetek 80 százalékában lehetősége is nyílik, akad pár kihagyhatatlan rész, amin addig nem tud átvergődni, amíg valami szerencsés véletlen folytán össze nem jön neki. A konzolos örökségnek tekinthető ellenőrzőpontos mentési rendszer miatt pedig mindig az elejéről kell ismét elkezdeni mindent, ami egy idő után nagyon idegesítővé válik. Ha lenne benne helyzetmentés, önmagában már az megoldaná a problémát, hiszen még ha le is bukunk egy küldetés közepén, akkor sem a legutolsó automatikus mentéstől kellene újra kezdenünk az egészet. A behatárolt küldetési területről már ne is beszéljünk. Így erre 8 pontnál többet nem adhatok neki, pedig simán kaphatna 10-et is, ha lenne benne helyzetmentés.
9 Hangulat:
A játék hangulata nagyon eltalált, a környezet kidolgozottsága, a szigetek, pálmafák, dzsungel, homokos tengerpart, a rengeteg állat mind olyan szinten varázsolják el az embert, mintha valóban egy trópusi üdülőparadicsomban járna - leszámítva, hogy ott általában nem lövöldöznek az emberre. Ha leülünk játszani és elindulunk felfedezni a szigetet, pillanatok alatt beszippant a játék. Mindehhez nagyban hozzájárul a helyszín szabad bejárhatóságának, valamint az ellenfelek likvidálásának többféle lehetősége is. A rengeteg mellékküldetés pedig biztosítja, hogy a szigeten való barangolás ne váljon unalmassá, bár akit egyszer elkapott a felfedezés izgalma, az biztosan elfeledkezik egy időre a kiszabadítandó barátjáról, inkább körülnéz a környéken. Ha nem lenne kötelező végigcsinálni a fő történetszálat, amiben benne vannak a fentebb említett hiányosságok, az nem venné el az ember kedvét az egész játéktól. Így csak 9 pontot kap, pedig egyébként ez is maximumot érdemelne.
10

Grafika:

A Far Cry 3 grafikája lenyűgöző, amikor első ízben lépünk ki a szabadba és feltárul előttünk a szinte végtelennek tűnő trópusi sziget látványa, eláll a szavunk. Ahogy letérünk az útról és bemegyünk az erdőbe, körülfog bennünket a dzsungel, néhol alig látunk ki az aljnövényzetből. A kis patakoktól kezdve a folyókon, tavakon át egészen a tengerpartig a víz látványa szintén nagyon üdítő. Minden helyszín tele van élettel, a levegőben madarak köröznek, a vízben különféle halak és teknősök úszkálnak, míg a szárazföldön több, mint egy tucatnyi különféle állat egyedeit láthatjuk meg. A lakott települések közelében háziállatok szaladgálnak, mindenki éli mindennapi életét. A napszakok és időjárás változása is nagyon szép, de a harcok során látható robbanásoknak és különösen a tűznek is megvan a maga semmihez sem hasonlítható bája. Csak néhol látni elmosódott textúrát és viszonylag kevés a karaktermodell is a játékban, de ezek nem sokat rontanak az összképen.

10 Hangok:
A hangok szintén nagyon jók, sokat dobnak a játék hangulatán. Az éjszakai dzsungel hangjai, a tengerparton a hullámok csobogása, a vadállatok hangjai mind-mind nagyon eltaláltak. A szinkronhangok is nagyon jól sikerültek, a szereplők személyiségét kitűnően adták vissza a színészek. A harcok során a fegyverek ropogása, ellenfeleink üvöltözése, a tűz ropogása és a robbanások hangjai szintén kitűnő hangulatot teremtenek. A zenék is jók, bár aki szeretné hallani a dzsungel neszeit, az ki fogja őket kapcsolni, de ettől még nem rosszak.
9,5 Összességében:
Mindent összevetve szerintem a Far Cry 3 egy kiemelkedőre sikerült FPS játék lett, melynek minden esélye megvan rá, hogy elnyerje az Év Játéka díjat. És bár személy szerint nem vagyok kibékülve a konzolos mentési rendszerrel és némelyik feladatnál a behatárolt lehetőségekkel, mégis úgy vélem, akit ez nem zavar, az nyugodtan vegye meg a játékot, csalódni semmiképpen sem fog benne.

Azóta történt

Előzmények