Dead Island Definitive Edition teszt

Halott egy sziget ez a Dead Island

Nyilván úgy gondolja a kiadó, hogy a játékosok torkán töménytelen mennyiségben le lehet tuszkolni az élőholtak mészárlásáról szóló alkotásokat, még azokat is, amiket egyszer már megetettek velük, mindössze elég kicsit felfrissíteni, gusztusosabb csomagolásban tálalni. A felcicomázáson túl szoktak még ilyen esetben gondoskodni a bőséges tartalomról, ami nagyon ritkán jelenti új plusz lehetőségek feltűnését, inkább csak a korábban megjelent letölthető tartalmakat csomagolják egybe. Esetünkben szintén a Definitive Edition csomag részét képezik a későbbi javítások, a különböző fegyver modok, a Bloodbath Arena és a Ryder White kampányt bővítő küldetés, valamint a Riptide-os The Survivor Pack (fegyver, XP növelő, valamint egy speciális bolt) és Fashion Victim (új kosztümök) csomagok sem maradtak le.

Xian Mei megmártózik a tengerben egy helyi erőszakos őslakos társaságában.
Xian Mei megmártózik a tengerben egy helyi erőszakos őslakos társaságában. [+]

A játékosok többségében még élhetnek az emlékek, mikor öt évvel ezelőtt magunkhoz tértünk egy átbulizott éjszakát követően a fiktív Banói csodás szigetén. A Pápua Új-Guineára emlékeztető csodás paradicsomi atmoszférája alig pár óra leforgása alatt változott poszt-apokaliptikus környezetté. A forró homokos napernyős tengerparton, a medencék szélén és a hangulatos nádfedeles bárok pultjai mögül is ocsmány élőholtak támadnak a játékosra, aki egy aprócska túlélő csoportra bukkan az első néhány percben. A történet már akkor sem volt a Dead Island erőssége, de a szigetről katonai segítséggel sikerült megpattannunk, azonban a csatahajó fedélzetén nyoma sem volt a vendégszeretetnek. A Dead Island kiegészítője Riptide alcímmel a négyfős túlélő csapatot a hajótörést követően Palanai mocsaras zombiktól hemzsegő világába dobta, ahol egy újabb karakterrel kiegészülve kellett a túlélésért küzdeni.

A helyi görnyedthát kór kezelésére egy strapabíró evező ajánlott.
A helyi görnyedthát kór kezelésére egy strapabíró evező ajánlott. [+]

A Dead Island ügyesen vegyítette az első személyű harcokat szerepjátékos elemekkel, így már a karakterválasztás lehetősége is azt sejtette, hogy más-más képességekkel vághatunk neki a harcoknak. Sam B a robusztus fekete rapper a zúzásra képes fegyverek forgatásában jeleskedik, Logan Carter a volt amerikai focista az éles kések használatát, dobálását részesíti előnyben, Purna a törékenynek kinéző testőr a tűzfegyverek szerelmese, Xian Mei a spion a pengékkel szeret fejetlenséget okozni, míg a Riptide-os John Morgan katonaként kedveli az ökölharcot, így a boxereket és karmokat favorizálja. A Riptide egyébként a plusz karakteren felül annak idején hozott más változásokat is. Kapásból importálható volt az alapjátékból a feltápolt hősünk (vagy 15. szintről indíthattunk egy újat), a karaktereket felvértezték a Fury skillel, közlekedési eszközként megjelent a motorcsónak, javítottak az eszközök egyensúlyán, új típusú fegyverek tűntek fel (stun gun, flare gun, harpoon gun, nail gun, rocket launcher, sniper rifle), melyekkel eddig ismeretlen dögöket is széttrancsírozhattunk (Wrestler, Grenadier, Drowner, Screamer).

Dögösebben rothadó hullák

A Dead Island a látványos nyílt világával, az első személyű közelharcaival, a járműhasználat lehetőségével, valamint a rengeteg gyűjtögetni valóval, majd a megszerzett javak felhasználására építő ügyes craft rendszerével ejtette rabul a játékosokat és olyan megoldásokkal őrjítette meg, mint a rohangáltatós egyszerű küldetések vagy az állandó fegyveramortizáció. Adott fegyvertípusra specializálódott karakterünk fokozatosan fejlődhetett, amivel újabb képességeket tanulhatott vagy a már meglévőket erősíthette. A világot és jóindulattal a játékmenetet is sikerült dicséretre méltó módon megalkotni a lengyeleknek, azonban sok bosszantó apróságot hagytak a végleges verzióban, amit később sem javítottak, ezekhez pedig a Definitive Editionben is szerencsénk lehet. Sajnos nem olyan hibácskákról van szó, melyek különlegessé, még egyedibbé tették volna a Dead Islandet, így az újrakiadásra totálisan indokolatlan a jelenlétük.

John Morgan olyan karmokat használ a harchoz, melyeket még Wolverine is megirigyelné.
John Morgan olyan karmokat használ a harchoz, melyeket még Wolverine is megirigyelné. [+]

Továbbra is belefuthatunk láthatatlan objektumokba, amikben fenn akad hősünk, rommá törik a verdánk, vagy melyeket az amúgy is agyhalott mesterséges intelligencia képtelen leküzdeni. Még mindig megtalálni a játékban azokat a zsibbasztó megoldásokat, mint mikor egy képességet kifejlesztve, azt nem előnyünkre, sokkal inkább bizonyos helyzetekben hátrányunkra alkalmazhatunk (beakadó támadás). A felújítás minősége egyébként komolyan észrevehető az előző generációhoz képest, de egyértelműen meg sem közelíti a jelengenerációs alkotások szintjét. Megjelentek a részletek a karakter modelleken, ütősebb bevilágítást kaptunk profibb árnyékokkal, életszerűbb a víz megjelenítése, kapunk HBAO és Motion Blur effektet, bizonyos objektumok poligonszámán igazítottak, de jócskán áttextúrázták a környezetet is (természetesen nagyobb felbontásúakat alkalmazva). Érezhetően balanszíroztak a nehézségen, amivel az új belépőknek kedveznek a veteránok legnagyobb bánatára, igaz az előbbi célcsoport lesz a Definitive Edition célközönsége.

A láncfűrész fogai előszeretettel mélyülnek a bűzölgően rothadt testekbe.
A láncfűrész fogai előszeretettel mélyülnek a bűzölgően rothadt testekbe. [+]

Bár a Definitive Edition a konzolok mellett PC-re is megjelent, valójában az extra tartalmakon kívül nem sok változást fognak tapasztalni a billentyűzet nyüstölők. Persze ők is részesei lehetnek a grafikai változásoknak, náluk is mások lesznek a textúrák, részletesebbek a modellek, ahogy a hibák is ugyan azok lesznek, mint a konzolos kiadásoknál. Itt sem orvosoltak semmilyen öröklött betegséget, pedig a fizika jócskán elviselt volna egy kis finomítást. A métereket repülő hullák, az eltűnő fegyverek és olykor a karakterünk környezeti elemekkel való viselkedése jócskán hagy kívánnivalót maga után. Mindenesetre PC-n az újabb effektek ellenére sem eget rengető a változás, a Dead Island korábban egy erősebb személyi számítógépen kifejezetten jól festett, így ezért is kaphattak komoly kedvezményt a játék új verziójára frissítők a Steam rendszerében, vagyis a kiadó is érezte, hogy kicsit kilóg a lóláb. Egyetlen pozitívum, hogy a mai hardvereken már komolyabb kompromisszumok nélkül is látványosan és stabilan fut.

Dead Island Retro Revenge

A Deep Silver és a Techland megbízott egy apróka csapatot, hogy a tomboló retró hullámot meglovagolandó készítsenek egy egyszerű, a ’90-es éveket idéző játéktermi automaták beat ’em up stílusában pompázó zombiaprítót. A Dead Island Retro Revenge tökéletesen adja vissza a klasszikus hangulatot, ráadásul még eredetiséget, humort sem nélkülöz. Az Empty Clip Studios totálisan ráérzett, hogy mit is várnak el tőlük és egy egyszerű, de stílusos és addiktív gyöngyszemmel támogatta meg a Dead Island újrakiadását. Főhősünk piszkosul felhúzta magát, elvégre a zombiapokalipszis kellős közepén nyúlták le kocsiját imádott macskájával egyetemben, így elhatározta, hogy keresztül hasít Kalifornián, nem törődve a gusztustalan élőholt-hordákkal, de még a korrupt fegyveres zsoldosok jelenlétével sem.

A harcművészet megfelelő alkalmazása elengedhetetlen a csordán való átjutáshoz.
A harcművészet megfelelő alkalmazása elengedhetetlen a csordán való átjutáshoz. [+]

A macsek-megmentő akció egy csodás oldalra scrollozós endless runner beat ’em up keverék, ami a 16-bites fantasztikus idők maskaráját öltötte magára a stílus minden jegyét magán hordozva. Hősünk (Max) a három sávos úton megállás nélkül robog, az útjába kerülő akadályokat pedig igazi Kung-fu harcos módjára csapja szét. A négy támadás mellett csak a rétegek közötti váltásra kell figyelnünk, melyek között ugrálva elkerülhetünk veszélyes akadályokat vagy magasabb pontszámok elérésének érdekében lepofozhatunk minden ellenfelet. A ritmusjátékoktól kölcsönözve tovább halmozhatjuk pontjainkat, ha a legoptimálisabb időben visszük be az ütéseket. Egyes ellenfelek ellen nem használhatunk bizonyos mozdulatokat, a zombi kutyákat csak lábsöpréssel tehetjük ártalmatlanná, a nagyobb dögök ellen pedig, ha sikerül alkalmaznunk a megfelelő kombinációs mozdulatsort, akkor extra támadást is kicsikarhatunk belőlük.

