Assassins's Creed: Unity teszt

Ez már üzlet

Az Assassin's Creed sorozatot valószínűleg senkinek sem kell bemutatni, hiszen napjaink egyik legsikeresebb videojáték-szériájáról van szó, aminek már húsznál is több tagja van, ha a különféle kiegészítőket és egyéb játékokat is számoljuk. Az első rész még 2007-ben jelent meg, idén áprilisig pedig összesen 73 millió darabot értékesítettek a szoftverekből, amivel jelenleg ez az Ubisoft legsikeresebb franchise-a. Nem kell gazdasági szakirányú diplomával rendelkezni ahhoz, hogy ezek alapján le lehessen vonni a konklúziót; egy ennyire sikeres széria útjának egyengetése egészen más módon zajlik, mint mondjuk egy feltörekvő csapat friss címe esetében. A recept pedig működik, pár apróságtól eltekintve a friss Assassin's Creed játékok mindig is kimondottan kellemes alkotások voltak, amelyek mindig csak annyi innovációt tartalmaztak, hogy a sorozat rajongói időről időre kapjanak valami újdonságot és ne unják meg azt, hogy tulajdonképpen 7 éve ugyanazt a játékmenetet, irányítást, harcrendszert kapják más-más köntösben, hanem egyenesen értékeljék a dolgot.

Assassin's Creed: Unity
[+]
Nem számozott epizód, a Unity mégis egy teljesen új világba repíti el a játékosokat.

Tesztünk tárgya, a kizárólag újgenerációs konzolokra és PC-re megjelenő Unity egy jó lehetőség lehetett volna arra, hogy az innovációt ezúttal ne kis-, hanem merőkanállal adagolják, hiszen tulajdonképpen ez a széria debütálása az új hardvereken. Az Assassin's Creed 4: Black Flag ugyanis egy olyan multiplatform cím volt, ami az előző generációs és a friss Xboxra és PlayStationre egyaránt megjelent, ebből adódóan az új konzolokon alapvetően csak a grafika volt hajszálnyival jobb, a játékmenethez nem nyúltak hozzá.

A Ubisoft persze egészen biztosan jobban tudja, hogy mit csinál, hiszen a széria kapcsán sok dolgot el lehet mondani, de anyagi sikertelenségről nem lehet beszélni. Ettől függetlenül elhelyeztünk egy szavazódobozt, nyugodtan be lehet klikkelni, hogy merre kellene folytatnia a szériának.

Assassin's Creed: Unity
[+]
Bár a grafikus motor nem változott, csak fejlődött, a környezet kidolgozottsága egészen elképesztően sikerült.

Csalódni persze egy játékosnak sem kell a Unity-ben, nem egy számozott epizódról beszélünk, egy jó ideje tiszta már, hogy az innovációt ezúttal is kis-, nem pedig merőkanállal adagolták a fejlesztők. A koncepció, a játékmenet és az irányíthatóság tehát maradt, a nagy kérdések nem ezekkel kapcsolatosak, de azért akadnak bőven; mennyire lett kidolgozva az új világ, mennyire hangulatos a játék, milyen a többjátékos üzemmód, eltűntek-e az apró, de frusztráló hibák, mennyire ismétlődnek a küldetések? Cikkünkben elsősorban ezekre igyekszünk választ adni.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények