2016 legjobban várt horrorjátékai

Elnyűhetetlen élőholtak

Lehet, hogy zombis fronton ebben az évben végre a DayZ elnyerheti végleges formáját, de ennél biztosabb, hogy a Capcom idén is folytatja klasszikusai renoválását, sőt a múlt évhez hasonlóan rögtön az év elején csatasorba is állítja a felújított Resident Evil Zero HD Remastert. Ez egyáltalán nem meglepő elvégre a Resident Evil HD az utóbbi idők legjobban fogyó Capcom játéka volt, és még a PlayStation Networkön is elvitte a pálmát az első napos eladások terén. A 2002-es GameCube-os cím az első részhez hasonló minőségben játszható újra.

Az előzménytörténetben egyébként Rebecca Chambers T vírussal való találkozását élhetjük át Billy Coen társaságában Racoon City környékén (megelőzve Jillt és Christ). A Zero esetében újdonságnak számított a karakterek közötti váltás lehetősége, amit most teljesen felújítva élhetünk újra, nagy felbontású textúrák társaságában, 1080p felbontás mellett, 16:9-es képaránnyal és újrakevert, 5.1-es hangzással. Megválaszthatjuk, hogy a klasszikus vagy az újító megoldást használó irányítással akarjuk élvezni a Zero cselekményét, majd a játék kipörgetése után jöhet a Wesker mód. A Resident Evil Zero HD Remaster digitálisan és az első rész felújításával egybecsomagolva is elérhető a Resident Evil Origins Collection csomagban.

A Dead Island 2 az idei évet illetően a bizonytalan szekcióba került, mivel komoly gondok adódtak a fejlesztésével. A kiadó menesztette a korábbi fejlesztőket, mondván nem úgy haladtak, ahogyan az elvárható lett volna, így mi nem is számolunk 2016-ban a trópusi szigetes élőhalott mészárlással. Számolunk viszont a Dying Light méretes DLC-jével, amivel folytatódik tavasszal a múlt évben megkezdett kaland. Az igencsak méretes, 20 órányi plusz játékidővel kecsegtető The Following kiegészítés Harran városának szomszédságában játszódik. Az urbánus környezetet hatalmas vidéki legelők, farmok és dús növényzetű erdős tájak váltják. Ebből pedig egyenesen következik, hogy a nagyobb terepek megkívánják a járművek megjelenését, így az élőholtak tengerében még száguldozásra is lesz lehetőségünk. Azonban senki se gondolja, hogy majd ennyivel be kell érnünk, elvégre újabb fegyvereket (számszeríj) és kiegészítőket is kapunk, ráadásul még a járműveket is tudjuk majd tuningolni. A gyilkos homokfutónk sebzését aknákkal, lángszóróval vagy éppenséggel elektromos sokkolóval erősíthetjük. A nehézségi szintek között elérhető lesz a Nightmare opció is, amivel koopban gyorsabban fejlődhetünk, igaz halál esetén veszítjük is a tapasztalati pontokat (de több aranyból készült fegyverre is bukkanhatunk). A Dying Light kiegészítése remélhetőleg meg fogja ütni az alapjáték színvonalát.

Idén már szeretnénk látni, sőt ki is próbálni a Crytek free-to-play (bevételt csak a kosztümökből, kiegészítőkből és a fejlődésgyorsítókból szeretnének) lövöldéjét. Az 1800-as évek a fényűzésről és a gazdagságról kéne, hogy szóljon a beköszönő aranykorszak révén, de a gonoszság rühös kutya módjára fészkelődik, hogy hamarosan rászabaduljon a világra a Hunt: Horror of the Gilded Age-ben. A 19. század vadászai, kalandorai és harcosai szállnak szembe a sírokból előmászó holtak áradatával és az egész mögött álló főgonosz megfékezésének. A feltámasztott élőholtak sarlókkal vagy a méretesebbek hatalmas kalapácsokkal próbálnak az életünkre törni, míg a játékosok összedolgozva a korszakra jellemző fegyverekkel próbálják felvenni a harcot. Balták, fejszék, vadászpuskák, revolverek, karabélyok, lángszóró, íjpuska vagy nemes egyszerűséggel egy ásó lehet a gyilkos fegyver. Kezdetben egyébként a Crytek USA fejlesztette a címet, de a 2014-es anyagi problémák után a Crytek Frankfurt vette át, azóta viszont nem is nagyon hallottunk felőle. Reméljük idén révbe ér a harmadik személyű kooperatív túlélő horror, ami akció-szerepjáték elemekkel is büszkélkedni fog.

Az Overkill Software sufnijában barkácsolódó Overkill's The Walking Dead-ről már írtunk a 2016 lövöldéit tárgyaló cikkünkben, így itt sajnos újabb részletekkel nem szolgálhatunk a játékot illetően. Sajnos nem kaptunk újabb információkat, hogy a PayDay-es srácok miként is képzelik el Robert Kirkman agymenését videojátékos formában, mindenesetre korábbi munkáikból kiindulva egy grafikailag elmaradott, többjátékos módra alapozott lövöldére számítunk a megfontolt lopakodós stílussal szemben. Lehet, hogy ezért készítenek rögtön kétféle verziót az alkotásukból. A PC-re és asztali konzolokra érkező első személyű kooperatív akció-szerepjáték mellett (ami meg lesz ízesítve túlélő horror és lopakodós elemekkel is), kapunk egy a tavasszal robbanó virtuális valóság hullámot meglovagoló alkotást is. Azt még nem tudjuk, hogy utóbbi meg fog-e érkezni idén, de arra már fény derült, hogy az Overkill's The Walking Dead sajnos már csak 2017-ben fog becsoszogni, de plusz információ, hogy egy teljesen új történetre számíthatunk, melyhez természetesen eddig ismeretlen karakterek is dukálnak.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt