Dishonored Teszt

Grafika és irányítás

Telepítést követően a játék 6,77 GB helyet foglal el merevlemezünkön. Mivel a program Steames, ezért még a dobozos változat aktiválásához és használatához is rendelkeznünk kell egy ingyenes Steam fiókkal, valamint el kell fogadnunk annak felhasználási licencszerződését. A Valve platformján "Dishonored RHCP" néven aktiválódik a dobozos verzió (Orosz/Magyar/Cseh/Lengyel), ami a benne lévő feliratokat jelenti. Természetesen szerepel benne angol is, azaz ha valaki jobban szereti úgy, akkor használhatja.

A játék grafikáját illetően sajnos vannak hiányosságok, ez tény. A menüben alig tudunk valamit állítani, így aki komolyabb géppel rendelkezik és hozzászokott, hogy mindent maximumra tol, az első pillantásra szegényesnek és sivárnak fogja találni a képi megjelenítést. Azonban a készítők szándékosan készítettek ilyen rajzfilmszerű grafikát, ugyanis a játék hangulatához pontosan ez passzol. Viszont a játékosok zöme manapság - sajnos - elsősorban a grafika alapján dönti el egy játékot illetően, hogy akar-e vele játszani.

A készítőknek nem ártott volna erre is gondolni, mindazonáltal, akinek mindene a grafika és emiatt esetleg nem is érdekelné a játék, az találhat rá megoldást. Egyrészt itt van a korábban már nálunk is megemlített SweetFX Shader Suite nevű kis programocska, ami különféle effektekkel látja el a Dishonored grafikáját. A második képen megtekinthetitek az eredményt, a linken pedig leírást és útmutatót találtok a használatához.

Akinek ez még mindig nem elég, az látogasson el a Steam Dishonored Graphics Tweaks fórumára, ott részletes leírást talál arra vonatkozóan, miképp lehet a maximumot kifacsarni az Unreal Engine 3 képességeiből. (Eredményt lássátok a harmadik képen). Mivel azonban nekem egyrészt az eredeti állapotot kell figyelembe vennem, másrészt pedig személy szerint egyáltalán nem találom csúnyának a program grafikáját, így a továbbiakban mindenféle tweak nélkül beszélek majd róla.

A játék irányítása nagyon egyszerű és logikusan felépített - legalábbis PC-n -, nekem csak pár billentyűt kellett átállítanom az általam megszokott kiosztásra. De miután mindent testre szabhatunk, ezzel szerintem senkinek nem lesz gondja, aki játszott már FPS játékokkal. A képességeket és fegyvereket egyszerűen használhatjuk, nagyon ötletes, hogy a Crysis-ből ismerős kör alakú vezérlést alkalmazták a készítők (Ott a nanoruha kezelése volt ilyen). Ráadásul ilyenkor lelassul az idő, tehát akár harcok közben is tudunk képességet cserélni vagy gyorsan alkalmazkodni a helyzethez.

Természetesen aki inkább gyorsbillentyűk segítségével szeretne játszani, az 1-0 gombokra is teheti azokat, ám nekem személy szerint az előző sokkal jobban tetszett és praktikusabbnak is bizonyult, így csak azt használtam. Corvo irányítása minden más tekintetben megegyezik a hasonló FPS játékokban használtakkal. Annyi különbség van, hogy jobb kezünkben kizárólag tőrt foghatunk, a balban pedig egyszerre egy aktív képességet vagy fegyvert. Arra azért figyeljünk, hogy a tőrrel sújtást a bal gombbal, míg a többit jobb gombbal használjuk, tehát pont ellentétes oldalra kattintsunk.

A Dishonored című játékban nagy hangsúlyt kap a különféle tárgyakkal és személyekkel történő interakció, hiszen teljes egészében rajtunk áll, miképpen viszonyulunk környezetünkhöz. Kapott feladatainkat többféleképpen tudjuk teljesíteni, ehhez viszont háttér információkra lesz szükségünk. Aki eredményes szeretne lenni, annak rúnákat és csonttalizmánokat kell gyűjtenie, ha pedig valaki szereti a kihívást és lehetőleg sok áldozat nélkül akarja végigjátszani a Dishonoredet, annak kiváló lopakodási képességre, türelemre, valamint pontos tervezésre lesz szüksége. Lássuk most ezt picit részletesebben.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt