Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • homerhamm

    addikt

    válasz csuvicsuva #97349 üzenetére

    Én is ezt szqjkózom mar mióta. De az a durva, hogy a Gotham Knights és a Plague Tale se jött, még is ugyanaz a helyzet van. :(((

    Ihn nikho! Mahna nikho mha nahna e rei! Mha nahno mha nah rikho! Ihni Kohei!

  • Bep

    senior tag

    válasz csuvicsuva #97349 üzenetére

    Gondolod, ha nem adnák ki prev-re akkor magasabb lenne a frame? Dehogyis ;]

  • negyven2

    veterán

    válasz csuvicsuva #97349 üzenetére

    Erről már volt szó többször, de nem feltétlenül a prevGen címek miatt nincs meg a 4k/60fps a mostani játékok X|S/PS5 kiadásaiban. Rájuk lehet mondani, hogy visszafogják a jelen generációt, de azt nem a felbontás képfrissítés-ben kéne, hogy megmutatkozzon. Hiszen, kb. tényleg annyi, hogy ha egy One-on 1080p/30fps-el megy egy játék, akkor ugyan olyan grafikai szint mellett, már egy Series S-en és simán menne a 4K/60 (de a 30 biztos). De valószínűleg nem ugyan olyan grafikával készül (vagyis a Series S-es 1080p/30 elképzelhető, hogy jobban fog kinézni mint a One S-es 1080p/30). De ugye ott van az is, hogy ami szintén felhoztak már, hogy nem fogják konkrétan ráoptimalizálni a játékot az adott rendszerre (vagyis ez esetben az is lehet, hogy csak "rádobták" a One S verziót a Series S-re és ezért maradt minden ugyan az).

    Ragnarök esetén volt valami olyan nyilatkozat, cikk, hogy a PS5-ös kiadás teljesítményéhez nagyon jól jött, hogy prevgen-re kellett optimalizálni, hiszen az így nagyon jól tud futni (ha jól tudom akár 120fps-el is) PS5-ön.

    A másik dolog, ami miatt nagyon sok játék vacakol futhat, az az lehet (majd ugyis kijavítanak ez ügyben), az pedig az eddig alkalmazott fejlesztési megoldások lehetnek. Ugye a One/PS4-es időszak elött egy játékot (legyen az multiplatform vagy ex. cím), úgy kellett megtervezni az alapoktól kezdve, hogy az akár teljes egészében, vagy részben optikai meghajtóról is tudjon működni. A DVD/Blu-Ray olvasási korlátozásai azért sok játékon meglátszott. Illetve akkor még ott volt az is (az X360/PS3-as korszak), hogy egy játéknak max. ~512 MB memória jutott.

    A One/PS4 idöszakban kiesett az optikai meghajtó olyan értelembe, hogy ott már csak mint adattárolásként funkcionált, tervezni nem kellett már vele. Ott ami limitált dolog volt az a kb. 5-5,5GB memória, és a HDD olvasási/írási korlátai. A játékok tervezésekor ezek voltak azok amik az alapoknak számítottak, ezekből kellett kihozni amit tudnak. És ezekre a szűk keresztmetszetekre épültek azok a grafika motorok nagy része amiket most is használunk. És részben ezek azok amik visszafoghatják valamilyen szinten a jelenkorunk játékait. Még akkor is ha azok nem CrossGen játékok (hiszen a motorok core működését nem írták még át SSD-re).

    Ezt könnyen meg lehet tapasztalni, hiszen bár sokkal gyorsabban tölt be a egy játék One/PS4-en SSD-ről, de annyival nem lesz gyorsabb mint amit maga az SSD technológia adna hozzá.

    Jelenleg az a fejlesztők feladata, hogy olyan megoldásokat fejelészenek ki, olyan fejlesztési gondolkodást, aminek a teljes alapja a mostani generációban lévő plusz dolgok. Persze PS oldalon láthatunk eddig szép cross megoldásokat, de még ott sincs talán olyan játék ami már 100%-ban épít a PS5 valós tudására, csak részben és részben még előző generációs megoldások vannak.

    “I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”

Új hozzászólás Aktív témák