Élőholtak, mutáns zombik, korrupt katonák és vérszomjas zsoldosok próbálnak megállítani.
Élőholtak, mutáns zombik, korrupt katonák és vérszomjas zsoldosok próbálnak megállítani. [+]

Az utolsó pályákon már komolyabban próbára teszik a memóriánkat és a reakcióidőnket, tucatnyi helyes támadást kell bevinnünk a jó eredményekhez, azonban ha hirtelen elveszítenénk a fonalat, aktiválhatjuk a magunkkal vitt varázsfegyvert (ha nem találtunk útközben ládában egy hasznos és brutális fegyvert), amivel következmények nélkül szétapríthatunk mindent és mindenkit, ami az utunkba kerül. További alternatíva a reménytelen helyzetek megoldására a szuper erőnk aktiválása, amit csak egyszer használhatunk pályánként, de mindent letakarít a képernyőről. A megvalósítás atom retró, szemcsés effekt, klasszikus arcade automatákat idéző íves kijelző hatás, hozzá passzoló hangokkal és zenékkel. Ha végig döngettünk a 24 pályán és megmentettük kedvencünket, akkor megnyílnak a további órákra lefoglaló Survivor és Marathon játékmódok az élmények tovább fokozásának érdekében.

Vasököl, oda csap, ahova köll.
Vasököl, oda csap, ahova köll. [+]

A Retro Revenge zseniálisan különlegesre sikeredett, amit egyszerűségével és folyamatos megújulásával értek el. A háromszor nyolc pálya nem hangzik soknak és kicsit tényleg kevés is, de mindig kapunk valamilyen új ellenfelet, ami rákényszerít a korábban már betanult kombinációk bővítésére és ezzel egyre komplexebbé válik. Akik pedig tényleg profivá szeretnének válni és a ranglisták élére szeretnének törni, azoknak az alap 2-3 órás játékidő a sokszorosára fog nőni, hiszen ki kell ismerni a pályákat és megtervezni a leghatékonyabb, a legkombósabb mészárlást. Egyes ellenfelek lecsapása extra lehetőségeket rejt, így egy kommandós pajzsát időben eltalálva az végigtarolhatja a többi dögöt, ezzel hizlalva fel minél zsírosabbra a szorzórendszert. Sajnos boss-harcokat nem kapunk, és egyesek számára hamar unalmas és monoton lehet, főleg azoknál, akiket nem ragad el azonnal a hangulat.

Ez egy durva ágyék ütős?
Ez egy durva ágyék ütős? [+]

Aki esetleg korábban már végigjátszotta a két Dead Islandet és nem fanatikus, hogy újra beruházzon az egész csomagra, annak a Retro Revenge önállóan is elérhető néhány dollár vagy euró fejében. Ez pedig egy jó húzás volt a kiadó részéről, elvégre PC-n a Dead Island Definitive Edition nem sokban ad többet a korábbi részeknél, leszámítva a későbbi extra tartalmakat. A jelenlegi generációs konzolokon játszók haraphatnak rá az újrakiadásra, akik élnek-halnak az élőholtakért vagy totálisan kimaradt nekik ez a két alkotás. Félő egyébként, hogy a Dying Light továbbfejlesztett mechanikái és játékmenete után a Dead Island sutácska harcai és bosszantó bugjai csalódással fogják eltölteni a vásárlókat. Sajnos ez benne van a pakliban, azonban a trópusi sziget légköre képes olykor mindent feledtetni.

A Dead Island Definitive Edition május 31-én jelent meg PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra.

Pro:

  • Újgenerációs konzolokra is elérhető a Dead Island széria;
  • még mindig egy élvezetes zombi aprító FPS-RPG hibrid;
  • az extra Retro Revenge nagyon betalált.

Kontra:

  • Csak látványbeli felújítás történt, a korábbi hibákkal nem igazán foglalkoztak.

72

Rage23

Azóta történt

Előzmények

  • The Walking Dead: Michonne Episode 3 teszt

    Michonne külön utakon járásának története elérkezett az utolsó epizódjához, a rövidke The Walking Dead-mellékág végére pont kerül és méltóképpen fejeződnek be az események.

  • Dying Light: The Following videoteszt

    A The Following egy komoly tartalmi bővítése lett az eredeti Dying Lightnak, egy-két agyhalott zombin és kisebb bugokon kívül tényleg remekük sikerült.

  • Dying Light: The Following teszt

    Közel egy év elteltével egy méretes letölthető tartalommal bővült az egyik legjobb elsőszemélyű zombiaprítás a Dying Light. A DLC számos tartalmi bővítést tartalmaz.

  • 2016 legjobban várt FPS játékai

    Lövöldözni jó, de természetesen csak lőtereken és videojátékokban! Ezúttal az első személyből ólmot pumpáló, vért literszám kiontó alkotásokat vettük most számba.