Banjo-Kazooie: Nuts & Bolts - teszt

Hirdetés

ELSŐ OLDAL

“A régi szép időkben, még ezelőtt a járműves szenvedés előtt, mire volt szüksége Kazooie-nak a repüléshez?”

- teszi fel a kérdést L.O.G a játék végi kvízben, még a Rare-től is szokatlan öniróniával. A fejlesztők a rajongók visszajelzései alapján, eme kérdés megírásakor már érezhették, hogy nem feltétlenül volt jó ötlet, nyolc év után, olyan drasztikus változást vinni a sorozatba, mint a járművek fókuszba helyezése.


Platform játék. Ilyen volt az első két rész, sőt még a GBA-ra megjelent történet szempontjából lényegtelen Grunty's Revenge is. A sorozat egyszer már kitekintett a járművek felé, a Banjo-Pilot által, de akkor még senki sem gondolta volna, hogy az oly régóta várt harmadik rész is erre fog építeni.

A történet ott kezdődik, hogy Banjo és Kazooie Xbox 360-al játszanak. Mind a ketten el vannak hízva, hiszen nyolc év alatt semmit sem csináltak a fent említett tevékenységen és pizza evésen kívül. Egyszer csak Gruntilda a boszorkány koponyája (mert csak ennyi maradt belőle) feltűnik, hogy újra összecsapjon a párossal. Ekkor megjelenik Lord of Games (L.O.G). Ő minden videójáték megalkotója és most úgy döntött, hogy végső leszámolást rendez Banjo-ék és Grunty között, új szabályokkal. A nyertesé Banjo otthonaként szolgáló Spiral Mountain, a vesztes pedig örökre a videójáték gyárban dolgozhat. Kazooie-től elveszi minden képességét, Grunty pedig új testet kap, járműként pedig egy hatalmas tankszerű versenyautót. Banjo-éknak egy lerobbant tragacs jut. Innen veszi át a játékos az irányítást, hogy számos versenyben bizonyítsa, hogy ő a járművek nagymestere.


Persze itt nem gokart versenyről van szó. Legalábbis nem teljesen. Hiszen a játék mechanikája nagyon hasonlít a platform játékokéhoz, főleg az összekötő szintként funkcionáló Showdown Town-ban. A következő rendszer szerint haladhatunk a végkifejlet felé: a város közepén lévő Videojáték Gyárból kigurul egy gömb, amit el kell szállítani a kijelölt helyére, ezzel megnyitva egy új pályát. Egy adott pálya hat fejezetből áll, ezeket a fejezeteket Puzzle Darabok gyűjtésével lehet megnyitni, amiknek többségét pályákon lévő feladatok megoldása által lehet elnyerni. A cél, hogy a Banjo otthonába vezető ajtó felett lévő számot elérje a megszerzett kirakósok száma, hogy sor kerülhessen a végső küzdelemre.
Ez egy szépen, logikusan kialakított rendszer, akkor is tökéletes lenne, ha nem járművekkel kéne megoldani a feladatokat. Egyetlen probléma ezzel, hogy míg az előző két részben képeket kellett kirakni a Puzzle Darabokkal, addig itt egy hatalmas gömbbe kell őket gyűjteni és tényleg csak az számít, hogy mennyi van belőle. Ezzel főbe lőttek egy régi szép hangulati elemet. Persze, akinek nincs múltja a sorozattal kapcsolatban, annak ezzel nem lesz baja.


A pályák egyébként nagyon szépre és igencsak hatalmasra sikeredtek. Egytől-egyik tükrözik a Banjo csapat fantáziáját, vannak olyan változatosak, mint a felmenők esetében. Ott van például a Logbox 720, ami egy következő generáció konzol belseje, ahol a feladatok a gép egyben tartása körül bonyolódnak. De említhetném a Banjo Land-et, ami egy méretes múzeum, az előző részek darabkáiból összerakva.

A feladatok sajnos nem túl változatosak, körülbelül négy-öt fajta van belőlük: vidd a célba a labdát, szállíts valakit valahova, pusztíts el valamit és végül védj meg valamit. Külön öröm, amikor újdonságba botlik az ember, mint a tojás sütés (amit a lángszóró alkatrész segítségével akár másodpercek alatt is meg lehet oldani) vagy a Banjo-Tooie-ből egy az egyben átvett UFO-s lövöldözés.


Egyértelműen saját járművek építésére alapoztak a fejlesztők, furcsa mód itt jön be az igazi platformos kalandozás is a képbe. Ahhoz, hogy egy feladatot minél gyorsabban meg tudjunk oldani saját gépet kell építeni, mert amiket a játék felajánl, azokra minden mondható, csak az nem, hogy használhatóak. Ha építkezni akarunk alkatrészek kellenek. Azokat viszont ládákból kell kiszedni, amik eléréséhez többnyire ténylegesen ugrálni, mászni, egyensúlyozni kell. Azért mondom, hogy többnyire, mert sokszor itt is járművet kell használni. Az alap Trolley nevezetű kocsi idővel fel lesz szerelve a továbbjutást segítő részekkel. Csúszik a lejtő? Tapadós kerék a megoldás. Magasan van egy hely? Rugó a kocsi aljára. Megfullad Banjo a víz alatt kocsikázva? Búvár ülést neki... nem mintha akkora baj lenne a fulladás, ugyanis, ha ez bekövetkezik Kazooie felpofozza a medvét, akinek tüdeje újra megtelik levegővel. Nem lehet meghalni. Sőt miután nagyon olcsón, felfejlesztjük karakterünket, még a leghosszabb több másodperces zuhanások is csak az életerő felét veszik le. Röhejes.

A város egyébként tényleg hatalmas, rengeteg részlet gazdag látnivalóval és referenciával más játékokra. Jolly Dodger táskájában például Killer Instinct 3 dobozok vannak... nem mintha létezne a játék... ugye Rare?

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Retro Blokk: Donkey Kong Country

    Eheti retro blokkunkban a RARE fejlesztőcsapat játékát vesézem ki. A game Snes exkluzívként látott napvilágot, hogy tovább fényesítse a Mario által megszerzett hírnevet.